Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Plassen en poepen in huis heb je er heel snel af. Ik ben er 's nachts nooit uit geweest voor de hond. Wij hebben pech gehad omdat hij last had van de darmen. Dat heeft ongeveer een half jaar geduurd, toen was het over. Het moet lukken binnen een aantal maanden. Er zit poedel in een labradoodle, die zijn slim, dat gaat dan snel lukken.

Flink prijzen als ze buiten poept en plast.

Ach, het is maar hondenstront. Lang niet zo vies als mensenstront.:D

Geplaatst

Even terughalen hoe ik het deed met puphondjes en nieuwe gasthondjes zindelijkheid. 

Routine: altijd direct na het eten, slapen, en spelen. 

Als het heel vaak in huis gebeurt elk uur uitlaten en steeds verlengen met een kwartier. Dus de eerste dag elk uur, tweede dag een uur en een kwartier enz. Tot het elke 3 uur is. Dat is wel nodig met een pup. 

Savonds na de 1 na laatste ronde water weghalen. Vroeg in de avond eten weghalen zodat nog 2 keer uitlaten. 

Vlak voor het slapen 2 keer goed uitlaten. 

Je kan ook beginnen met puppiematten. Als je in een flat woont is dat snachts best handig. Eerst overal in huis leggen, beetje besmeuren met een plasje. Daarna beetje bij beetje verschuiven naar de badkamer. 

Gasthondjes zijn vaak te bang om naar buiten te gaan. 

Ik heb een stapel wasbare incontinentiematten. 

Geplaatst

@Yvonne de moeheid & stress slaat vandaag extra neer op spierspanning in mijn onderarmen en kuiten.. Dus de vakantie dag wordt vandaag ingelast, wie weet krijg ik nog wat puf terug, verderop in de dag.. 

ik heb vanochtend anderhalf uur gewandeld, in het bos en lkkr rustig aan gedaan.. Toen in bad, daarna film kijken, net mijn middageten, havermout tijdens de film opgegeten en zo weer door naar de koffie..

En wat ik 'moet', is voor dinsdag een 'wat neem ik mee' formulier bedenken & invullen, dat is een soort samenvatting, over wat ik heb geleerd bij de psych, om mijn behandeling af te gaan ronden. De rest van de klusjes kan als het moet, over 7 dagen ook nog wel.. 

Geplaatst

Hilarisch dit! :D Aangezien de dierenarts tegenwoordig best duur is, vroeg ik me af of een dierenverzekering wat soelaas zou brengen. Hoewel ik al aan het zoeken was naar het addertje onder het gras, werden mijn katten gewoon bij voorbaat al afgewezen voor de verzekering omdat ik vrijwel niks voor ze betaald heb toen ik ze opving.

Ik heb nog wel de vergoedingen in kunnen zien, je kan voor brons, zilver en goud kiezen, de premie die je daarvoor betaald niet, maar het verzekerde bedrag wel. 

Gezien de tegenwoordige dierenarts kosten, best hoog zijn. Is het maar min waarin de verzekering bijdraagt. Dus ik hanteer nog steeds een spaarpot voor mijn katten, dan ben ik veiliger. Maar gewoon het idee dat zo een verzekering mijn katten uitsluit omdat ik ze niet duur gekocht heb vind ik wel raar. 

Ik heb wel inzage kunnen krijgen wat dan de vergoedingen zouden zijn, brons, zilver of goud, vind ik de teruggave van 1000 t/m 3000 euro best wel min. Aangezien je bij heel complexe dingen soms wel in de 10000 euro terecht komt als je je dier wil helpen. 

Ik hoorde ook dat degene die mij deze verzekering toch nog wilde verkopen, dat ze 386 per jaar betaald voor de verzekering. Aangezien ik mijn dieren niet mag verzekeren, en wat er wel verzekerd wordt en wat niet ben ik blij dat ik niet in de fuik gelopen ben van de geld aftroggelaars. 

Geplaatst

Ja dat liegt er niet om @Spud.. En waar ligt de grens hé.. Dat zijn lastige beslissingen.. Onze laatste tamme rat is nu een paar maanden geleden overleden, daarna voor nu iig ook even niets nieuws meer.. Het is wel even klaar. Gelukkig nooit hoge kosten gehad, maar dat kan ook zeker met ratjes, als je pech hebt

Geplaatst

@Freekie, leuk tamme ratten! Van welk ras  was de jouwe en mag ik vragen waar deze aan overleden is? 

Zelf heb ik een Japanse rat gehad die maar liefst 4.5 jaar mocht worden, oud beestje dus en vel over been. Uiteindelijk is hij toch genekt door kanker helaas. Jammer hoor! Want het zijn echt heel leuke en slimme dieren. 

Geplaatst

@Spud volgens mij dumbo's.. En we hadden ook 1 albino, uiteindelijk is die ook net ouder dan 2,5 jaar geworden en heeft hij zijn broertjes overleefd. Uiteindelijk is hij gewoon overleden aan oudheid.

Wij hebben best geluk gehad volgens mij, want we zijn uiteindelijk met in totaal 5 ratten (1x2 en daarna 1x3 ratjes) in totaal 2 of 3x bij een dierenarts geweest, voor de rest waren ze gewoon gezond. 1tje had kortstondig last van de luchtwegen en was toen in anderhalf week ook overleden. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...