Spring naar bijdragen

WEEKPACT VOOR KANJERS

bolletje

Aanbevolen berichten

Jane, ik reageer een beetje laat op je schrijven van 3 november, ik moest erover nadenken. Ik denk dat ik als ik diabetes of een andere ziekte zou hebben dat ik daar niet echt rekening mee zou houden, ik ben niet zo zuinig op mijn gezondheid.

Als ik dat wel zou zijn zou ik geen alcoholist zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je een punt Rosa,

ik was ook niet zo zuinig op mijn lichaam

toen ik nog dronk. Naarmate ik langer

droog sta en steeds gezonder word weer, ga ik

ook pas die voordelen als extra motivatie gebruiken om het zo

te houden of nog meer te verbeteren. maar ik wilde dat ik de

overgang droog was ingegaan, heb heel veel daarop gegooid en

was verbaasd te merken dat die klachten verdwenen bij minderen

en weg bleven na stoppen. Een hoop extra ellende was dus helemaal niet nodig geweest. En op obese heb ik gezien dat diabetes helemaal genas bij iemand

die zo drastisch afviel, zo zie ik ook de negatieve dingen rond drinken (depressie

bijv.) radikaal afnemen en verdwijnen na minderen en stoppen.

Hoe gaat het nu verder met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekpact 06-11-11

Borretje

Sowhat

Bol

Marc

Albert

Josje

Daar loop ik ook zo tegenaan, slecht met je gezondheid omgaan. Ik heb veel last van pms klachten, 2 weken per cyclus voel ik me onder invloed van hormonen staan. Heb nu hulp gevraagd bij een natuurgeneeskundig therapeute en een boost aan mineralen en vitaminen voorgeschreven gekregen. Zij gaf aan dat ik bij mijn burnout 1 jaar geleden wel psychische ondersteuning heb gehad, maar geen lichamelijke, terwijl een burnout een aanslag op je lichaam is. Ook mag ik geen toegevoegde 'slechte' suikers meer om mijn bloedsuikerspiegel constant te houden en elke 3 uur eten. Tja, en daar begin je daaraan en drink je wel alcohol... Dat rijmt niet. Als er ergens suiker in zit is het alcohol, daarnaast weet ik dat het depressie in stand houdt of zelfs versterkt. Dus ja, waar ben ik dan mee bezig, vroeg ik me af.

Kijk jij ook obese Jane, ik ook, ik vind met name het proces wat iemand doorgaat zo herkenbaar (oh ja?) en interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekpact 06-11-11

Borretje

Sowhat

Bol

Marc

Albert

Josje

Gaby

ik zag me inene schrijven dat ik i.i.g dit jaar niet meer wil drinken, dus dan kan ik ook wel aan het weekpact meedoen, dacht ik zo, vast een goede stok achter de deur, al vindt ik het ook wel ''eng'', maar niet zeuren Gabs, kom op, deze week drink je niet!!!! Deal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde me droog afmelden voor het weekpact van 6 november, zag ik dat ik me helemaal niet had aangemeld voor het pact, ben ik daarvoor de hele week droog gebleven :):huh::):rose:

Afgelopen week ging goed, dit is nu alweer mijn 8ste dag.

Ik weet wel dat op een gegeven ogenblik er weer een heel klein stemmetje in mijn gedachten komt dat tegen mij zegt; trek in drank.

En dat stemmetje wordt dan weer elke dag harder en harder totdat het buldert en ik me nergens anders meer op kan concentreren, totdat ik weer toegegeven heb aan die schreeuw en 1 of 2 dagen weer de mist in ga. Als ik niet toegeef moet ik iedere dag vechten en dat vind ik nog te moeilijk.

Wel slap van mij eigenlijk. Het moet me toch kunnen lukken.

Een nuchter leven bevalt me prima, ben een paar kilo afgevallen ondanks dat ik meer snoep, krijg complimenten dat ik er goed uitzie. En zo zijn er nog veel en veel meer voordelen.

Maar om een lang verhaal kort te maken; ik meld me aan voor het weekpact.

Weekpact 13 november:

Sowhat

Jootje

Jane

Bolletje

Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je rosa en je bent heel eerlijk.

Hopelijk lukt het deze week.

Ik ben nu 11 dagen zonder alcohol en ga dus vandaag mijn 12e dag in.

En dan de hele week volhouden. Door de week geen probleem. Maar in het weekend wel.

Maar goed. We doen ons best.

Groetjes

Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...