lady jane Geplaatst 18 december 2009 Rapport Share Geplaatst 18 december 2009 Halloboekenwurmen en andere mensen die nog wat steun kunnen gebruiken bij het Alcohol de Baas worden.Als jullie aanvullingen hebben kan dat met knippen/plakken/kopierenof gewoon in een antwoord hier op hetzelfde draadje.Hans Dorrestijn Finale kwijting biografie, knap geschrevenHans Krikke De ontkenning schokkend, loopt niet goed af: ook documentaire van gemaakt en werkboekJames Frey Duizend stukjes Waargebeurd, geweldig boek (ook drugsversl.)James Frey Mijn vriend Leonard het vervolgboekMeggie de Jong Help ik (ver)zuip Waargebeurd, Ned. zakenvrouw, humoristischMark Johnson L.O.V.E. Waar gebeurd, drugs en alcohol, indrukwekkendErik Stofferis De grote verdovingHerm Kisjes 0% alcoholADB het forumboek 10 waargebeurde verhalen van forumleden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 december 2009 Rapport Share Geplaatst 18 december 2009 Dat boek van Dorrestein intrigeert me wel. Is dat een goed boek??Ik weet wel dat ik me altijd wel herkende in zijn soort van vreselijke somberheid; dat was vast Alcohol gerelateerd !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 december 2009 Ja ik vond het erg goed, bijna jammer dat het uit was. Heb toen ook wat stukjes ge you tubed. Is wel leuk dan, net alsof je hem kent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 december 2009 Rapport Share Geplaatst 18 december 2009 Ik kan niet in het 1e boekenbericht komen, vandaar dan maar op deze manier:Allan Carr : "Alcohol" Met zijn bekende verhaal over de bekerplant waar insekten - alcohol vergelijkenderwijs-en verslavend - gelokt worden en... in verdrinken (...? ik ben niet zeker van de titel)Deepak Chopra: Overwin je verslaving (de spirituele weg)Dennis Wholey: De moed om te veranderen, interviews met bekende nederlanders en buitenlanders, met een voorwoord van Wayne Dyer.Richard Mackarness: Mag het iets je minder zijn? (verslavingen, met een link naar allergie voor de verslavende middelen, m.n. gaat het hier om roken)Cathyxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 18 december 2009 Rapport Share Geplaatst 18 december 2009 Jane, Geweldig deze draad, zullen veel forummers baat bij hebben.Ga snel achter het boek van Dorrestein aan, want als die het kan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Ik had een boek, en ik weet de titel niet meer. Op de voorkant een vrouw tot haar middel in het water. Hoop em hier tegen te komen, op dit draadje. Prachtig verhaal over een vrouw met een alcoholische moeder en zelf gaat ze ook voor de bijl. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Leuk draadje. We hebben froeguah ook al 's zo'n draadje gehad, maar ik kan het niet nalaten nog 's te noemen:De Val, van August Willemsen.Literaire eye-opener voor mij geweest.De nachtrijder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Ik kon t niet vinden Haddock,maar ga jouw eye-opener ooklezen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 december 2009 Rapport Share Geplaatst 20 december 2009 Hoi Jane,is niet meer nieuw te krijgen, probeer 't 's op:www.boekwinkeltjes.nlvalt van alles te vinden.Groets, de droge Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Allen Carr: Nooit meer een KaterJan Geurtz: De verslaving voorbij(over alle verslavingen, de oorzaken en hoe te stoppen)Leon Verdonschot: Pushing the Limits- Het leven van Keith Bakker(biografie over Keith Bakker die nu afgekickt is van drugs en alcohol en een kliniek heeft opgericht) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ja kate, die laatste heb ik gelzen, ook goed. Staat op en van die lijstjes die ik kwijt ben(tijdelijk zoek is bedoel ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Peter Verstraaten - AgnesOver hoe ook zij worstelt met het café om de hoek. Heeft me aan het denken gezet toen ik em nog flink lustte. De herkenning van eenmaal in de kroeg betekent er verder die dag niets meer uit je handen komt. En altijd weer laveloos het café uitrollen. Lang stoppen en een eigen bedrijfje opbouwen. Veel herkenning dus. En leuk geschreven zonder te oordelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Gevonden !Het Wondere Water, van Lorian Hemingway...Bij foto twee kun je lezen waar het boek over gaat, prachtig !"><B">http://www.marktplaats...e...r.html%3Fxref%3D1En lieve meneer Cactus dit is geen reclame hoor, maar de enige manier om te laten zien waar het boek over gaat. Snappie ? quote: Originally posted by: womanIk had een boek, en ik weet de titel niet meer. Op de voorkant een vrouw tot haar middel in het water. Hoop em hier tegen te komen, op dit draadje. Prachtig verhaal over een vrouw met een alcoholische moeder en zelf gaat ze ook voor de bijl. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 De 12 stappen van de AA.Het Big Book. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 10 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2010 Heb "het wondere water" maar 's ff opgezocht, ga ik maar 's lezen, denk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 10 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2010 Ja is echt prachtigHeb het boek twee keer gelezen, eigenlijk wil ik em nog wel eens lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2010 Vergeten omdat het te dicht bij me staat:Under The Volcano by Malcolm Lowry.Must voor iedere zuiperTeloorgang van 'n prachtmensPopocatepetl, no se puedo vivir sin amar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2010 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 2 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2010 Leuk boekje met veel nuttige tips, leest lekker weg.Maak van een mug geen olifant! Geschreven door Richard Carlson. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2010 Talane MiedanerCoach jezelf naar succes101 tips om het jezelf makkelijker te maken en onrust en onvrede te vermijden. Slechts 7,85 euro bij Bol. Vond ik heel verhelderend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BartOnLine Geplaatst 3 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2010 Als we toch bezig zijn met onze boekenkast, hier nog enkele aanvullingen:Dromen Durven Doen, Ben Tiggelaar(inspiratieboek om jezelf te veranderen) Chemie van de verslaving, Anja Krabben e.a.(over genen, hersenstofjes en sociale zwakte)Slaaf van het onbewuste, Reinout Wiers(over emoties, bewustzijn en verslaving)AanraderOnze hersenen, Rene Kahn(over de smalle grens tussen normaal en abnormaal)Leven met een alcoholist, Al-AnonNuchter Leven, AA(methodes die AA-leden aanwenden om niet meer te drinken)Ben ik dat, Mark Mieras(wat hersenonderzoek vertelt over onszelf)De kracht van het Nu, Eckhart Tolle(spiritueel, met dit boek vond ik echt mijn rust)AanraderHet einde van mijn verslaving, Olivier Ameisen(over een alcoholistische arts die een wondermiddel vind)Helaas wordt dit boek aangeprezen als de ondekking van een wonderpil tegen alcoholisme.Het is het kenmerkende verhaal van een 'droogdrinker'Motiverende gespreksvoering, William R. Miller(over gespreken voeren met alcoholisten. Het is een studieboek met zeer herkenbare voorbeelden)Het dilemma van het huwelijk van een alcoholist, Al-Anon(beetje oubollig, maar nog steeds aktueel thema)Volluit Leven, Ernst Bohlmeijer (met CD)(zelfhulpmethode gebasseerd op ACT en Mindfulness)Stop geen excusses meer, Dr Wayne(zelfhulp veranderingsboek)...iemand ook interresse in readers, scripties e.d. over alcoholverslaving? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Het boek van Leon Verdonschot over het levenvan Keith Bakker heb ik inmiddels gelezen.Om eerlijk te zijn vind ik het een slecht boekmet veel onnodige schuttingtaal.Ik ben echt geen doetje maar zoalsKeith Bakker zichzelf neerzet of laat neerzettenin dit boek, heeft mijn kijk op hem in denegatieve zin beinvloed.Een op geld belust persoon die aan de verslavingsproblematiek erg veel geld verdient, te veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Daar zit wat in Albertien, maar dit soort boeken, ik verwacht doorgaans ook niet meer dan een beetje sensatie achtig....Toch is het een mooi mens die Keith. Boel meegemaakt en hij geeft zijn leven nu vorm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2010 quote: Originally posted by: DarIk heb hier het grote boek van de anonieme alcoholisten liggen, ik heb het besteld, bijna een jaar geleden maar vind het niet om door te komen, het trekt mij niet, dit boek, Het is geheel onbeschadigd en ongelezen! ! Haha, die Dar.. ik hoop dat ik -door je bericht op deze manier te quoten- dingen uit hun verband ruk.. anders klopt er iets niet in je verhaal.Ps. er zijn ook AA bookstudy meetings. Daar wordt in groepsverband het Big Book gelezen en wordt erover gesproken. Misschien zou je zo'n meeting eens kunnen proberen. Je weet pas zeker dat iets niet bij je past nadat je het een kans hebt gegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BartOnLine Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Waar gaat dit draatje nu over? Plotseling lijkt het een aanbiedingsrubriek van boeken die zijn doorgebladerd maar niet gelezen. Toen ik nog niet nuchter was deed ik dat ook: boeken kopen en daarmee mezelf kaft-wijsheid toedichten. Evenals een mening ventileren over organisaties of instellingen waar ik niets over wist want niet in verdiept. In vrijwel alle bovengenoemde boeken komt naar voren dat dit kenmerken is voor verslavingsuitingen.Iemand nog aan te raden boeken over alcoholisme en verslaving? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden