Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

O o o, stille wateren hè... die Jannigje. Mens wat ben je al een end zeg! Dat wist ik helemaal niet.
Heeeel RG GOED! Dikke vette pluim :heart:

Alf is natuurlijk ook supergoed, maar ja..... Da wizzen we al... :heart:

En wat leuk dat Tortilla zo actief is op het forum!! Leuk meis!!:heart:

Madelief: moeten we veel vaker OPOE op bezoek sturen... ;)

Nou en verder weet ik het niet. Heb nog niks bijgelezen en dat wordt m ook niet meer vandaag.
Doei


xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen.....
Het was ff stil....geen tijd maar nu ff een berichtje van mij.
Tot gisterenavond geen druppel alc meer gehad dus 14 dagen zonder alc.
Gisteren samen met partner een terrasje gepikt vieren dat we vakantie hadden gekregen.
Ik mocht als ik er zin in had een roseetje bestellen.
Hmm ik als wijn gek had er wel oren na enne ik verheugde me ook echt op dat roseetje.
Heb ik dat roseetje kom ik tot de ontdekking dat ik het helemaal niet meer zo lekker vond.
Het hoefde eigenlijk niet meer
Heb het toch leeg dronken(heb er een heel uur overgedaan....hmm normaal had ik in een uur er 2 tot 3 op).
En heb ik gevraagt naar huis te gaan want hij viel niet.
Mijn partner was heel trots op me,en kon het eigenlijk niet geloven dat ik degene was die vroeg om te gaan,normaal moet hij me me mee sleuren naar huis.
Nou vanmorgen heb ik een lichte hoofdpijn en spijt van dat ene glas.
Terwijl ik normaal 1 tot 1,5 fles op een dag kon drinken zonder kater,heb ik er nu wel last van.
Zou het dan zijn dat mijn lichaam na 2 weken geen alc meer aankan of wilt.(of komt t door t schuld gevoel)
In elk geval de drang en zin om te drinken is er niet meer.
Dusss ff kort samen gevat ik geloof dat ik op het rechte pad zit.
Voor mijn mede lotgenoten ga zo door........
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen doorzetters,

Jannigje wat ontzettend goed meis. Ja je bent niet zo actief op dit draadje maar wat doe je het goed hé?
Gestadig door gaan zonder teveel poeha. Heerlijk om te lezen, hier hebben heel veel mensen houvast aan.

En vriend Alf ook. Die gaat het zeker maken hoor. Zo kan het ook hé? Een paar van die mannen op het frum, en de nieuwelingen zien allemaal dat het echt kan. Er is een leven na de drank.

En onze Cathy. Mensen heerlijk dit zo te lezen op de vroege morgen. Ik krijg gelijk goeie zin.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Wat Moontje schrijft herken ik wel: dat een glas wijn eigenlijk heel smerig is!
Dat maakt het nu ook gemakkelijker om door te zetten hè?!
Fijn hoor!

Bol is ook al weer wakker!
Ik zag je al op de D&D. Weer een frisse droge dag Bol!

Ik ben erg moe en alles doet me zeer. Misschien een terugslag van alle emoties?
Gistermiddag heb ik zomaar nog 2 uur geslapen na een nacht van 8 uur slaap.
Binnenkort ga ik mijn conditie weer wat opbouwen door te gaan sporten maar nu vraagt
de tuin en al het andere werk zoveel aandacht en spierkracht.
O ja, vandaag moet ik bij een vriendin poetsen. Maar daar heb ik niet veel zin in met de
pijnlijke spieren.

Fijne zaterdag gewenst!!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alle medepacters,

Hier dag 21 en het gaat goed !!! Ik heb afgelopen 2 dagen wat meer afstand genomen van het forum om me wat meer op mezelf te richten dan op het forum, daar ik mn eigen problemen en zorgen uit de weg ga en on hold zet en dat voelt niet goed...
Hoe kan ik jullie helpen en steun bieden als ik niet ook aan mezelf werk...
Blijf meelezen hoor en ben zeer bewogen met jullie vorderingen, maar zal me ws toch wat minder in de discussies storten...

Wil Jannigje wel nog even welkom heten hier... We hebben het een pact genoemd inderdaad, maar zoals je al zei is iedereen hier bezig met hetzelfde probleem, dus eigenlijk iedereen in het pact !!!
En stille wateren hebben diepe gronden 131 dagen !!! :heart::present: Dat verdient een bloemetje

Alf : Helemaal super die 9 Maanden zeg !!! Trots op je dat je ondanks alles zo sterk bent gebleven... Petje af !!! :heart::sun: Sterke met je keel..

Tortilla : Een weekje vakantie begrijp ik... Geniet ervan !!! Zal je bijdragen missen... :)

Oke, vandaag verjaardag van mn Pa en mn zus...
Gaan vanmiddag al en ze weten dat ik geen alcohol drink dus zal de dag wel droog doorkomen...
Zie ik in ieder geval mn kids weer even... Mis ze dus zal ze vanmiddag effe platknuffelen !!!

Liefs Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan volg ik het voorbeeld van Jannigje!

Hoeveel dagen weet ik niet,
maar vanaf 18 jan. ben ik ADB.
Ik heb wel 2 slippertjes gemaakt
maar die horen er wat mij betreft helemaal bij.
Ze lieten me zien dat ik dit NIET MEER WILDE.

Met mijn begeleidster van ADB heb ik als
voorlopig doel gesteld
tot 18 aug. niet drinken...

Maar gisteren heb ik dat verlengd
tot na de operatie die ik over een tijdje ga krijgen.

Ik kan helaas maar 1:present: maken
een beetje karig voor al jullie kanjers!!!!
Maar komt uit een goed :heart:

Liefs Kore

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds,

Even een update: voor mij dag 7!!!, morgen mag ik zeggen: 1 week ADB.

Voel me iets minder ziek maar de ontsteking is erg hardnekkig.
Bloed was prima in orde, nieren en lever ok, getest op Pfeiffer, leukemie??, Lime en nog wat en alles prima en daar ben ik heel blij mee.

Nu nog de vermoeidheid en de pijn weg (van ontsteking) en ik kan nuchter en energiek de gremlins te lijf.
IK BEN DE BAAS!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Bol,

Ja ik doe mee. Vandaag dag 8 d.w.z., 1 week ADB!!!

Vanmorgen werd ik daarmee toch wel met gepaste trots wakker.
Voel me weer wat beter dus met een blij gemoed de dag beleven:
1. fietsen
2. groenten invriezen
3. geen WIJN.
4. verder m'n gemak houden, mezelff voorbij lopen is een valkuil voor mij.

Bol, werk ze bij de DA.

Voor eenieder: courage!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 22 voor mij...

Vandaag weer kalmte en rust...
Heb me gisteren toch weer enigszins kwaad gemaakt over de onrust op het forum...
Is niet goed voor mij dus nog iets meer afstand nemen en meer aan mezelf denken...
Egoistisch, ja misschien wel

Afijn, vandaag ga ik met een vriend zn auto (onze is kaduuk) toch nog naar mn kindjes toe !!!
Al een week moeten missen, dus ga er heftig van genieten...

En ik neem de eerste vandaag niet !!! :heart:

Kore : Welkom hier hoor en knap dat je al zo lang droog staat...:present:

Geertje : Gefeliciteerd met je week !!! en fijn om te horen dat je beter voelt !!! :musicnote::heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve pacters,

Heb ff niet geschreven maar ben er wel. Wij hebben nu vakantie en zullen niet veel thuis zijn. Dus het
blijft minder met dat schrijven de komende 2 weken.

Vandaag dag 17 ADB.

Ik ben de laatste dagen een vriendin aan het bijstaan die een terugval heeft. Door een relatie die verbroken is. Het is erg om te zien hoe ze er aan toe is maar kan haar niet helpen maar alleen luisteren. Zelf vind ik hoe erg het ook is dat het duidelijk maakt dat ik dat niet meer wil. Ik hoop dat ik haar hier zo gauw mogelijk weer uit kan helpen. (zo gauw ze zelf mee wil werken natuurlijk)

Ik vind dat het maar goed gaat de laatste dagen op dit pact draadje. Blijf ik veel steun aan hebben. Een roosje voor jullie allemaal.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen medepacters,

Vandaag dag 23 en we nemen de eerste niet !!!
Slecht geslapen, mede denk ik doordat ik vandaag mn adviesgesprek heb over mn therapie...
Aan de ene kant blij, maar aan de andere kant ook erg zenuwachtig wat eruit is gekomen...
Pfff... Zou een trigger kunnen zijn en worden
Maar goed voor mezelf zorgen vandaag dan maar...

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers,

Hoe laat is dat gesprek Blondie? Ik hoop dat je sterk kunt blijven meis.

Hier zit de Refu er weer in. Het is een beetje een automatische aan het worden. Ik denk er niet meer bij na. Net zo als m'n andere medicatie. Ik neem die gewoon in zonder te denken waar het voor is. Het is alleen als ik zucht krijg dan denk ik, "Nee dat kan niet," maar heb nog geen dag spijt gehad dan ik hem neem. Heerlijk is dat. Geen kater, geen hoofdpijn, geen schuldgevoel, niet mezelf af hoeven vragen heb ik iemand gebeld, wat heb ik gezegd, gevoel van schaamte, helemaal niets van dat al. Dus een lekker vrij leven. Ik gun dat jullie allemaal.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesprek is om 14 uur Bol, dus duurt nog wel even...
Net even goed gegeten en wat noodzakelijke telefoontjes gepleegd...
Duik zo mn mandje nog even in, wie weet kan ik nog wat rust pakken...

Ja, en refu !!! Mijn huisdokter wilde dat niet voorschrijven een tijdje geleden, omdat ie bang was dat ik niet sterk genoeg was om de drank te laten staan...
Wie weet nu ruim 3 weken verder heeft ie wel het vertrouwen, al heb ik nu zelf zoiets : Ik doe het nu ook goed zonder Refu dus waarom eraan beginnen...:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, ikzelf heb bij de zwakkere momenten echt die Refu. nodig ook al sta ik nu een tijdje droog. Ik ben niet sterk genoeg om zelf te vechten. Maar misschien jij wel, je hebt al kracht opgebouwd in die tijd dat je niet gedronken hebt.:present:

Borrie :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: :heart::present::present: Zie je dt je het kunt. Geweldig hoor meis. Wees maar heel trots op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...