lavendel1 Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hallo, ik ben er geraakt. En ben van plan om elke dag hier een halfuurtje te lezen en te schrijven. Het is dag twee dat ik niets meer gedronken heb. Na jaren en jaren op en af gaan, voel ik me sterker dan ooit en probeer dan maar mee op de flow te springen. Gisteren was het fysiek niet gemakkelijk, geïrriteerd, beven, heel scherp zien, daarna weer troebel, héhé...Vannacht niet geslapen en de meest bizare dingen gedroomd..Maar daar ik al deels deze zaken heb meegemaakt, kon ik ze nu beter plaatsen. En ik weet dat dit elke dag zal beteren. Ik prop me vol valeriaan en koffie ( ik weet klinkt tegenstrijdig, maar het sust me wel). Ik heb me zitten suf piekeren hoe dat nu toch in feite werkt: die afhankelijkheid en dat ontwennen. Ik heb me voorgenomen als het fysiek zwaar wordt, dat ik tegen mijn lichaam zeg: kalm maar, je hoeft niet meer te vechten tegen al dat vergif. Ik dien het voorlopig niet meer toe....Deze visualisatie blijkt voorlopig toch te helpen. Mijn voornemen is om drie maanden mezelf uit te zuiveren op een zachte, vriendelijke manier. Daarna zien we wel. De irrationele drang in mijn hoofd, die verwacht ik nog wel, vandaag of morgen. Dan zal ik de mantra gebruiken: ik heb dat niet nodig alcohol, mijn lichaam is er ziek van aan het worden. Wat ook klopt en me deze keer over de brug heeft gebracht. Ik voel vanalles wat niet klopt in mijn lijf. Eerst was dat paniek, maar nu zal ik het als stok achter de deur gebruiken. De laatste maanden waren het twee flessen witte wijn per dag. En voor de rest "functioneer" ik voor de buitenwereld doodnormaal, fulltime job, man, kindjes. En niemand die er iets van merkt. Toch niet te geloven! Als het zwaarste achter de rug is, wil ik hierover toch mee naar buiten komen om te helpen het taboe en alcohol voor vrouwen te ontsluieren...Maar eerst dames en heren, zorg ik voor mezelf, hier en nu. Ben benieuwd wat er met me gaat gebeuren en wat ik hier allemaal ter ondersteuning kan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hallo lavendel in het zonnetje, Hartelijk welkom op ons forum. Zover ben je inderdaad al geraakt. Maar ik kan je nu al zeggen dat je met een halfuurtje per dag niet toekomt als je alles wil lezen, laat staan nog te schrijven ook. Geen erg, als je stopt met drinken heb je toch tijd op overschot. Wat de ontwenningsverschijnselen betreft, na 48 uur zal je het ergste wel gehad hebben. Daarna gaat het hoe langer hoe beter. Drink in ieder geval veel water, dat ontgift je lichaam. Ik hoop dat je je hier snel thuis zal voelen en dat je veel steun zal hebben aan dit forum. Dat was bij mij toch zeker het geval en ik ben ook nog maar enkele weken aangemeld. En ik hoop je hier nog veel te lezen. Heel veel sterkte, succes en lieve groetjes, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hoi Lavendel, welkom Ik ben hier sinds vorige week donderdag(anoniem en zaterdag aangemeld). Ik ben van mening dat dit forum je heel veel ondersteuning gaat bieden, alleen al het feit dat je je onder lotgenoten begeeft die weten wat je doormaakt en je niet zullen veroordelen geeft rust in je hoofd. Mij in iedergeval wel. En als ik even trek krijg dan slinger ik meteen het forum aan en ga ik lezen, sterker nog, ben er sinds donderdag nog niet afgeweest. Ik wens je heel veel succes! Marcel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hoi Lavendel, Goed van je! Ik ben hier sinds drie dagen en ja, de ontwenningsverschijnselen heb ik. Het helpt me enorm om met behulp van dit forum te stoppen, de herkenbaarheid, de hulp, de opbeurende woorden. Simpelweg heel lieve mensen; we weten waar we met z'n allen over praten. Wens je heel veel succes en bij de dagdraad ditjes&datjes kun je ook terecht als je daar behoefte aan hebt. Zonnige groet Bo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Beste Lavendel, Ook van mijn kant welkom, succes en sterkte. Het kan! Nogal wat mensen midden in de detox zie ik, met vast ook de nodige verschijnselen. Raar genoeg lukte het mij om er een soort omgekeerde motivatie uit te putten. Kon er zelfs wel een beetje om lachen. Zoiets van: "Kijk, het niet drinken begint al te werken". Op een of andere manier werd ik gesterkt in/door de wetenschap, het vaste voornemen en het vooruitzicht dat ze dit keer niet door drinken zouden gaan verdwijnen, maar juist door niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Originally posted by: DylanBeste Lavendel,Ook van mijn kant welkom, succes en sterkte. Het kan!Nogal wat mensen midden in de detox zie ik, met vast ook de nodige verschijnselen. Raar genoeg lukte het mij om er een soort omgekeerde motivatie uit te putten. Kon er zelfs wel een beetje om lachen. Zoiets van: "Kijk, het niet drinken begint al te werken". Op een of andere manier werd ik gesterkt in/door de wetenschap, het vaste voornemen en het vooruitzicht dat ze dit keer niet door drinken zouden gaan verdwijnen, maar juist door niet te drinken.quote> Ik heb precies hetzelfde Dylan, en dat komt ook vooral door dit forum, het neemt me de angst weg voor wat komen gaat:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Welkom Lavendel, Wat lees ik een prachtige postings boven mij... Midden in de fysieke detox, en dan al zo'n inzicht.... ik ben er stil van. Lavendel, het is inderdaad bizar. Ik was ook een 2-fles-per-dag-drinker, soms zelfs nog meer... En dan alle ballen van relatie/kinderen/werk/sociaal leven omhoog proberen te houden. Totdat het niet meer gaat... Ik wens je alle Kalmte , Moed en Wijsheid om dit nieuwe leven in te gaan. Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Welkom Lavendel... misschien vind je het prettig om mee te praten op de draad 'ditjes, datjes & de dagdraad' , daar wordt iedere dag een nieuwe draad aanemaakt met de datum van die dag, dat is zo'n beetje de 'huiskamer' hier waar iedereen binnen komt zeilen met gewone gezellige praat, problemen of wat er ook maar leeft.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 28 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 fijn al deze reacties te lezen, txx het sust al de irritaties van deze tweede dag toch wel wat och arme mijn omstaanders, kan ik stekelig zijn zeg! maar ik ben toch niet weggelopen naar de nachtwinkel dat is al best ok..voor vandaag ok, ik zal ook verhuizen naar de ditjes en datjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hallo Lavendel, Op de dagdraad had ik je al gedag gezegd. Ook van mij welkom hier. Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Veroordeeld word je hier niet en als je het moeilijk hebt, iets wil vragen of een beetje kletsen, kom naar de dagdraad. M<eestal zijn daar wel mensen die zowel kunnen geinen als bloedserieus zijn. Lezen ze per ongeluk over je heen, dan SCHREEUW je gewoon nog een keertje. Veel sterkte en volharding toegewenst, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 28 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Dank je Lytse, goede tips! Want ik zou idd snel stoppen met schreeuwen...slaapwel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2012 Hallo Lavendel en met de zon:rose:; dat je mag gaan groeien en bloeien en weer trots op jezelf mag gaan worden in goede gezondheid. Hier kun je de steun vinden en gebruiken om het aan te gaan en waar te maken:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 te onthouden voor mezelf: drie maanden avontuur ja, het is een avontuur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vicks Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 De tranen biggelen me over mn wangen na het lezen van jouw topic, zo herkenbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2012 Orgeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2013 op aanraden van Hutula vandaag, herlees ik inderdaad mijn eigen draadje even na een tijd, vlakt het effect af van de dagdagelijkse verhalen van het forum het lijkt of je er aan went, zoals geweld op tv heel erg in feite dus nu wordt het zoeken wat me wel weer blijvend kan wakker schudden ik vermoed dat dit een volgende fase is en dat die vooral bestaat uit dieper graven in mezelf want daar zit zeker en vast een bronnetje van kracht en inzichten al het voorgaande, elk ondersteunend woord van een forumer heeft me daar naar toe geleid ik dank jullie allen waardoor mijn verlangen naar nuchter te blijven blijft leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2013 Misschien gaat hier jou avontuur wel over in een ontdekkingsreis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 3 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2013 Originally posted by: lavendel1al het voorgaande, elk ondersteunend woord van een forumerheeft me daar naar toe geleidik dank jullie allen waardoor mijn verlangen naar nuchter te blijven blijft levenquote> Jouw eigen verlangen naar een nuchter leven is zo sterk, het komt goed, Lavendel. Daar ben ik van overtuigd:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2013 dat geloof ik graag en ook Zonnetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2013 Heerlijk voor je dat je ontdekkingsreis met dit mooie nieuws begint Ben blij voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 6 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2013 lieve lavendel, Dank voor je geweldige motiverende visualiserende woorden,.. ik vind ze zo mooi dat ik de tekst even heb gepikt, en op een post it geschreven, het inspireerd zo enorm! Dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden