Spring naar bijdragen

Maandag 22 juli 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, mooie morgen! 

Vroeg beginnen = vroeg vakantie! Hopelijk slaap ik vanavond beter en langer, gisteravond nog 2 uur gewandeld en kort daarna op bed. Misschien dat ik daarom nog even wakker lag en het gevoel heb dat ik niet heel diep sliep.. En 2x wakker.. 

Vakaaaaantie, komt eraan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Freekie, goedemorgen frummers, 
Laatste dag dus Freek, en dan heerlijk vakantie, je hebt een heerlijke vakantie verdiend..... 
Hier is het eindelijk niet meer zo warm buiten. 
Gisteren was weer bar en boos (in mijn ogen dan uiteraard): in de schaduw 34 graden, in de zon knalde de thermometer tegen het randje... 
En halverwege de middag een paar heel heel flinke hoosbuien weer. 
Mooi, niet zeuren, het ziet ernaar uit dat we vandaag een wat makkelijker temperatuur krijgen. 
Jammer dat ik de hele dag weg moet, maar het is niet anders... 
Luitjes, tijd voor een bakje, dan ga ik even tempo maken en er vandoor ... 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis echt komkommertijd. 

Ik heb eindelijk gras gemaaid, met de elektrische grastrimmer. Anders was er geen doorkomen aan met mijn oldskool gamma duw maaier. Die neemt wat minder ruimte in beslag dan zo'n grote elektrische maaier.. 

De kinderen kwamen, dus ik had het mooi voor 7 uur klaar, de klimplanten ook wat bijgeknipt. Daarna met zijn 3en samen Brawl Stars gedaan, op onze Android tablet. 

Dat is echt vet gezellig, spannend en verbindend. 

Ik ben een leuke papa 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei lady jane:

@Roberto niet hier geweest vandaag. Gaat t nog goed met niet drinken?

Gisteren gewoon vergeten, omdat ik sinds zondag last van een wespennest in mijn slaapkamer had.
En vanochtend vergeten op Plaatsen te klikken.
Zaterdag wat geruzie met mijn buurvrouw om niets.
Dat geeft mij allemaal weer stress.
Met een overbezorgde buurman die mij tig keer uitlegt dat ze dat wespennest helemaal verkeerd gedaan hebben.

Met niet drinken ging het goed, maar zoals ik al eerder schreef, zodra de diazepam naar beneden gaat krijg ik weer ernstig last van mijn kauwspieren.
Daar heb ik het vorige week met mijn verslavingsarts over gehad en vandaag met mijn hulpverlener.
Ik ben nu teruggevallen naar een fles wijn, maar voel mij daar echt niet goed bij, integendeel.
Ik heb nu selinco om de trek tegen te gaan.
Probleem is dat de verslavingszorg mij een verslavend middel moet voorschrijven tegen een onverklaarbaar kauwspierprobleem.

Al jaren geleden heb je een keer geschreven dat hoe pijnlijker de maseter is (als jer er op drukt), hoe meer ingehouden woede je hebt.
Daar zit vast een deel van waarheid in, ik zit vol met boosheid en irritaties die het erger maken.

Het liefst wil ik door alles en iedereen met rust gelaten worden.
Lekker in mijn tuintje bezig, rustig wandelen, dat deed ik dagelijks en probeer ik ook te blijven doen.
Alleen is bewegen onprettig voor mij, alsof de schokdempers in mijn kaak kapot zijn.

ps over ongeveer twee weken komt mijn travel buddy uit Verwegistan deze kant uit, omdat ik zelf al jaren niet meer met een vliegtuig kan.
Boodschappen doen bij de JMB is voor mij al een ramp, qua geluiden.

Ik kan mij dus geen terugval permitteren, ik heb hem al 12 jaar niet meer gezien.

