lienelle Geplaatst 10 februari Rapport Geplaatst 10 februari Hallo, ik ben vandaag op dit forum terecht gekomen. Ik wil mij graag even voorstellen. ik ben 65 jaar en drink al 30 jaar. Meerdere keren gestopt maar altijd weer terug gevallen. Heb vandaag mijn eerste pil Antabus genomen en hoop dat ik nu definitief kan stoppen met drinken. Ik vond niet dat ik zoveel dronk. Twee a drie biertjes elke avond en op feestjes of met visite een stuk of 6. Maar ik heb ADD en slik antidepressiva en slaappillen dus mocht eigenlijk helemaal geen alcohol. Toch altijd blijven drinken. Het geeft me gewoon net dat lekkere gevoel wat met medicatie alleen niet lukt . Vanwege leverproblemen moet ik echt stoppen met drinken maar ik vind het heel moeilijk..Hoop op dit forum steun te krijgen van mede stoppers en tips en gewoon dat je het even kwijt kan hoe het met je gaat en met de anderen.
lavendel Geplaatst 10 februari Rapport Geplaatst 10 februari Hallo lienelle, Goed dat je het aanpakt! De eerste stap is gezet. Slik zelf ook antabuse. Maar er zijn ook pillen voor het verminderen van de trek. Hoop dat je hier informatie en een luisterend oog kan vinden.
Claudius Geplaatst 10 februari Rapport Geplaatst 10 februari Welkom hier. Moeilijk voor je dat je zoveel problemen hebt met alchohol. In ieder geval goed dat je wil stoppen, blijf schrijven.
lady jane Geplaatst 10 februari Rapport Geplaatst 10 februari (bewerkt) welkom linelle. er is een apart draadje waar mensen even melden aan elkaar wanneer ze antabus slikken, als een soort van pact voor en met elkaar. wie weet helpt jou ook zo'n extra stok achter de deur? (bij Thema's) Je lever gaat je dankbaar wezen. houd vol! 10 februari bewerkt door lady jane
Lonster1 Geplaatst 11 februari Rapport Geplaatst 11 februari Als je positieve effecten merkt zal dat zeker helpen. Deels is het ook een gewoonte, dus is het handig om op je vaste drinktijden wat anders te gaan doen. Ga lekkere thee of een ander drankje ontdekken, of bedenk andere manieren om te ontspannen. Op feestjes dronk ik zelf vaak tegen overprikkeling. Nu ga ik vroeg naar huis, of ik ga helemaal niet en spreek liever overdag met mensen af om samen iets te gaan doen. Succes!
Bob Geplaatst 11 februari Rapport Geplaatst 11 februari (bewerkt) Hallo @lienelle, welkom op ons forum. Hier komen lezen en schrijven kan zeker helpend zijn, is ook mijn ervaring. Ik ben indertijd, net als jij nu, op mijn 65e gestopt en ook bij mij speelden leverproblemen een rol. Een waarschuwing voor aankomende levercirrose was voor mij van dermate doorslaggevend belang dat het me toen wel gelukt is er definitief mee te kappen, terwijl ik net als zovelen daarvoor al een aantal pogingen had gedaan maar steeds weer was teruggevallen in de oude drinkgewoonte. Dat doorslaggevende zat hem eigenlijk in twee hoofdpunten: ten eerste had mijn huisarts me laten weten dat het nu nog omkeerbaar was als ik mijn alcoholconsumptie wezenlijk zou minderen of er geheel mee stoppen, maar niet lang meer als is zo door zou blijven gaan als ik gewend was. Ten tweede speelde sterk mee dat ik bij een collega op het werk had gezien hoe snel het echt afgelopen kan zijn als de leverfunctie eenmaal onherstelbaar beschadigd is geraakt: in zijn geval slechts enige maanden. Inmiddels drink ik al ruim 8 jaar geen druppel meer en dat bevalt me prima zo. Al vrij snel merkte ik dat geheel niet drinken voor mij veel makkelijker vol te houden is dan proberen het matig te houden. De keus tussen die twee is denk ik voor jou nu ook van belang. Wil je een matige drinker worden of een geheel gestopte ex-drinker, en welke slaagkans geef je jezelf in beide scenario's. Een advies dat je hier veel leest en waar ik ook achter sta: eerst maar eens minstens een jaar geheel stoppen om de gewoonte uit je systeem te krijgen. Een tweede advies: hou op met "proberen" en "hopen dat het lukt" en stap over op het uitvoeren van een wel doordacht plan. Wat me indertijd, naast dit forum, veel geholpen heeft is het lezen van allerlei boeken en het volgen van een online training gericht op zelfinzicht. Ook een positieve instelling heeft toen veel uitgemaakt en bevalt me nog steeds erg goed, dus niet blijven klagen dat je zoveel moet missen maar je realiseren welk een bevrijding het met zich mee brengt om van die verslaving verlost te zijn. Succes! 11 februari bewerkt door Bob lady jane en herman0167 reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden