Spring naar bijdragen

WEEKPACT VOOR KANJERS


bolletje

Aanbevolen berichten

Mensen halen de we 15 deze week ook weer? Dat zou vet gaaf zijn. Volgens mij heeft iedereen het vorige week gehaald dus plakken we er gewoon nog een week tegenaan.

Kyon

Bolletje.

Blondie

Kruidenthee

MijnGerrit

Lidia

Jane

Jootje

Dribbel

ProudMary

Skip

Hier ook 2 verjaardagen en daarbij een ernstig gevoel van " waarheen , waarom, hoe en voor wie" gevoel.

De antwoorden weet ik wel

Waarheen: gewoon rechtdoor op dit pad blijven

Waarom: gewoon omdat dit de beste route is

Hoe: zoals je de laatste tijd gewend was

Voor wie: voor jezelf en hen die je lief zijn

Het klinkt best kinderlijk eenvoudig maar voelt "wiebelig."

Daarom : leve het Weekpact

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wiebelig gevoel kent bijna iedereen hier Skip. Je hebt de euforie van het stoppen achter je liggen, de laatste keer dat je gedronken hebt ligt ook ver achter je, en nu komt het er op aan om door te zetten. Je niet afvragen waarheen of waarom en voor wie, maar kijken wat de alc. jou voor een ellende heeft gebracht, die tijd dat je nu gestopt bent wil je toch niet meer kwijt. ;)  We blijven gewoon doorgaan hé? :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerlijkheid gebiedt mij te melden dat ik 1 blikje bier heb gedronken.

Mijn kostganger had er 5 toen hij 5 weken geleden zijn intrek hier nam en had er alleen de 1e avond 1 gedronken.

Hij zit namelijk in hetzelfde schuitje als wij. Bovendien probeert zijn vriendin van afstand hem te controleren.

Woensdag kwam hij pas om 11 uur thuis uit zijn werk en vond dat hij nu toch wel een biertje had verdiend.

Toen ik het zag, kreeg ik er ook zin in, terwijl ik geen bierdrinker ben, veel te veel werk voor je effect hebt.

En geloof het of niet, maar ik was even helemaal vergeten dat ik op het weekpact stond, ik zie bier eigenlijk als een pittig soort frisdrank, dus ik vroeg of ik er ook 1 mocht. Dat mocht. Zo doende dus.

Pas halverwege besefte ik wat ik deed. Verder heeft het geen gevolgen gehad van meer willen, zoals met wijn wel zou kunnen zijn gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik zou het niet hebben gekund; bij mij ze er allemaal aangegaan en vervolgens zou ik naar de winkel zijn gegaan.

Nu weet je weer wat bier is, dus volgend weekpact maar weer meedoen, denk ik?

Wel een beetje jammer van deze, nou ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, natuurlijk doe ik weer mee. Maar bier heeft gewoon wat trek betreft geen, of in ieder geval bijna geen, betekenis voor mij.

Zelfs tijdens mijn drinkperiodes, als de wijn op was, dacht ik niet aan dat er (soms voor bezoek) bier in de koelkast stond.

Ik heb een grote koelkast en dan zie je niet alles dat erin staat.

Maar toch ben ik blij dat de kostganger niet een innemer is, dat zou wel moeilijk worden, zelfs als hij alleen zou drinken op zijn kamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En tuurlijk doe ik ook weer mee !

 

Ik heb deze week sinds 2006 eindelijk weer eens de 3 maanden gehaald. Ongelofelijk dat het mij al die tijd niet gelukt is en nu wel. Het voelt zo goed. Ik krijg er energie van. En ik heb nog niet eens zoveel trekmomenten gehad. Ik denk dat het komt omdat ik er nu toch anders tegenaan kijk. De knop is om. Ik kan niet af en toe iets drinken want dan val ik telkens toch weer terug na bepaalde tijd. Ik moet gewoon nooit meer alcohol drinken. Heb genoeg problemen gehad en zit nu ook nog momenteel in een emotionele achtbaan maar ik kan het wel beter aan dan toen ik nog dronk. Ik ben blij en ga er vandaag weer vol van genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...