Spring naar bijdragen

Hartkloppingen en onrust....

Tortilla

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 3 weken geleden gestopt met alcohol en heb nog steeds erg hartkloppingen. Ik heb al wat ervaringen mogen ontvangen van anderen die hier ook last van hadden, sommigen erg lang maar zou graag willen weten wat erg lang dan is, want ik vind 3 weken al erg lang maar misschien bedoelen jullie wel een half jaar ofzo? En hadden jullie dat dan 1 keer per dag, een aantal malen of wel 30/40 keer zoals ik? Ik wil het gewoon erg graag weten want ik merk dat ik nog steeds in paniek ervan raak. De huisarts heeft wel gezegd dat ik "gewoon" rustig moet blijven maar dat lukt mij erg slecht.

Daarnaast heb ik gelezen dat als ontwenning onrust/angst-gevoelens kunnen optreden. Dat zal dan ook wel met die hartkloppingen te maken hebben, want ik ben momenteel overal bang voor. Dat mijn hart niet goed is, dat ik slokdarmkanker heb van de alcohol, dat ik levercirrose heb, alle angsten die ik normaal wegdronk komen nu natuurlijk naarboven. Hebben jullie daar ook last van gehad en hoe lang duurt dat voordat dat minder wordt?

Ik hoop dat jullie hier op willen reageren om mij te helpen deze periode door te komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er eerlijk gezegd weinig over meepraten want heb nergens last van gehad. Wel was ik bang de eerste dagen in een delirium te raken maar ook dat is niet gebeurd. Hoop voor je dat er anderen reageren die je meer kunnen helpen maar leef wel met je mee want lijkt me heel akelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lin, Die hartkloppingen zijn normaal hoor. En de angst dat je van alles mankeert kan ook voor komen. Spanningen veroorzaken veel hartkloppingen. Dat is vaak hoofdoorzaak nr.1
Geen zorgen. Co heeft geloof ik ook nog steeds last van hartkloppingen. Hartkloppingen zijn niet gevaarlijk heb ik ooit gehoord. Ja en nu je niet meer drinkt komen andere gevoelens naar boven. Gevoelens die je inderdaad voorheen weg gedronken hebt. Langzaam zal je weer vertrouwen krijgen in je lichaam en weten dat, als het goed is je niets mankeert, maar je hebt je lichaam zo veel geweld aan gedaan tijdens het drinken, en dat voel je nu. Het lichaam moet zich herstellen. Ik las pas geleden op de draad dat het lichaam 75 % van de klachten zelf geneest dus probeer je daar aan vast te houden.
Misschien heb je wel last van hyperventilatie. Dat is een raar iets want als je zo'n angstaanval krijgt, ben je erg bang dat je dood gaat. Weet je hoe je die paniekaanvallen een beetje kunt op vangen?
En gebruik je medicatie om, als je weer zo bang wordt, dat wat te dempen?
Weet je trouwens dat er een apart draadje is bij de dagdraad waarin je wat extra aandacht kan vragen voor de dingen waar je mee zit? Dat is misschien wat makkelijker omdat de mensen daar gauwer kijken dan dit draadje maar kijk maar.
Maar schrijf maar heel veel. Iedere keer wanneer je angstig bent, schrijf dan en wees niet bang dat dat teveel is want we zijn er om iedereen te helpen.
Heb je wel eens een lichamelijk onderzoek gehad voor de dingen waar je bang voor bent? Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn maar belangrijk is, dat je weer vertrouwen krijgt in jezelf en ook je lichaam.
Heel veel succes meis en ik hoop je veel te zien.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,
Ik sluit mij aan bij alle adviezen van hierboven. Ik dacht ook aan ademhalingsoefeningen die je inderdaad ook bij Yoga aangeleerd worden.
Of wat dacht je van een zelfbedachte mantra die je voor jezelf kan herhalen als het gebeurd? Bijvoorbeeld: "Ik ga rustig ademhalen en overwin mijn angsten".
Of een rustgevende of helende kruidenthee? In een Fytotherapie boekje wat ik hier thuis heb liggen worden de volgende kruiden en planten aanbevolen bij de volgende aandoeningen:
- Alcoholmisbruik: mariadistel, artisjok
- Angst: Goudpapaver, klaproos en melisse
- Hartkloppingen: Meidoorn
- Innerlijke onrust: Sint Janskruid, Rhodiola
- Leverproblemen: Artisjok, Mariadistel

Misschien heb je d'r wat aan, maar ik ben natuurlijk ook maar een leek. Ga ook op zoek naar professioneel advies. Wees vooral lief voor jezelf.

Warme groet,
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lin

Had al een aantal keren op je berichten eerder gereageerd,
nog maar een keer wat ik toen ook al schreef:

Ik heb nl ook last van hartkloppingen en overslagen.
Of dat door het stoppen is, van stress of de overgang? Zou nl. alledrie kunnen.
Ik weet het niet. Het is alleen heel naar en doodeng áls
ik ze heb.
Het is bij mij ook begonnen toen ik 39 jaar was (ben nu bijna 50).

Heb alles jaren geleden na laten kijken en konden niets bijzonders vinden
Ik denk zelf dat het alles bij elkaar is.
Het komt en gaat.
Laatst zei ik hier nog, nu even geen last, dezelfde avond lag ik nog in bed
weg te bonken, pff, dus ja... geen pijl op te trekken.

Als ik veel gedronken had, had ik ook altijd erg last van hartkloppingen
's-nachts.
Ik weet niet of jij koffie drinkt, maar ik werd zeer onrustig van caffeïne.
Drink nu al een aantal jaren caffeïne-vrij, dit nam veel onrust onrustgevoelens
en angst voelen weg. Bovendien heb ik er helemaal geen last meer van nu
dat ik ben gestopt met roken en drinken op 30 september 2009.
Maar de hartoverslagen komen en gaan nog steeds.

Ik heb de hartslagen 2 jaar zeker gehad en dan gewoon de hele dag door,
niet af en toe, vreselijke tijd en ja ook heel erg nerveus en angstig in die
tijd.

Als ik jou was zou ik mij vasthouden aan wat je HA heeft gezegd. Als het iets
ernstigs was geweest dan had hij je dat heus gezegd toch, probeer het een beetje los te laten...
Ik weet het, niet makkelijk als je ze hebt, het blijft eng.
Ik nam weleens zo'n plantaardig pilletje om een beetje rustig te zijn, dat heet
Plantival en is van VSM. Ontspant in tijden van stress en spanning en bevordert
het concentratievermogen. Je wordt er dus niet duf van.
Ik kan je dat aanraden.

Ook kan het zijn dat je door het alcoholgebruik een vitaminetekort hebt
opgebouwd, een tekort kan ook hartkloppingen/overslagen geven.

Vitamine B1 tekort

Vitamine B1 (thiamine) kun je zonder recept krijgen bij de Apotheek,
maar je kunt het ook bestellen via het Internet.

Succes Lin :present:

lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,
Nou in de hoop dat je niet overspoeld raakt
met alle adviezen, kan ik eraan toevoegen
dat ik van yoga (ademhaling) en mindfulness
het best tot rust kwam en ook de natuurlijke middeltjes af en
toe gebruik. De overgang heeft erg veel invloed, dus niet alles is
ontwenning van de alcohol. En ja alles wat je jaren hebt weggedronken,
komt alsnog voorbij, met dit verschil dat je het nu aan kunt/gaat op een
manier die gezond is. Verwerken van onverteerde emoties en gebeurtenissen
kost energie, gun jezelf de tijd en wees vooral mild voor jezelf. Evenwicht, door leuke dingen in te bouwen, geeft ook rust aan lichaam en geest. (en sauna)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

hoi lin,

ik ben nog niet echt gestopt, maar begrijp waar je erover hebt. dit heb ik ook met alcohol en daar ben ik zo bang voor. deze verschijnselen heb ik al jaren en dit is de streep eronder. het is gewoon angst nu is dit vreselijk. ik moet nog "beginnen" maar moet er niet aan denken dat dit erger wordt.
doe je best je bent al op de goede weg lin!
lieve groet mary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...