nancy Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Fijn om van je te horen, Jowan, en dat de groep je bevalt. Het is wel een heel avontuur he, waar je in stapt. Goed dat je dit nu zo aanpakt en ik hoop voor je dat je er veel kunt leren, met name hoe je van de alcohol af kunt blijven. Je zult daar idd heftige verhalen horen, mensen zitten daar natuurlijk ook niet voor niets. Maar wat erg dat die mevrouw nu al weg is... Werk vooral aan jezelf Jowan, ik geloof er in dat je hier veel sterker uit zult komen! Sterkte voor nu en ik hoop je snel weer te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Lieve Tine, Je kan toch ook én-én doen, dus hier komen maar ook nog op het jaarpact. Doe ik ook, ik ga je missen hoor, als je niet meer langs komt met je breinaalden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Tatum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Originally posted by: nancyWeekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje NancyHannekequote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Tatum Hanneke Precies tegelijk, Hanneke. Ik heb de rij gecorrigeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Goedeavond, Heb me net maar weer bij het weekpact gezet. Een paar dagen heb ik nauwelijks aan drank gedacht. Maar de laatste paar dagen spant het er weer om. Merk dat gedoe met mijn oude moeder het direct weer oproept. Ik kan daar toch slecht tegen. Ze is altijd zo zwaar en egocentrisch. En nu had ze er netelroos bij. Nou dan staat de hele wereld op zijn kop. Weer opmerkingen van: "Voor mij hoeft het zo niet meer." Ik kan dan alleen maar zeggen dat het over gaat. Het is ook flauwekul als ze dat zegt want ze wil helemaal niet dood. Maar je zal dan ook weten dat ze ziek is. En ja, ik weet: netelroos is ook niet leuk. Nou ja, het ergste is geweest. Ik ben wel van plan haar nog maar 1X per dag te bellen. Ik bel meestal 2X. Maar ik merk dat dat me geen goed doet. Al dat gesomber en geklaag. Ik heb nu de stekker van de telefoon eruit. Dat geeft me altijd een gevoel van ontspanning en vrijheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Originally posted by: TatumWeekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje NancyTatum HannekeLytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Hi Hanneke, Ben jij de enige die omkijkt naar je moeder, of de enige dochter? Je verhaal klinkt bekend. Voor mij dan wat betreft mijn schoonmoeder (89). Zij heeft twee zoons en één schoondochter werkt nog en doet helemaal niets voor haar. Ze woont nu in een verzorgingstehuis, maar toen ze nog zelfstandig woonde, belde ze om de haverklap. Ze kon alleen maar klagen. Omdat ze vergeetachtig werd, had ze een lijstje van klusjes die we zouden moeten doen of wat dan ook en dat draaide ze elke keer af. Ook buren en bekenden kwamen niet meer langs, omdat ze alleen maar mopperde. Het gevaarlijke is dat ze flink wilde zijn als er echt iets aan de hand was: uitstellen van ons bellen, de dokter of de alarmknop indrukken. Eén keer had ze ineens bloedvergiftiging en als mijn zwager niet toevallig langs was gekomen, was het te laat geweest. Ik hou me maar steeds voor dat ik niet weet hoe ik zélf zou zijn op die leeftijd. Ik hoop dat ik meer op mijn moeder ga lijken. Zij hield contact met allerlei nichten en stond klaar voor anderen. Iedereen vond het leuk om bij haar langs te komen. Ze heeft niet het eeuwige leven. Goed om je grens te stellen, want je moet het nog langer volhouden. Schoonma kan niet meer bellen, maar als er wat is, belt gelukkig de verzorging van het tehuis. Een rustig gevoel! Veel sterkte ermee. En vooral niet drinken, want dat verandert niets ten goede. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Originally posted by: Lytse Originally posted by: TatumWeekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje NancyTatum HannekeLytseMarcelquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Moet me afmelden van vorige week nog denk ik;) Of was het al 2 weken terug:huh: Jowan, goed te lezen dat het zo goed gaat, veel mensen hier zullen trots op je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Originally posted by: MarcelK1970 Originally posted by: Lytse Originally posted by: TatumWeekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje NancyTatum HannekeLytseMarcelLiesjequote> quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Goed bezig Jowan! Ik heb ook op de detox gezeten, en mij viel het bijzonder zwaar (ik durfde die prik in mijn kont ook niet, haha) Knap hoe je je er doorheen slaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Dag Lytse, Ja, hier in Nederland ben ik de enige familie. Ik heb een broer die in Japan woont met zijn hele familie. Gelukkig heeft zij nog wel mensen die naar haar om kijken. Problemen heeft ze met de zusters die haar komen douchen en zo. (Ze woont in een soort aanleunwoning) Ze moppert altijd op ze. Is nooit tevreden met wat ze doen. Moeilijke is dat die zusters dan ook steeds vervelender gaan worden. Niet professioneel. Maar ja, het zijn ook maar mensen. Groetjes en een fijne dag. Ja, ik houd het nuchter. Drinken helpt niet. Bovendien geef ik haar dan macht over mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Goed zo Hanneke!! Niets en niemand is het waard om te drinken. Oh,oh hoort wie het zegt. Maar het is wel waar! We gaan ervoor! Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Ik meld me droog af voor vorige week en ik doe deze week weer mee. Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Tatum Hanneke Lytse Marcel Liesje MIRANDA Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Ik meld me droog af voor vorige week en ik doe deze week weer mee. Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Tatum Hanneke Lytse Marcel Liesje MIRANDA Rosa Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Serra Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Weekpact 29-10-2012. Bolletje. Truitje Tine. Borretje Nancy Tatum Hanneke Lytse Marcel Liesje MIRANDA Rosa Gaby Serra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 1 november 2012 Rapport Share Geplaatst 1 november 2012 Goedemorgen, Het is wat gezeur met die drank. Ik heb toch heel vaak weer van die momenten waarop ik heel graag zou drinken. Door ergernissen vooral. Ik voel me dan leeg, eenzaam en onbegrepen. O wat ben ik zielig :Disgust; Ja en dan is daar de drank weer heel dichtbij. Ben niet iemand die dat snel op de dagdraad meld. Ik vind dat ik er zelf doorheen moet komen. Anderen hoeven mij niet daar doorheen te praten. Maar ik hoop vandaag op een betere dag. Heb net een goed stuk gelezen over het moment van het NU. Al die gedachten die me naar de drank voeren zijn gedachten die hebben te maken met het verleden of angsten voor de toekomst. Ik weet dat weer eens heel goed. Dit soort gedachten moet ik gewoon stopzetten. Het leidt nergens toe. Nou ja naar de drank. En dat wil ik niet. Ik probeer dus echt me aan het weekpact te houden met jullie allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 1 november 2012 Rapport Share Geplaatst 1 november 2012 Ik heb niet zoveel met Mindfulness. Heb me er ook wel eens mee bezig gehouden. Vanmorgen las ik over het NU vanuit een heel andere, Christelijke hoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 1 november 2012 Rapport Share Geplaatst 1 november 2012 Ha dank je A3. Dit bericht van jou zal me zeker helpen vandaag. Dank je wel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 We gaan weer een nieuwe week zonder alcohol beginnen kanjers:present: Weet dat we het allemaal kunnen. Als je maar geloofd in jezelf, dan bereik je al heel veel. 5-11-2012 Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Originally posted by: bolletjeWe gaan weer een nieuwe week zonder alcohol beginnen kanjers:present:Weet dat we het allemaal kunnen. Als je maar geloofd in jezelf, dan bereik je al heel veel. 5-11-2012Bol.Hannekequote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Goedemorgen Bol, Ja ik doe weer mee. Het helpt toch wel mee te doen met een of ander pact. Ik meld me dus droog af wat betreft de vorige week en heb me al aangemeld voor de nieuwe week. Hoop dat er velen meedoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Geweldig Hanneke voor jou een grote bos :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden