fleurtje Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Laat alleen maar zien dat ik goe bezig ben Sha :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 15 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2012 Hello allemaal, Nou, ik ben zo ver. A.s. za. ga ik stoppen met roken. Ik haal nico-kauwgom in huis tegen de moordneigingen die anders gaan onstaan ivm afkicken. Ik ben er klaar mee met die viezigheid. Hopelijk blijft de knop om en kan ik mijn laatste verslaving ook DB! Als jullie tips hebben om die eerste twee (hel) weken door te komen dan houd ik me aanbevolen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Pffffffffff Hoidieho Ans, is vandaag je stopdag? Gaat het een beetje? Ik had vandaag enorme trek in. Vies mag het wel zijn maar anderzijds ook best jammie. Hou me maar voor ogen dat dat pleziertje maar een 5 min duurt. Ik zou me een ander leuk iets moeten verzinnen. Nicotinekauwgom werkte goed bij me. Hoop dat het em ook doet voor jou. Voor de rest is het gewoon doorbijten vrees ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2012 Hoi Fleur, Zit nu op dag 2. En ik leef nog. Zo ook de mensen om me heen. Het gaat wel. Ik heb het, tot nu toe, zonder kauwgom gered. Ik probeer dat uit te stellen tot ik het echt niet meer red. Met roken is het voor mij hetzelfde als met drank: het is niet de eerste keer dat ik stop. Alleen is de motivatie nu anders. En sterker. Ik hoop dat dat het verschil maakt:rose: We bijten door:) ook al hebben we nog zo'n trek.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2012 Hoi Akelei, Doe je een beetje voorzichtig met die Zyban? Ik heb dat in het verleden eens geprobeerd en op mij had 't geen goede werking... Als je je erg emotioneel of anders dan jezelf gaat voelen dat zou ik meteen aan de bel trekken bij je HA. Hopelijk slaat het goed aan bij jou! Elke mens is natuurlijk weer anders. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2012 Hoi stoere niet- rokers, Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest want ik wilde even een paar dagen voor mezelf. Reden: ik ben donderdagavond gestopt met roken. Dus vrijdag was mijn eerste rookvrije dag. Ik wilde niks zeggen hier want de vorige keer ben ik na een dag alweer begonnen en daarom heb ik een paar dagen gewacht. De derde dag is dus nu om en gisteren was echt heel, heel erg. Ik had, wat Ans ook noemde bijna moordneigingen, was ontzéttend boos en heel verdrietig en down. Maar ik wil niet meer roken en liet deze gevoelens over me heen komen. Ik heb wel kauwgom en het eerste pakje is al op maar dat kan me niets schelen. Ik ga straks over op halve kauwgompjes en zie wel hoe het gaat. Zoals het gaat zonder drank, zo wil ik ook zonder roken. Verrekte moeilijk maar ik wil niet meer verslaafd zijn. Ik wens jullie ook allemaal veel succes en we helpen elkaar erdoor he? Liefs Emma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2012 Zyban bedoel je he? Maar dan nog is het een prestatie als het lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 @Emma Mij is het negen maanden geleden gelukt met gebruik van Champix. Ik heb weinig last van trek gehad. Nu helemaal niet meer. Succes meisje. Je weet, de eerste niet:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Daar ben ik dan weer en blij dat er nu wat meer stoppers hier zijn, lijkt me dat het dan voor iedereen wat makkelijker wordt. Onder enthousiaste aanmoediging van Fleurtje. In Sharm el Sjeik had ik dus een slof taxfree gekocht (€ 12), kon het niet laten lopen voor die prijs. Geen sig. was natuurlijk nog goedkoper geweest, maar zo werkte dat niet. Ik had nog een pakje v/h hier meest gerookte merk, maar die is daar heel scherp, dus ik had een aangebroken pakje weggegeven en het laatste wilde ik voor noodgevallen houden. Niet dus, zat. zaten er nog 3 in en zondag kreeg ik bezoek (kaasfondue) en mijn shagrokende vriendin, maar toch had ik die 3 al op voor ze er waren. Dus maar weer 4 shaggies gebietst met de belofte dat ik vandaag echt zou stoppen. Vandaar dat ik mij hier weer meld na dus 3 weken gerookt te hebben. Vergeet het maar mensen, ik heb het al vaker geschreven: minderen met drank kan, met sig. niet, voor je het weet zit je weer op je oude niveau. Of zelfs meer. Ans en andere brandnieuwe stoppers, hou vo, het is echt niet zo erg als het lijkt. Probeer er niet aan te denken. Mij helpt het om achter mijn pc te gaan zitten, want daar rook ik nooit, dus geven mijn hersens geen rooksignalen af. Tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Dat vind ik ook, Lidia, dat het fijn is dat er meer stoppers zijn, kunnen we elkaar ondersteunen. Mijn 4e dag is om en met behulp van kauwgum lukt het me wel. Ik probeer wel zo weinig mogelijk kauwgum te pakken, alleen als ik denk: en nu ga ik een pakje sigaretten halen, neem ik een kauwgumpje en dan gaat het over. Ik hoop zo erg dat het me gaat lukken en dat het ons hier allemaal gaat lukken. Zet 'm op mensen, we gaan ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hoi allemaal, Nou, vandaag dag drie Cold turkey. De nico-kauwgom ligt onaangestast binnen handbereik. Ik las op een paar websites dat de nicotine na 3 dagen uit je bloed moest zijn??? Dacht altijd dat het 2 weken duurde. Vandaag eerste dag op het werk zonder peukenpauzes. Het ging goed. @Sofie, heb een beetje jouw instelling nu, ben blij dat ik gestopt ben. Maar hoe mn lijf reageert is toch wel wat minder. Heb last van duizelingen. Hebben meer mensen daar ervaring mee? Of ben ik soms allergisch geworden voor frisse lucht;) Voor een ieder die ook gestopt is of net stopt, met Zyban, kauwgom of whatever: heel veel succes! En samen redden we het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2012 Daar ben ik weer met de (eerlijke) stand van zaken. Niet eerlijk zijn betekent dat je jezelf voor de gek houdt en ook voor de andere stoppers leg je dan een rookgordijn. Gisteren aan het eind v.d. middag ging ik even buren goede reis wensen. Ze gaan 6 weken naar het andere eind v.d. wereld. 1 Glas gedronken en weer weggegaan want het was er een drukte met kleine kinderen enzo. Maar het kwaad was al geschied, naar huis, geld gehaald en naar de winkel. Die was al dicht, naar de andere en sig. en een fles wijn gehaald. Tja...... Ik vind dat bijzonder vervelend omdat ik dan alleen dat kom kopen en geen andere boodschappen. Maar op zo'n moment stap ik daar dan met een kwinkslag overheen. Nadeel van een klein dorp. Dit betekent dat ik 4 dagen achtereenvolgend heb gedronken, wat niet de afspraak is en ook nog gerookt. Vannacht weer heel eng gedroomd en dingen gezien, zodat ik niet meer durfde te gaan slapen. Veel gezweet. Ben het nu weer goed zat. Had afspraak om bloeddruk te laten meten, want dacht dat het zo laag was dat ik een lagere dosering medicijnen kon hebben. Niets is minder waar. Roken en drinken zijn niet bepaald bloeddrukverlagend. Dat weet een kind. Hoe ik me voel hoef ik niet te beschrijven, want dat is hier al vaak genoeg door velen gedaan. Maar ik ga er weer voor, er zit niets anders op. Plus dat ik ook direct als ik binnenkom die stank ruik. Bah!! Hoe zit het nu met jullie? Ik begreep dat Emmaroos aan haar 3e of 4e dag is? Wel melden hier, anders schiet het voor niemand op. Of wel, misschien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 21 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2012 Lidia, wat jammer joh maar wat goed dat je zegt dat je er zat van bent. Kom op, weer verder gaan hoor. Mijn 5e dag is weer om maar ik vind dat ik nog té vaak een nicotinekauwgumpje nodig heb. Vanaf morgen ga ik dat zo lang mogelijk uitstellen. Maar goed, alles beter dan roken natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Nou, deze sukkel begint vandaag maar weer eens overnieuw. Wel nodig ook, krijg een rokershoestje 's morgens. Dat afkicken zal wel p.p. verschillen, kan niet zeggen dat ik er last van heb gehad. (Alle keren dat ik gestopt ben) Alleen kriebelhoest en een gevoel van leegte, vooral omdat het vaak samen gaat met niet drinken. Als je drinkt (alc. bedoel ik ), dan vermindert dat je wilskracht en ga je eerder voor de bijl. Vanmiddag komen 2 kameraden hier omdat ze zonodig vergaderen willen over iets waarvan ik denk dat het met emails wel gedaan kan worden en die heren hebben allebei een intense hekel aan rook. Weer een voordeel, want anders kan ik ze op geg. moment de deur wel uitkijken en nu rook ik dus niet. Insha'allah!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Zelf trekt het hier ook weer een beetje. Stomme verslaving zeg.. Bijgekomen? Ja ik denk wel een beetje maar nu ook weer niet overdreven veel hoor. Denk dat je gewoon wat op je eten moet letten. Ze hebben mij altijd gezegd dat alles plots anders smaakt en het daardoor lekkerder is en je daardoor weer meer gaat eten maar dat merk ik bij mezelf niet dadelijk. Het schijnt dat de nicotine het metabolisme versneld. Vandaar dat je bij het gebruik van nicotinekauwgom of iets anders met nicotine in, je niet onmiddellijk verdikt. Al bij al zei de apotheker me dat je een +/- 3 kilo aankomt. Meer zou te wijten zijn aan een slecht voedingspatroon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Hoi, hoi, Nou, dag 6. Het gaat met de dag een beetje beter. Ik lees momenteel het boek "Nederland stopt met roken', geschreven door twee longartsen. Kent iemand het? Ik vind het wel een aanrader. Ben nu met een hoofdstuk bezig dat het mechanisme vh verslaafd zijn behandeld. Ook de misleiding vd tabaksindustrie komt aan bod. Het geeft mij een steuntje in de rug... @Fleur, ik ga er van uit dat ik zo'n 3 kilo kan aankomen omdat je stofwisseling veranderd. Als ik momenteel iets eet meer eet, jammer dan. Ben gestopt met drinken én roken! Van eten geniet ik zonder er een verlaving van te maken. Dan maar een grotere maat bikini kopen voor vd zomer. Als het goed is houd ik nu toch geld over, ha. Wat denk je, samen een middagje shoppen in Antwerpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Lidia je faalt pas als je het opgeeft!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 ik bedenk me ineens dat het gisteren 400 dagen was sinds ik gestopt ben met roken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Ja, ja, Niwi, Rub it in!!!! Ooit hoop ik ook dit te kunnen melden, maar voorlopig valt het me nog zwaar tegen. Misschien moet ik mijn bericht over de voordelen v/h niet roken nog maar eens overlezen. Andere beginners zou ik dat ook aanraden. Niet omdat ik het geschreven heb, maar de zaken staan daar op een rij. Duidelijkheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Ans, Ja dat is een goed boek, toen ik de 1e x probeerde te stoppen las ik er steeds stukjes uit. Vond het heel motiverend. Mijn antirookvrouwtje (praktijkondersteuner) vond het ook een goed boek. Het is niet zo saai als sommige andere boeken. Ik zal mezelf geen sukkel meer noemen, maar slim is het niet als je aardig op weg bent en dan weer begint in de veronderstelling dat je de draad zo weer op kunt pakken. Dat is dus niet zo. Een gewaarschuwd mens telt voor 2!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Originally posted by: niwiik bedenk me ineens dat het gisteren400 dagen was sinds ik gestopt ben met roken...quote> Mooi Niwi. Het is dus niet onmogelijk. Vraagje(s): heb je nog wel eens van die momenten dat je aan een collega om een sigaretje wilt vragen? Heb je nog wel eens van die momenten dat je een sigaretje echt mist, dat je er behoefte aan hebt? M.a.w. voel je nog wel eens de leegte die je voorheen met een sigaretje roken opvulde? Zo nee, waar heb je die leegte mee gevuld?Zo ja, hoe ga je er mee om?Ik vraag je dit omdat jij ook de 12 Stappen hanteert in je herstel van de ziekte verslaving, tenminste, dat maak ik op uit je verhalen over AA.Wat betreft mijn obsessie naar alcohol, internet, eten/snoepen, koffie, flutboekjes/stripalbums lezen, kortom alles wat mij maar van de realiteit afleidt.. kan ik dat wonderlijke programma toepassen, maar als het op roken aankomt dan zie ik dat ik mezelf op alle fronten tegenspreek. Dan ben ik ineens weer ongelofelijk oneerlijk naar mezelf, dan vertrouw ik niet op mijn hogere macht, dan stapel ik smoes op smoes om maar toch weer dat ene (laatste) sigaretje te kunnen nemen. Ik geef toe dat ik machteloos sta tegenover mijn verslaving, ik geef toe dat ik het niet in de hand heb.. ik weet dat ik erop kan vertrouwen dat ik zonder sigaretten een goed leven kan hebben, en toch wint die sigaret het steeds..Hoe heb jij je hier doorheengeslagen, Niwi? Ik weet dat jij, noch iemand anders mij van die sigaret af kan houden, dat het stoppen niet begint met een goed voornemen maar met die eerste niet nemen. Maar de ervaring van iemand die al langer gestopt is kan me misschien helpen met mijn overgave. Ik ben verslagen, ik geef het toe. Met wilskracht alleen heb ik het roken tot nu toe nog niet kunnen laten. En toch zal IK alleen maar die eerste niet moeten nemen. Ach, weet je Niwi.. antwoorden is niet nodig. Ik heb zelf het antwoord al gegeven, meerdere keren zelfs..Stoppen begint niet met een goed voornemen maar met die eerste niet nemen. Vanaf nu dus.This is not a bad day, just a learning day..En bedankt voor de ruimte die ik met dit verhaal heb ingenomen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Om 16.30 uur komt er in het programma 5 op 2 iets over roken. morgenmiddag wordt het herhaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 @ Kohtje, dank je wel voor je reactie... Interessante vragen en je zelf gegeven antwoorden ook.... maar ik wil je wel graag vertellen hoe het mij vergaan is, misschien kun je er je voordeel nog mee doen...en misschien nog anderen ook.... v.w.b. drank ben ik destijds gewaarschuwd door mijn h.a. dat mijn drankmisbruik zou leiden tot zelfvernietiging..ik moest stoppen om verder te kunnen leven... v.w.b. kalmeringspillen (seresta) idem...ik zou zeker een hartstilstand krijgen van het overmatig misbruik....dus ik moest stoppen om verder te kunnen leven.... met het roken wat het net zo....ik zou zeker een hartinfarct gaan krijgen, of longkanker... Met behulp van Champix heb ik redelijk makkelijk kunnen stoppen, het viel wel mee... Maar af en toe had ik toch wel zin in een sigaret... en dan had ik inderdaad van die verslavingsgedachten...."ik zal mijn collega eentje vragen, dan wat chocolade eten tegen de smaak en de rooklucht" en dan direct dacht ik weer....iedere keer dat eentje, iedere keer die eerste...en ik ben diegene die iedere keer ook zit te hameren op het forum... om die eerste niet te nemen...wat zit ik mezelf nu voor de gek te houden...ik kan eigenlijk moeilijk afgaan door toe te moeten geven dat ik mezelf dan liet vangen aan die eerste... en dan dacht ik weer aan de verhalen op AA-meetings...het hele circus van verslaving in stand houden begon weer met die eerste.... Net voordat ik stopte, zat ik ook te denken...waar laat ik dan mijn handen ?...hoe ga ik me zitten gedragen ?...inderdaad...waar vul ik die leegte mee op...??....maar zulke redeneringen gebruikte ik voordien als uitvlucht om er maar niet aan te beginnen....dus geen flauwekul deze keer...zelf willen stoppen, stoppen, niet zeuren en zeker niet toegeven.... en dat ook dag per dag.....wat ik bij AA geleerd had....en daarom vind ik de aanhef van de Eerste Stap ook zo belangrijk.... "Wij erkenden machteloos te staan tegenover..........." En als ik dan eens een leegte voel door het niet-roken, kan ik er in feite alleen maar vrede mee hebben ....een kwestie van aanvaarden....en blij zijn dat ik niet meer hoef te roken, ook niet meer hoef te drinken en ook geen seresta's meer hoef. Geen uitvluchten meer hoef te verzinnen om te vluchten uit de werkelijkheid of een werkelijkheid hoef te creeren die er niet is.....het is zo...punt.... En om eerlijk toe te geven...het stoppen met roken, en de trekmomenten lieten mij ook weer inzien dat iemand die stopt met drinken het ook wel eens moeilijk heeft, dat was voor mij weeral zolang geleden dat ik eigenlijk vergeten was hoe dat nu weer voelde...dus wat dat betreft ook weer een goede les..... En ja, natuurlijk...het uitdragen van de boodschap is daarbij belangrijk..de 12e he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Lieve lieve lieve lieve Fleur Kun je me aub vergeven dat ik twee dagen te laat ben?? Ik schaam me dood, ik had er nog zo aan gedacht en toch vergeten te berichten hier.... Nou hier komt het hoor :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2012 Natuurlijk voor iedereen die zo hard aan t knokken is tegen: Komt ie nog een keer: Aceton, Acetonitril, Ammoniak, Arsenicum, Benzeen, Benzopyreen, Benzylalcohol,Benzylsalicylaat, Broomhexine, Cadmium, Ethyl-alcohol ofwel Ethanol, Fenol, Fosfor, Koolmonoxide,Lood, Methanol, Mierenzuur,Nicotine, Pyridine, smaakstoffen,Teer, Terpentine, Waterstofcyanide ofwel blauwzuurgas, Xyleen EN NOG VIERDUIZEND ANDERE STOFFEN Succes en bijt door!!! Lydia Emmaroos Ans Akelei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden