Spring naar bijdragen

Genoeg!


BbT

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen. Ik ben nieuw op deze forum en ik wil stoppen met drinken. Of beter gezegd ik ga stoppen met drinken! 

Ik drink gemiddeld 12 tot 16 flessen bier per dag en in het weekend ongeveer een krat per dag. Soms nog wel meer! Dit moet stoppen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sunflower31:

Goedemorgen BbT,

 

Wat een moedig besluit! 
Heb je hulp? Huisarts, partner of vrienden? 
En hoe lang heb je gedronken? Want met deze hoeveelheden kan cold turkey best pittig worden. 

Mijn eerste dag overleefd! Poeh wat zwaar. Enorm veel bijwerkingen. 

Helaas moet ik het alleen doen. Maar heb dit ook alleen veroorzaakt. Ik drink zeker al 15 jaar dagelijks waarvan de laatste 7 jaar grote hoeveelheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @BbT, ik kan je 1001 tips geven die helpen clean te blijven, maar de belangrijkste zijn wel te delen met anderen, zowel hier op het forum als in real life met familie/vrienden én situaties waarin je gewend was te drinken zoveel mogelijk te vermijden. Ik dronk altijd na werk als ik neerplofte in de comfortabele stoel in mijn werkkamer. Doe ik dus niet meer na werk, gewoon beneden zitten bij mijn zoon met de laptop. Veel gezelliger ook.

En als je weer zucht naar bier hebt, wat ongetwijfeld zal gebeuren, iemand bellen, wandelingetje maken of iets anders actief doen. Een oude (of nieuwe) hobby oppakken helpt ook de aandacht af te leiden van dat duiveltje dat je telkens aanspoort een borrel te pakken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels een week verder! Bah wat een boel afkickverschijnselen echt bizar. Inmiddels de ergste klachten voorbij, maar ben mega vermoeid en down. Hoop dat dit ook snel voorbij gaat! Hadden jullie hier ook zo'n last van? De drang naar bier heb ik raar genoeg niet. Wellicht dat dat nog komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je martelt je lieve lijf al jaren met een krat bier per dag, dan is het toch niet bizar dat je een week afkickverschijnselen hebt? Vermoeid zijn, een down gevoel, het kan er allemaal bij horen, die vermoeidheid duurt bij sommige mensen wel een jaar ofzo.

Supergoed dat je het niet drinken volhoudt, hopelijk merk je ook al voordelen? 

Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...