Ik begin ook te merken dat ik mannen, als zorgverlener, prettiger vind dan vrouwen.
Dat heeft verder niets met hun als persoon te maken.
Meer het verschil in luisteren / communiceren.
Mannen zijn daar anders in dan vrouwen.
Gemiddeld gezien, beetje zwart/wit.
Dat zie ik hier ook op het forum en in onze buurtcommissie.

Jarenlang waren twee vrouwen mijn beste contacten/vriendinnen, helaas zijn die contacten verwaterd.
Op een derde vrouw waar ik een goed en vertrouwelijk contact (digitaal)  mee had ben ik totaal op afgeknapt. 
Dat was vanwege haar reactie op mij toen ik haar over mijn alcoholprobleem vertelde.
Zij knapte ook af op mijn massage gedoe, maar dat kan ik mij van vrouwen wel voorstellen.
Afgelopen maanden heb ik dat nauwelijks meer gedaan, maar het is voor mij meditatief, ontspannend.
De bijkomende handelingen zijn voor mij bijzaak, niet relevant.
Nu heb ik meer behoefte aan (rustige) mannen.

Mijn acupuncturist is zo'n rustige man.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ook voor jezelf kun je je die niet permitteren lijkt me.
het si wel jammer van die fles per dag, anders zou het misschien
een idee zijn om hulp te zoeken bij die boosheid. Doe je dat niet
dan gaan die klachten natuurlijk nooit stoppen. Onderdrukken met drank
of pijnstillers is uitstel, maar nooit een oplossing.
Maar die fles per dag is juist een belemmering bij therapie.
Ik snap wel dat ze je geen verslavende middelen voorschrijven, dat deed je met drank
zelf al, en kijk het bracht je naar 3 flessen/pakken per dag, als ik het goed heb gelezen.
En je kauwspierprobleem is er nog.  Met lichaamsgerichte therapie zul je daar dwars 
doorheen moeten gaan ben ik bang. Maar wat een bevrijding kan dat geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dat je dit bij mij losmaakt.
Mijn verslavingsarts heeft mij hier op gewezen:

https://www.umcg.nl/-/somatisch-symptoomstoornis-onderzoek-en-behandeling
het zoveelste hulpverleningstraject, maar ik denk dat dit beter bij mij past dan een FACT-team.
Die richten zich voornamelijk op ongemotiveerde, hopeloze gevallen.
Zo zie ik mijzelf nog steeds niet.
Beetje pappen en nat houden, zo voelt dat voor mij.
Weer een jaar verknoeid, als ik eerlijk ben.

Vermoedelijk is bij het UMCG, net als bij ATN en Transcare alcoholproblematiek een contra-indicatie.
En verwijzen zij mij weer terug naar VNN, et cetera.

Iemand op dit forum heeft mij wel eens aangeraden: stop met al die zorgverleners.
Misschien is dat het juiste advies.

Dan ga ik het zoeken in de alternatieve zorg.
Acupunctuur, lichaamsgericht werken, et cetera.
In september 2014 ben ik op dit forum terecht gekomen.
Op 6 oktober ben ik richting Wijnjewoude gegaan voor mijn eigen georganiseerde detox.
Dat soort dingen werken voor mij.
Maar wordt meestal niet vergoed door mijn zorgverzekeraar.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Roberto:

Gisteren gewoon vergeten, omdat ik sinds zondag last van een wespennest in mijn slaapkamer had.
En vanochtend vergeten op Plaatsen te klikken.
Zaterdag wat geruzie met mijn buurvrouw om niets.
Dat geeft mij allemaal weer stress.
Met een overbezorgde buurman die mij tig keer uitlegt dat ze dat wespennest helemaal verkeerd gedaan hebben.

