Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

An: Fijn geen bijwerkingen meer. Heb je er veel last van gehad. Ik de eerste weken wel. Vooral duizelig. Nu ook niets geen last meer. Ik ben wel zo vrij geweest om de dosis na 3 maanden te halveren. Daar kan ik wel mee toe, het werkt bij mij psychisch...Refu betekent geen acohol.  Of ik nu 2 tabletten slik of 1.  Wil het trouwens wel op eigen kracht gaan doen. Eind mei zo ik in overleg met de arts gaan stoppen. Maar ik merk dat ik nu steeds vaker overdenk om er eerder meer te stoppen. Ik hobbel nu nog maar even verder ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartstikke goed Lotje :)

Als jij denkt het zelf te kunnen op eigen kracht moet je dat zeker proberen. Wat ik wel zou doen is nog wat reserve tabletten houden en altijd eentje in mijn portemonnee stoppen voor het geval dat je een keertje wat minder kracht hebt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje: Heb jij weleens gebruik gemaakt van 'je noodrantsoen'? Zo ja hoeveel mg (en hoeveel tijd van te voren) nam je dan? Of is het bij jou ook meer het idee dat je wat bij je hebt? Ik hoor het graag. Eigenlijk moet ik overleggen met de arts, maar even zo geen zin in. Ik had een hele fijne verslavingsarts, maar ben nu weer over naar mijn eigen huisarts. Ik kan daar niet zo goed mee door een deur...Toch ook maar even overstappen naar een andere waar ik me prettig bij voel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotje ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een noodransoen omdat ik altijd zorg dat ik voldoende in huis heb. Ik slik al zo'n 20 jaar of nog langer, refusal, ook toen ik nog dronk. Daarvoor dronk ik om de twee dagen, één dag drinken en de andere dag weer bij komen.

Ik dronk dat een dag in de week en de dag daarna nam ik weer een refu. in. Als ik een week of 10 dagen daarna weer dronk voelde ik het nog erg goed.

Dus den k ik nu dat twee keer een kwart per week voldoende is voor mij.

Ik heb zoveel rot ervaringen gehad met refu. en drinken dat ik nu gewoon consequent 2 keer per week mijn kwart in neem en niet meer drink.

Dit hoop ik de rest van mijn leven vol te kunnen houden en ik durf niet te besluiten om de refu te laten staan en te proberen om het op eigen kracht te doen. Zoveel doorzettingsvermogen heb ik denk ik niet.

Nu heb ik de zekerheid dat ik niet drink en dat is voor mij erg veel waard. 

Als ik zou stoppen en ik zou me gaan richten op het niet drinken, ben ik weer erg veel bezig met de alcohol, en weet bijna zeker dat dat knopje weer een keer om gaat, en ik toch ga drinken.

Nu blijf ik me veilig voelen. Refu. geeft me rust en zekerheid en er blijft plaats voor leuke dingen. Ik kan weer afspraken maken zonder te gaan denken, "O als ik dan maar niet met een kater zit". Dan ook heb ik de kans dat weer dat stemmetje in mijn hoofd zegt, "joh ééntje kan wel probeer het maar"en voor ik het weet zit ik weer vast aan de alc.

Nee zo is mijn leven goed. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je uitgebreide en eerlijke verhaal. Ik zal het meenemen. Voor mij ook wel waardevol, die rust die de refu geeft. Dus ik zal me eens beraden :) En weet je, ik ben in eerst instantie met de refu begonnen voor mezelf, maar ook om mijn gezin het vertrouwen terug te geven en ik denk dat het goed is om dit te blijven doen....Maar ook voor mijn eigen gevoel...Oeps zou nog door kunnen bazelen....Maar moet nu afsluiten ....Op naar een gezellige dag trainen van mijn zoon....Nogmaals dank!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Bol, jij hebt zoveel doorzettingsvermogen

dat je precies jouw manier van met niet drinken

en verantwoord Refu slikken, hebt gevonden!

Ik ken weinig mensen die zo van een goede gewoonte

een rustpunt en structuur hebben gemaakt.

Dit is wat jou bevalt en wat bij jou past. Petje af! :rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de schouderklop  :)

 

Ja ik wilde dat ik er ook zo zeker van was net als Bolletje.

Bol ik ben blij met je!!!

 

De rust is er in mijn hoofd maar ben nu al bang voor het moment dat ik ga twijfelen.

Eigenlijk is het gewoon puur genieten zonder drank.

Rare hersens heb ik hoor.

 

Nu verder genieten van het mooie weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve An ik zou je een stuk van mijn zekerheid willen geven zodat je je krachtig gaat voelen.

Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen waarom ik nog steeds zo consequent blijf slikken. Er is een stemmetje in me dat zegt, nooit geen alc. in combinatie met Refusal. Ik heb dat jarenlang gehad en dat zijn zulke rotervaringen geweest. En verder denk ik er niet te veel bij na, ik neem gewoon mijn tabletje in en ga door met m'n leven. Alc. is niet meer zo belangrijk voor me.  Refusal is gewoon een deel van mijn leven geworden en ik heb dat geaccepteerd. Ik heb ook nog nooit gedacht ik ga stoppen, nee refusal hoort bij de Bol, zoals eten drinken adem halen enz.

Jij krijgt dat gevoel ook hoor denk ik als je maar gewoon accepteert dat je niet meer kan drinken, verder kan je alles doen, alleen dat niet. Als je je nu eens afvraagt wat je eigenlijk mist aan de alcohol. Want je beduvelt jezelf gruwelijk, je bent niet meer trouw aan jezelf omdat jij dat niet bent op het moment dat je gedronken hebt. Je neemt afstand van jezelf door te gaan drinken. Je laat jezelf in de steek. Als je eens gaat kijken naar alle ellende die je hebt gehad met de alcohol. Ik deed dingen waar ik, als ik er aan terug denk, me heel diep voor zou moeten schamen, maar zelfs dat deed ik niet.

Als je eens nagaat wat je allemaal weg gedrukt hebt aan gevoelens, dan beschadig je jezelf ontzettend. Zo zit een mens niet in elkaar. Een mens is juist gericht op een goed en prettig leven. Als we ziek zijn doen we er alles aan om zo gauw mogelijk weer beter te worden, want ziek zijn is slecht voor het lichaam en de geest.

Wat doen we als we drinken, we zijn constant bezig onszelf te beschadigen en we gaan maar door. Het is zo tegennatuurlijk.

Als ik dit zo schrijf besef ik eigenlijk ook dat ik ook best wel eens denk aan drank maar het gebeurd heel vaak, zeker de laatste tijd, dat ik zo'n weerzin krijg. Ik voel dan met heel mijn lichaam en geest zo'n afkeer van drank, alleen al door eraan te denken.

Ik hoop dat jij die ervaring ook gaat krijgen. Ik gun het je van harte :heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...