Shahire Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Originally posted by: HannekeIk weet dat ik niet drinken wil. Maar ik weet niet of ik er ooit nog afkom. Ik heb de hoop een beetje opgegeven. Maar wil niemand hier de put inpraten dus houd mijn ergste gedachte voor me.quote> Lieve Hannekeals JIJ niet wilt drinkenkun JIJ van de drank afkomenwant JIJ wil dan die alcohol de baas wordenhet zijn er meerdere gelukt dus als je wilt ook jij!ik zeg niet dat het altijd even makkelijk ismaar...het is wel te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Gabbelebabs :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Bij de AA heb ik geleerd dat het een dodelijke, ongeneeslijke ziekte is. Ik word daar wat somber van en het geeft me een hopeloos gevoel. Maar ik ben net weer eens begonnen in het boek van Carr "Nooit meer een kater". Dat geeft me weer wat hoop. En de vraag of ik nog wel naar de AA moet. Ik zal alles overnieuw moeten overdenken. Ik wil geen kritiek uiten op de AA. Maar ik geloof wel dat het niet de weg is voor iedereen. Misschien moet ik me er wel even helemaal van los maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Originally posted by: HannekeBij de AA heb ik geleerd dat het een dodelijke, ongeneeslijke ziekte is. Ik word daar wat somber van en het geeft me een hopeloos gevoel.quote> Ik kan me voorstellen dat je daar somber van wordtmaar bedenk wel: in ons geval hebben we wel een keuze die we kunnen makener zijn genoeg mensen met een dodelijke ziekte die geen keuze mogen makendus als je het misschien zo bekijkt kun je ook denken dat je een bevoorrecht mens bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Ja, dat is zeker ook waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Hanneke hoi, Welkom weer! Niet de moed laten zakken hĆØ. Na zo'n lange stop weer beginnen is een waar drama lijkt mij. Maar... zo lang er leven is, is er hoop. Het gevoel van uitzichtloosheid zou mij zeker ook overvallen. Ik ben dus ook als de dood, om de eerste te nemen. In ieder geval ben je er weer en dat is een goed teken. Wel AA, geen AA, ik weet het niet. De eerste niet nemen, tegen alle verdrukking in, zoiets! Ik vertel je geen nieuws. het is je alles zeer bekend. Opnieuw ben jij het levend bewijs dat alcoholisme inderdaad levenslang is. Het 'beschaafd' drinken is voor ons niet weggelegd. Soms is dat jammer, maar er zijn erger zaken in het leven. Dus Hanneke, doe alles om de duvel aan te pakken. Succes wens ik je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Dank je Soothe. Het helpt me al hier weer te zijn en wat contact te hebben. Ik woon afgelegen en eenzaam. Dat vind ik niet erg. Maar het kan dan gebeuren dat je teveel gevangen raakt in je eigen sombere gedachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Hanneke er zijn meer mensen (ziek). Door een pilletje te nemen kunnen ze nog heel goed functioneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Laat ik nu ook nog eens iets tegen pilletjes hebben. Maar ja, het moet maar even.:beer: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Hoi Hanneke, troosteloos word ik er niet meer van, ik heb het geaccepteerd, alcholisme is een ziekte. Maar...niet dodelijk, als ik het 1e glas niet neem. Ook ik heb de ervaring na 10 jaar niet drinken weer te zijn teruggevallen. Het heeft mij moeite gekost dat van mezelf te aanvaarden, ik was toch niet zo sterk als ik dacht. Toch, ik heb niet opgegegeven, ben goed bij mezelf te rade gegaan hoe en wat ik nu nog meer kon doen om niet steeds weer in de verleiding te komen. Ook ik heb mijn twijfels gehad over de AA, mag, daar ben ik en is ook ieder ander vrij in. Om mijn hele traject uit de doeken te doen, is wat teveel gevraagd. Wel heb ik mijn weg naar een nuchter leven weer teruggevonden. De AA is daar een onderdeel van, wat ik wel heb geleerd is, dat alleen AA voor mij niet genoeg is. Ik heb AA niet de rug toegekeerd, absoluut niet. Samen met lotgenoten, individuele hulp, leer ik mezelf steeds beter kennen. Ik wens je veel sterkte, geef niet op, er is een goede kans op herstel. En tot slot, de jaren dat je niet hebt gedronken zijn niet voor niets geweest. Val jezelf niet te hard, al ken ik dat gevoel maar al te goed. Het voegt op den duur alleen niets toe. Lieve groet, Tina @schrijffout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2012 Dank Tina. Dit helpt. Ik heb vandaag alweer een beetje meer moed dan gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 21 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2012 Vandaag weer een Refusal genomen. Dus niet drinken vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2012 Ik ook Han. hier zit ie er ook weer in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 22 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2012 Vandaag heb ik hem weer genomen. Vroeger vond ik mezelf een slappeling als ik het nodig had. Maar waarom eigenlijk? Ik wil niet drinken en dat telt. En zonder pilletje lukt het even niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2012 Hanneke, goede insteek, je wil niet en hebt even een medicijn nodig ter ondersteuning. Niets mis mee, het is juist sterk van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Ik ben nieuw hier. Ga morgen voor t eerst refusal gebruiken. Drink al 30 jaar met vlagen teveel. Ben 55 en vrouw. Kan denk ik welwat support gebruiken maar lees vooral graag de suksesverhalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Hanneke, je bent alles behalve een slappeling ik denk juist dat je heel sterk bent door toe te geven dat je even wat extra hulp nodig hebt als de refu je erbij kan helpen...ga ervoor!! het heeft mij enorm geholpen, en nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Fofies, welkom en succes met de refusal het heeft mij enorm geholpen het idee dat je niet kunt gaan drinken geeft een heel stuk rust in het koppie bij mij verdween de trek dan al rap...hoefde er niet over na te gaan denken drinken kun je dan namelijk niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Welkom Fofies en ik voel me eigenlijk wel een succesverhaal tegenwoordig. Ook op mijn 55ste gestopt en geen alcohol meer gedronken. Ik kan het je aanraden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Hanneke het wordt tijd om jezelf serieus te nemen dat doe je al door niet te drinken en wel Refusal te nemen. Nu nog daar trots op zijn weer en het leven wordt weer wat positiever. Je bent erg streng voor jezelf en legt de lat misschien een tikkie te hoog? Al die jaren dat je niet dronk die staan aan de goeie kant op jouw balans dus je hebt aardig wat krediet opgebouwd meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 soms moet je eens op de lat gaan zitten i.p.v hem zo hoog te leggen.... zelfs ik ben daar achter gekomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Tja, mezelf onderuit halen ben ik heel goed in. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik verwacht ook altijd dat anderen en dat God dat doet. Heel bedreigend. Hoe dan ook: vandaag heb ik de refusal weer genomen. Het is inderdaad heel rustig. Niet dat gezeur van: zal ik wat gaan halen/drinken en wanneer. Nou jullie kennen het wel. Vandaag de lege bierflesjes weggebracht. Dus dat is ook weer opgeruimd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Refusal weer genomen. Las net dat acceptatie het antwoord is op al mijn problemen. Niets gebeurt in het leven voor niets. Dat is een. Ook het accepteren dat ik alcoholiste ben is nodig om nuchter te blijven. Nu dan ook even : het accepteren van het feit dat ik Refusal nodig heb. Het is wel waar dat ik me tegen veel van wat er in het leven gebeurt verzet. Dingen in mijn eigen leven, maar ook de situatie in de wereld. Of vlak om me heen. Misschien is het belangrijk eerst maar eens te accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat ik aan het meeste niets kan veranderen. Waar mijn "macht"ligt is dat ik keuzes kan maken. Ik kan kiezen wel of niet te drinken. Wel of niet...vul maar in. Een fijne dag verder. Ik geniet van het prachtige lenteweer. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 refu geslikt in de trein.... ik was van plan om te gaan drinken bij thuiskomst gewoon om even van mijn gevoelens af te zijn maar bedacht me dat als ik de eerste neem....ga ik door bedacht me ook dat bij thuiskomst misschien ook de trek over zou zijn toch het zekere voor het onzekere genomen pfffffffffff gewoon maar heel vroeg mijn bed in vandaag wellicht zijn mijn emoties morgen anders dan vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 klaar met drank........ 14-11-2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden