Spring naar bijdragen

Draadje voor boekenlezers


Aicha

Aanbevolen berichten

Graag wil ik een draadje opzetten voor mensen die graag lezen en misschien tips hebben voor het lezen van goede boeken. Misschien is het ook wel leuk om samen iets uit te wisselen over een gelezen boek.
Ikzelf las altijd erg veel maar sinds mijn drankgebruik en het stoppen daarvan kan ik me moeilijk concentreren. Ik zou het leuk vinden om met behulp van anderen de draad weer eens op te pakken want het is en blijft een leuke hobby.
Dus is er iemand die mij een goed leesboek kan aanraden?
Ben om er weer een beetje in te komen zelf begonnen met het boek Onaantastbaar van Karin Slaughter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees graag boeken van deze schrijvers:
Dean Koontz, Stephen King, Elisabeth George, Karin Slaughter, Arnold Grunberg, Khaled Hosseini, Henning Mankell, Patricia Cornwell, etc.
Op Grunberg en Hosseini na dus meerstal trillers/detectives.

Ook de Milleniumreeks (de schrijver weet ik niet meer) vond ik erg goed!

Ik ben al een eeuwigheid lid van de bieb en lees eigenlijk wat los en vast zit. Heb nu ook een uitgebreid abonnement waardoor ik onbeperkt mag lenen en ook de nieuwste boeken (die je maar 1 week mag houden) gratis kunt lenen. Heerlijk!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ekstertje, ben ook lid van de bieb en lees ook van alles en nog wat. Maar het is raar want zo als je in mijn opening hebt kunnen lezen, is het me al lange tijd niet meer goed gelukt.
De laatste dagen gaat het weer een beetje. Lees ook veel thrillers en detectives net als jij.
Maar ook literaire romans gaan er wel in. Volgens mij was de millenniumreeks van Stieg Larsson.
Wat ben je op dit moment aan het lezen?

@Gaby, Marion Pauw ken ik niet maar een optie om het proberen is het zeker.
Als het een beetje goed met me gaat kan ik wel 10 of meer boeken in een maand lezen. Nou zover is het nog niet maar dat komt wel weer.

Groetjes Aicha:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam zomaar in me op: Tip Marugg, Weekend Pelgrimage. Kort boekje, leest makkelijk weg, wel een beetje somber en met veel drank.

Josje als je doorwil op het thema Congo kan je ook Jef Geeraerts, Gangreen I en of II lezen. Wil ik altijd nog, maar is er nog niet van gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha:
Stieg Larsson, dat was hem inderdaad. Wist je dat hij al was overleden voordat zijn boekenreeks een knaller werd? Zijn ouders en zijn vriendin vechten nu over de erfenis, sneu hè...
Momenteel lees ik "Aprilheks" van Majgull Axelsson. Toevallig dus ook een schrijver uit Zweden.

"Een van mijn zussen heeft het leven gestolen dat voor mij bestemd was. Ik wil weten wie."
Ze denkt de gehandicapte Desirée. Als baby is ze door haar alleenstaande moeder in een inrichting geplaatst. Daarna heeft deze zich over drie pleegdochters ontfermd zonder hun te vertellen dat ze ook een eigen dochter heeft. Als Desirée het leven van haar "zussen" binnendringt, wordt het evenwicht tussen de vrouwen verstoord.

Ik ben nu halverwege het boek, het is erg boeiend. Ben benieuwd hoe het afloopt, maar kan haast niet goed eindigen.

Ook ik kon in het begin vanmijn stopperiode moeilijk lezen. Ik was er gewoonweg te onrustig en te ongedurig voor. Het zal wel met het afkicken te maken hebben, nu gaat het weer prima! Zo zal het bij jou ook vast gaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ekstertje,
Heb even wat rondgesnuffeld over het boek wat jij nu aan het lezen bent.
Het is een psychologische roman (ben ik ook gek op). De schrijfster heeft in Zweden een prijs gewonnen met dit boek. Het lijkt me een heel mooi boek dus heb ik het maar uit de bieb gehaald.
Ben benieuwd. Bedankt voor de tip en je hoor nog van mij hoe ik het vind. :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is leuk Eks, ik heb meerdere boeken van haar gelezen, ben inderdaad begonnen met Aprilheks, maar heb ook Augusta's huis, Huis der Nevelen gelezen en binnenkort leen ik het boek Winterzusters van een vriendin.

Prachtige boeken!

Jij leest ook snel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ekstertje in vond het in een woord een adembenemend boek. Lezen gaat me nog niet zo goed af maar kon ook niet stoppen met lezen. Heb meerdere pagina's wel zes keer opnieuw moeten lezen omdat mijn aandacht weer eens aan het ronddwalen was maar in een woord een geweldig boek. Dank je voor de tip:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi hi...ik wilde net gaan vragen hoe of je het boek vond Aicha en of je hem al uit had:D Maar je antwoord stond er al. Fijn dat je hem ook leuk vond. Er is niks zo persoonlijk dan smaak. Heb gisteren net het boek "Nou, nog eentje dan. Voor wie wil stoppen met (te veel) drinken, van Mariette Wijne gelezen. Had het in 1 middag uit en vind het een aanrader. Helder, niet te moeilijk en het zet je met je neus de goede kant uit qua stoppen met drinken of minderen.
Maar mijn laatste 2 boeken gingen over het stoppen met de alcohol, nu dus weer wat "luchtigers" ga zo beginnen aan "Stuk" van Sarah Kuttner.
Helemaal luchtig is het niet, want het gaat over depressieve gevoelens bij een dertiger. Maar schijnbaar wel met humor en vol zelfspot geschreven.
Ben benieuwd:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat n supertof draadje! Ben de laatste jaren echt een boekenwurm geworden en mn kast staat vol van o.a. Sakia Noort, Esther Verhoeff, James Patterson (favoriet), Marion Pauw, en nog vele andere!

Ik heb laatst een Heeeerlijk boek gehad van iemand wat ik in één ruk heb uitgelezen (ben erg van de psychologische thrillers) genaamd: CALEIDOSCOOP van Linda Jansma een nieuwe schrijfster!
Echt een top boek, aanrader voor iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekstertje, Sarrah Kuttner heb ik ook eens als tip meegekregen. Gaat morgen ook mee uit de bieb.
Ben benieuwd:present: Krijg er weer lol in om te lezen. Leuk om te delen met anderen die dat ook graag doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...