niwi Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 regelt op de 1 of andere manier de dopamine....waardoor de behoefte naar sigaretten minder wordt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Aicha: als je geopereerd wordt kun je dan de champix wel blijven gebruiken?Inderdaad wel een goede gelegenheid om te stoppen.Lijkt me geen fijne behandeling trouwens.....Jaap: champix werkt in wezen zoals nicotine dat doet maar is het helemaal niet.Nicotine gaat naar een ontvanger in je hersenen die dan het stofje dopamine afgeeft waardoor je je lekkerder voelt en steeds meer zin in een sigaret krijgt. Champix doet 2 dingen: 1. het blokkeert de ontvanger waardoor een sigaret (mocht je die toch opsteken) niet meer zo lekker smaakt en 2. het zet de ontvanger aan om toch dopamine af te geven zodat je je wel lekker blijft voelen. Hierdoor zijn de afkickverschijnselen erg weinig! Uiteraard moet je de champix een tijdje blijven gebruiken en er ook weer van afbouwen.Fruitvlieg: misschien ook iets voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Oja, ik had het vandaag wel even erg moeilijk hoor, vooral toen het met de ene hond na de narcose niet zo goed ging. Tjonge wat had ik moeite om die sigaret uit mn kop te krijgen, ik heb een "noodpakje" in de auto liggen en had er werkelijk bijna 1 gepakt...................gelukkig niet gedaan, maar was wel even een gevecht met mezelf.Morgen weer een test: mag naar de polikliniek (neuroloog). Vroeger zou ik dan roken tot aan de ingang en bij buitenkomst meteen 1 opsteken........jaja. Maar misschien is het gesprek met de neuroloog juist wel heel steunend! Ken hem nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Toppie Sara dat je er geen een hebt opgestoken...Morgen ga ik naar de huisarts om Champix te halen en ga gelijk starten, dus hopelijk tegen de tijd dat ik in mijn huisje zit ook volledig rookvrij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 tsja, Sara....een noodpakje ?????....om iets te doen wat je zelf niet wilt ???....ik kan me eigenlijk niks voorstellen bij hoge noodrook....rooknood....hou je jezelf niet een beetje voor de gek, Sara ??... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 maar morgen kunnen we Blondie toevoegen aan het Champixlegioen....een legioen van aanvaarders, niet van strijders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Hum, ben weer gezwicht....champix? Ik weet het niet. Ik stop wel weer, morgen. Laterrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Niwi: ik houd wel van een uitdaging De eerste 2 dagen dat ik gestopt was stonden tabak, hulzen en apparaatje middenop tafel!Heb het gevoel dat het me juist sterker maakt.Die in de auto zijn niet alleen uitdaging maar ook voor mn vriendin die gewend is van me te bietsen (nee, in de auto werd en wordt niet gerookt). Ach normaalgesproken denk ik er niet eens aan.Geldt trouwens ook voor de alco: er is nog in huis, maar ik taal er niet naar.Joh, als ik per sé wil roken of drinken..........dan maakt het immers toch niet meer uit? Dan haal je het als je het niet in huis hebt.....toch?Wat dat betreft (en misschien niet alleen dat ) ben ik een rare hoor, ik kan rustig een fles wijn in de hand nemen en er tegen praten zo van "Heb ik jou nodig? Hah! Echt niet, ga jij maar mooi terug in je rek".Blondie: succes morgen dan bij de HA! Ja is wel een lekker gevoel hoor, in je nieuwe huisje niet meer roken, heeft mij ook geholpen. Al ben ik toen buiten gaan roken en nog niet gestopt, het scheelde wel de helft van de peuken. Maar helemaal zonder zou natuurlijk super zijn! BB: tja, euh....begrijpelijk maja daar heb je niks aan. Moet zeggen dat ik echt heel enthousiast ben over champix! Moeite van het overwegen waard toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Oké Fruitvlieg; ook hier geldt "dag voor dag". Nooit verkeerd om te kijken wat het met je doet.En je weet het toch: na 48 uur is de nicotine uit je lijf, wat rest is de geestelijke verslaving.En helaas ook de hardnekkigste vrees ik.Succes in elk geval!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Dat vind ik een heel goed idee, Fruitvlieg. 1 dag is haalbaar. Die ga ik onthouden. De tijd komt, ik voel het. Ik wil echt voor de zomer gestopt zijn. Roken in de zon is zoooo ranzig, bah.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Vandaag naar de huisarts voor Champix en over een week stoppen met roken...Ben er klaar mee !!!Zijn jullie Niwi en Sara in de aanloopperiode geminderd met roken of gelijk in 1 keer gestopt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Blondie nu met je verhuizing is het wel weer een stressige tijd. Kun je dat wel aan dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Vandaag dag 6 voor mij en weer een test omdat ik naar de poli moet.Affijn als ik de stress van de dierenarts gistren aankon zonder kan ik dit zeker, makkie Blondie: ik heb het je, net als Desi, ook al eerder gevraagd of het wel het juiste moment is nu? Overleg dat ook met je huisarts vandaag alsjeblieft?Bij mij is het heel geleidelijk gegaan.1 jaar gelden ben ik verhuisd en heb vanaf dat moment alleen nog buiten gerookt (zonde van dat mooie schone huis!). Dat scheelde meteen: ik ging van 30 Ã 40 naar 10 Ã 15 per dag.Daar heb ik dus ongeveer een jaar op gezeten.Nu was voor mij het moment van stoppen rijp.De eerste week van de Champix heb ik afgebouwd inderdaad van 12 naar 4.Volgens mij heeft Niwi ook afgebouwd in de eerste week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Yes we can! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Ik heb volgende week een afspraak met de HA gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Yes you can too, Dees! Gos het wordt een aardig cluppie zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 @Blondie.....ik ben de 1e week geminderd van ong 30 naar een stuk of 10....per dag dan he...het minderen ging vrij makkelijk eigenlijk......en ben dan de 12e dag gestopt....en stoppen tijdens het verhuizen moet ook makkelijk kunnen...je hebt met die verhuis toch geen tijd om te roken....geen uitvluchten verzinnen he...!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 hoi cathyje haalt een teer punt aan, stoppen met rokener is ook een stoppen met rokenblog en dat heeft mij ontzettend geholpenik was gestopt op 17 augustus 2010 tot 31 decmber toen mijn vrouw wegliep omdat ik teveel zoopze is inmiddels terug zins ik gestopt ben met drinken.als je naar de dokter gaat kun je 2 middelen krijgen die heel goed zijnshapix een mislukt antie depresivia,werkt perfect, je hebt totaal geen last van afkick verschijselenje moet een datum prikken en 2 weken van tevoren de pillen slikken en door roken tot je prik datum, en echt als de datum daar is wil en kun je gewoon stoppen.ik heb het gedaan met nortrilen, en dat is ook een goed middel maar daar word je een beetje suf van, maar dat kon ook van de drank komen misschien.ik had 137 dagen op mijn teller staan en was al gestopt met slikken, maarja door de stresch weer gaan roken, maar als ik nu een paar dagen verder ben met stoppen met drinken ga ik er weer voor om te stoppen met roken, want dat is op die manier echt niet moeilijkmaarja eerst maar over die klo.. drank heen komen want daar heb ik meer moeite meegroetjeswalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 en ojabegin vast jezelf te beloven dat je thuis ook buiten rookt dat scheelt een heleboel sigaretten, en ik zie op het stoppenmetrokenblog.nlwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Morgen Champix ophalen...Het feest gaat beginnen !!!En nee, ik ga er nu voor.Er is altijd wel een excuus te vinden en ik ben het gewoonweg zo zat.Rook al buiten, dat scheelt. Ga komende week in ieder geval kijken of ik wat kan afbouwen En kijken of ik mijn levensstijl/ritme kan veranderen, dus thee ipv koffie, of eerst lopen met de doggie voor mijn eerste peukie...Ik ben er klaar voor (zegt ze nu stoer !!! ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Nu net pas eerste sigaret opgestoken... Probeer toch alvast wat te minderen.Vanmiddag champix ophalen, ik ben benieuwd !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Vandaag tnt 5 sigaretten gerookt. Heb er 10 gemaakt in totaal dus mag er nog maar 5 van mijzelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 Geplande Stopdatum ; Maandag 21 Februari 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 Je gaat goed Blondie! Merk je al iets van de champix? Ik had bij de 1e strip eigenlijk al dat de peuken mij ineens minder smaakten, hoop dat t voor jou ook zo goed werkt.Succes!!!Walbo: first things first..........denk dat je vrouw niet zo gauw voor het roken weg zou lopen dus.... Alles op z'n tijd. Had trouwens ook al de tip gekregen van het stoppenmetrokenblog en schrijf daar nu ook (zo nu en dan) en het is idd helpend om daar de verhalen van andere stoppers te lezen.Maar toch...........ben ik liever hier, lekker vertrouwd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 stoppenmetrokenblog ?...24 dagen nu....en 724 peuken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden