Spring naar bijdragen

Alcohol is bij mij de baas


Mari

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Hier met Mari, alcohol is mij de baas!! Ik probeer bij jullie een paar handvaten te krijgen om de alcohol de baas te worden! Ik walg van mezelf, iedere avond weer!! Ik heb het nu goed, mijn verleden was een nachtmerrie. Waarom heb ik het lef dan niet (omdat als ik alcohol gebruik mij me ontspannen voel) om gewoon opnieuw te beginnen? Zonder alcohol!!Wie kan mij hierbij helpen? Ik baal van mezelf! Ik lees dat jullie elkaar iedere morgen een prettige dag wensen, en dat jullie je kopje koffie drinken. En dat jullie vrienden zijn, maar steunen jullie elkaar ook om van de alcohol af te komen? Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, ex verslaafde bijvoorbeeld? Ik hoop nuttige tips te krijgen en of handvaten. Hoe kom ik van die verdomde drank af??

Veel liefs Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari, we hebben je al heel vaak aangeboden om naar de dagdraad te komen.

Iedere keer start je weer een nieuw draadje.

Daar krijg je nauwelijks reactie.

En je leest waarschijnlijk ook niet goed.

Koffie en goedemorgen, pffff, lees eerst maar eens goed hoe we elkaar hier steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari, er is vaak op je gereageerd, maar je moet wel terugkomen als

je niets hebt gedronken, het beklijft zo niet.

Natuurlijk steunen we elkaar, soms op de dagdraad, een themadraad en achter de schermen per pb.

Er is een draadje; zoek een maatje.

Dat lijkt me een mooie stap voor je.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mari,

Volgens mij heb ik je nog niet gelezen op de dagdraad, ditjes en datjes. Daar tref je de meeste mensen aan. Wat rot dat je zo aan het worstelen bent. Op Tips en adviezen, zie je allerlei trucs om de drank te weerstaan. Voor iedereen werkt het anders. Ik ken iemand die met een keukenwekker werkte. Als ze trek had in drank, dan zette ze de keukenwekker op een uur, want dan mocht ze. Als dat uur om was, zette ze het weer op een uur.

Ik heb gemerkt dat de trek meestal zo'n 20 minuten duurt. Ik probeer dan afleiding te zoeken. Het kan niet schelen wat: de afwas; het forum; een computerspelletje; een flinke wandeling; de plee boenen enz. enz.

Je zult zien dat na verloop van tijd de trek weer wegebt. De volgende dag ben je zo trots op jezelf dat je nuchter en helder weer wakker wordt!

Ik heb zelf de internetbehandeling gevolgd van Tactive. Die is voor stoppers en minderaars. Ik heb daar veel aan gehad. Er zijn ook mensen die via de huisarts Antabus of Refusal krijgen. Als je zo'n pil hebt ingekomen kán je niet meer drinken, want dan word je ziek.

Er zijn dus vele mogelijkheden. Probeer maar wat het beste bij je past.

Er zijn ook mensen die een maatje zoeken, op "maatje gezocht". Ik heb zelf ook een maatje, die in gelijke omstandigheden zit als ik. Ook dat helpt.

Hoe je het ook gaat proberen, ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen.

Meld je a.u.b. Voor ons is niets vreemd, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Veel liefs, succes en doorzettingsvermogen,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mari,

Met alle respect, maar de ene keer noem je je Dieseltje, dan weer

Mari en dan weer Dusty.

Niet handig meis, we willen je echt wel steunen, maar net zoals Emmaroos

al zei: kom naar de Ditjes, Datjes en Dagdraad.

We kennen het probleem drinken allemaal,

daarom zijn we ook hier, om elkaar te helpen en (h)erkenning te vinden.

Makkelijk zul je het niet hebben, ik hoor je hulpkreet maar al te goed.

En ik herken dit ook.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en als je hulp wilt,

kóm dan!

Veel liefs, Nance :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nance,

Bedankt voor je berichtje, maar die andere namen kloppen niet. Ik had blijkbaar al een account op dit forum. Die was dacht ik aangemaakt in 2007. Dat was ik vergeten, dus ik heb me aangemeld met de naam Dusty! Toen kreeg ik een mailtje, dat ik onder Mari was aangemeld en dit moest veranderen, zodoende.Dus die andere namen zijn van ongeveer 4 jaar geleden, NU ik opnieuw ben begonnen, is het gewoon Mari,

Sorry voor dit misverstand, Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk heb ik het door, ik dacht dat ik namelijk om op de site te komen, ik een nieuwe vraag moest stellen!! Vandaar al die draadjes! STOM STOM!! Maar alles komt goed, weet je meteen dat ik niet de slimste ben, sorry voor de verwarring,

Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Na een slechte start op dit forum, ik snapte er niks van, is eindelijk het kwartje gevallen!!

Dus even opnieuw , ik ben een alcoholiste en verslaafd aan rode wijn. Ik drink alleen s 'avonds maar dan drink ik wel een liter wijn weg. Overdag heb ik totaal geen trek in drank, zelfs niet op feestjes. Maar als de klok 20.30 slaat gaat de knop om, dan MOET het.Het is nu 20.50 en nog niet gedronken maar dat ik dadelijk toch ga drinken weet ik al.

Ik ben al eens gestopt, 2 jaar geleden maar kreeg veel lichamelijke klachten. Maar het ergste vond ik niet te kunnen slapen ( 3 mnd. gestopt toen ) en ontzettende pijn en onrustige benen. Daarvoor kreeg ik medicijnen. Na een behoorlijke tegenvaller begon ik weer te drinken, en kon ik weer slapen en de pijn in mijn benen had ik niet meer. Dus voor mijn innerlijke gevoel een goeie smoes om te drinken. Maar nu kom ik er niet meer vanaf, was ik toen maar niet zo stom geweest om weer te beginnen!! Nou het is nu 21.00 toch een half uurtje gerekt, en ik probeer vanavond echt minder te drinken. Dat laat ik jullie morgen wel weten, iedereen nog een prettige avond,

Groetjes Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhmmmm Mari.. het kwartje valt dus nog steeds niet bij jou denk ik.

Als je met mensen wilt 'praten' kun je terecht op de 'dagdraad' ... dat is vandaag: Maandag 26 maart 2012.

Iedere dag weer wordt er een nieuwe dagdraad geopend ( het woord zegt het eigenlijk al).

Ik raad je dus aan jouw stukje nu te kopieren naar de dagdraad van vandaag Mari... dit werkt niet echt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke, ik dacht dat ik het snapte, maar blijkbaar niet!! Dus ik moet reageren op de eerste die morgen een berichtje op dit forum zet? Ik heb de voorwaarden nog doorgelezen, als dit me niet lukt, dan weet ik het ook niet meer, maar ik baal er wel van!!

Groeten Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nance,

Bedankt voor je mailtje, ik vind het knap wat jij hebt gedaan!! Stoppen met roken, met medicijnen en met drinken!! Petje af. Maar ik snap niks van de dagedraad? Vanavond weer een poging ondernomen, maar het lukt me niet of ik snap het niet!

Groetjes Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,

Als je inlogd dan zie je de ditjes en datje en dagdraad.

Dan klik je op de datum van vandaag.

27 maart dus en dan op laatste.

Dan op laatste ongelezen.

Dan zit je op de dagdraag.

dan zie je onder elk berichtje beantwoorden, als je daarop klikt krijg je een schermpje en kun je iets schrijven of reageren op iemand.

Dan klik je op submit en is het geplaatst.

Schrijf dit desnoods even op een briefje.

Lukt het dan nog niet dan ga ik je op een andere manier helpen.

Maar dat ga ik zo zien. Oke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke madelief,

Als jij denkt dat ik jullie voor de gek hou? Waarom denk je dat? ik ben echt op zoek naar hulp! Verdorie, ik ben een van jullie en hoop op dit forum steun te krijgen. En dan plaats je dit bericht. Dit motiveerd mij niet echt. Waarop baseer jij dat ik jullie voor de gek hou??Ik snap dit niet,

EEN ECHTE ALCOHOLIST!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mari,

De dagdraad is vaak best lang. De berichten staan op meer bladzijden.

Boven en onderaan staan in blauw de bladzijdenummers aangegeven.

Door er op te klikken kan je bladeren.

Door op laatst ongelezen bericht te klikken kom je direct op de laatste

bladzijde.

Tuurlijk ben je een echte alcoholist.

En ben je hier welkom.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Mari,

Jaap heeft het ook nog even uitgelegd.

Volg de aanwijzingen maar, kan iemand je er thuis misschien mee helpen?

Of een goede vriend/vriendin?

Probeer het in ieder geval nog maar eens,

niet geschoten is altijd mis.

Ik hoop je daar te lezen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...