Spring naar bijdragen

Hobby draadje


bolletje

Aanbevolen berichten

Hoi Jim,

Heb je mandala's goed bekeken, vind ze heel mooi! Zou ook mooi zijn op zijde. Weet alleen niet of zijde zich daar wel voor leent.

Gegoogled en hoppa, tig links hahaha. Krijg er gelijk zin in als ik
deze geinige site bekijk en klik, klik, klik..

Ja jeetje, Bol, de 'vis', wat een mooie kleuren en lijnen zitten er in. Je foto-album laadt bij mij niet?

Er is veel talent zeg! en veel geduld ;)

Gisteren een tijd naar een oude foto van de quilt voor mn zoon gezocht en in al die on-line foto albums gevonden:

Quilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jim, je kunt gewoon met een passer werken hoor op linnen. als je er naderhand overheen schildert zie je er niets meer van, ook niet van het gaatje.
Als je van te voren het doek bewerk met grondverf, dan erop tekenen en daarna met een klein busje schildersvernis een heel klein beetje erover heen spuit kun je er gewoon met je hand over gaan zonder dat je het getekende uitvlakt zeg maar. o ik ben zo ontzettend benieuwd hoe je het gaat vinden.
Weet je, hebben ze bij jou ook een noitcA? daar zijn de doeken en de verf erg goedkoop. Zeker voor iemand die net begint met olieverf. Dan is het, als er iets fout zou gaan ook niet zo erg. bovendien kun je, als het wel fout gaat, de verf laten drogen en daarna gewoon weer overschilderen.
Misschien, als ik dit schilderij klaar heb, dat ik ook eens ga proberen om zo'n mandala te schilderen. Weet niet of het me zal lukken maar dat is het toch goed om geprobeerd te hebben.

Jammer Tida dat de foto's niet lukken om te bekijken. Je bedoeld de foto's onder mijn berichtjes?
Ja daar staat nu juist mijn Eng. Buldog op die ik ooit geschilderd heb.
Ik doe aan fijnschilderkunst. Zo wordt dat tenminste genoemd. Een beetje stijl van Henk Helmantel, maar ook stillevens vind ik erg leuk om te doen. Ik kan alleen maar deze vorm van schilderen doen omdat het anders een rommel wordt. Sommige mensen hebben een schilderij af in een dag tijd. Bij mij duren de schilderijen ongeveer een maand, en dan moet ik er iedere middag aan werken. Ik word er altijd supperrustig van en verlies mezelf dan en denk nergens meer aan.
Maar het liefst schilder ik dieren en surrealisme. Wat ik erg mooi vind zijn de schilderijen van Boris Vallejo.
Hij heeft een site waar als zijn schilderijen op staan. als je wilt zal ik je wel eens de naam van de site door geven.
Ik heb hier enkele schilderijen hangen van schilders die ik gekopiërd heb.
Zo heb ik heel even de ogen van jouw hond bekeken en dat is iets wat me dan zo enorm aanspreekt, en daaraan kun je ze uit 1000 andere honden herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

">http://img843.imageshack.us/gal.php?g=wkg5jw1.jpg

Zo ff wat foto's opnieuw op dit draadje gezet, misschien kun je ze nu wel zien Tida.:)

Het schilderij met het vrouwenhoofd is een kopie van een schilderij van Dali dat ik moest maken voor iemand.
Wat ontzettend precies werk was, was om die bollen echt rond te krijgen. Maar ook weer zo ontzettend leuk om te doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jim, die heb ik dan ook een paar keer moeten schilderen omdat ik ze weg gegeven had. Veel mensen vinden dit schilderij mooi omdat er toch een hoop warmte uit spreekt.
Heb je trouwens links boven in de hoek, die wolk gezien? Daar komt een bizon uit. Dat is iets dat ik uit m'n hoofd geschilderd heb. Iets wat ik eigenlijk niet kan. Ik kan alleen maar na schilderen maar heb het toch maar eens geprobeerd en vond zelf dat ik dat niet slecht gedaan had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol wil je svp nooit meer schrijven dat
je eigenlijk niet kan schilderen zonder voorbeeld?
Je doet jezelf zo tekort meis, het is gewoonweg prachtig!
Als alle reacties je niet overtuigen, wat is dat dan toch?
Ik lees toch wel een beetje trots ook in je boodschappen?
Mensen maar dure therapie en cursussen om een beetje zenn te leren
en jij hebt een natuurlijke gave om dat via je dieren te bereiken, je schilderen en
je tuin te werken, en vast nog wel meer meditatieve dingen, koken bijv.
Het wordt echt tijd om dat deel van jezelf eens naar de voorgrond te brengen voor
jezelf, 60 is een prachtleeftijd en het is tijd om te oogsten voor jou:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het lieve Jane. Ik vind het ontzettend moeilijk om trots te zijn op wat ik doe terwijl ik weet dat dat niet mis is maar ik ben altijd zo bang dat dat zo opschepperig over komt. Zo van kijk mij eens goed wezen.
Vroeger zei ik altijd, wat ik kan, kan iedereen en was daar ook echt van overtuigd. Ik wilde die ander het gevoel geven dat die persoon oké was.
Vind het gevoel dat mensen tegen mij opkijken omdat ik op creatief gebied veel bezig ben, nooit zo heel prettig. Blijf het liefst, ieders gelijken.
Doordat de kabouter heel vaak gezegd heeft dat, wat ik doe toch wel apart is, ben ik het uiteindelijk ook zelf gaan zien, maar toch heb ik nog steeds moeite met complimenten, en vaak hoor ik ze nog niet echt.
Maar trots ben ik stiekum wel. Stttt niet verder vertellen hoor. Maar ben er wel mee bezig niet alles weg te wuiven maar te accepteren dat ik iets moois kan maken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was net nog aan het denken Jane. Waarom kan ik niet gewoon laten zien aan iedereen dat ik trots ben op mezelf.
Toen ik voor het eerst bij de kabouter z'n familie op visite ging was ik erg gespannen. Allemaal hoog opgeleide mensen die het heel ver geschopt hadden en daar moest ik naar toe. Ik vond het vreselijk eng.
toen ik binnenkwam en men mij vroeg om wat te vertellen over mezelf en wat ik deed, moest ik vertellen dat ik maar een gewone meid was, maar op creatief gebied veel bezig was met van alles.
Ze waren allemaal erg trots, zeker toen ik achter de piano kroop en een stuk van Satie speelde, en ik werd overspoeld door complimenten. Dat deed me ontzettend goed toendertijd en ik werd gelijk opgenomen in de familie. Ik was ineens iemand. Daar was ik zo dankbaar voor en heb gelijk een hoop gemaakt voor een paar mensen.
Mijn ene zwager die dierenarets is, kon, toen ik een kerststal voor hem gemaakt had en een schilderij, zijn emoties niet meer beheersen en was ontzettend blij. Dat gaf ook mij een enorme kick. Een dierenarts die trots was om mijn kado's, geweldig.
Nu heb ik nog een andere zwager die hoogleraar is en die man geeft mij altijd het gevoel dat ik niets ben. Steekt altijd de draak met me en ja eigenlijk ben ik maar een dom iemand omdat ik toevallig niet afgestudeerd ben en geen opleiding gevolgd heb. Maar hij staat bekend om dit gedrag. Nou dat gevoel dat hij zelf heel geweldig is en daarmee een ander een rotgevoel geeft, wil ik niet naar anderen geven. Ik wil gelijk zijn, niets meer en niets minder.
Ach ja en dan nog twee broers hebben die een vrouw nog al eens het gevoel geven dat die eigenlijk maar achter het gasfornuis thuis horen,(opzich niets mis mee als je het nog leuk vind ook) heeft er toe geleid dat ik toch wat moeite heb om gewoon maar trots te zijn op wat ik doe.
Maar ik ga er echt aan werken. Me gewoon maar realiseren dat ik wel iemand ben met goeie cappaciteiten, en met twee gouden handen. (Ooit gezegd door een oud tante van mij) En ze had gelijk. Ahum.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 gouden handen
EN EEN PUUR GOUDEN HART!
Bol diploma's en intellect worden nogal eens overschat
als er een universiteit bestond voor karakter, behulpzaamheid, puurheid, dieren- en mensen
liefde, kortom een studie om te leren leven in contact met jezelf en de natuur
dan zou je Cum Laude geslaagd zijn.
En dat is je niet aan komen waaien, daar heb je hard op gestudeerd.
dat anderen dat niet altijd (h)erkennen is een gemis, bij hen. Dat is meteen de andere kant
van intellect, er hoort vaak niet sociaal/emotioneel/intuitief/creatieft kunnen zijn en leven bij.
En dat hebben ze het nodig je dat onwaardige gevoel te geven. Maar daarom hoef jij dat niet te accepteren, dat rotgevoel, dat is nl geen kado van hen aan jou, maar hoort bij het vuil.
Je mag dus selectief leren worden in wat je binnenlaat, voor de rest is alles er al bij jou:heart:
Ik denk dat je dit hier mooi aan het leren bent al, want je komt het ook hier tegen soms. mooi oefenterrein dus. Mooie leerschool hier he? Nu nog certificering vragen aan de mods:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je ontzettend lieve Jane voor je heldere kijk op dingen. Je bent geweldig, en ik kan dat niet genoeg zeggen. Jij verdiend een heel groot :heart:meis.
Ik hoop bij de volgende meeting wat meer met je te kunnen praten want vond het jammer dat dat maar even gelukt is afgelopen keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bol,

Die imageshack heeft wel vaak kuren zeg !

"503 Service Unavailable
No server is available to handle this request."

Was benieuwd naar het gezicht en of ik het met je eens was ben) haha

De bollen die je hebt geschilderd vind ik tot nu toe het meest aanspreken.
De bolvorm (cirkel) word in de kunstwereld als meest dominant beschouwd heb ik me
afgelopen weekend laten voorlichten.

Eigenlijk leer je dat al heel vroeg op school, de basisvormen cirkel, driehoek, rechthoek..
Enfin, ik vind dat de strakke regels in de kunstwereld nogal beperkend kunnen werken. Think outside the box, denk ik dan.

Enfin, doet er allemaal eigenlijk niet toe, die bollen van jou vind ik gewoon heel mooi.

je kleurgebruik ook, zo divers ook.

Hoop dat imageshack het binnenkort weer wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bollen schilderen was ook ontzettend leuk om te doen Tida. En dan toch proberen om het zo te schilderen dat je b.v. ziet dat een lok haar, door loopt.
Moeilijker was om ze echt rond te krijgen. Maar zo ontzettend leuk als dat weer gelukt was.
Maar schilderde jij nu ook? En heb je ook foto's van wat jij maakt?
Ik wil dadelijk als ik dit schilderij klaar heb eens kijken of ik een mandala kan schilderen. Helemaal uit het blote hoofd. Weet niet of dat gaat lukken hoor maar het lijkt me wel leuk om te proberen. Lukt het niet, pech gehad. Helemaal niet erg. (denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik 'schilderde' waren 'de foto's in mn hoofd'. Heel naïef, kinderlijk maar doeltreffend. Aan vrij schilderen ben ik nog steeds niet toegekomen, durf niet ofzo. Bovendien nog zoveel andere dingen te doen. Kom nu eigenlijk niet verder dan simpel breien. Ben nog steeds aan het opbouwen en (her)schikken van wat en wanneer ik iets wil doen. Niet (meer) alles tegelijk!

Heb van de tekeningen foto's van gemaakt maar toon ze niet zo vaak.
Is ook weer iets intiems. Als ik dat doe dan heeft het een doel, anders dan voor de leuk.

Succes met mandala's! Heb inspiratie genoeg, misschien wel te veel. Een mandala maken is zo rustgevend maar, al gezegd, ik doe het allemaal even rustig aan. Staat al wel een hele lijst leuke dingen to do in mn nieuwe agenda.

Begrijp er niets van dat ik jullie ImageShack maar niet kan zien. Als ik nu de link aanklik kom ik op de home page :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werd vandaag nog op een leuk idee gebracht.
Silverclay. Een soort klei met waarmee je heel eenvoudig een voorwerp kunt maken dat voor 99,9 procent uit zilver bestaat. Een hanger of symbool bijvoorbeeld. Ik hoorde dat zeven gram zo rond de 54 euro kost en dat het heel eenvoudig te bewerken is.
Lijkt wel veel geld, maar een beetje forummer had daar waarschijnlijk geen week van kunnen drinken:-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jim heb je al iets gedaan met die silverclay? Wat wil je er dan van gaan maken? Als je het nog niet weet zijn er misschien op internet wel afbeeldingen te vinden van dingen die er al van gemaakt zijn.
O ik ben zo ontzettend benieuwd. Het lijkt me erg mooi. Hoop dat, als je er iets van gemaakt hebt, je een foto plaatst. Zou je me een groot plezier mee doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nog niets gedaan met de silverclay bolletje. Het project staat op de lijst met things to do:-) Ik moet bekennen dat mijn creativiteit niet constant is maar nogal grillig. Vorige week nog wel een mandala getekend, maar verder ben ik 's avonds vooral aan het lezen bij de openhaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ben hangmatten aan het maken voor de katjes van de dierenamulance. Ik zal hier beschrijven hoe ik dat gedaan heb. Het is heel makkelijk. Je hebt een lap stof nodig van ongeveer 40 bij 60-70 cm. Een paar ogen en pluggen voor in het plafond. De ogen moeten groter zijn dan dat het touw dik is. Boormachine + boor. De boor moet dikte van van de pluggen hebben, en dik touw of koord. Touw is het mooist. Je moet 2 maal de lengte hebben van de hangmat. Zijkant gemeten en dan de lengte die je nodig hebt van de hangmat naar het plafond. Maak ze iets langer dan kun je er altijd wat af knippen.
Eerst ga je de boven en de onderkant van de hangmat omzomen. Dus die 40 cm. breedte zeg maar. Daarma ga je de de lange kant omzomen. Iets breder dan het touw. Je haalt het touw er door,( mocht dat niet lukken, dan moet je eerst het touw op de stof leggen en dan zomen. Dus met het touw er al in. als je dat gedaan hebt, moet je het touw vast zetten aan de stof dus aan weerskanten van het touw. Anders frommelt het op tot een hoop. door de stof vast te zetten aan het touw voorkom je dat. Nou en dan kun je hem ophangen. Wat kussentjes er in en klaar is Saartje.
Mocht je het nu niet in het plafond willen, dan moet je 4 planken hout hebben waar je twee keer een x vorm van maakt. Dan zet je aan de bovenkant, aan weerkanten twee balken hout van 70 cm. tussen die x vorm en aan de onderkant doe je het zelfde. Je hebt dan uiteraard geen touw nodig. Het stof zet je er dan met de hand vast rondom de balkjes hout. Mochten er nog vragen zijn, hoor ik ze graag.
Suc6 mensen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...