Spring naar bijdragen

WEEKPACT VOOR KANJERS

bolletje

Aanbevolen berichten

Fijn om van je te horen, Jowan, en dat de groep je bevalt.

Het is wel een heel avontuur he, waar je in stapt. Goed dat je

dit nu zo aanpakt en ik hoop voor je dat je er veel kunt leren,

met name hoe je van de alcohol af kunt blijven.

Je zult daar idd heftige verhalen horen, mensen zitten daar natuurlijk

ook niet voor niets. Maar wat erg dat die mevrouw nu al weg is...

Werk vooral aan jezelf Jowan, ik geloof er in dat je hier veel sterker

uit zult komen! Sterkte voor nu en ik hoop je snel weer te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond,

Heb me net maar weer bij het weekpact gezet.

Een paar dagen heb ik nauwelijks aan drank gedacht. Maar de laatste paar dagen spant het er weer om. Merk dat gedoe met mijn oude moeder het direct weer oproept. Ik kan daar toch slecht tegen. Ze is altijd zo zwaar en egocentrisch. En nu had ze er netelroos bij. Nou dan staat de hele wereld op zijn kop. Weer opmerkingen van: "Voor mij hoeft het zo niet meer." Ik kan dan alleen maar zeggen dat het over gaat. Het is ook flauwekul als ze dat zegt want ze wil helemaal niet dood. Maar je zal dan ook weten dat ze ziek is. En ja, ik weet: netelroos is ook niet leuk.

Nou ja, het ergste is geweest. Ik ben wel van plan haar nog maar 1X per dag te bellen. Ik bel meestal 2X. Maar ik merk dat dat me geen goed doet. Al dat gesomber en geklaag.

Ik heb nu de stekker van de telefoon eruit. Dat geeft me altijd een gevoel van ontspanning en vrijheid. :rose:

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Hanneke,

Ben jij de enige die omkijkt naar je moeder, of de enige dochter?

Je verhaal klinkt bekend. Voor mij dan wat betreft mijn schoonmoeder (89). Zij heeft twee zoons en één schoondochter werkt nog en doet helemaal niets voor haar. Ze woont nu in een verzorgingstehuis, maar toen ze nog zelfstandig woonde, belde ze om de haverklap. Ze kon alleen maar klagen. Omdat ze vergeetachtig werd, had ze een lijstje van klusjes die we zouden moeten doen of wat dan ook en dat draaide ze elke keer af. Ook buren en bekenden kwamen niet meer langs, omdat ze alleen maar mopperde.

Het gevaarlijke is dat ze flink wilde zijn als er echt iets aan de hand was: uitstellen van ons bellen, de dokter of de alarmknop indrukken. Eén keer had ze ineens bloedvergiftiging en als mijn zwager niet toevallig langs was gekomen, was het te laat geweest.

Ik hou me maar steeds voor dat ik niet weet hoe ik zélf zou zijn op die leeftijd. Ik hoop dat ik meer op mijn moeder ga lijken. Zij hield contact met allerlei nichten en stond klaar voor anderen. Iedereen vond het leuk om bij haar langs te komen.

Ze heeft niet het eeuwige leven. Goed om je grens te stellen, want je moet het nog langer volhouden. Schoonma kan niet meer bellen, maar als er wat is, belt gelukkig de verzorging van het tehuis. Een rustig gevoel!

Veel sterkte ermee. En vooral niet drinken, want dat verandert niets ten goede. ;)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lytse,

Ja, hier in Nederland ben ik de enige familie. Ik heb een broer die in Japan woont met zijn hele familie. Gelukkig heeft zij nog wel mensen die naar haar om kijken. Problemen heeft ze met de zusters die haar komen douchen en zo. (Ze woont in een soort aanleunwoning) Ze moppert altijd op ze. Is nooit tevreden met wat ze doen. Moeilijke is dat die zusters dan ook steeds vervelender gaan worden. Niet professioneel. Maar ja, het zijn ook maar mensen.

Groetjes en een fijne dag. Ja, ik houd het nuchter. Drinken helpt niet. Bovendien geef ik haar dan macht over mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Het is wat gezeur met die drank. Ik heb toch heel vaak weer van die momenten waarop ik heel graag zou drinken. Door ergernissen vooral. Ik voel me dan leeg, eenzaam en onbegrepen. O wat ben ik zielig :Disgust;

Ja en dan is daar de drank weer heel dichtbij. Ben niet iemand die dat snel op de dagdraad meld. Ik vind dat ik er zelf doorheen moet komen. Anderen hoeven mij niet daar doorheen te praten.

Maar ik hoop vandaag op een betere dag. Heb net een goed stuk gelezen over het moment van het NU. Al die gedachten die me naar de drank voeren zijn gedachten die hebben te maken met het verleden of angsten voor de toekomst. Ik weet dat weer eens heel goed. Dit soort gedachten moet ik gewoon stopzetten. Het leidt nergens toe. Nou ja naar de drank. En dat wil ik niet.

Ik probeer dus echt me aan het weekpact te houden met jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...