YvonneQ Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden hallo allemaal, net hier ingeschreven. Ben het zo zat, wil graag met mensen praten. Ik drink 1 of 2 x per week en dan is het 1 fles wijn. Dus niet echt héél veel. Maar ik word er zo ziek van. En boos, en waarom doe ik dat elke keer en ... van die dingen Heb zoveel apps geprobeerd, en AA en therapie maar het lukt, maar niet erg echt van af te blijven. Wel veel minder al maar ik wil naar 0 nul Het is alsof het me overkomt, buiten mij om, dat ik opeens weer zit te drinken. Er is geen stop. Geen moment dat ik naar de super ga en denk HALT Heb nooit drank dus ga het zelf halen. Niets wat me tegenhoudt. Een maatje, of meer dan één, dat lijkt me fijn groet Yvonne
Ida Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Hoi Yvonne, Gisteren heb ik me ook aangemeld op het forum. Heb het Yuotube filmpje van Els Noorlander gezien, had ik hier ook ergens gelezen, dat maakt een hoop duidelijk. Er definitief een punt achter zetten is de oplossing en dan door de moeilijke eerste tijd heen zien te komen, op den duur is het dan uit je systeem en wil je het niet eens meer. Succes de komende tijd!
Claudius Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Welkom hier @YvonneQ Goed dat je soms geen alchohol gebruikt. Probeer het te verlengen, maak iedere ochtend een pact met jezelf in de aard van "Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik niet". In U geval zal dit moeten zijn, vandaag koop ik geen alchohol. Er is hier ook een dagdraadje
YvonneQ Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden dank, Ida en Claudius. Els Noorlander ken ik! Fantastisch, zo helder die vrouw. Ik ga het dagdraadje opzoeken, lijkt me goed het voorlopig per dag te doen, zoals de AA spreuk is.
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dat kan, je kunt ook besluiten dat je in ieder geval een jaar niet meer drinkt (of welke termijn dan ook). Voor mij werkt het fijner als ik er niet iedere dag over na hoef te denken. Welkom, volgens mij is het zo dat als je hier blijft schrijven dan komt het goed. Ik heb hier mensen soms lang zien worstelen en dan op een dag gaat de knop om. Bij sommige mensen gebeurt dat vanaf dag 1 🙂
YvonneQ Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Yana, er zit een kloof tussen besluiten en uitvoeren bij mij. Het lukt me niet me aan mijn besluit te houden
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 20 minuten geleden zei YvonneQ: Yana, er zit een kloof tussen besluiten en uitvoeren bij mij. Het lukt me niet me aan mijn besluit te houden Herkenbaar, ik had dikwijls besloten "Nu ga ik 3 bieren kopen, maar dat zijn dan ook werkelijk de laatste die ik koop" . Korte tijd daarna stond ik al terug aan de winkel. Zo ging dat steeds verder, tot ik in slaap viel. De gedachte nooit meer bij mijn hondje kunnen te zijn en mijn huidige psychiater waren mijn redding.
bumperjim Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Geplaatst 40 minuten geleden 3 uur geleden zei YvonneQ: Yana, er zit een kloof tussen besluiten en uitvoeren bij mij. Het lukt me niet me aan mijn besluit te houden Als je daarvan overtuigd bent, dan hoef je het ook niet te proberen 🤣 Maar je hoeft maar 1x het tegengestelde te bewijzen om daarmee het tegengestelde bewezen te hebben. Dan is het verder een kwestie van volhouden. Het begint met niet in huis te halen. Waarom haal je het in huis?
Yana Geplaatst zojuist Rapport Geplaatst zojuist 3 uur geleden zei YvonneQ: Yana, er zit een kloof tussen besluiten en uitvoeren bij mij. Het lukt me niet me aan mijn besluit te houden Het is nóg niet gelukt, dat zegt gelukkig niets over vandaag. Welke gedachtes heb je zoal over stoppen? Misschien helpt het als je je die verandert naar: "Ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken, heerlijk om er vrij van te zijn, me helder te voelen en fris op te staan. Wat een opluchting dat ik daar vanaf ben".
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden