flavieke Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden er zijn nog mensen die regelmatig hervallen en daar tonen jullie veel begrip voor als ik herval word mijne neus afgebeten is dat eerlijk
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Niemand knabbelt hier aan neuzen. Bijna allemaal hebben we zelf al strompelend, vallend, stuntelend en jankend eenzelfde weg afgelegd. Vanuit die ervaring geven we adviezen. Waar je vervolgens mee mag doen wat je wilt. garfield076 reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 10 minuten geleden zei flavieke: ik heb hulp Hulp die je naar je hand kunt zetten?
Adri03 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Misschien komt het omdat jij niet regelmatig hervalt, maar eerder regelmatig een dagje niet drinkt. Probeer dat eerst dus maar eens om te draaien. karin123 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Misschien zit het verschil erin dat je weinig zelfreflectie toont @flavieke elke keer kondig je heel stellig iets aan, waar dan niet veel van terecht komt. Voor mij is het al een poosje ongeloofwaardig. Je hebt hulp, maar drinkt bijv. zonder die hulp in te schakelen. Knap frustrerend om jouw sponsor te zijn, lijkt me dan. En zo ook hier, wat men ook schrijft aan jou, je lijkt er niets mee te doen. Maar lees maar eens terug hoe veel respons je steeds weer krijgt, het is niet wat jij wilt lezen misschien, maar niemand bijt jou de neus af, iedereen blijft proberen. Je hoeft ons hier niks te bewijzen, maar je mag wel stoppen jezelf zo te verraden steeds. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 36 minuten geleden zei flavieke: ik heb hulp Wat zegt die van dit gedrag dan? Geen verwijt, maar oprechte interesse. Want als je eerlijk bent naar je hulpverlener over dit gedrag, moet daar toch ook een mate van reflectie op komen? En anders is het wellicht niet de juiste vorm van hulpverlening
flavieke Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Hulp die je naar je hand kunt zetten? nee geen hulp die ik naar mijn hand kan zetten
flavieke Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Adri03: Misschien komt het omdat jij niet regelmatig hervalt, maar eerder regelmatig een dagje niet drinkt. Probeer dat eerst dus maar eens om te draaien. zal ik doen
flavieke Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: Misschien zit het verschil erin dat je weinig zelfreflectie toont @flavieke elke keer kondig je heel stellig iets aan, waar dan niet veel van terecht komt. Voor mij is het al een poosje ongeloofwaardig. Je hebt hulp, maar drinkt bijv. zonder die hulp in te schakelen. Knap frustrerend om jouw sponsor te zijn, lijkt me dan. En zo ook hier, wat men ook schrijft aan jou, je lijkt er niets mee te doen. Maar lees maar eens terug hoe veel respons je steeds weer krijgt, het is niet wat jij wilt lezen misschien, maar niemand bijt jou de neus af, iedereen blijft proberen. Je hoeft ons hier niks te bewijzen, maar je mag wel stoppen jezelf zo te verraden steeds. ok
flavieke Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei garfield076: Wat zegt die van dit gedrag dan? Geen verwijt, maar oprechte interesse. Want als je eerlijk bent naar je hulpverlener over dit gedrag, moet daar toch ook een mate van reflectie op komen? En anders is het wellicht niet de juiste vorm van hulpverlening mijn begeleiding ziet mij liever nuchter natuurlijk maar als ik herval ligt dat niet aan mijn begeleiding dat ligt dan aan mij
Senna34 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Moeilijk, ik vind je heel selectief in wat je wel en niet wilt horen. Struisvogelpolitiek. karin123 reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden beste mensen ik zit al enkele jaren met een drankprobleem geloof mij een lange opname is echt niet goed voor mij en ik heb bekwame begeleiding ik beloof dat ik beter mijn best zal doen zolang het ambulant kan gebeuren ik ben hier op het forum voor steun op de moeilijke momenten ik zal in het vervolg beroep doen op het forum als ik een fles wil gaan halen en ik zal wat meer beroep doen op mijn begeleiding maar negatieve kritiek daar word ik ziek van
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden ik noem het opbouwende kritiek misschien kun je er dan wel iets mee?
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 43 minuten geleden zei flavieke: maar negatieve kritiek daar word ik ziek van Ik hoor steeds maar weer hetzelfde refrein bij U. Ik krijg kritiek bij de AA dus ik ga niet meer. Maar wat jij ziet als kritiek is misschien goede raad? Maar eigenlijk komt het steeds op dit neer. Ik wil steeds mijn zin doen en daarin zoek ik steun.
JamesM Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden 1 uur geleden zei flavieke: ik beloof dat ik beter mijn best zal doen zolang het ambulant kan gebeuren Daar zitten al drie denkfouten (als je ten minste inziet dat totale abstinentie het enige is dat werkt): 1. je alcoholverslaving doet niet aan beloftes, 2. je alcoholverslaving onderhandelt niet, 3. je best doen is niet goed genoeg. Realiseer je je wel dat je verslaving JOU beheerst ipv andersom? Zoals Ladyjane ooit zei: been there, done that, got the t-shirt. ps ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je vindt dat een opname voor jou niet goed is. En je 'ambulante' begeleiding, dat is dat therapiegroepje? Er zijn ook veel klinieken die ambulante zorg aanbieden. Wellicht past dat beter bij jouw situatie. Ik ken jou niet dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, je laat op het forum ook niets inhoudelijks los. Op mij komt het over dat je de bodem nog niet hebt bereikt, je echte rock-bottom. Want dan zou je alles aangrijpen wat er binnen en buiten je macht lag om clean te worden en te blijven. Zoals ik eerder zei, toon eigenaarschap en neem verantwoordelijkheid voor je verslaving. Voordat je verslaving er definitief met jou aan de haal gaat.
flavieke Geplaatst 33 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 33 minuten geleden 53 minuten geleden zei lady jane: ik noem het opbouwende kritiek misschien kun je er dan wel iets mee? ja dan wel
flavieke Geplaatst 32 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 32 minuten geleden 35 minuten geleden zei renaldo61: Ik hoor steeds maar weer hetzelfde refrein bij U. Ik krijg kritiek bij de AA dus ik ga niet meer. Maar wat jij ziet als kritiek is misschien goede raad? Maar eigenlijk komt het steeds op dit neer. Ik wil steeds mijn zin doen en daarin zoek ik steun. renaldo laat mij gerust jouw negatieve kritiek daar word ik ziek van bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Geplaatst 29 minuten geleden Kom op @flavieke 💪🏻💪🏻💪🏻 ook jij kunt stoppen met alcohol
flavieke Geplaatst 27 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 27 minuten geleden (bewerkt) 17 minuten geleden zei JamesM: Daar zitten al drie denkfouten (als je ten minste inziet dat totale abstinentie het enige is dat werkt): 1. je alcoholverslaving doet niet aan beloftes, 2. je alcoholverslaving onderhandelt niet, 3. je best doen is niet goed genoeg. Realiseer je je wel dat je verslaving JOU beheerst ipv andersom? Zoals Ladyjane ooit zei: been there, done that, got the t-shirt. ps ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je vindt dat een opname voor jou niet goed is. En je 'ambulante' begeleiding, dat is dat therapiegroepje? Er zijn ook veel klinieken die ambulante zorg aanbieden. Wellicht past dat beter bij jouw situatie. Ik ken jou niet dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, je laat op het forum ook niets inhoudelijks los. Op mij komt het over dat je de bodem nog niet hebt bereikt, je echte rock-bottom. Want dan zou je alles aangrijpen wat er binnen en buiten je macht lag om clean te worden en te blijven. Zoals ik eerder zei, toon eigenaarschap en neem verantwoordelijkheid voor je verslaving. Voordat je verslaving er definitief met jou aan de haal gaat. mijn ambulante begeleiding zijn mijn psychiater mijn huisdr mijn thuisbegeleider en vanaf morgen de therapiegroep en ja ik moet stoppen met drinken nultolerantie en ik denk ook niet dat ik de bodem al bereikt heb 24 minuten geleden bewerkt door flavieke
flavieke Geplaatst 26 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 26 minuten geleden 2 minuten geleden zei bumperjim: Kom op @flavieke 💪🏻💪🏻💪🏻 ook jij kunt stoppen met alcohol ja BJ ik geloof er ook in dat ik terug kan stoppen met alcohol
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden