Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Als het beestje ontstoken kiezen heeft, dan hoop ik dat ze op zeer korte termijn behandeld gaat worden.

Niet alleen omdat dat erg pijnlijk is, maar ook omdat het kan leiden tot hart- en nierfalen.

Als het beestje dan toch onder narcose is, kan er hopelijk wat urine worden getrokken.

 

Maar ja Gipsy, het is frustrerend de domheid en eigenwijsheid van baasjes, waarvan de kat de dupe wordt.

Maar je doet er helaas niets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Kan nog veel erger JaNina, eieren handmatig uitbroeden en zorgen dat je erbij bent als uiltje uit het ei komt. Weet je tenminste zeker dat uiltje heel tam wordt.

Spijtig alleen, wanneer uiltje van schrik toch wegvliegt. Weekje later vonden ze uiltje terug, wel helaas verhongerd.

 

Jammer genoeg hadden ze er niet van geleerd, ze hebben alweer een nieuw uiltje. :blush:

 

Ik houd van roofvogels, maar dan kom ik ze liever gewoon in de natuur tegen dan dat ik ze in een kooitje in mijn tuin moet gaan houden.

Werd er ontzettend verdrietig van toen ik ooit de valkeniersopleiding deed en al die prachtige dieren zo gevangen zag zitten. Ben dan ook rap gestopt, de enige roofvogels in mijn huis zijn nu beeldjes en plaatjes. De echte vliegen hier lekker rond in het bos en kom ik wel eens tegen, dat zie ik dan als extra bonus voor mijn wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Een draadje over huisdieren lijkt me wel leuk. Maar de laatste 2 pagina's gaan over katten en wilde vogels. Zitten hier ook hondenliefhebbers? Ik heb er 2. Een oude oma die aan het aftakelen is en een 4 jarige Kees die in huis super braaf is maar erg moeilijk op wandeling....

Kan wel zeggen dat ik ook vind dat wilde dieren in de natuur thuis horen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf JaNina!

Ik vang wel eens wat op als het op mijn pad komt. Heerlijk om zoiets dan weer vrij te kunnen laten.

En toch ook wel een beetje stiekem leuk als ze je dan na een tijdje nog even komen vereren met een bezoekje.

Zou er graag mijn beroep van maken.

 

Ja hoor Akkordeon, hondenliefhebbers zitten hier ook.

Wat voor ras is die oude oma?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oude oma lijkt erg op een labrador, maar er zit ook scheper in. Niet raszuiver worden ze gewoonlijk ouder. Maar ze geraakt al niet meer zelf in de auto. En boven 23 graden is het te warm voor haar om nog te wandelen. Gelukkig zijn hart en longen nog sterk. Heb wel de indruk dat ze een beetje begint te dementeren. Minder gebruikte commando's worden moeilijker. We genieten maar van haar zo lang ze er nog mag zijn...

Welke dieren heb jij Spud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel alleen katten Akkordeon.

Ik kwam hier wonen met de intentie om een mini kinderboerderij te beginnen, maar begin steeds meer op het idee terug te komen.

 

 

Misschien dat ik nog ooit wat kippen neem. En als ik met pensioen ben een hond. Maar daar blijft het denk ik wel bij.

Die oude droom compenseer ik wel met beelden die bijna niet te onderscheiden zijn van echt.

Paar jaar terug mezelf dus een schaap gekocht. 

 

En elk jaar wel weer een bijzondere diersoort die op mijn pad komt voor hulp. Dit jaar een fret. Ik woon namelijk in een bos en daar kom je best bijzondere dingen tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gips heeft voor- en nadelen

van waar hij ook woont meis.

Net als elk dier, kind, mens.

Mij klinkt het alsof je een reden

zoekt om m terug te vragen, klopt dat?

Wees kritisch op je eigen rol Gipsy en

mijn moeder leerde me ooit; eens gegeven

blijft gegeven. Met een dier niet gaan jojo-en dus.

Je vriendin zorgt nu op haar manier voor hem.

Misschien niet leuk om te lezen, maar voor jou is het belangrijk

dat je kijkt naar wat voor jou nu belangrijk en helpend is.

Zou jij zelf alweer de zorg voor een (ander?) dier op je kunnen en willen nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jouw hondje niet meer Gips, je bent de zeggenschap kwijt.

Neemt natuurlijk niet weg dat je je nog wel betrokken voelt, en het beste voor het beestje wil.

En 8 uur alleen is bepaald niet diervriendelijk voor een hond.

Ik weet niet of jij ver weg woont? Anders zou jij het beestje uit kunnen laten?

Of is OOPOEH een idee?

bewerkt door JaNina
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hond is een kuddedier. Inderdaad beter dus als die niet te lang alleen zit. Als hij buiten kan, is het al minder erg.

Zelf heb ik een tweede hond genomen toen ik ben beginnen werken.Zo zitten ze nooit alleen. En omdat ik vroege en late diensten draai en partner daguren, valt het allemaal goed mee.

Misschien wil je vriendin er ook wel een tweede bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy een hond kan 8 uur alleen zijn maar is niet erg geweldig voor het dier. Wat je vriendin kan doen is de radio aanzetten zodat het dier geluiden hoort, tja en verder doet het pijn. Je hebt in alle vertrouwen het dier aan haar gegeven en nu maak je je grote zorgen.

Misschien hebben haar buren ook een hond en zou ze kunnen vragen of die Gipsy uit willen laten. Maar ja dat is ook weer zo wat.

Toch zijn er dieren, zeker deze tijd van het jaar die het echt veel slechter hebben. Misschien verzacht dat de pijn en zorgen wat. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Jane er wordt zoveel gedumpt vandaag de dag, niet meer normaal ook hele kleine inimini varkentjes, das nu weer helemaal in. Wij zitten ook weer vol met vooral jonge katjes.  Pitbulls en Staffords is ook aan de orde van de dag. Er is nu weer een nieuw soort. De Pitbull XXL. Mijn nichtje heeft er eentje. Formaat Deense dog. Ik houd m'n hart vast. Het dier luistert voor geen meter. Als die dadelijk volwassen is en het niet meer pikt nou dan is de ellende niet te overzien.

Constant corrigeren dus gaat dat toch een keertje fout, want de hond accepteert dat dadelijk niet meer.

Maar die zullen dadelijk ook wel weer verboden worden, want deze honden kan je dadelijk niet meer houden. Worden door gefokt nou dan moet jij eens kijken wat daar uit komt.

:( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat echt niet goed met mijn oude hond: tot voor kort had hij moeite met de wandeling als het meer dan 23 graden was. Vandaag geraakte ze ook haast niet thuis. Moet ik binnenkort met de auto tot aan het bos. Want een rondje naast lopen in de wijk, daar heeft ze niet veel aan. Moet ik ook dringend de jonge hond leren apporteren. Dat die in de tuin aan zijn beweging komt... Echt balen, want we genoten alle 3 enorm van die dagelijkse wandelingen. En met kleintje alleen gaan wandelen is geen optie: oma is dood ongelukkig als ze alleen thuis moet blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geef je m eten/drinken?

 

ik had 2 katten

die niet goed samen konden

de jongste zit nu ook elders

geen idee waar

maar wordt steeds dikker

dus heeft het "goed" daar

kater geniet van de rust

jongste komt af en toe buurten,

maar gister voor het eerst niet binnen

voor zachte brokjes

de harde zijn al maanden afgekeurd

ik  weet niet meer goed

wie nu haar baasje is

 

katten he

eigenzinnig

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren zo een snap screen opgehangen hier.

Had niet verwacht dat dat goed zou gaan met mijn katten.

Deurtje van het kattenluikje zit er ook al jaren niet meer in omdat ze dat eruit gesloopt hebben.

Ik verwachtte dus niet dat dat ding 24 uur zou blijven hangen.

Wel dus.

Ook wel leuk om het slimheids gehalte van je katten te zien.

2 hadden het meteen door alsof dat ding er al eeuwen hangt.

1 snapte er niks van, maar toen ze het een andere zag doen, begreep ze het meteen.

En 1 moest ik even helpen, maar met wat eten aan de andere kant van het doek had hij het heel rap door.

En de laatste die heeft een uur of 3 vol verbazing zitten kijken hoe zijn broers er steeds door gingen.

Leek wel of ie naar een illusie act zat te kijken en steeds dacht: "hoe doen ze dat nou?"

Uiteindelijk heeft hij het kunstje ook geleerd en heeft er geloof ik het meeste plezier in om er doorheen te gaan en weer terug te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja altijd veel katten vermist, maar er zijn ook best wel veel vermiste sites vind ik.

Als ik een kat vind ben ik toch altijd een paar uur bezig met zoeken en plaatsen en mensen benaderen ed.

 

Laatste keer was dat niet nodig, kat had een telefoonnummer rond zijn hals. Eerste keer dat ik de eigenaar dus

daadwerkelijk terug gevonden heb. Zelfs een kat met een chip is het niet bij gelukt, omdat de chip niet geregistreerd was.

Dus mensen, als je een chip gebruikt, let daar dan op.

Ook bij je hond. Dat je telefoonnummer en adres altijd up to date blijven. Anders heb je nog niks aan die chip.

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...