huttula Geplaatst 4 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2014 Ik ook....vind het een trouw draadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2014 Thnxxx, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2014 ik ook Blondie, soms wat saai maar meestal is het rust wat ik lees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Hap slik weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Zo snel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Speedy Gonzalus is my middle name! Miep,miep... Zoefff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2014 Refu zit er weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2014 Refu zit er weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2014 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2014 Vanochtend wel geslikt maar vergeten op te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 7 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2014 Refu geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 8 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2014 Refu zit er weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2014 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2014 Hoppa, Refu zit er weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2014 Refu gslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2014 Refu geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2014 Heb gedronken en ga morgen weer met de refusal beginnen. Mislukte actie dat stoppen met de refusal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 An je moetĀ blijven slikken anders gaat het geheid fout. Probeer nu eens gewoon door te zetten meis. Je doet jezelf zo'n geweld aan op deze manier. Dadelijk heb je er geen zin meer in omdat het al zo vaak fout is gegaan en dan ben je verder van huis. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Ik realiseer me nu dat ik onrustig werd , zonder die refusal. Het ' gesprek' Ā begon weer in mijn hoofd. En WEER maakte ik de fout te denken van die druppels te kunnen nemen. En dat ik ECHT geen drank zou halen.Ā Eindelijk maar eens echt accepteren dat ik het niet kan. Ben zo boos op mezelf ... en te weten dat ik de dag zo door moet komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Bolletje PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Tja An we weten gewoon dat het niet meer kan. We kunnen bijna alles alleen drinken niet. Nooit meer, echt nooit meer, geen druppel. En doordat we dat nooit meer kunnen en ons daar aan houden, kunnen we een normaal leven leiden. Met het idee dat we wel eens sociaal kunnen drinken, houden we ons zelf voor de gek. Diegene waar het wel bij lukt (en dat zijn er echt heel weinig) moeten constant alert blijven en die rem er op houden. Zodra die eraf is, gaan we los en kunnen ons niet meer beheersten. Dat is nu eenmaal een verslaving, als we eenmaal doorslaan hebben we geen rem meer en gaan door, met alle gevolgen van dien. We weten het allemaal, belangrijk is dat, als we met die gedachte lopen, we hier op tijd aan de bel trekken Dus maar weer verder gaan met waar je mee bezig was. Leven zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Zit niks anders op. Als mijn brein dat nu eens wilt onthoudenĀ Ā Ā Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Eigenlijk gaat het niet zo goed met mij. Nee, ik drink niet. Ik overweeg om opnieuw te starten. Ik voel me erg alleen in heel dit proces. Ben blij het hier even te kunnen luchten. Ik baal ervan. Want laatst, ik stond in de supermarkt en ik had bijna ....... Idioot gewoon en het maakt me onrustig. Doorzetten of wat? Ja zat er behoorlijk doorheen. Ā Er spelen wat dingen die ik eens moet afwerken. EERST ik heb NIET gedronken. Heb me er doorheen geworsteld. Ik heb weer een ronde gewonnen. Goed dat ik hier ben gekomen en fijn dat jullie er waren. xxxxxxxxĀ Ā Ā Ā Ik geef mezelf nog een paar dagen, kijken hoe het gaat, anders toch weer de refusal. Ā Ā Ā An, misschien helpt hier vaker komen, dat je er minder alleen in staat. Wanneer je komt in moeilijke tijden of het al te laat is (of zelfs euforische tijden) dan neem je jezelf hierin minder serieus in gemiddelde tijden. Je bent niet Ć©Ć©n moment of periode, je bent jij gedurende vele jaren, tests en omstandigheden. Het gaat er juist om, om in het geheel jezelf te leren handhaven zonder drank. Drank is niet de belangrijkste rode draad in je leven, maar dat maken we er soms wel van, want het is wel een lastige vaak. Houd contact meis, od deze draad als die belangrijk voor je is, of op de dagdraad of een eigen draadje als je daar meer aan hebt. Maar blijf geregeld komen, misschien heb je dan eerder in de gaten, wanneer je gevarenmoment nadert en hoef je niet in je uppie dat gevecht steeds aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Lieve An, Ga gewoon weer aan de refusal. Jammer dat het niet gelukt is zonder, maar dan maar liever dat pilletje slikken. Ook hier zit ie er weer in An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Lady, ja dat schreef ik, was ik even vergeten. TOEN had ik hulp moeten vragen, maar dacht het wel alleen op te lossen. Jammer, maarja.... ben weer van de partij. En misschien toch vaker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden