bumperjim Geplaatst 20 maart Rapport Geplaatst 20 maart (bewerkt) 1 uur geleden zei Lonster1: Ik weet niet of je de verslavingszorg nu moet zien als een commercieel bedrijf. Het selectieproces aanpakken en alleen maar kansrijke klanten toelaten klinkt niet erg sociaal. Bovendien zijn de meeste verslaafden grote leugenaars, dus wie moet je geloven? Degene die snapt hoe hij in het plaatje past en zich goed kan uitdrukken? Nee, het is juist niet commercieel, daarom schrijf ik dit. Als het commercieel was en je betaalt een godsvermogen om opgenomen te worden, nou dan mag je gerust 80 keer terugkomen, dan is het net als plastische chirurgie 😁 Het is juist omdat het niet commercieel is en dat soort organisaties misschien best wel moeite hebben om het financieel draaiend te houden, dat je zuinig met de middelen moet omgaan. En ook denken aan de mensen die op de wachtlijst terechtkomen, want geen selectie is de facto ook een selectie, helaas. 20 maart bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik bedoelde dat je het niet hoeft te vergelijken met een commercieel bedrijf. Als je rijk moet zijn om begeleid te mogen afkicken maak je het elitair en enkel toegankelijk voor zakenmensen en televisiesterren.
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Net zoals andere onderdelen van welzijn en de gezondheidszorg, dat is voor jan met de pet straks allemaal niet meer te betalen omdat de zorg te duur wordt. karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei bumperjim: Nee, het is juist niet commercieel, daarom schrijf ik dit. Als het commercieel was en je betaalt een godsvermogen om opgenomen te worden, nou dan mag je gerust 80 keer terugkomen, dan is het net als plastische chirurgie 😁 Het is juist omdat het niet commercieel is en dat soort organisaties misschien best wel moeite hebben om het financieel draaiend te houden, dat je zuinig met de middelen moet omgaan. En ook denken aan de mensen die op de wachtlijst terechtkomen, want geen selectie is de facto ook een selectie, helaas. Ik spreek hier weer uit eigen ervaring dus het zijn geen feiten wat ik antwoord. Ik heb nooit op een lange wachtlijst gestaan. Maar volgens mijn eigen mening kwam ik wel terecht op (een) afdeling(en ) waar ik helemaal niet thuishoorde en ik heb (zeer) veel tijd verspild omdat er soms gewoonweg helemaal geen therapie was, hoogstens opvang. Dus misschien doen verslavingsklinieken heel hard hun best om patiënten binnen te krijgen en als ze eenmaal binnen zijn om ze lang binnen te houden?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Lonster1: Net zoals andere onderdelen van welzijn en de gezondheidszorg, dat is voor jan met de pet straks allemaal niet meer te betalen omdat de zorg te duur wordt. Reden te meer om zuinig met tijd en geld om te gaan...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden