Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Fleurtje tegen jou kan ik alleen maar zeggen:

what comes around goes around:heart:

(trouwens ben je je schrijvenophetforumzin"" verloren in de operatiekamer?? :D )

Bammie:musicnote:

Hou vol, dit doen we ook dag voor dag!!

VM, Hoe lang al gestopt??

Lidia,

Ik lees je hier niet meer:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee ik wilde net vragen of het voor jou niet een goeie datum is Jopie

wat grappig dat we tegelijk tikte.

Ik had het alleen weer weggehaald, want het is ook iets wat je zelf moet doen

en waar je zelf helemaal achter moet staan natuurlijk.

Het gaat ENG goed Jopie met mij.

IK ben eerlijk gezegd een beetje bang: wanneer

het weer mis zal gaan....

Klinkt raar he, misschien maar tis echt dat ik zo denk.

Ik heb nl nergens last van en ik heb niet 1 maar dan ook echt niet 1 seconde trek erin.

En dat vind ik als verslavingsdeskundige toch wel een beetje eng.

Ik bedoel op zn minst moet er toch een keer trek komen ofzo:huh:

Of ik moet toch wel een keer voor de bijl gaan met een trekje enz enz

Ik ben dus echt heeeeeel blij nog steeds dat het zo makkelijk gaat en dat ook elke dag nog.

Zo vergaat t mij dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte

hartelijk dank voor je felicitaties.

Het klopt dat ik hier niet meer heb geschreven, maar ik heb nog brownie points van toen ik zo'n beetje de enige was.

Het doet mij plezier dat deze groep langzaam aan groter wordt.

Heb ik wel nodig, want ondanks dat ik de kerstdagen.

rook- en drankvrij ben doorgekomen en het niet eens moeilijk vond, ben ik daarna de mist weer in gegaan.

Vandaag start ik weer met beide, ik bedoel zonder natuurlijk, want het bevalt me toch niet.

Mijn tuinman (ja, ja ik heb alleen AOW, maar wel een tuinman, hij heeft er geen verstand van, maar vindt het leuk en kan wel wat geld gebruiken) heeft mij uitgenodigd voor een oudejaarsfeest in het dorpshuis een dorp verder op. Maar ik heb besloten niet te gaan.

Hou sowieso al niet van dit soort festiviteiten, maar wil de kast niet op het spek binden.

Mijn verjaardag was boven verwachting goed, er waren 14 gasten en net kreeg ik nog een mailtje uit USA. Heel leuk die mensen hebben 5 jaar geleden hier een week gelogeerd en houden nog steeds kontakt. De 1e kerstkaart komt altijd van hun en is ook vaak de mooiste. Ze nodigen me steeds uit, maar Amerikanen hebben maar 2 weken vakantie, dus dan moet ik in m'n eentje dingen ondernemen en daar ben ik nu eenmaal geen held in.

Ik probeer bij te lezen en dan schrijf ik nog even over m'n verjaardag.,

Mss denk je dat ik zit te zeuren over m'n verjaardag, maar die is voor mij belangrijk omdat die op zo'n rare dag valt. Zo valt het vaak in het water door ijzel of mensen die op vakantie zijn. Ook kreeg ik als kind de restjes van kerst en mocht niet kiezen wat ik wilde eten, zoals mijn broertjes en zusjes. Verjaardagskaart kreeg ik ook niet vaak, dat stond dan gewoon in de kerstkaart.

Het kan zijn dat ik aandacht aan mijn verjaardag mss afmeet aan de vriendschap en/of liefde die mensen voor mij voelen.

Wat een overpeinzingen hier op het nooit meer rokendraadje.

Zal de tijd van bezinning wel zijn.

Als ik 19 jan. weer naar dde praktijkondersteuner moet/mag, wil ik kunnen zeggen dat ik het hele jaar niet gerookt heb.

Want ik wil er echt mee stoppen, bah, wat een vieze gewoonte is het toch!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie en anderen die nog moeten beginnen: een echte aanrader dat boek van Carr!!

Ken het uit mijn hoofd ;) . JUllie zullen denken, ja toe maar Lidia en je worstelt nog steeds met peuken. Ja, maar door hem ben ik wel een paar keer gestopt.

Als je het leest, mag je niet stoppen. Ik werkte als vrijwilliger in een bieb en als dat boek terug kwam, stonk het je tegemoet.

Mijn zuster was zo verslaafd dat ze tot de geboorte van haar zoon heeft gerookt en toen ze al aan het infuus lag om de weeën op te wekken mij nog om sig. vroeg.

Het was geen voorspoedige geboorte, maar toen ze bijkwam en weer op haar/onze kamer was, vroeg of ze nu dan toch wel mocht roken? In een privé kliniek!!!

Ik stak er 1 voor haar aan en ze kon hem niet eens vasthouden. Toen de zuster binnenkwam keek die mij heel kwaad aan , want het was in Tunesië en daar horen vrouwen niet te roken en al helemaal niet in een ziekenhuis nog half onder narcose met een pasgeboren baby er bij.

Ik rookte toen niet en legde uit dat het de kraamvrouw was die probeerde te roken.

Heb hem maar snel uitgemaakt.

Dit verhaal vertel ik n.a.v. Allan Carr en om aan te tonen hoe erg nicotineverslaving is.

Ik dacht dus dat zij nooit zou stoppen met roken en wat denk je? Juist! Ze kreeg Allan Carr in handen en heeft nog nooit zo snel gelezen, om maar te kunnen stoppen met roken.

En ze is nooit meer begonnen, heeft er ook geen last van als anderen roken.

Ongelooflijk!

cARR schrijft op blz. 48 (als ik het goed heb): op de vlg. blz. zal ik de voordelen van roken voor u vermelden.

Sla je om, zie je een lege pagina.

Morgen, mensen morgen begint het echte werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 januari

de grote stopdag in Nederland, waar meestal niets van terecht komt, maar wij hebben al een tijdje geoefend en ons geestelijk voorbereid. Dus laten we zeggen: morgen, als de nieuwe week en het nieuwe jaar echt beginnen, laten we er dan serieus werk van maken.

Het zou beter werken als de stoppers zich hier vaker lieten zien om te melden hoe goed of slecht het met hen gaat.

Ik weet van eerdere pogingen dat het mij kracht gaf om in boeken de ervaringen van anderen te lezen.

En nu heb ik een echt levend forum met mensen die ik al ken, dus dat moet dan toch eens lukken.

Gisteren bedacht ik dat ik het niet zou redden oudejaarsavond, alleen en dan ook nog eens zonder sig. en wijn. Heb er voor gekozen om dan maar een pakje te halen en geen drank, ter voorkoming van drankjank en zielig voelen.

Maar vannacht had ik toch behoorlijk last van het slechte effect van dat roken, dus dit is mijn laatste pakje.

En dat staat hier dus zwart op wit.

Wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie

Ik heb er 2 bewaard voor mo., dan moet ik een moeilijke email schrijven en daarna die peuk gepland. Zo moet ik dus eerst dat doen enfin, je snapt het wel.

Laten we elkaar en dan bedoel ik alle stoppers op de hoogte houden, dat geeft moed, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op 6 december gestopt, nu bijna een maand

geleden dus. Tegelijk met het gebruik van oxazepam.

En gisteren met de drank, dag één. Dus of dat lukken

gaat is nog maar de vraag..

Wel een beetje veel eigenlijk binnen één maand, voel me

erg 'onthand ' nu. Geen glas, geen sigaret, en nu????

Veel succes iedereen!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu ?, Nancy en nu ? onthand ???

je kunt nu allebei je handen in de lucht steken als zegegebaar....

en daarmee kun je ook aan anderen laten zien....

dat je in die ene hand geen glas meer hebt....en de andere

geen peuk meer....met het toegeven van je totale nederlaag

heb je wel de grootste overwinning geboekt....:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Niwi,

Heeee, zó had ik het nog niet gezien!

Maar 't voelt vreemd, hoop dat ik het volhou...

Maar ik ben helemaal blij met je berichtje,

ik kan m'n handen nu idd voor andere dingen gaan gebruiken.

Dingen waar ik niet aan toe kwam vanwege

pil/nicotine/alcoholgebruik. Let wel:

dit laatste is pas één dag gelukt hoor,

ik ben er nog lang niet!

:present:terug, groet, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

het ligt er aan hoe je met het doorbreken van de vicieuze cirkel

van een verslaving omgaat....

ga je treuren omdat je het mist ?

of

ga je blij zijn dat je niet meer hoeft ?

en natuurlijk ga jij daar blij mee zijn

want je hebt hier ook niet voor niks aangemeld....toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg stil vind ik het hier....

Ik had echt verwacht dat deze draad op en na 1 januari druk bezocht zou worden

met stoppers die hier ff komen afstomen.

Maar helemaal niks van dat alles.....

Hoe is het met iedereen die een goed voornemen had op 1 januari??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je hier nou mee VM??

"Struggle en dag drie enzo"

Dit klinkt me zo vaag.

Ben je nou drie dagen gestopt?

Ben je drie dagen aan het stoppen maar lukt t uiteindelijk steeds niet

Lukt t een dag wel en dan weer een dag niet??

Vertel, wat bedoel je hiermee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...