Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Dikke JIEEEEEHAAAAAAAAAAA voor Koh en Akelei!!

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Ook Lidia gaat goed dacht ik ergens te lezen.

Komaan hé meid, volhouden hoor

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Ik weet niet of jullie het zo hebben ervaren maar toen ik net stopte met roken was ik daar totaal op gefixeerd en kwam de gedachte aan drank helemaal niet meer op.

Vond ik best een voordeel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook heel eerlijk?

Ik vind het ook leuk, zo'n slinger, zelfs al moet ik hem delen met Akelei. :)

Ik zei wel dat ik niet stopte om knap gevonden te worden maar om niet meer te hoeven doen wat ik eigenlijk niet wil. Die verslaafde ik echter wil eigenlijk niets anders dan gewoon verslaafd blijven en lekker een sigaretje opsteken.. en dan kan de verslaafde ik die niet wil toegeven aan die verslaving best wel een slingertje gebruiken. Ik zie die slinger gewoon als een beloninkje van mijn Hogere Macht, in dit geval via Fleurtje. En de Hogere Macht zoals ik die begrijp eist dan niet alle eer voor zichzelf op maar laat mij dan bij deze Fleurtje bedanken. Dus, om nou een lang verhaal kort te maken..

dank je wel, Fleur.

Overigens, Fleur, gedachten aan drank had ik al nauwelijks meer, en al helemaal geen gevaarlijke gedachten. Maar door nu een nieuw stukje verslaving aan te pakken ben ik me wel weer helemaal bewust van wat het is om weerstand te bieden aan verslaving, om te leren vertrouwen op en werken aan een leven zonder verslaving. En hoe moeilijk een leven zonder verslaving voor een verslaafde is, vooral de eerste tijd.

Des te bewonderenswaardiger vind ik al die mensen die hier op het forum, maar ook in de zelfhulpgroepen die ik bezoek en in de klinieken waar ik regelmatig voorlichting geef en/of mijn levensverhaal vertel, zich bewust zijn van dat ze een probleem hebben en ergens de moed vandaan halen om er (al dan niet met direkt succes) iets aan willen doen.. ergens de moed hebben om te willen veranderen. En ik vind het zeer bewonderenswaardig als mensen na mislukte pogingen om te stoppen met gebruiken toch weer de wens kunnen opbrengen om verder te zoeken.. dit geeft voor mij aan hoe wanhopig je kunt worden door je verslaving.

Leven in aktieve verslaving was voor mij niet echt een probleem toen ik nog niet had toegegeven dat ik een probleem had.. het was meer een probleem voor anderen. Maar toen ik eenmaal doorkreeg hoe destructief ik was voor mijn omgeving, hoe gevaarlijk zelfs, hoeveel verdriet ik anderen deed, hoeveel angst ik anderen bezorgde, werd het ineens wel MIJN probleem, want IK veranderde niet terwijl ik mijn omgeving aan het kapotmaken was.. pas door aan mijn probleem te werken en mezelf te veranderen kon ik ophouden een gevaar, een bron van angst en verdriet voor de samenleving te zijn. Door me dit te realiseren kan ik nooit meer een gelukkige verslaafde zijn, vind ik geen troost meer in gebruiken maar ontmoet ik er keer op keer mijn vijand en de vijand voor de mensen om mij heen.

Ik ben het aan mezelf en mijn omgeving verplicht om te werken aan mijn herstel, nu ik eenmaal heb toegegeven dat ik in gebruik schade aan anderen toebreng. Eindelijk heb ik in de gaten gekregen wat verantwoordelijkheid betekent. Niet altijd alleen m'n eigen huid proberen te "redden", m'n eigen welbevinden voorop stellen, maar mee te doen met wat samenleving heet. Inclusief alle ongemakken die dat met zich meebrengt. Ik ben geen uitzondering, ik ben geen heilige, ik ben niet onkwetsbaar.. ik ben net als iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15, yeah moi! B)

Er zit toch waarheid in dat je je na een paar weken beter voelt...

Ik ga in ieder geval niet meer tegen het plafond aan!

Hoe gaat het hier met mn medestoppers, houdt iedereen 't een beetje vol?

Akelei, gaat ie goed?

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ans gefeliciteerd.

Ik hou het nog steeds vol, maar vraag niet hoe.

Ik wil eigenlijk het liefst de hele dag gewoon slapen om niet aan een sigaret te hoeven denken.

Ben ook enorm chagrijnig, maar 1 voordeel, ik woon hier alleen.

Heb ook weinig zin om op forum te komen.

Ik wens jullie ook veel succes en hoop dat het lukt. Ik hou me steeds voor ogen hoeveel geld me dit wel niet gaat besparen in de toekomst.

Het scheelt me toch ongeveer 5 euro per dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yessss suiker heeft het volgehouden...

Gelukkig waren het de internetproblemen die er voor zorgde

dat je niet meer hier kwam en niet iets anders.

Top hoor Ans, Akelei en Koh!!

Hou vol

Hoe is t met ER en roken?)

Weet je waar ik ook nog steeds aan denk:

Dat Lidia zei dat ze 6 dagen niet gedronken en niet gerookt had.

Ik heb daar helemaal nog nooit op gereageerd, omdat er een posting

achteraan zat waar ik t niet mee eens was.

Ik bedenk me net dat ik die twee wel kan loskoppelen, dit is tenslotte het rookdraadje

Ik weet dus nu niet hoe het met je roken staat Lydia

maar goed dat je het in ieder geval 6 dagen achter elkaar niet gerookt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte,

nou dat is ook toevallig, ben het met je eens, vandaar dat ik net ingelogd was om over het (niet) roken te schrijven.

Nou, het was niet om over naar huis te schrijven, maar heb het wel vol gehouden, zaterdag was het bijna niet te doen.

Ik was dus donderdagmiddag bij het antirookvrouwtje geweest en eerlijk opgebiecht van mijn Egyptische taxfree slof en ook de 2 pakjes die ik hier weer gekocht had.

Zo schiet het dus niet op en ik heb nu echt afgesproken dat ik het vol ga houden en heb over 4 weken een afspraak voor een longfunctietest. Dus echt een stok achter de deur.

Zou haar anders niet meer onder ogen durven komen. 3 jaar geleden heb ik het ook al geprobeerd met haar ondersteuning.

Vrijdag van het uitgespaarde geld mijn auto de duurste carwashbeurt gegeven en v.d. rest een haring en lekkere dingetjes gekocht.

Thuis kwam ik op straat een overbuurvouw tegen die nog nooit gerookt heeft. Zij vertelde dat ze al jaren een pakje M. in huis hebben, is p.o. in haar mandje terecht gekomen.

Nou "mag"ik in het weekend wat drinken als ik het door de week niet heb gedaan.

Tot ik dat onder de knie heb, dan gaat het weekend ook aangepakt worden.

Dit maakte het niet makkelijker. Zaterdag de SRV man langs laten gaan en toen het 16.oo uur was, waren gelukkig de winkels dicht. Kan ik nog wel mat de auto gaan, maar dat wilde ik niet en bovendien al wat gedronken.

Die zaterdagavond was echt vreselijk.

Dat had ik niet verwacht. Ik wilde bijna naar die buren toe gaan, want ik had er nog een grapje over gemaakt. Wat was ik blij dat het licht daar uit ging. En daarna bij m'n overbuurvrouw, die rookt en waar ik wel eens gebietst heb.

Gelukkig ging het gisteren en vandaag weer beter, maar hier was ik niet op bedacht.

Het lijkt wel of ik het steeds ongeveer een week vol kan houden en dan reuzetrek krijg.

Mss is dat een soort achterdeurtje, zo van : las het niet gaat, dan kan ik altijd nog sig. gaan halen. Vandaar dat ik ook nogal eens op ma.mo. bij de groenteman terecht kwam. Die dook dan al in het kastje met peuken.

Over je schamen gesproken!!

Dat was het verhaal. Zie het maar als het verslag van 3 dagen, anders krijg ik op m'n kop dat het zo lang is.

Sterkte allen.

De aanhouder wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje

Je verhaal is heel herkenbaar! Ik heb nu nog dat ik vroeg mn bed in duik maar dat heeft met name te maken met dat ik onwijs moe ben. Vergelijkbaar met dat ik net gestopt was met drinken. Ben benieuwd of dat na week 3 voorbij gaat, hoop het zo.

Ik heb zeker de eerste dagen me echt afgezonderd, ook van het forum.

Kon ook echt niets van anderen velen. Ook op mn werk zonderde ik me, voor zover mogelijk, af.

Nogmaals, veel sterkte en succes. Op naar een leven zonder verslavingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben nieuw hier (en voor het stoppen met alcohol dus), maar mijn vriend en ik zijn drie jaar geleden gestopt d.m.v. Prostop (laseren). We rookten beiden echt al meer dan 30 jaar meer dan 1 pakje per dag en waren stomverbaasd hoe makkelijk het ons afging, na heel veel eerdere stoppogingen. We zeggen nu nog wel eens tegen elkaar dat het jammer is dat we het niet eerder hebben gedaan. Of het nou door het laseren is gekomen of omdat het je gewoon helpt die knop in je hoofd voorgoed om te zetten .... geen idee, maar we zijn er nu nog elke dag blij mee.

En we besparen er ruim 3.600 euro per jaar mee. Erg hè .... daar kan een bijstandsmoeder 2 maanden van leven !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, ik denk ook dat je er in moet geloven hoor... en als zou het een placebo-effect hebben, dan is het ook goed. Ze hebben wel bewezen goede resultaten in % van het aantal mensen dat gestopt is.

Voor Suiker en Coco, ik het het even opgezocht, maar de lasertherapie (195 euro) wordt nog wel vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Persoonlijke coaching vanuit de basisverzekering. Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, dus dan moeten jullie maar even kijken naar de gelijknamige site.

Coco.. ik vind het vreselijk.. dat ben je nou eenmaal kwijt als je tegenwoordig met 2 personen ieder een pakje per dag verstookt. Ik hoop dat het je lukt om te stoppen, want dat gaat je echt schelen in de portemonnee ! (stoppen met alcohol ook trouwens... chapeau !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die het nog volhoudt HULDE!

Ik doe ook nog steeds mee. Wel veel stress vandaag over mijn kids, dus extra moeilijk nu.

Heb sinds ik gestopt ben met roken ook last van koude voeten. Het is net of mijn voeten niet meer verwarmd worden nu ik niet meer de rook inhaleer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

driewerf hoera voor Akelei dus:heart::present::heart:

en ook voor jou hulde Suikertje, juist nu!!!

ik denk dat je bloedtoevoer aan het herstellen is en je doorbloeding wel weer

op gang komt hoor. Maar nu voel je wat er mis is, en eeerder was je vast met je volgende

borrel of sigaret bezig;).

Ik heb tegenwoordig na sport en sauna ook koude voeten, tracteer mezelf dan op een ouderwetse kruik mee naar bed en kan die dan al snel naar opzij schuiven.Lekker hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff mensen wat gaan jullie goed.

Ik heb het al eerder aangegeven, maar ik ga toch ook weer stoppen.

Alleen... ik heb hetzelfde probleem als Aakie: ik kom gewoon aan als ik stop.

En ik ben net zo goed op weg met afvallen naar een gewicht dat bij mij past.

Daar wil ik een paar kilo onder komen en dan stop ik definitief.

Ben niet van plan om 'later' in het verpleegtehuis te zitten en dan pas moeten afkicken :$

( En ja ik ken de opmerking: "nou, als je zo doorgaat haal je dat niet eens meid"...)

Maar goed, ik weet dat als ik nu stop ik ga groeien.... na een paar kilo het idiote idee krijg dat ik dan maar beter weer even kan gaan roken tot ik weer op gewicht ben en dan weer ga stoppen...

slaat helemaal nergens op, maar dit 'ben ik ' nou eenmaal.

Nog een paaar kilo'tjes, die laatsten gaan zoooo langzaam.

Maar het zal gaan gebeuren lui,

Tot die tijd lees ik hier af en toe mee.

Heb diep respect voor jullie hoor.

Moest trouwens verschrikkelijk lachen om Akelei die overwoog een kletsnatte peuk te drogen voor slechts één trekje: zo enorm herkenbaar:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Lijkt al wat vanzelfsprekender te worden. Nog niet makkelijk, maar met elke dag die erbij komt, wordt het een beetje jammerder om het weg te gooien. Alle beetjes "voor de gek houderij" helpen me, in dit geval. Nu tel ik de dagen nog.. en vraag ik elke ochtend aan mijn hogere macht nog heel bewust om K.M. en W. Om die spiegel waarin ik mezelf moet blijven bekijken weer even op te poetsen, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dachten jullie dat ik het niet vol had gehouden na de vreseljke trek van zaterdag, maar dat is wel zo. Vandaag dag 12 en het wordt wel makkelijker nu.

Denk nog zo'n 10x per dag aan roken, maar ik heb het antirookvrouwtje beloofd dat ik nu echt zou gaan stoppen, zodoende. Ook aan mezelf trouwens.

Gisteren een voetreflexbehandeling gehad, betaald met het peukengeld.

Bij de lekkere dingetjes die ik vrijdag had gekocht zat ook een zakje pictachenoten en dat helpt ook wel, heb je iets te doen met je handen.

Ook had ik griekse yoghurt en goede muesli gekocht, die heb ik een avond naast me gezet en af en toe een hapje genomen. Hielp ook wel.

Schrijft hier nog eens iemand hoe het gaat?

Geeft de stopper moed, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen Carr, bekend van Stoppen met roken; de Carr-methode. Het boek dat al miljoenen mensen van het roken afhielp.

Allen Carr schreef meer boeken o.a. afvallen maar ook Nooit meer een kater.

14 febr 2008 ben ik gestopt met roken waarbij ik het boek Stoppen met roken heb gebruikt. Ik was er helemaal idolaat van. Heel helder en simpel geschreven maar o zo herkenbaar. Eigenlijk staat er niets in wat ik al niet wist maar toch...

Een voorbeeld;

Eén trekje maar......

Na enk dagen niet roken neem je 2 trekjes, 1 sigaretje, voor de meeste rokers is dat eerste trekje niet erg lekker zodat het in hun bewuste denken positief wordt ervaren. Ze denken; prima dat was niet lekker. De behoefte om te roken wordt al minder. In feite is precies het omgekeerde het geval. Prent het goed in u hoofd; sigatetten waren nooit lekker. U rookte niet omdat u het lekker vond, de enige reden waarom u rookte was om dat kleine monstertje te voeden. Ga maar na, u hebt hem paar dagen uitgehongerd. Hoe waardevol moet dat ene sigaretje of dat ene trekje wel niet voor hem zijn geweest. U bent zich daar niet van bewust maar het "shot" dat uw lichaam kreeg toegediend, wordt averechts gebracht naar uw onderbewustzijn en uw degelijke voorbereiding wordt aan het wankelen gebracht. Een klein stemmetje achter in uw hoofd zal zeggen; Al die logische redeneringen zijn prachtig maar sigaretten zijn toch waardevol. Ik wil er nog een.

Dat ene kleine trekje heeft twee schadelijke gevolgen.

1 Het houdt het kleine monster in uw lichaam in leven.

2 Maar wat erger is, het houdt het grote monster in uw hoofd in leven. Dat ene trekje brengt u weer dichter bij het volgende.

Onthoud goed; het is nou precies dat ene sigaretje waar het bij iedereen mee begon.

Misschien een steuntje voor jullie. zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Myriam,

ja ik heb het 3x gelezen, jaren geleden en het is waar wat je erover schrijft en wat hij schrijft ook.

Is hij niet uiteindelijk aan longkanker gestorven?

Mijn zeer verslaafde zuster is door dit boek in 1 x v/h roken afgeraakt.

Ze zei dat ze nog nooit zo snel gelezen had, want je mag niet stoppen tijdens het lezen.

Toen ik als vrijwilliger in de bieb werkte, stonk dat boek altijd naar rook, heel vies.

Werd vaak uitgeleend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lidia hij is gestorven aan longkanker!

Maar er zijn ook mensen die nog nooit gerookt hebben en het ook hebben.

Ik heb het niet in 1 keer uitgelezen, stelde het telkens uit. Anders moest ik

meteen stoppen :)

Maar ik ben wel meteen gestopt toen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hier dag 15. Niwi, ik volg je op grote voet... En niet alleen, als het goed is.

Akelei??

Allen Carr ben ik zo'n 15 jaar geleden in begonnen.. nooit uitgelezen. Stel je voor dat ik zou stoppen als ik het boek uit had. Daar was ik nog helemaal niet aan toe.

Het inzicht in het hoe en waarom kwam pas op 23 februari j.l. om 16.08 uur tijdens het schrijven op dit draadje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tegen mij, Niwi, een kwetsbare herstellende verslaafde.. Ja, alleen voor vandaag. Moet mezelf daar nog elke dag aan herinneren, hoor. Elke dag vragen om kalmte, moed en wijsheid.. elke dag opnieuw mezelf commiteren aan het programma. Vanzelf gaat het niet. Het werkt als je er aan werkt..:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...