Spring naar bijdragen

Hoe voorkom je onbewuste alcohol inname!


Leeuw

Aanbevolen berichten

Nadat ik onbewust mijn mond spoelde met mondwater na ruim 3 weken zonder merkte ik na het spoelen dat het blijkbaar via mijn slijmklieren alcohol is opgenomen, mijn lichaam brulde *WRAAAH!!! * (Leeuws voor Naijb Amhali stijl: 'JAAAAH!!! DOE MIJ MAAR MEEEEEER!!') Dus ik zet de fles weg, mijn handen shaken en ik denk... pff... weg met die fles!

Dus vandaar.... om iedereen te beschermen tegen een dergelijk kwaad! De lijst met dingen waar je beter even voor kan oppassen!

Oh, als algemene tip wil ik nog even meegeven; controleer alle nieuwe producten gewoon en vertel er anders bij: even goed op mijn dieet letten!

Deze producten kunnen alcohol bevatten

* De meeste Mondspoelwater
* Sommige Bonbons
* sommige sauzen in restaurants van wijn tot likeur op met name hoofd en nagerechten.
* Cake met namen als: Ameretto cake.
* Rumkogels bevat rum ;)
* Zelfs chocolade sausjes in sommige restaurants!
* advocaat met slagroom (bij koffie)
* medicijnen tegen griep bv
* medicijnen: neusspray

Wees je ervan bewust dat ook een 'gekookte' saus nog steeds alcohol kan bevatten.

Ken je een product dat hier niet vermeld staat? Vermeld het dan zodat de lijst completer kan worden.

Ik heb op dit forum ook reeds gelezen dat iemand via het mondwater juist een terugval heeft gekregen! Dat is uiteraard een heel erg vervelende zaak. Voorkomen is dan ook beter dan genezen en neem maatregelen.

Welke oplossingen zijn er?

* Mondwater: kamille thee; ook bacteriedoden
* bonbons: niet eten, of in een sociale omgeving aan iemand vragen; en welke smaak is het? Alcohol en chocolade... dat is geen combinatie!
* In een restaurant de saus altijd APART erbij bestellen met een lepel en eerst ruiken, beetje proeven en dan pas uitschenken. Smoes? Dat je wil weten hoe de saus smaakt... je wil de smaak van het vlees of ijs niet verpesten met een vieze saus! ;)
* Cake etc... weggeven aan de buren, etc... als klein kado gewoon zomaar. Wel op het moment dat je het zelf niet kan worden aangeboden!
* Medicijnen: beter groente en fruit eten, gezonde levensstijl zorgt ervoor dat je niet zo snel ziek wordt ;) overigens als je ziek bent er zoveel mogelijk aan toe geeft luister je naar je lichaam en heb je respect voor jezelf. Dat stukje bewustzijn.. ontwikkelen de meeste hier zeker! :D

Link naar Cacao haar vergelijkbare informatie die echt TOP is! (Thanks CPAS) ;)

Succes! En bedankt voor jouw bijdrage!

Groet,

Leeuw

Aanpassing: op mijn werk getypt en ondertussen telefoontjes gehad, kan nog redelijk veel foutjes bevatten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie, Leeuw!!

Maar mondwater spoel je uit, als het goed is, wat doen de overige producten, zoals parfum, deodorant
enz enz?? Dit wordt toch ook opgenomen door de huid? Alhoewel, in de mond spreek je van slijmvliezen natuurlijk, dan wordt alles nog sneller opgenomen..............denkertje, jou vraag/topic:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Charlie,

Inderdaad, door de mondslijmvlies merkte ik zelf echt dat er alcohol in mijn systeem kwam en mijn lichaam schreeuwde het echt onwijs uit, trillende handen en ik voelde me echt weer terug bij af voor de rest van de dag.

Met betrekking tot Parfum en deodorant is het zo dat ik daar geen last van heb maar bij het dagdeel de 'ditjes, en datjes' wel terspraken is gekomen. Ik ben zelf ook wel benieuw of er mensen zijn met negatieve ervaring.

In elk geval; het staat erbij mocht het nodig zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw,

Hier komt nog een stelletje:

- hoestdrankjes,
- mondspray voor een goede adem (op de verpakking van Oral B stond zelfs dat je een kwartier moet wachten voor je een blaastest kunt doen! En mijn vriendin (die heeft me een overontwikkeld reukvermogen) rook een zweem van alcohol en keek mij streng aan).

Nog even, de meeste deo's die je rolt, bevatten juist geen alcohol.
Moet wel zeggen dat ik van de gewoon 'spuit'deo's geen last ondervind.

Van mondwater heb ik hetzelfde effect ook ondervonden in het begin van mijn stoppen.

Als nog eens iets tegenkom, zal ik het zeker melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van deo, eau de toilette en parfum heb ik geen last. Als iemand mondspray gebruikt heeft ruik ik wel een zweem van alcohol in zijn/haar adem. Zelf gebruik ik het niet.

Homeopathische druppeltjes zijn ook gevaarlijk, vooral onverdund. Vaak is het ook in tabletvorm verkrijgbaar (ik gebruik echinacea tabletjes).

Ook een instinker: van die ouderwetse griesmeelpudding met op de bodem van de kom lange vingers gedrenkt in drank! En ik krijg ook trek van malaga ijs (met rum en rozijnen). Geen idee of er nog alcohol in zit, maar bij mij is het het smaakje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valeriaandruppels van de Etos. Door spanningen op mijn werk ging ik die valeriaandruppels gebruiken. Er bleek ook een flinke hoeveelheid alcohol in te zitten.

Op een dag was ik ziek thuis, en daardoor kon ik geen drank gaan kopen. Toen heb ik in een avond het hele flesje Valeriaandruppels leeggedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, en nog een heel belangrijke, waar veel misvattingen over bestaan.

Gerechten welke worden bereid met alcohol in de vorm van wijn, bier, likeur of sterke drank. Het grootste deel van de alcohol blijft ook na heel langdurig verhitten.

Mij zul je dus geen gerechten als stoofvlees op zijn Vlaams (hoge gistingbier), cocq au vin zien eten.
Vorige maand wilden de kinderen toch weer eens heel graag kaasfondue eten. Mijn man heeft deze met plezier met een prachtige gedesalcoholiseerde witte wijn klaar gemaakt. Iedereen vond hem lekkerder dan met gewone witte wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

De laatste tijd heb ik een beetje last van m'n elleboog, dus een smeermiddeltje gekocht, Voltaren Emulgel.
Het werkzame bestanddeel is dyclofenac (ontstekingsremmer), maar ik vond het al zooo lekker ruiken... en jawel hoor, er zit ook isopropyl-alcohol in.
Nou zal die kleine hoeveelheid door de huid weinig kwaad kunnen vermoed ik? Het spul werkt wel redelijk tegen de pijn.
En ik dacht dat de alcohol in drank methyl-alcohol was, maar dat weet ik niet zeker (en ik weet trouwens het verschil niet eens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 8 months later...

Hoi,

Ik gebruik Antabuse (Refusal voor de Nederlanders),
omdat ik mezelf nog niet echt vertrouw als ik alleen ben.
Sinds ik het gebruik ben ik overgevoelig voor direct met mijn gezicht in aanraking komen met eau de toilette of parfum, zeker als het net opgespoten is. Ik krijg er uitslag van...
Gebruik tegenwoordig parfumolie. Of ben heeeeeel voorzichtig als ik alcoholhoudende geurtjes op doe. Heb manlief gevraagd me niet te kussen als hij net aftershave op heeft gedaan.
Verder lees ik zorgvuldig de ingrediënten van de verpakkingen...
Kan overrijp fruit ook ten zeerste afraden in combinatie van Refusal of Antabuse. Dit uit eigen ervaring in de zomer met overrijpe kersen....

Hoop dat iemand er wat aan heeft.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Ik kreeg onlangs van mijn zus, wel lief en meedenkend,
alcoholvrije wijn aangezien ik vroeger een wijndrinker was.
Lief, maar het hoeft niet van mij. Krijg je alleen maar trek
van als je zo'n fles ziet staan.

Maar hier komt de waarschuwing voor wie dit toch drinkt.
HET IS NIET ALCOHOLVRIJ, want er zit (goed letten op de
kleine lettertjes) < 0,5% Vol. in!!!!

Het betreft: Domaine de Fleur, cabernet sauvignon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...