Spring naar bijdragen

Treffende uitspraken


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Ik begreep deze niet goed.

Het was een dagelijkse gedachte hè?

Persoonlijk geloof ik heilig in het juist áfdwalen van het pad; ook eens andere zienswijzen durven te aanschouwen. Tien stappen zijn wellicht wat weinig.... Maar dat ene pad kan ook té rechtlijnig zijn!!
Doordenkertje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappen op andere paden leidt af van je eigen pad. Het is iets anders kennis te nemen van andere paden. Maar werkelijk actief stappen zetten op andere paden en van je eigen gekozen pad af te wijken, ik kom juist de laatste tijd tot de ontdekking dat het mij niet verder heeft gebracht. Vaak is het ook gewoon ongepaste nieuwsgierigheid. Of je bent bang voor het oordeel van anderen enz. Nee, mijn ervaring is dat het heel goed is op één pad te blijven. Ik heb daar mijn handen aan vol. En ook; door mijn pad te gaan krijg ik als vanzelf inzicht in andere paden.

Misschien klinkt dit allemaal wat vaag. Goed iets duidelijker. Ik ben Christen. Ik ken het Hesychasme(Google maar als je nieuwgierig bent). Toch ben ik altijd weer geneigd ook naar bv het Boeddhisme te lonken. Terwijl in het hesychasme alles te vinden is voor de serieuze christen Ga ik dat pad dan houd ik geen tijd meer over voor andere dingen. Het word ook chaotisch doordat je verschillende dingen door elkaar gaat gooien. Met alle respect voor het Boeddhisme en andere godsdiensten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...