Met niet drinken ging het goed, maar zoals ik al eerder schreef, zodra de diazepam naar beneden gaat krijg ik weer ernstig last van mijn kauwspieren.
Daar heb ik het vorige week met mijn verslavingsarts over gehad en vandaag met mijn hulpverlener.
Ik ben nu teruggevallen naar een fles wijn, maar voel mij daar echt niet goed bij, integendeel.
Ik heb nu selinco om de trek tegen te gaan.
Probleem is dat de verslavingszorg mij een verslavend middel moet voorschrijven tegen een onverklaarbaar kauwspierprobleem.

Al jaren geleden heb je een keer geschreven dat hoe pijnlijker de maseter is (als jer er op drukt), hoe meer ingehouden woede je hebt.
Daar zit vast een deel van waarheid in, ik zit vol met boosheid en irritaties die het erger maken.

Het liefst wil ik door alles en iedereen met rust gelaten worden.
Lekker in mijn tuintje bezig, rustig wandelen, dat deed ik dagelijks en probeer ik ook te blijven doen.
Alleen is bewegen onprettig voor mij, alsof de schokdempers in mijn kaak kapot zijn.

ps over ongeveer twee weken komt mijn travel buddy uit Verwegistan deze kant uit, omdat ik zelf al jaren niet meer met een vliegtuig kan.
Boodschappen doen bij de JMB is voor mij al een ramp, qua geluiden.

Ik kan mij dus geen terugval permitteren, ik heb hem al 12 jaar niet meer gezien.

Ik begin ook te merken dat ik mannen, als zorgverlener, prettiger vind dan vrouwen.
Dat heeft verder niets met hun als persoon te maken.
Meer het verschil in luisteren / communiceren.
Mannen zijn daar anders in dan vrouwen.
Gemiddeld gezien, beetje zwart/wit.
Dat zie ik hier ook op het forum en in onze buurtcommissie.

Jarenlang waren twee vrouwen mijn beste contacten/vriendinnen, helaas zijn die contacten verwaterd.
Op een derde vrouw waar ik een goed en vertrouwelijk contact (digitaal)  mee had ben ik totaal op afgeknapt. 
Dat was vanwege haar reactie op mij toen ik haar over mijn alcoholprobleem vertelde.
Zij knapte ook af op mijn massage gedoe, maar dat kan ik mij van vrouwen wel voorstellen.
Afgelopen maanden heb ik dat nauwelijks meer gedaan, maar het is voor mij meditatief, ontspannend.
De bijkomende handelingen zijn voor mij bijzaak, niet relevant.
Nu heb ik meer behoefte aan (rustige) mannen.

Mijn acupuncturist is zo'n rustige man.
 

Pfff Roberto,  weet gebeurd er hetzelfde en grijp je toch weer naar drank.  Diazepam dosis omlaag,  kauwspierproblemen,  drinken.   Dit moet toch doorbroken kunnen worden?? Ik had je dit op een briefje kunnen geven .  Je weet zelf toch ook inmiddels dat het altijd zo gaat . Waardoor dacht je dat het dit keet anders zou gaan? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Francoise:

Pfff Roberto,  weet gebeurd er hetzelfde en grijp je toch weer naar drank.  Diazepam dosis omlaag,  kauwspierproblemen,  drinken.   Dit moet toch doorbroken kunnen worden?? Ik had je dit op een briefje kunnen geven .  Je weet zelf toch ook inmiddels dat het altijd zo gaat . Waardoor dacht je dat het dit keet anders zou gaan? 

 

Ja @Francoise, dit is voorspelbaar, maar ik zie het niet als een selffulfilling prophesy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga hier nog even verder.
Wat mij vorige week ten zeerste verbaasd heeft is dat mijn vaste hulpverleenster van VNN met ruim 20 jaar ervaring in de verslavingszorg mij vertelde dat die verslavingsarts i.o. de week daarvoor aan hun team lesgegeven had over benzo's.

Soms test ik hun uit: dit forum kennen ze niet, de betekenis van HALT ook niet.
De Ashton Manual, honderden keren op het benzoforum genoemd, kennen ze ook niet.

Et cetera.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...