Spring naar bijdragen

Budgetkoken voor forummers met weinig geld


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Knoflookboter.

1 pakje roomboter.

Twee grote tenen knoflook.

1 scheutje maggi.

Bieslook.

Laat de boter wat zacht worden, snijd de knoflook heel fijn. Snijd de bieslook ook heel fijn en doe dit samen met de maggi door de boter. Flink prakken zodat het er helemaal doorheen zit, en dan maar smullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eiersalade

6 eieren.

1 tube Zaanse mayo.

1 ui.

1 scheutje maggi.

Eventueel een beetje kerrie, en of peper

Kook de eieren hard en maak ze fijn. Dan de ui heel fijn snijden en die er doorheen doen. Een klein beetje kerrie, wat peper, een scheutje maggi en op het laatst de mayo erdoor. Dan alles goed door elkaar doen, bewaar het een paar uur in de koelkast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevulde eieren

Een aantal eieren.

Op 6 eieren 1 klein uitje gebruiken.

Mayo.

Wat peper.

Zwitserse strooikaas ( Een geel kartonnen potje)

Kook de eieren hard, en snijd intussen de ui fijn. Als de eieren klaar zijn, pellen, door midden snijden en de eierdooier er voorzichtig uit halen. Is het kuiltje te klein dan maak je met een theelepeltje het kuiltje voorzichtig groter. Dit mag je ook bij het vulsel doen.

Snijd aan de onderkant het eiwit wat recht door er gewoon een klein stukje vanaf te halen. Zo kun je de eieren rechtop laten staan.

Meng dan de ingrediënten door elkaar vul de eieren met het prutje. Je mag best veel strooikaas gebruiken hoor, dat maakt het alleen lekkerder.

En maak het geheel af met een blaadje munt of strooi er een beetje paprikapoeder over.

Wat ook heel leuk is is om een rode paprika in hele kleine blokjes te snijden en die er overheen te strooien.

Dit mengsel kan ook gebruikt worden om Gevulde tomaten te maken.

Smakelijk.

Zijn er nog vragen stel ze gerust hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Leuk, ik zou er ook zeker gebruik van maken als ik in Nederland zou wonen. Het allerleukst vind ik toch wel het eten uit de natuur. Hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, weet je wel hoe ontzettend lekker, gezond en gratis bijvoorbeeld brandnetels, zevenblad en vogelmuur zijn? Overal te vinden straks in het voorjaar en je maakt er voortreffelijke soepen of stamppotjes ofzo van. Het maakt je wandeling ook zo leuk als je op voedseljacht bent en thuis komt met een tas vol lekkers. En dat ruikt lékker in die tas :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me echt iets voor jou Jopie. De winter is wat lastiger voor wildpluk maar in de Nederlandse bossen kun je op dit moment veel oesterzwammen en fluweelpootjes vinden. Zo lekker en ik kan soms wel janken van geluk als ik zoiets pluk.

Maar met paddestoelen moet je heel goed weten wat je doet, dat vraagt echt tijd en studie.

Brandnetels ken je vast wel, daarvan kun je bijna het hele jaar de frisgroene toppen plukken (met handschoenen), als je het nodig vindt wassen in ruim water. Als je het hebt overgoten met kokend water is de prik eraf en kun je het fijn snijden en door de aardappels stampen zoals je andijviestamppot zou maken. Je hebt aardig wat nodig, brandnetel slinkt zoals spinazie.

Of soep maken met uitje, knoflook, een aardappel, bouillonpoeder en veel brandnetel. Prachtig groen is dat, scheutje room in je soepkom of crème fraiche... mjammie.

Vraag maar hoor als je iets wilt weten, als ik antwoorden weet, geef ik ze graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Zevenblad is dat onuitroeibare spul waar tuiniers van gaan huilen, ik wist niet dat het hanepoot genoemd wordt. De smaak is vrij intens, ik vind het heerlijk. Je kan met die 2 planten absoluut niks verkeerd doen. Van zevenblad kun je die glanzend jonge blaadjes in de sla doen. Of je maakt een quiche met brandnetel, zevenblad, gebakken uitje, zout, kruiden en dat door ei klutsen.

Als je brandnetels afmaait gaat het weer groeien en zo heb je bijna het hele jaar verse oogst. Het is een geweldige plant. Het groene zaad ervan kun je in een paar dagen laten drogen en dan door de muesli ofzo eten. Gratis superfood! Oh en afgelopen zomer heb ik voor het eerst touw gemaakt van de stengels, ik kon niet geloven hoe sterk dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...