Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Sjors1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik me even voorstellen: ik ben 49 jaar en was vooral een stevige weekenddrinker. De laatste paar jaar begon ik ook door de week te drinken. Daarnaast blowde ik vanaf mijn 21e al zowat iedere avond.

Dat leidde tot een leven vol ups en downs, meestal kon ik redelijk functioneren, maar natuurlijk niet optimaal. En een aantal forse crises met depressies/werkloosheid. 

De laatste paar maanden ben ik begonnen met minderen en sinds een dikke week helemaal gestopt. Het vreemde is dat het tot nu toe eigenlijk heel gemakkelijk gaat, nog geen enkele keer in verleiding gekomen, ook geen ontwenningsverschijnselen.

Maar ik begrijp zelf ook wel dat het ws niet zo gemakkelijk zal blijven, vandaar mijn aanmelding hier, zodat ik misschien steun vind en andersom anderen misschien tot steun kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Reacher ik beweeg de laatste tijd veel, dus dat is een optie. Wandelen/yoga/krachtoefeningen. Vrienden bellen is een andere, ze zijn op de hoogte en zeer supportive. Verder weer ik het niet zo goed, heb hier eigenlijk geen ervaring mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Sjors. Toen ik stopte heb ik een tijd lang het geld dat ik er anders aan uit zou hebben gegeven apart op een spaarrekening gezet. Daarvan kocht ik dan leuke dingen en dat was een fijne stimulans om zo door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sjors.
Misschien dat al dat bewegen je helpt met de detox, en wie weet blijft het gemakkelijk gaan.
En natuurlijk is het goed om een plannetje te hebben voor als het minder gaat, regeren is vooruit zien.
Als je maar wel elke dag opnieuw even stil staat dat je de komende dag niet gaat drinken.
Dag per dag geeft de beste resultaten:)
Op de ditjes en datjes hebben we een soort van virtuele huiskamer, waar vaak wel even iemand er kan zijn voor je, mocht
je daar behoefte aan krijgen. En daar opent ook meestal wel iemand het dagpact; dan beloof je niet alleen jezelf maar ook
de andere pacters dat je die dag niet gaat drinken. Zelf, maar niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooooi dat het je goed afgaat, maar idd een plan B op de plank kan geen kwaad. Trek gaat vroeg of laat komen….  En dat mannen is heel knap. De trots daarvan is zo fijn. Maar eerst maar even bedenken hoe je dat gaat doen

succes met stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...