Rudike71 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Ik ben Rudi, zie zelf nog niet echt een probleem in mijn drinken, drink allen als ik eens ga stappen (1x de week) . Maar eenmaal alcohol geproefd, gaat de drank er alleen maar sneller in. Ik zie zelf niet echt een probleem, want als ik BOB ben, drink ik gewoon niks van alcohol, dus ik kan het goed laten, zolang ik ervan ' blijf 🫣 Maar ben ik geen BOB gaan de remmen los, het kan niet snel genoeg gaan, en eenmaal na 23 u is er een blackout, andere die bij mij staan merken er niks van, zoen zelfs niet dat ik zat ben , maar zelf ben ik alles na 23- 24 7u (meestal) kwijt. En op sommige momenten vind ik dat wel erg
bumperjim Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Welkom! Klinkt ongezond 🤣 Kom je hier omdat je het wil veranderen?
MaryArt Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden @Rudike71 Welkom! Je lijkt me nog een jonge man (of vrouw? ) maar het is idd wat zorgelijk dat je doorgaat met drinken tot je niets meer weet. Dat kan van kwaad tot erger gaan en dan ga je echt de verkeerde kant op. Wat zijn je plannen?
lady jane Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden welkom @Rudike71 ik denk dat wij hier allemaal wel je probleem zien en jijzelf ook, als je 2 x nodig hebt om te zeggen dat je het niet ziet Je hebt duidelijk geen rem. En dat is een van de grootste kenmerken van verslaafd zijn. Voor mijzelf geldt ook dat de 0 aanhouden gemakkelijk gaat. Maar als je niet gezond met alcohol om kunt gaan, dan heb je dus echt een groot probleem. Misschien kun je het voorleggen aan een verslavingsarts, anoniem desnoods. Want de eerste stap is toch echt het erkennen. En pas dan kun je er iets mee. Je bent ook niet voor niets hier terecht gekomen, dus je onbewuste is al verder dan je bewuste verstand.
Pytje Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Welkom Rudike! Zoals andere voor mij al vroegen: waarom ben je hier als je geen probleem hebt? Het klinkt idd ongezond als je regelmatig in een soort coma terecht komt na het drinken.
Rudike71 Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 13 uur geleden Ik zie zelf ook wel dat dit niet normaal is, zou gewoon willen uitgaan en op't gemak een biertje pakken en plezier maken. Maar het tempo zit er al snel terug in. Hoe ik dit moet aanpakken, geen idee. Niet drinken, ben ik maar een saaie, stille, niet sociale persoon en komt er maar geen einde aan de avond (zou dan ook liever thuis blijven) , wel drinken is het omgekeerde hiervan. Heb dan een TOP avond (waarvan ik de helft niet meer weet 🫣) Maak nooit problemen maak, gedraag me altijd. Is dus enkel dat TE veel/snel drinken, wat ook niet echt gezond is voor mijn lichaam, maar is heel moeilijk dat in de hand te houden. Is dan de enige oplossing volledig stoppen met alcohol ?? En een saaie, niet sociale piet blijven. Want weet nu al dat ik als ik niet meer drink, mijn sociaal leven ook opzeg en nergens meer naartoe ga. Die ene dag per week drinken/uitgaan is mijn uitlaat klep, even alle zorgen weg (drinken) en nergens aan denken, enkel lol maken. Maar ik wil het ook niet uit de hand laten lopen en er wel iets aan doen vooraleer het een 'probleem' wordt, voor mij.
Rudike71 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden 49 minuten geleden zei Pytje: Welkom Rudike! Zoals andere voor mij al vroegen: waarom ben je hier als je geen probleem hebt? Het klinkt idd ongezond als je regelmatig in een soort coma terecht komt na het drinken. Dus men mag hier enkel komen als je een probleem hebt?? , er zijn ook mensen die iets willen aanpakken voordat het een probleem wordt, door raad te vragen of met andere mensen erover te praten en daar dacht ik dat dit forum voor was.🤔 Praten met mensen die in ongeveer dezelfde situatie zitten en misschien kunnen helpen of raad weten
MaryArt Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) @Rudike71 Dan zullen wij ( ik denk dat ik voor iedereen kan spreken op dit forum)) allemaal maar één advies kunnen geven. Dat stoppen idd de allerbeste raad is voor jou vóórdat het een groot probleem word. Bij alcoholisten is de rem er nl. af en die komt meestal niet meer terug. En dat is idd saai vooral als je jong bent en ik denk dat jij nog jong bent. Veel mensen op dit forum hebben geprobeerd sociaal te drinken en ik ken er niet één die dat gelukt is! Dus het is jouw keus en je mag hem helemaal zelf maken. Veel succes in ieder geval🙂👍 Misschien kan je een leuke spannende hobby vinden waardoor het drinken kunt vervangen? 12 uur geleden bewerkt door MaryArt
Lonster1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Het lastige is dat na een paar drankjes de rem eraf is. Je zal dus keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld. Zorgen dat je de BOB bent. Om 23 uur naar huis gaan (daar moet je dan wel een stok achter de deur voor hebben). De volgende ochtend een sportafspraak maken. Als dat belangrijk genoeg voor je is, ga je de avond ervoor daar rekening mee houden. Meer de nuchtere dag erna gaan waarderen. Ik zelf ben overdag gaan afspreken met mensen, lunchen, wandelen of een andere activiteit. Of misschien zijn er wel andere klussen of hobby's waar je meer tijd aan wilt besteden. De dag of dagen erna ben je natuurlijk brak en heb je nergens zin in. Zelf vind ik die energie-lek zonde. En bovendien wordt je humeur er ook niet beter op na al dat gedrink.
Rudike71 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Als ik niet drink of uitga, wil ik helemaal geen contact met andere mensen, zit dan liefste gewoon alleen thuis. Iets wat mensen me allang zeggen, ga er eens opuit, spreek af,... Maar nuchter heb ik daar allemaal geen behoefte aan. En zoals je aangaf, zorg dat je bob bent, is goed voor 1x, maar niet wekelijks. Uitgaan en zitten wachtte en je vervelen totdat je de andere naar huis kan brengen, dan is de keuze snel gemaakt en blijf ik thuis. Dus moeilijke situatie, ofwel 1x de week drinken en wel wat contact hebben met andere, OF nergens meer naartoe gaan en alleen thuis zitten verkommeren. Want me ertoe aanzetten iets te ondernemen of te gaan doen komt er toch niet van, heb weinig tot geen interesses 🫣 En werken is iets anders, dan zie je wel andere mensen, maar dat is niet, dat je met zo iemand een band hebt/opbouwd ofzo, dat is enkel door je werk dat je contact hebt.
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 7 minuten geleden zei Rudike71: Dus moeilijke situatie, ofwel 1x de week drinken en wel wat contact hebben met andere, OF nergens meer naartoe gaan en alleen thuis zitten verkommeren. Want me ertoe aanzetten iets te ondernemen of te gaan doen komt er toch niet van, heb weinig tot geen interesses 🫣 Dit is alsof er maar 2 mogelijkheden zijn 😁 zo beperkt is het in werkelijkheid niet. Je had ook een leven voordat je alcoholverslaafd raakte. Alcohol maakt je leven niet, alcohol maakt het juist kapot. Maar verwacht niet van ons dat we je overtuigen want dat kan je beter zelf doen. Zie je zelf een oplossing voor je probleem?
Rudike71 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Wat is alcoholverslaafd?? In mijn ogen iemand die niet zonder kan, en dagelijks drinkt, kan daar mis in zijn, maar dan pas ben je verslaafd, niet?? Of ben je al alcohol verslaafde als je 1x per week TEveel drinkt en de resterende 6 dagen nuchter blijft 🤔, want dan zijn er denk ik heel veel verslaafde mensen
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Daarom ben jij niet verslaafd in je eigen ogen. Maar bijna niemand is verslaafd op jouw manier. En ja er zijn dus veel meer verslaafden dan men wil erkennen, want dan moet je er dus verantwoording voor nemen. Maar als je geen rem hebt dan heb je dus echt een groot probleem. Hoe je het ook noemt. Persoonlijk noem ik het een verslaving als je van alcohol afhankelijk bent om leuk uit te kunnen gaan. En anderen hebben vast andere woorden maar herkennen het ook zoals je leest. En we schrijven dit niet om je negatief te benaderen maar om je met bewustzijn rond verslaving te helpen. Wat je er wel of niet mee doet nu, is aan jouzelf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden