Vincenzo Geplaatst gisteren om 17:37 Rapport Geplaatst gisteren om 17:37 Goedenavond iedereen, Ik vind het moeilijk om een bericht te plaatsen maar voel aan alles dit ik dit moet doen. Ik heb dit forum als tip gekregen van mijn moeder. Mijn moeder heeft hier heel veel aan gehad en drinkt nu al 18 jaar niet meer. Heb ik echt zoveel respect voor! Maar goed, ik ben een man van 30 en kamp al vanaf mijn 14/15e met verslaving. Door omstandigheden woon ik nu ongeveer weer een jaar bij me moeder. Het gaat vaak goed, heb 3 opnames achter de rug. Ik werk gewoon weer fulltime en dat is fijn. Toch blijf ik vaak terugvallen en ik voel aan alles dat mama haar geduld wel op begint te raken. Ik wil dit echt niet meer. Ik hoop hier steun te vinden. Ik wil graag dieper ingaan op mijn situatie en regelmatig delen hoe mijn dagen gaan en daar steun uit proberen te vinden. Ik hoop ook voor anderen van betekenis te kunnen zijn.
lady jane Geplaatst gisteren om 18:08 Rapport Geplaatst gisteren om 18:08 Welkom Vincenzo. Mooi dat jouw moeder zo'n goed voorbeeld voor jou is. Dat haar geduld opraakt snap ik ook, maar net zoals ikzelf, velen hier en zijzelf waarschijnlijk ook, zijn we waarschijnlijk allemaal met vallen en opstaan adb geworden, en sommigen worstelen nog. Hoe jonger je hier komt, hoe meer kans op nog een lang en sterk nuchter voor de boeg! Mijn dochter is het 2 jaar geleden ook gelukt, en ik heb zo ontzettend veel respect voor haar, want als je jong bent ben je waarschijnlijk een buitenbeentje als je niet meedrinkt met de rest. Ze is van jouw leeftijd en ik heb haar echt volwassen zien worden de laatste 2 jaar. Ik kan er (gezond) sjaloers op zijn. En jij kunt dat ook. niet dat sjaloers zijn, maar zo jong, zo vroeg al oogsten. Met de steun van je moeder, dit forum en misschien heb je meer mensen/plekken? heel veel succes en gebruik jouw plekje hier maar als een soort van dagboek, wat je op moeilijke momenten terug kunt lezen. Je zult zien dat je steeds wijzer wordt en gaat oogsten. Vincenzo reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst gisteren om 19:38 Rapport Geplaatst gisteren om 19:38 Ben je voor de moment droog?
Vincenzo Geplaatst gisteren om 19:41 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 19:41 @lady jane Wat een super fijne reactie, veel dank daarvoor! Wat mooi van je dochter, dat geeft mij ook weer extra hoop en motivatie! Ik wil dit inderdaad als een soort dagboek gaan gebruiken! fijne avond nog!
Vincenzo Geplaatst gisteren om 19:41 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 19:41 @Claudius yes zeker! Wel nog maar voor 1 dag nu ….
renaldo61 Geplaatst gisteren om 19:46 Rapport Geplaatst gisteren om 19:46 Neem het maar stap voor stap @Vincenzo . Ik was ook met een droge dag begonnen.
Vincenzo Geplaatst gisteren om 19:52 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 19:52 Precies, moet het klein houden. Ik ga zo lekker me bed opzoeken! Fijne avond nog @Claudius Zal morgenvroeg weer wat posten
Vincenzo Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 13 uur geleden @renaldo61 Niet zo best eerlijk gezegd. Ik ging gister op tijd naar bed en vond ergens nog een halve fles. Eerlijk gezegd zonder na te denken het meteen opgedronken. Daarna mezelf heel ellendig gevoelt en zielig. Heb het opgebiecht aan me moeder en natuurlijk is het eerste wat ze vroeg, ligt er nog meer in huis? Dat is niet het geval en hebben we samen nog gecheckt. Voel me nu ontzettend klote en mama is natuurlijk weer radeloos. Heb net een grote ronde gewandeld met de hond en verder doe ik vandaag rustig aan. Morgen weer werken.
renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden @Vincenzo Ik vind het redelijk normaal dat je het opgedronken hebt. Dat zou ik ook doen. Goed dat je alles nog doorzocht heb. Veel plezier met je hond en je werk morgen.
Vincenzo Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden @renaldo61 Bedankt voor je reactie! Jij ook nog een fijne zondag!
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden @Vincenzo Geen alchohol meer kopen.
billy1981 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Vincenzo Goed dat je hier gekomen bent! Het is lastig om ermee te stoppen, maar zoals je hier zult lezen is het toch velen met succes gelukt. Misschien helpt het je om het per dag te bekijken en te besluiten dat je in ieder geval vandaag niet drinkt. Heb je een plan gemaakt? Want waarschijnlijk gaat het je niet lukken als je het op dezelfde manier probeert als je eerder hebt gedaan. Er zijn veel manieren, maar gezien je opnames, gok ik dat je daar al bekend mee bent. Zoals @lady jane zegt is het zeker een mooi voordeel dat je nog relatief jong bent, zit misschien wel het gevaar in dat de urgentie nog niet zo groot lijkt. Ik ben blij dat ik op mijn 41e gestopt ben, maar eigenlijk wist ik op mijn 25e al dat alcohol geen optie voor mij was en heeft mijn leven nog zo'n 15 jaar 'stilgestaan'. Dat hoeft jou niet te overkomen. En als ik je nog een ongevraagd advies mag geven: stop niet voor je moeder, maar stop voor jezelf. Heel veel succes en blijf hier terugkomen! Ook (juist) als het minder gaat.
Vincenzo Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden @billy1981 Dankjewel voor je reactie. Ik moet het inderdaad per dag houden en vandaag is dat gelukt! ja ik ben inderdaad bekend met de vele manieren. Wil ook weer minimaal 1 meeting in de week gaan pakken. wens iedereen nog een fijne zondag, morgen mag ik weer gaan werken. karin123 reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Het is redelijk simpel @Vincenzo als je een thuisdrinker bent koop geen alchohol meer en neem geen alchohol meer aan. Als je buitenhuis ging drinken, ga niet meer buitenhuis drinken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden