smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Oh Will, een herkenbaar verhaal voor mij. (alleen bij mij/ons iets minder alcoholgerelateerd)Eigenlijk werd je een beetje "weggezet" en dat is weinig respectvol. Auww!Ik sluit me verder bij de voorgaande sprekers aan.Het is goed dat je dit hier deelt! Dank je wel en veel sterkte in het doorzetten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Dhendro: nog zeer bedankt voor bovenstaand artikel!Wat een herkenning!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Goh Will, ik krijg het gevoel dat ze het er niet mee eens is dat jij nu aan jouw drankprobleem werkt.Ja je veranderd als je niet meer drinkt, en misschien kan zij moeilijk wennen aan die andere Will.Misschien kun je proberen om niets meer van haar te verwachten en je eigen gang een beetje gaan. Het kan best zijn dat, als jij haar laat voelen dat je niet meer afhankelijk bent van haar manier van doen, zij het gevoel krijgt dan jij zelfstandiger wordt. Misschien gaan bij haar haar ogen open en trekt ze bij.Een mens kan soms moeilijk in elkaar zitten. Ja en dat jullie leuke dingen gedaan hebben in het verleden, dat was altijd met drank op (denk ik).Soms is het moeilijk om dat los te laten want het gaf haar, ondanks de drank, toch een stukje zekerheid.Nu komt er toch een stukje serieuze Will naar boven, en dat is zij niet gewend. Misschien heeft ze tijd nodig om aan een nieuwe man te wennen.Ik wens je heel veel wijsheid toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Bedankt bolletje, en iedereen trouwens hier, die me mijn lot een beetje aantrekt. Gisterenavond na de zee onderweg met de auto weeral bezwarende gesprekken gehad, die we hier thuis op het terras wat hebben voortgezet. Veel gejank, pro's en contra's, en zo van, hoe moeten we nu in godsnaam verder. Want dat we verder willen is zonder twijfel.We hebben het gesprek kalm in ons bedje verder gezet, en weer is het een beetje "up". Veel "up" geworden, hoop ik nu. Tijd maken voor elkander is een zeer groot issue. 1 dag in de week vroeg sluiten en dan naar bed om de week bij te praten. Elkaar wat vrijheid gunnen, sowieso, en ik verder "niet drinken" natuurlijk. Ze heeft nu zelf heel veel spijt van die moment op de GF beseft ze. Hoe onnodig dat het was.Tja Hannah, die alcovrije biertjes zijn nu een part geworden in mijn strijd tegen de echte, en dat lukt me aardig zo. Als dan steevast iedereen staat te pompen rond mij, kan ik me wel vinden in die dingen.Jammer dat je ze soms moeilijker kan vinden dan de echte. Nog 5 dagen van de volle maand. Feest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Wil ik lees nu pas je verhaal. wat zul jij je rot gevoeld hebben. kop op en doorgaan (op de goeie weg) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Doe ik igor, doe ik. Ik krijg zo veel steun en begrip van jullie hé, het is echt hartverwarmend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Will. Goh jonge ik ben blij voor je dat het weer een beetje "up" is geworden. Veel praten helpt het beste denk ik zo en tijd voor elkaar maken!Ben je trouwens niet bang dat die NA pilsjes het verslavingsgedrag in stand houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Wil, zit net even na te denken. Je vertelde dat ze wel drankje haalde..... zat alcohol in.zij heeft dan wel geen echte verslaving, maar was toch lekker aan het feesten. Had ook wat op.... al na een paar glazen wordt je blik op alles toch iets anders. Combineer dat met een andere Wil waar ze mee moet leren dealen.... Heb je zomaar iemand die mede door wat glaasjes extra hard de kont tegen de kribbe gooit. Dit keer was jij de nuchtere..... en zij niet Vroeger had jij heel veel op en zij een stuk minder...... ????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hoi WilTja op jou schrijven en waarom je vrouw niet meewerktis dat na jaaarenlang drinken en dronken worden z,n tol eist bij de partneren dat is niet zomaar over, want als er iets misgaat in het leven dat blijft veeeeel langer hangen , de goede dingen daarentegen zijn zo weer vergeten, dat is mijn ervaring.Al heb ik een partner die altijd achter me is blijven staan(dat geluk heb ik dan )en ook hij heeft nooit gezegd van uitscheiden met dat gezuip,nee , maar zegt nu ook niet van Goh wat goed van je dat je dat drinken niet meer doetZelf èèn zoon van me die zegt nog weleens van jaja zal wel en dan pakt die een drankje van bv een alcoholvrij wijntje en ruikt dan tja dat zal altijd wel zo blijven denk ik dansommige mensen kun je niet overtuigen dat je niet meer drinkt,en ik heb dan ook geheel niet meer de behoefte om het te bewijzen,want hier leg ik me gewoon bij neeren ja mijn Partner drinkt nog wel gewoon hoor (matig ) ook daar heb ik geen moeite meer mee,ik gun hem zijn drankje zoals hij mij dat altijd heeft gegund.Hiermee wil ik toch zeggen Wil dat je het op de eerste plaats voor jezelf moet doen ,want als je het voor eenander doet dan hou je het echt niet vol,nee je moet het echt voor jezelf doen dat is tenminste mijn ervaring,en weet je ik ben voor mezelf een veel gelukkiger mens geworden .EN ja wat ben ik TROTS OP MEZELf Apetrots en dat moet je mijns inzien toch zelf hebbenLieve Wil ik wil hiermee zeggen dat niet alle partners zo zijn zoals jouw partnerik hoop voor jou dat het goed komt tussen jullieMaar denkerom gun het de tijd.Lieve Knuffel van Meiske(ps al schrijf ik hier niet meer zoveel maar wilde nog wel even op jou schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hoi Dees, wel laat ons hopen van niet hé. Ze gaan goed binnen (alleen bij gelegenheid en met deze warmte) en triggeren eigenlijk niets. Ik hoor er bij en geloof me, ik kan niet een hele avond cola, water of fruitsap drinken, dat word ik kostmisselijk denk ik. Alleen met bier lukt me dat. Alco vrij of niet. In mijn geval dus het alcovrij. Ik ben al dikwijls gewaarschuwd over het hervallen naar het "echte", maar ik slik antabus, dus kan ik het niet. Wil het trouwens zelf niet, no matter wat !! Zover ben ik toch al, ondanks miserie en pijn.Tja vonneke, plots zijn de rollen omgedraaid hé. Zij drinkt natuurlijk bijlage na niet hetgeen ik dronk en ze kan perfect stoppen, maar soms drukt ze me wel met de neus op de feiten. Ik gun ze haar beetje weerwraak misschien wel hoor, maar verwacht iets meer steun voor mezelf. Het is allemaal al moeilijk genoeg De gesprekken worden dieper en meelevender en weer krijg ik hoop op een goede afloop. Laat het nu maar eens pakken en blijven pakken, want dit is heel vermoeiend Meiske, je flatteert me met jouw antwoord en stel het enorm op prijs. Ik kan alle hulp gebruiken die er voorradig is Wat begonnen is voor haar, ben ik nu aan het doen voor mezelf. Ik heb dit nodig, het was een brug te ver. Zelfs als ik me nu ellendig voel, zal ik nog niet herbeginnen. Ik sta te ver om weer te struikelen en wil haar dit zeker niet meer gunnen. Heb teveel beloftes gebroken, nu is het menens.Ik heb er niets op tegen dat zij drinkt, integendeel, maar heb nood aan waardering van haar kant.Als ik lees hoe trots jij bent op jezelf, groeit mijn geloof in hetzelfde voor mij. Ik ben dat eigenlijk nu al een beetje, maar wil ooit staan waar jullie staan, en met een glimlach. Nu denk ik nog soms dat het niet drinken een straf is, dat ik er hierdoor minder bijhoor en dat moet het tegenovergestelde worden.Ben er hard mee bezig.Klopt ook als je zegt dat de slechte dingen bijblijven en de goede vergeten, en dat vind ik nog het ergste, mits we zo verschrikkelijk veel goede dingen samen hebben/hadden !! Ik wil die terug Nogmaals erg lief toch van je reactie en de knuffel is goed ontvangen, kan ze gebruiken. Geduld, geduld, geduld. Patience is a virtue Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 W Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Alf kerel, je kan je niet voorstellen hoe goed me je woorden doen.Het maakt me sterker en sterker en blijf doen wat ik nu doe.Soms denk ik wel, het lijkt allemaal te laat te zijn, maar dan soms krijg ik signalen zo van, hé, er is hoop.Kleine dingetjes, doch, ik voel ze.Ik ben een vechtertje, soms wat eigenwijs, maar uiteindelijk slaag ik er in. Meestal toch ......Ook dit ga ik doorzetten, hoe moeilijk ook. En ook jij bent een voorbeeld voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Will koester de dingetjes die je hoop gevenen geef jezelf eens een beloning als je straks de maandvol hebt gemaakt.De relatie met jezelf is nog belangrijker dan de relatie met je vrouwbelangrijk is ook contact te maken met dat kleine jongetje in jedat er zoooooo graag bij wil horen.Die zorgt nog een beetje voor afhankelijk zijn van bijv. alco vrij bier.Van water word je niet misselijk en je kunt verschillende drankjes door elkaardrinken (nu wel:D) voor de afwisselingen weet je wat ook mogelijk is nu: matig zijn!meer genieten van minderDat is echt een openbaring voor ons onmatigen.Net als de kleine dingetjes meer waarderenje bent nu gevoeliger, en subtieler dus.En toch nog even voor de relatie: jouw vrouw heeft je waarschijnlijk lerenkennen toen je al (te)veel dronkdie kent de nieuwe Will nog nietis ook spannend hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 bericht verwijderd door de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Wil, jongen ik hoop dat het gaat lukken en ik geloof ook dat het gaat lukken, jullie spreken met elkaar!Jouw verhaal lezende realiseer ik me pas goed waar ik zelf mee bezig ben.Drink ook al jaren veel en veel te veel, heb al tig keer beloofd te minderen of te stoppen.Nooit serieus aan gewerkt tot eind vorig jaar.Op een avondje stappen met de jongens van het werk een andere vrouw leren kennen.Stuk jonger (-11 jaar), dacht alleen voor een avondje plezier, echt onschuldig.Zij was aan het scheiden en ik had haar in de waan gelaten vrij te zijn.Toen ik haar vertelde getrouwd te zijn was het te laat, zij wilde mevrouw Teveel worden.Ik moest het maar een half jaar aanzien en dan beslissen.Toen kwam de echte mevrouw Teveel er achter!En de echte mevrouw teveel was weg...Ze hebben gelijk die jongens van de Dijk: " Een man weet pas wat ie mist..."Ik heb hemel en aarde bewogen om ze terug te doen komen.Naast voor de hand liggende beloften moest ik beloven minder te gaan drinken.Dat heb ik gedaan, en toen dat toch niet echt lukte ben ik in februari op dit forum gekomen.Twee maanden droog dank zij het forum, dank zij Caro die me meenam naar de AA.Maar ik weet het natuurlijk beter, ik kan best wel wat drinken, goeiedag, ik ben geen alcoholist... En nu zit ik hier in Limburg en tel...Vier flesjes bier en meer dan een fles wijn... en niet dronken!Vooral dat laatste, dat zegt toch iets, dat is een bevestiging.Had nu weer beloofd na de vakantie, 23 augustus, te stoppen.Heb dat inmiddels bijgesteld tot stoppen na de vakantie half september in Griekenland.Jouw verhaal heeft me duidelijk gemaakt dat ik mijn laatste kansen aan het verspelen ben.Ben nu vast besloten, het glas dat nu bij me staat is mijn laatste glas.Wil sterkte en hou vol, ken je (jullie) alleen van lezen maar heb er vertrouwen in.Bedankt voor je verhaal en eerlijkheid, hoop en verwacht dat ik daardoor nog net op tijd mijn koers heb verlegd.Wil jij houdt vol, ik start voor de zoveelste keer maar nu echt.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 bericht verwijderd door de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 bericht verwijderd door de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 (gedeelte verwijderd door de moderator)Harry, dit zou voor mij één van de mooiste complimenten zijn die ik al heb gekregen en het geeft me een warm gevoel. Ik hoop dat je de kracht vind om door te zetten wat je nu net hebt besloten. Kom even langs het pact draadje en sluit je pact mee af. Samen sterk !!Nu ik Het lijkt meer op de zwanenzang dan herstel, ondanks mijn vele goede pogingen weeral.Kilte, geen genegenheid, geen warme signalen, niets van dit alles. Kregen we gisteren van de patron hier elk een glaasje champagne en dat was een vreemd moment. Zij heeft ze beiden leeg moeten drinken en we moesten er een beetje om lachen. Eens boven op de kamer verstarde ze dan opnieuw om met een boek in bed te liggen tot ze in slaap viel. Vroeger ging het er hier wel anders aan toe. Resultaat, ik mee inslaap gevallen en met een heel wrang gevoel 's avonds aan tafel gaan zitten, waar alweer het beerputteke openging. De sfeer op -20°Naar het einde toe alles weer een heel klein beetje bijgepraat, maar nu moet zij plots geduld hebben met mij, ipv andersom. Ik heb haar gezegd dat ik zo niet verder kan, niet zonder een flauw teken van beterschap, niet zonder een beetje warmte en genegenheid. Ik kan niet zonder, ben zelf grootgebracht onder tonnen van liefde, en heb zoveel om te geven.Wat een erg mooi weekend had kunnen zijn, is nu al halfweg bedorven. Misschien vandaag een andere dag, wie weet, het gaat al heel de week zo van up en down. 's Morgens up en 's avonds down.Ik hou vol, hoe dunnetjes ook, maar ook hier gaat ooit een einde aan komen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Hey Wilhet enigste wat ik uit je hele resumé kan aanraden is schakel professionele hulp in! blijkbaar komen jullie er zo niet uit en zoals al eerder is gemeld, volgens mij zijn er meerdere zaken die meespelen buiten de alcho. Je zegt dat beide nog aan de relatie wil werken, dus wat hebben jullie te verliezen.soms is het beter om een 'onpartijdige derde' dingen te kanaliseren zodat je niet blijft steken in verwijten, ergernissen, kortom een viscieus cirkeltje waar beide enkel nog maar moedeloos van worden en (soms) de hoop opgeven.Moest je het overwegen, heb een paar namen van goede relatietherapeuten waar ik in het verleden mee werkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Wil,Ik hoop van harte dat vandaag eindelijk brengt waar je zo op hoopt.En zo niet dan is de suggestie van Zonnetje misschien de weg naar een gelukkigere tijd .Heel goede dag Wil,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Wil,Misschien moet je idd gewoon een tijd alleen maar geven. Ik denk dat je vrouw zich heel lang erg eenzaam en alleen heeft gevoelt en het voor haar een tijd zal duren haar beschermde muurtje tegen kwetsingen te laten zakken. Denk echt dat je te snel wilt, iets wat jaren heeft geduurd kun je niet in 1 of 2 maanden herstellen, dat heeft langer nodig. Gun het zijn tijd, wees lief voor haar en verwacht even niks terug. Ik denk niet dat ze je saboteert maar dat ze gewoon zelf met haar gevoelens overhoop ligt en dat moet zij zelf op een rijtje zetten. Wees lief voor haar en voor jezelf en even geen verwachtingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Will,je hebt nog zoiets heerlijk naiefs in jedaar moet ik wel eens om glimlachenwant zo'n aartsoptimist is zelden eenrealist (sprak een aarts-pessimist).Jij bent uit een diep dal aan het klimmen envoelt wat er binnen bij je gebeurt.Maar ook daarbij zul je op en neer dagen hebben.Als alles alleen omhoog ging zou ik het niet vertrouwen.Iedereen heeft een bioritme met goede, mindere en slechtere dagen.Zo ook een partner en zo ook de relatie an sich.Ook in een goede relatie zijn dagen en periodes van afstand, geen sex, niet praten, sleur enz.Kijk naar de natuur met zijn seizoenen, wisselende dagen en periodes, rampen zelfs.Herstel kost tijd, veel tijd. Geduld en vertrouwen, ook tijdens de min dagen, en als je even geencontact hebt met het vertrouwen bedenk dat dat T dat ook heeft. Jullie hebben verschillende bio-ritmesen wat jij als kil ervaart, kan ook introvert zijn, of misschien ja boosheid die er nu uitkomt, nu het eindelijk eens kan. Das het rare van evenwicht. Ga jij omhoog, dan heeft zij eindelijk de ruimte om naar beneden te kunnen. Zonnetjes advies er iemand bij te halen is een goeie, misschien kun je het weekend gebruikenom dat te bespreken en af te spreken, dan komt er weer lucht. Je hoeft het niet allemaal zelf te doen.Goed al dat je de Antabus slikt en jezelf trouw blijft. Hoe je trouwens op de dagdraad schrijft vind ik minder, net alsof je de stoere vrouwenversierder nog belangrijk vindt. Een relatie die om sex draait is meestal niet sterk Will, het kan een belangrijke pijler zijn, maar logisch dat in mindere tijden de sex als eerste juist naar de achtergrond gaat. Stel je eens iets extreems voor, als jij prostaatkanker zou krijgen of je vrouw bortstkanker, dan wordt sex toch ineens heel betrekkelijk? Lijkt mij hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Will,Eigenlijk had ik met je afgesproken dat ik hier niet zou schrijven omdat ik jou en T van een hele andere kant heb leren kennen. Misschien is het dan ook niet fair dat ik toch iets zeg, maar alez je kent me als iemand die geen blad voor de mond neemt. Mocht je het er niet mee eens zijn Will dan verwijder ik het.We hebben het er al vaker over gehad en ik denk dat dit niet meer te lijmen is, de laatste strohalm zou inderdaad een relatietherapie kunnen zijn. echter kost dit heel veel inspanning, vaak ook weer oude koeien uit de sloot halen enzovoorts. ooit heb ik het gedaan met een partner van me en heeft meer kapot gemaakt dan goed was voor ons. Dit zal voor ieder ander weer anders zijn.Zoals ik jullie nu een tijdje meemaak en uit de verhalen van jou lees zowel privé als hier op het forum denk ik nog steeds dat het het beste is om een time out te nemen heb je het al vaker gezegd. Ieder even voor zichzelf tot bezinning komen en kijken of je juist naar elkaar groeit of verder van elkaar verwijderd raakt. Verder verwijderen van elkaar is misschien niet mogelijk want op dat punt zijn jullie al beland.ik heb sterk het idee dat jij en T ondanks dat jullie van elkaar houden een soort van uitgekeken zijn op elkaar.Jij wil de grote wereld ontdekken Will, en T misschien ook wel, helaas past dit niet altijd in een relatie, ik zou er ook niet aan moeten denken, maar ik heb gelukkig niemand verantwoording af te leggen en doe wat ik wil.Maar Will je weet hoe ik erover denk, en dat weet je al een tijdje misschien zie je het anders nu ik het hier zo opschrijf. Nogmaals mocht je het niet willen dan verwijder ik het weer. Maar wilde je even met je beide korte pootjes op de wereld terugzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 26 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2010 Bedankt Harry, trek jij er nu maar enkele wijze lessen uit, en reageer voor het te laat is. Je vrouwtje verdient dit, zo te horen. Make her proud Tort, dat is de meeste raad die ik hier krijg, en heb best wel wat geduld, maar ik heb een pietestraaltje hoop nodig, wil ik dit volhouden. Hoop die ik nu precies niet krijg. Ttz, soms wel en enkele uren later dan weer niet meer. Ik blijf lief voor haar, no matter what !Xineah, Ik houd ook enorm veel van mijn vrouw en toch is het ook bij mij gebeurt. Zonder twijfel, heb er lang zelf mee in de knoop gezeten, zelfs op een ander forum ermee geweest, maar het was een feit. Ik was verliefd op mijn beste vriendin, zonder dat de liefde voor mijn vrouw heeft ingeboet. Kan het moeilijk omschrijven, maar dit voorval blijkt nu voor haar idd de start te zijn geweest voor de miserie waar we ons nu bevinden.Na dat gevalletje hebben we samen nog een fantastische reis ondernomen en vorig jaar oktober was echt alles terug koek en ei, tot ik weer dik ben beginnen drinken en laag na laag weggespoeld heb.Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jouw partner er nu zo hard tegenaan zal gaan als ik !!Ja Jane, we hebben er over gepraat om eens hulp van buitenaf in te schakelen, maar het boezemt ons angst aan. Angst voor het onbekende. We moeten ons gaan blootgeven aan een stranger, en we voelen er ons niet lekker door. Maar, we zijn bereid om het eens te proberen. Zonnetje gaat me een adresje geven en tja,.....we zien wel quote: Hoe je trouwens op de dagdraad schrijft vind ik minder, net alsof je de stoere vrouwenversierder nog belangrijk vindt Dit begrijp ik even niet zo goed Jane ? Ik denk je me even helemaal verkeerd hebt begrepen. Als dit was omdat ik zij dat ik daar mijn vrolijk draadje heb ? Er zijn er nog die er hebben op gereageerd, en wil me even toelichten. Ik bedoel niet dat iedereen alleen maar daar vrolijk moet liggen doen, ik bedoel ik niet dat ik daar alleen maar vrolijk ga liggen doen, maar mijn diepe zorgen vergen veel te veel tekst en gaan te diep om het daar te doen, begrijp je ? Niet meer, niet minder. Als ik me eens minder goed voel, of trek heb, of whatever, zal ik dat daar zeker wel schrijven. Maar voor nu helpt het draadje daar om me vooral wat op te krikken, daar voel ik minder pijn, daar ben ik gewoon vrolijker dan dat ik hier an het schrijven ben. Hier lucht het me op Beksie, jij mag alles meisje, en je inbreng apprecieer ik dan ook ten zeerste. Ik klamp me vast aan die laatste strohalm. We hebben een datum vastgelegd tot waar zij geen zwaarwichtige beslissingen zou nemen (was nog een tip van Jane dacht ik) en dat is 1 oktober. Nu dit weekend werd het voor mij zo heftig, dat ook ik me heb moeten beloven aan die datum. Ik wilde echt al kappen, zo ver was het al, maar moest van T beloven ook niets te doen tot die datum.Een time out ? Klinkt ook makkelijker in de theorie dan in de praktijk. Beiden onze zaak is hier beneden, zij de welness, ikke de pc's. Ik had al eens voor de grap gezegd om op hotel te gaan voor een tijdje of zo. Is eigenlijk niet haalbaar, ook financieel niet. We zullen er samen doorheen moeten vrees ik.De grote wereld ontdekken ? Tja, enerzijds wel, maar wil dit niet ten koste van, begrijp je. Ik wil mijn leven buiten de zaak een beetje leiden, zij ook en tot ons zelve komen hier. Misschien wel een utopie.De Ardennen nu.Het was moeilijk dranksgewijs. Heb moeten kappen met vele patronen daar. Ik reed binnen en het eerste wat bij me opkwam was, geen welkomststreekkbiertje aan het hotel. Geen (ik mag geen merken noemen hé) lievelingsbiertje in La Roche, geen afsluiter terug op het terrasje in ons hotel voor ons namiddagdutje.Kregen we van de baas daar elk een glaasje champagne om onze nieuwe auto te vieren (haar mini), en die heeft zij alletwee in het geniept leeg moeten drinken ( ik kon het nog niet zeggen tegen die man). Was enerzijds een heel raar moment waar we toch beiden de humor een beetje van hebben ingezien.Eens op de kamer, geen ruimte voor intimiteit, wel weer voor verwijten, negativisme etc etc.Avondmaal, vroeger zooo gezellig, nu op diepvries temperatuur. De weinige woorden die er werden gezegd maakten alles maar erger en erger. Toen men met de wijnkaart kwam, had ik het even niet meer. De patron kon niet goed meer volgen. Ik de grote wijnliefhebber stuurde ze terug.We komen er maar niet uit. Definitief kappen willen we nog geen van beiden, we blijven de kat uit de boom zien, tot 1 oktober in elk geval, als ik dit kan volhouden.'s Morgens bij het ontbijt meer van hetzelfde, het was huiveringwekkend eigenlijk. Daarna opnieuw op de kamer gezeten en gepraat in ons bedje, veel ruzie, slechte gevoelens, het hoe en waarom, etc etc.Uiteindelijk toch geeïndigt met een liefdesnoot, wat toch iets heeft goedgemaakt.De rest van de dag nog mooi ritje gemaakt en lekker gegeten, maar de slechte gevoelens staken al opnieuw de kop op.Ik moet geduld hebben, zij moet geduld hebben. De weg is nog lang en kan nog steeds alle kanten op.Hoe is het nu ?? Ik zou weer durven zeggen, ietsjes beter, geen garanties, hoop ? Of wss ben ik weeral veel te naief en zie ik enkel wat ik wil zien. Time will tell.Relatietherapeut maar eens proberen ? Zoals jullie zeggen, wat kunnen we verliezen ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2010 Lieve Wil, Jullie vakantie, en nu ook dit weekend zijn jullie teruggegaan naar plaatsen van 'vroeger' . Is dat wel zo handig? Jij bent in feite een ander geworden. Zou een volgend uitstapje misschien een reisdoel kunnen zijn waar jullie nog nooit zijn geweest? Waar niemand jullie kent, waar jullie samen van alles kunnen ontdekken en waar er niet de wolk van drank en wijn boven jullie hoofd zweeft, in ieder geval een plaats waar je niet een wijnkaart onder je neus gedrukt krijgt en heel verbaasde gezichten als jij die wegstuurt (verbaasde gezichten omdat jij toch zo'n enorme wijnliefhebber bent, op een vreemde locatie kijkt niemand er namelijk van op als jij geen wijn wilt)Dat zou voor jou al een stukje meer ontspanning geven. En misschien kunnen jullie daar een stuk rustiger met elkaar omgaan omdat er geen enkele herinnering aan hoe het 'toen' was (zowel goede als slechte misschien) van invloed kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden