Spring naar bijdragen

Ik zal me even voorstellen.


Shahire

Aanbevolen berichten

Shahire, zo te lezen over je pijn recht onder je ribben, denk ik meer aan je lever.
Je lever kan eventueel herstellen bij het absolute stoppen van alcohol-gebruik; tevens wil ik je aanraden om het geneesmiddel THIAMINE ( vitamine b1 ) te vragen aan je huisarts ( is namelijk aleen op recept verkrijgbaar ).
Minderen met alcohol helpt NIET, STOPPEN WEL !!!
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het kan zijn ( na 30jaar zwaar alco gebruik) maar je moet echt stoppen, want zonder lever is geen leven meer.
Heel veel sterkte gewenst.

bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vitamine B1 is ook in de drogisterij of gezondheidswinkel te verkrijgen, maar misschien is de dosering bij de arts hoger. Dat weet ik niet. Zelf heb ik in het begin van mijn stopperiode Mariadistel geslikt. Dit is een kruidensupplement dat een stofje bevat dat je leverreiniging ondersteunt.
Misschien heb je er wat aan:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als reactie op het nemen van vitamines e.d.

Het is, als je wilt stoppen, zeker niet onverstandig om de huisarts in vertrouwen te nemen over je problematiek en je voornemen te stoppen. De huisarts zal dan samen met je kijken welke weg te bewandelen en eventueel een advies afgeven dat je al dan niet kan volgen.
de Thiamine is vitamine B in een grote dosis. Het is wijs om in elk geval vitamines te nemen, zeker gezien het feit wat alcohol in je lichaam aangericht.
Als je naar de huisarts gaat, zul je wel Thiamine kunnen krijgen.
Hmm, nu is het ook zo, dat stoppen 1 ding is maar volhouden een ander. Het is echt moeilijk (geloof een ervaringsdeskundige). Op wilskracht alleen red je het een tijd, maar de vraag is hoe lang. De een zegt het wel te kunnen, de ander....
Je kunt, als je gaat stoppen eventueel ondersteunende medicatie kunnen krijgen. Let wel dat gaat, als het in jou geval nodig is, in overleg met huisarts en eventuele andere behandelaars (als die er eventueel zijn).

Hoe dan ook, Shahire chapeau dat je gaat stoppen. Ben nu al trots op je.

Groetjes, Mika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

En hier zit ik dan op 29 oktober 2011…

Ik heb mezelf even naar ‘boven‘ gehaald omdat het niet gaat zoals ik wil, het niet gaat zoals ik had gehoopt, het niet loopt zoals anderen van me hadden gehoopt, weer de spiegel voor me houden waarom ik hier kwam…

Waarom kwam ik hier ook alweer?!!

Vanaf 10 januari tot 25 juli had ik geen druppel gedronken, en trots dat ik op mezelf was!!!

Had het niet voor mogelijk gehouden dat ik het zou redden maar met veel steun van het forum

en o.a met heel veel steun van mijn vaste maatje Snoepje wist ik het vol te houden.

Samen begonnen en samen verder (was het plan).

En toen kwam 25 juli….na een drukke en vooral stressvolle periode dacht ik even te kijken hoe het zou zijn om het eerste glas te nemen.

Ik weet nog precies waar ik was en wat ik deed, ik was alleen in Amsterdam en ging een brief schrijven aan mijn zoon, die toen nog vast zat.

Ach, dat zou toch moeten kunnen…1 glaasje?!

Ik maakte mezelf wijs dat het wat makkelijker zou zijn om de brief te schrijven….maakte ik mezelf dat wijs of wilde ik gewoon….???

De drang was er al eerder die maand maar ik werd toen allert gemaakt op de voordelen van niet drinken, de spiegel werd me voorgehouden. Wat was ik achteraf blij!!

Maar 25 juli trok ik uiteindelijk toch mijn eigen plan, fles wijn gekocht! Hoe ongelooflijk stom!! (achteraf).

Altijd is alles achteraf……..bij mij.

De eerste smaakte eigenlijk niet eens, zelfs aangelengd nog met water…op dat moment had er al een mega bel moeten gaan rinkelen: weggooien en waar ben je mee bezig??!!!

Maar nee, tweede glas volgde en natuurlijk de fles leeg. Hoe kan het ook anders als je jaren verslaafd bent geweest en geen rem meer hebt.

Daar ging mijn eerste pact met mijn liefste maatje, mijn afspraak niet gehouden, en toch wilde ze nog verder met me gaan en samen hadden we een tweede pact afgesloten.

Alles is achteraf, totaal niet goed te praten, niemand was de reden om te gaan drinken behalve ikzelf, ik heb het zelf allemaal gedaan!

En ook mijn tweede pact uiteindelijk verbroken. Weer spijt…wat schiet mijn maatje ermee op? Niets maar dan ook helemaal niets!! Ik herkende mijzelf niet, ben iemand die prat op afspraken gaat en kijk mij nu!!!

Flink balen van mezelf en bij mezelf te raden gegaan, en heeft het iets opgeleverd Sha? Nee!!

Uiteindelijk geen malle moer!!!

Ik kreeg een mail van mijn allerliefste maatje, nog èèn keer zouden we ervoor gaan want wat had anders een pact nog voor zin. Hierna zou ze stoppen met een pact afspreken. Ik gaf haar zo gelijk op dat moment, ze heeft/had ook gelijk en een groot punt!

En wederom ben IK het niet nagekomen.

En wat flik ik…….heb gisteren gedronken.

Ben ik trots? Nee, zeker niet.

Voor de derde maal mijn pact verbroken……

Waarom heb ik gedronken? Ik ga het niet goed praten, er was geen reden voor.

Zoals Anna ooit schreef: niets of niemand is een reden om het eerste glas te pakken, maar ik heb het gedaan gisteren.

Geen uitleg geven waarom, het had niet gemogen, IK had geen reden moeten gaan vinden om te gaan drinken!!

Ik heb mijn maatje voor de derde en laatste maal laten vallen, dat was onze afspraak.

Ik heb het allemaal zelf gedaan, IK moet weer helemaal overnieuw beginnen.

Ik ben nog steeds alcoholverslaafd, fuck hoe duidelijk! Het blijkt!!

Met stress grijp ik weer naar de fles…..why??

Ik wil niet, ik mag niet, ik heb hulp nodig, dat is heel duidelijk!!

Op dit moment blijf ik even op de achtergrond lezen,

Voelt en is beter voor mij

Even alles van afgelopen tijd op een rijtje zetten

Veel om over na te denken

Wat wil ik, hoe moet ik alles gaan aanpakken

Ook met die vraag kwam mijn Snoepje vanavond

Ik weet het op dit moment gewoon even niet

Ik weet het echt even niet…

Ik ben moe, op en verdrietig van heel veel dingen en ik weet dat het geen reden is om naar de drank te grijpen…ik heb het wel gedaan, helaas….

Zo dom!!!!!!!!!!

Sha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat ik eigenlijk nog het meest erge vind op dit moment

dat ik iemand, mijn maatje, zo ongelooflijk veel verdriet aan doe…

Dat ik er niet ben voor haar…in de strijd samen tegen de alcohol!!

Dat ik gewoon heb gedaan wat ik deed, alcohol drinken!!!!

En dat mijn kind nu knetter stoned in zijn nest ligt? Boeit me even niet.....

Dat zij zo…ik kan het niet veranderen, ik zie wel waar ik/we stranden

Ik krijg wat ik aan kan, ik vind het wel veel momenteel maar het is zo…

Straks ook nog tegen mijn vriendje gaan zeggen dat ik me niet aan onze afspraak heb gehouden, ja ik ben goed bezig deze dagen… maar niet heus!

Alcohol……..begin er niet aan!!!!

Het maakt veel meer stuk dan je lief is….believe me!!!

Maar uiteindelijk doe ik het allemaal zelf!!

Nu de weg terug zien te vinden naar 10 januari 2011!!

Op dit moment weet ik alleen even niet hoe….maar dat is aan mij om over na te denken!!

En..naar te handelen!!!

Sha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve Sha,

wat een verhaal

en wat een spijt en schulgevoelens

en hoe herkenbaar.

Het grootste gevaar dat ik nu herken voor jou

is dat je schuldgevoelens zich tegen je gaan keren.

Vaak willen we boete doen of iets goedmaken

(goeie katholieke opvoeding hiero)

en soms kan dat werken zo, dat je de rekening vereffent

en met een schone lei begint.

Maar hoe je het ook gaan doen, vergeef jezelf meis.

Laat de drank je niet nog meer in de greep krijgen

en word er volwassen in/mee.

Dat kun je, dat heb je laten zien en dat kun je dus weer.

ook al wordt het moeilijker. Iedereen die net als ik op de bodem vd put heeft gezeten

weet dat er juist daar een mogelijkheid ligt om jezelf te bewijzen dat je dus

ook sterker dan ooit kunt worden en eruit kunt klauteren.

Helaas ja met terugvallen, maar dan weer verder gaan.

Jij hebt terugvallen gehad, SOWhat?(:D) ff grapje tussendoor hoor, anders wordt het zo serieus.

Dacht je dat je de 1e was, of de laatste? Nee natuurlijk niet,

show your balls girl and get yourself together.

Maak je penetentielijst, vraag aan je geliefde en maatje of en hoe je het goed kunt maken

en doe dat. Uithuilen en opnieuw beginnen. En nu goed.

Je hebt geleerd, lik je wonden en zorg dat dat litteken doorbloed blijft, dan hoeft het jou niet te beheersen maar ben jij die ervaringen de baas.

Kortom gebruik dit drama waarin je nu vast zit als keerpunt! Kom in beweging.

Normaal gesproken zou ik je dit in pb schrijven, maar je bent dus niet de enige, ook niet op het forum die af en toe denkt te falen. Maar echt falen doe je pas als je opgeeft.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vroeg me al weer af, waar blijft Sha toch. Meis ik vraag me af of je de dingen wel op een rijtje moet gaan zetten, en niet (gewoon) weer verder gaan waar je gestopt bent, je weet dat je het kan, dan komt de rest vanzelf weer. Pak de draad weer op, hij ligt voor het grijpen, maar blijf op het forum komen, zeker als de kracht je ff ontbreekt.

Ik wens je heel veel sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire:heart:

Dat is dus het probleem waarmee we allemaal hier te kampen hebben

Meestal sta je sterk maar soms sta je zwak en in sommige gevallen ga je voor de bijl.

Wat mijzelf betreft: anderhalf jaar geen drup gedronken, vervolgens met het vliegtuig naar Frankrijk (nooit gevlogen en hoogtevrees) eenmaal daar dacht ik zo dat heb ik overleefd. 1 glaasje kan nu toch wel? als ik dan weer thuis ben hou ik me gewoon weer aan de limonade:$

Mooi niet dus. Anderhalf jaar VOL aan de drank hoor en ik kreeg de wil om te stoppen dus ECHT niet meer te pakken.

Die wil om weer te stoppen met die drank kwam omdat er hier thuis een maand geleden iets gebeurde wat me heel veel verdriet deed.

En ik ga er weer voor.

Ik hoop van ganser harte dat je die WIL tien keer sneller terug krijgt als ik destijds

Want dit gevoel herken ik uit duizenden

Heel veel sterkte Sha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Shahire,

Het is al ontzettend knap dat je zo lang weerstand hebt kunnen bieden. Het is een verschrikkelijke strijd en het geeft ontzettend veel stress, de lat ligt erg hoog als je jezelf iets verbiedt wat je eerder zo graag deed. Om welke redenen dan ook. Maar dat weten we allemaal wel.

Waar het om gaat is dat je je zo schuldig voelt en ik hoop dat je maatje je een hart onder de riem kan steken, want dat is wat je nu zo nodig hebt.

Lieve Sha, zoals je op de dagdraad en hier kunt lezen is iedereen met je begaan en, als ik van wij mag spreken, we steunen je allemaal!

Hier van mij een dikke kus :sun: en ga door met waar je gebleven was.

Ik hoop dat je tranen snel drogen en je weer een lach op je gezicht krijgt.

Ik heb veel bewondering voor je moed en je kracht.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Shahire,

Gek dat ik gisteren ineens dacht; ik moet op het forum weer eens gaan kijken. Misschien kan ik daar nog iets betekenen.

En dan lees ik ineens jou trieste verhaal!

Wij kwamen samen van dat andere forum naar hier.

Jij was meteen gestopt en ik dacht toen nog dat ik wel kon minderen.

Jij maakte een hele run van 10 jan. tot 25 juli zonder een druppel gif. Ik schreef niet zoveel in Ditjes en Datjes is mijn ding gewoon niet.

Maar ik bleef je wel volgen. IK WAS JALOERS OP JOU!

Jij was zo positief bezig, had voor iedereen een steunend/opbeurend antwoord! Je ging geweldig leek het op dit forum!

Jij kon het; niet drinken! Dan moest ik het toch ook kunnen, want ik wist van begin af aan al dat ik het niet kon, minderen. Je weet wel dat stille stemmetje dat als maar roept; Hoe laat krijg ik dat glas nu? wanneer de volgende?

Dus ik stopte ook op 9 februari !

Bang was ik wel!

Ik wist nu dat ik een pact had met de duivel zelf! Ja ik meen dit!

In het verleden ben ik al meerdere keren gestopt met drinken (jaren geleden) en niet vol kunnen houden. Erger nog ging steeds meer drinken.

En wat hier al eerder werd geschreven; je walgt van jezelf, je wil jezelf straffen/pijn doen/ door de grond zakken . Vul het maar aan!

Maar helpt dat?

Ja het helpt je om nog verder de put in te zakken en stront te ruiken!

Grof? ja.... Maar die duivel is grof. Hij sleurt je mee de afgrond in.

Dus het is erop of eronder!

En, je raad het al ik wilde er niet meer onder. Al wat ik aan negatieven ervaringen heb (de meest erge) hebben te maken met drank!

Oftewel het gebruik van mezelf, oftewel het gebruik van een ander.

Jij wilt dit ook niet! Ik ben er van overtuigd dat je dit niet wilt! Dat je niet expres die fles pakt!

Maar jij moet nog jou manier vinden om blijvend te kunnen stoppen.

Dat stoppen moet na enige tijd niet meer voelen als stoppen, dit moet gaan voelen als;

Gelukkig daar ben ik vanaf! Dat hoef ik gelukkig niet meer te drinken! Jezus dat ik beweerd heb dat het lekker smaakt! Ongelofelijk!

Ik weet het het klinkt je nu ongelofelijk in de oren dat je dat op een dag zult denken. Maar bij mij is het echt zo.

Niet mogen drinken~! is ook zo"n negatieve!

Je drinkt geen alc. omdat je dat niet wilt, en dat je baas bent over je eigen lijf! Je laat je niet opleggen om dat wel op te drinken!

Shahire, spreek met jezelf een bepaalde tijd af dat je mag treuren om gedane zaken die je toch niet meer terug kunt draaien en pak de draad weer op.

Ga kijken wat je nodig hebt of kunt veranderen om het " niet drinken " makkelijker te maken voor jezelf.

Zet hem op Shahire je kunt het!

Als ik je erbij kan helpen hoor ik het graag!

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sha,

Stop met je schuldig voelen naar anderen. Je hoeft niet het leven van anderen op je te nemen. Het belangrijkste is dat je er voor jezelf niet bent als je drinkt. Vraag is: hoe kun jij er weer voor jezelf zijn. Niet door jezelf op de kop te geven, dat het niet slim was weet je nu wel.

Is een AA-groep misschien iets voor je? Tis maar een idee, wekelijks met een groep mensen bij elkaar die elkaar steunen, het kan helpen.

Sta weer op en raap de moed bij elkaar. Het kwartje valt heus een keer blijvend. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen

Dat ik zoveel reacties en bezorgdheid met mijn stukje heb losgemaakt…

Wel weet ik dat ik niet wil drinken

Ik wil een leven zonder alcohol, dat is iets wat ik heel zeker weet!!

Net zoals begin dit jaar ga ik weer onderaan de ladder beginnen

Dag voor dag, van het onderste treetje naar boven klimmen…

Ik heb ervaren wat een leven zonder alcohol mij doet

En dat wil ik boven alles terug!!!!

Eerder heb ik dit jaar veel dingen weten te doorstaan zonder de drank

Dus aan mij de vraag waarom nu dan niet…

Ook nu heb ik mezelf weer bewezen dat ik gewoon verslaafd ben

Er hoeft, mag en kan geen reden zijn te vinden voor mij om naar de drank te grijpen

Omdat ik verslaafd ben, kan er niet mee omgaan, kan geen maat houden…

De bekende rem die ik zelf in de loop der jaren heb stuk gemaakt.

Een reden kan er ook niet zijn, tenslotte ben ik zonder alcohol geboren

En ooit wil ik dit leven ook net zo verlaten, zonder alcohol!

Uit ervaring wist ik dat het dingen stuk kon maken

En toch heb IK het weer voor elkaar gekregen, het is gebeurd

Om iemand verdriet aan te doen en vertrouwen te beschamen

En ook hierbij zal ik alles op alles zetten om dat te herstellen

Maar dat is helemaal aan mij!

Ik heb mijn hele online programma weer uit de kast getrokken

Gelezen wat ik allemaal had ingevuld, waar en wanneer ik het moeilijk krijg

Hoe ik het had aangepakt, wat ik deed om de strijd aan te gaan

Waarom ik van de alcohol af wilde…want dat wil ik nog steeds!!

Ik begin weer, dag voor dag om de eerste niet te nemen

Er nu van uit gaande dat ik eindelijk mijn les heb geleerd!!

3x is scheepsrecht gaat het gezegde

Ik ga ervan uit dat dit zeker nu voor mij telt

En vooral vertrouwen in mezelf moet ik hebben want diep in mijn hart weet ik dat ik het kan!!

Dank voor jullie steunende en lieve reacties

Maar niet alleen hier, ook thuis, ondanks alles van mijn maatje Snoep

Ik heb er enorm veel aan gehad

Ik ga er ook daadwerkelijk nu iets mee doen, ik ben al begonnen

Vandaag neem ik de eerste niet……

En qua forum, ik kom wel weer als ik er aan toe ben

Voor mij even stap op de plaats nu en actie ondernemen naar mezelf toe

Liefs Shahire :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha, doe lekker wat je het beste lijkt. Klinkt simpel, maar is het natuurlijk niet. Je kunt nog zo goed weten wat je moet doen en laten. Er is nog iets extra's nodig. Jij bent één van degene geweest die mij geïnspireerd heeft de nuchtere weg nemen. Op een vrolijke, positieve manier. Daar mag je heel trots op zijn. Ook al gaat het je nu wat minder.

Ik ben er van overtuigd, je komt er wel. Je hebt het in je. En even terzijde, voel je naar mij toe nooit schuldig. Hoeveel je ook drinkt. (Daarin zal ik je niet volgen.) Of doe je even niet mee aan de domino (wel ook belangrijk.) Of wat dan ook.

Zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Dit is mijn eigen draadje :D

en een enkele keer kan ik behoefte hebben om er even te schrijven

gewoon...voor mezelf

scroll gerust door!

Ik bedacht me vannacht dat ik een hele lange periode in mijn leven op een berg heb gestaan

gelukkig en tevreden bekeek ik toen alles om me heen

Dacht dat ik alles in mijn leven op een rijtje had

Eigen huis, baan, getrouwd en 2 lieve kids

Toen kam er de periode dat ik langzaam van die berg afgleed

maar dat zag ik zelf natuurlijk niet

Oorzaak…drank!!!

Het waarom…omdat ik me in feite in mijn relatie niet gelukkig voelde

Op alle fronten die je je ook maar kunt bedenken in een relatie!

En dat was als ik me goed bedenk al 17 jaar zo

Maar goed, het was niet anders en vanwege de kinderen bleef ik bij mijn ex

Achteraf....schiet ik niets mee op, kan ik niets meer aan veranderen

Doordat de drank me zo lief was

ben ik ook niet altijd consequent geweest in mijn opvoeding naar de kinderen toe

teveel vrijheden gegeven…de gemakzucht van het drinken…

een hele lange periode is mede door mijn drankgebruik de relatie tussen beide kids niet goed geweest

maar ook tussen ouder en kind werd langzaam de relatie minder…het respect was weg

terecht, want wat kan je als kind met verslaafde ouders?

Niets maar dan ook helemaal niets!

Na mijn scheiding in 2010 kogel door de kerk, stoppen met die drank!

Niet alleen omdat ik er alleen voor stond want dat stond ik in feite al

Maar om het respect van mijn kinderen weer terug te kunnen verdienen

Dat was voor mij toch wel het allerbelangrijkste denk ik

Dus sinds januari 2011 weer langzaam begonnen mijn berg op te gaan klimmen

Eigenlijk ging dat wel goed, met een misstap tussendoor

Maar daar waren mijn kinderen niet bij, heb ze het later wel verteld

In feite was het kwaad al geschiedt want zoon ging de verkeerde richting op

Hoop ellende in het jaar 2011 daardoor maar ik kon het wel beter handelen…

1 december 2011….uithuisplaatsing zoon…in het belang van hem

Bij alle gesprekken met hulpverlening kwam ook mijn drankverleden naar boven

Niet leuk…behoorlijk confronterend vond ik iedere keer

maar mijn eerlijkheid was nodig om mijn kind straks weer op het juiste pad te kunnen krijgen

Afgelopen week kwam een maatschappelijk werker over de vloer samen met mijn zoon

omdat het mijn bedoeling is dat hij uiteindelijk weer thuis komt wonen

was vreemd voor ons beide dat hij hier weer even was sinds 1 december

natuurlijk kwam de vraag waarom mijn zoon in het verleden zoveel op straat was

teveel vrijheid…het was zo gelopen…?

Hoe gaan we het anders doen als hij op den duur weer thuis komt…

Gisteren bij hem op bezoek geweest, 3 uur buitenverlof

dus samen daar gaan wandelen in de omgeving, gesprekken gevoerd over o.a de toekomst

ook hij is verslavingsgevoelig en zo kwam ons gesprek ook op alcohol en drugs

en toen kwam ineens: ‘mam, mag ik je eerlijk eens wat zeggen’

en zo begon hij te vertellen waarom hij vaak van huis vluchtte

naar zijn zogenaamde ‘vrienden’

want dat was beter dan met vrienden thuis komen

die zouden dan zien dat je moeder had gedronken….

Ik dacht dat ik gisteren ineens weer dat stukje berg afgleed wat ik net was opgeklommen

hoe vreselijk confronterend vond ik dit!!!!

Mijn kind die nooit spraakzaam was qua gevoelens, die alles oppotte in zichzelf

Nooit heeft hij laten blijken het zo te hebben ervaren!!

Ondanks dat hij dit vertelde was het een goed gesprek…een heel goed en fijn gesprek

Want we zijn nader tot elkaar gekomen

Niet alleen vanwege de gesprekken over drank

Maar ook over de eerlijkheid naar zijn 3 jaar oudere zus toe

Het vertrouwen groeit weer…we gaan samen de berg weer op

Onze dochter achterna want die loopt iets voor ons

En zometeen…lopen we met z’n 3en verder

En waarom schrijf ik dit alles…voornamelijk voor mezelf

Om het nog eens terug te kunnen lezen op moeilijke dagen

Als ik denk (!!!) dat drank me iets te bieden heeft

Ja….ellende…niets anders dan ellende

Ik neem vandaag de eerste niet!!

@letter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...