Madelief Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Een nieuw draadje, sorry. Misschien was er wel een draadje over. Maar ik heb het nooit voorbij zien komen. Mijn partner drinkt elke week van donderdag t/m zondag. Hij denkt mij te helpen om een aantal dagen niet te drinken. Helaas is het niet helpend..... Voor mijn gevoel heb ik 2 mannen, één nuchtere en één die aangeschoten/dronken is. Het is een wereld van verschil. Natuurlijk voel ik me ook hypocriet in deze. Zelf heb ik jarenlang gedronken, veel erger dan mijn man. Maar ja, nu ik met een nuchtere blik kijk, kan ik er niet omheen, ik heb een hekel aan hem als hij in zijn drinkdagen zit. Als ik iets met hem wil bespreken wacht ik tot de andere ochtend. Er valt nl. niets te bespreken met iemand onder invloed. Hoe gaan jullie daar mee om? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Ha Madelief, Dat is grappig, ik ben na een tijdje weer op het forum en het eerste wat ik lees is jouw bericht. En dat is precies waar ik ook tegenaan loop. Ik worstel hier ook mee en heb nog weinig idee hoe ik er mee om moet gaan. Mijn partner zit nu aan zijn derde tequila sunrise en drinkt dagelijks alcohol. Net als jou vind ik het ook hypocriet dat het me irriteert. Ik deed immers ook niet anders dan dagelijks drinken, dat deden we samen. Pas heb ik het er wel met hem over gehad dat ik vind dat zijn alcoholgebruik toeneemt. Toen ik hem leerde kennen, dronk hij alleen een biertje tegen 22.00 uur. Omdat ik om 17.00 uur vaak al een glas wijn nam, is hij dat ook gaan doen. En nu drinkt hij ook een borrel als hij 's avonds nog de nachtdienst in moet. Dat deed hij eerder nooit. Daar heb ik hem wel mee geconfronteerd, dat ik zie dat zijn alcoholgebruik toeneemt. Een collega van hem dronk ook altijd een glas wijn voor de nachtdienst, dus dat heeft hem een soort vrijbrief gegeven om het ook maar te doen. En als hij 's ochtends uit de nachtdienst komt, drinkt hij ook een paar biertjes en rookt een joint. En zit dan in een totaal andere dimensie dan ik, net uit bed en aan mijn eerst kop koffie... Goed hij herkent het allemaal, maar zegt dat hij niet kan stoppen zoals ik, maar dat hij het wel heel goed vindt van mij. Ik vind het heel, heel lastig, zeker vandaag en gisteren weer. Dan zit ik niet goed in mijn vel, heb last van pms klachten en zie hem steeds 'vrolijker' worden, dan ben ik jaloers! Ik wil die roes, dat gevoel ook! En moet heel erg oppassen dat ik niet ga denken: hij mag wel en ik niet! Dat is zo gevaarlijk. Nou voor nu is dit wel weer genoeg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 april 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Ha Josje. Ja dat is ook toevallig zeg! Wat jij beschrijft zie ik ook gebeuren hier. Hij drinkt een paar dagen niet en dan......gaat hij los, vanaf donderdag eind van de middag t/m zondagmiddag. En dan heb ik het over zo 2 flessen wijn per dag. Nee ik ben niet jaloers op hem, ik erger me wezenloos. Zijn adem stinkt, dus ik lig al niet graag te dichtbij in die nachten. Niet echt een verbetering. Ook gaat hij overal over zitten drammen, niet alleen tegen mij, ook tegen mensen die hier komen, dan schaam ik me. Daar schiet ik dan weer van in de stress, dan word ik onrustig. Zelf ben ik bijna 7 weken gestopt met drinken. Het gaat best goed met me, alleen op de dagen dat hij wel drinkt, dan ben ik gespannen. We hebben het er al over gehad, maar hij is niet van plan om het anders te doen. Nu ligt hij te snurken op de bank, dus ja, ik ben maar een beetje bezig. Het eten zal voor hem dan ook niets worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 @Madelief,@Josje. Tjonge. Dit onderwerp doet me zo veel. Ik ben blij dat ik niet alleen ben. Maar ik moet er wel alleen iets mee doen. Wat jullie zeggen; we hebben jaren meegedaan! Wat heet; ik was natuurlijk aanvoerder! Zorgvuldig had ik mijn hele leven opgebouwd om mijn verslaving in stand te kunnen houden. Nu zit ik dus in dat oude leven... Ik kom steeds verder in de knel, maar zie wel mogelijkheden. Aan het werk, Eline Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Ik had geen moeite dat mijn manneke drong, heb zo vaak voor hem glazen ingeschonken omdat hij dat zelf niet meer kon. Hij wilde niet van de drank af en dat heb ik toen geaccepteerd. Daardoor had ik ook weinig moeite als hij wel dronk. Ook heb ik nooit het gevoel gehad dat, toen ik stopte, dat hij dat dan ook maar moest doen, ik zou dat egoistisch van mezelf gevonden hebben. Ik vind niet dat omdat ik nu alci ben mijn partner ook had moeten stoppen. Mijn partner had ook een zwaar alcoholprobleem. We hebben het daar wel vaak over gehad en dan dronk hij even een tijdje wat minder en dan begon het weer. Maar daar was hij zelf verantwoordelijk voor. Ik kan niet van een partner verwachten dat hij geen alc. meer gebruikt omdat ik het daar moeilijk mee heb. Maar het kan af en toe wel vervelend zijn als iemand teveel gedronken heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 @Coco. Stap voor stap; DIE had ik even nodig. Thnx. @Madelief, goed van je dat je dit aangekaart hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 Hoi Josje en Madelief, ik begrijp dat je het hier moeilijk mee hebt, het is erg confronterend......doet zeer. Je word er hopelijk wel wijzer en sterker van om niet te drinken, je ziet nu (misschien) pas hoeveel ergenis en pijn het doet voor een ander die niet drinkt. Haal je voordeel hier uit !! Ik begrijp en zie nu pas, sinds ik nuchter door het leven ga, hoeveel pijn en verdriet ik andere mensen heb aangedaan. Sterkte ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 7 april 2012 Rapport Share Geplaatst 7 april 2012 je kan hier wel veel lezen over partner en niet meer drinken http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=4198&enterthread=y Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 9 april 2012 Rapport Share Geplaatst 9 april 2012 mijn ex dronk niet, maar blowt. nu heb ik altijd een hekel aan blowen gehad, maar das makkelijk te zeggen als je het zelf niet doet,dat weet ik ook wel, maar als hij stoned is en ik nuchter, heb ik het idee dat we geen band hebben, volgens hem is dat onzin, want omdat hij al jaren blowt, merkt hij er niets van, doet het hem niets, is het enkel die verslaving waardoor hij moet, hij kan dan naar buiten gaan om te gebruiken, maar ik vindt hem anders daarna, dat gelooft hij niet, maar ik herinner me uit mijn drinken ook nog wel, ik durfde nooit iemand te bellen als ik gedronken had, bang dat ze dat zouden horen, maar ik belde ooit eens iemand, en had echt het idee dat ik nog helemaal nuchter was, maar na 2 zinnen vroeg diegene ''zeg heb jij gedronken?'' :$ zoiets kan ik tegen N niet zeggen, hoe moet ik nu omgaan met de verslaving van een ander? als de ander er geen last van heeft, waarom ik dan wel? kan toch moeilijk verwachten, omdat ik niet met drank om kan gaan, dat mijn partner niets mag gebruiken? dit beheerst momenteel echt mijn gedachten, wat moet ik hier nu mee? laconiek worden, zo van ''wat kan mij het schelen, wat jij doet?'' kan iemand mij hier misschien raad ingeven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 april 2012 Rapport Share Geplaatst 9 april 2012 @Gaby. Ik kan je absoluut geen raad geven, want ik zit hier ook middenin. Ik heb een sponsor, zij zegt: JIJ bent in PRIL herstel. Dat gaat voor alles. Dat is het allerallerbelangrijkst. Je nuchterheid. Daar hou ik het even bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 april 2012 Rapport Share Geplaatst 9 april 2012 Gabs hij is niet voor niets je ex idd jij bent nu het allerbelangrijkste hem los laten valt je zwaar maar als je dat kunt is hij ook geen bliksemafleider meer mbt drank ga voor jezelf meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 april 2012 Rapport Share Geplaatst 10 april 2012 Je kunt een ander niet afdwingen om te veranderen. Vaak werkt dat alleen maar averechts. Maar je kunt wel je eigen grenzen bepalen in een relatie. Wat is voor jou nog acceptabel en wat niet. Dat kost tijd om daar voor jezelf uit te komen. En de ander verandert soms toch nog mee. Beslissingen moeten niet overhaast worden genomen. Maar het is ook zonde om zelf als nuchtere onder het juk van de verslaving van een ander te blijven. En jaren later te denken, had ik maar eerder voor mezelf gekozen. Het is ook zonde als je te vroeg iets opgeeft waar je samen misschien in had kunnen groeien. Hele lastige situaties als ik dit zo lees. Ik heb het geluk gehad dat mijn partner ook gegroeid is en uit zichzelf gestopt. Dat had ik nooit gedacht. Maar dat geluk zal niet iedereen hebben. Ieder zal er voor zichzelf uit moeten komen. Eerlijk zijn tegen jezelf is misschien wel het belangrijkste. Wat vind en voel je echt. We hebben vaak jarenlang signalen genegeerd en onvrede weggedronken. Nu ga je steeds helderder zien, ook de nare kanten. Maar wat is beter. Voor de lieve vrede alles tolereren en jezelf verloochenen, of door die moeizame periode waarin je wel weer steeds meer jezelf bent en uiteindelijk misschien later weer blij met jezelf bent en voor jezelf kiest. Niet meer hoeven doen alsof en steeds aanpassen. Jezelf mogen zijn. Dat vind ik toch wel een grote winst van het niet meer drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 april 2012 Rapport Share Geplaatst 10 april 2012 @Kate. Dank je wel voor je verhaal. Fijn voor je dat je partner voor zichzelf is gestopt. Stapje voor stapje is mijn mantra nu. Ik heb in het verleden vaak drastische stappen ondernomen. Zo zou ik dat nu niet meer aanpakken. Ik ben zo dankbaar voor mijn helderheid, de kans die ik krijg om mezelf te leren kennen. Ook leer ik mijn grenzen aangeven en voor mezelf kiezen. En dat kost tijd..., dus, rustig aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 april 2012 Rapport Share Geplaatst 10 april 2012 Coco, Wat heb je dat goed en helder omschreven! Ik ga het printen als een herinnering op het moment dat ik me weer te sappel maak over dingen die ik niet kan veranderen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 april 2012 Rapport Share Geplaatst 10 april 2012 @Coco. Jouw woorden komen 100% op de goeie plek binnen! Ik roep KMW om me heen, om me vervolgens ongelofelijk te gaan lopen opwinden over zaken waar ik absoluut niets aan kan veranderen! Thanx, Eline Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 april 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2012 Lieve Coco! Ik zag toen ik uitgelogd was je bericht nog, dus weer ingelogd. Dit lees ik op het juiste moment. Uitprinten en herlezen, dat ga ik doen. Zonder de andere reacties tekort te doen, want ik heb veel aan jullie, word ik heel erg geraakt door wat je schrijft! Wat als ik dit NU kon toepassen op mezelf? Daar ga ik dus over nadenken. Ja, dit word iets om mee aan de slag te gaan. Heel erg bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 april 2012 Rapport Share Geplaatst 11 april 2012 Dank je Coco. Heb em ook uitgeprint. De heldere inzichten zijn er wel... nu nog de applicatie. Inzicht zonder etc etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Originally posted by: Josje. En als hij 's ochtends uit de nachtdienst komt, drinkt hij ook een paar biertjes en rookt een joint. En zit dan in een totaal andere dimensie dan ik, net uit bed en aan mijn eerst kop koffie... Goed hij herkent het allemaal, maar zegt dat hij niet kan stoppen zoals ik, maar dat hij het wel heel goed vindt van mij. Ik vind het heel, heel lastig, zeker vandaag en gisteren weer. Dan zit ik niet goed in mijn vel, heb last van pms klachten en zie hem steeds 'vrolijker' worden, dan ben ik jaloers! Ik wil die roes, dat gevoel ook! En moet heel erg oppassen dat ik niet ga denken: hij mag wel en ik niet! Dat is zo gevaarlijk.Nou voor nu is dit wel weer genoeg..quote> aai, ik bemerk bij mezelf ook dat ik ''jaloerse'' gevoelens begin te krijgen, omdat de ander wel mag/kan verdoven en ik niet, ik gun dat dan de ander ook niet , onder het mom van, dan zitten we niet op hetzelfde level, is ongezond, blabla ,maar eigenlijk wil ik het soms gewoon ook :$nu ja, eigenlijk niet IK, maar dat drankduiveltje in mij voor mij dus ''lang Leve de refu :moon:'' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden