Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

haha, die Wimmelt. Je moet vooral onbewerkte producten gebruiken, dus niets wat in potjes of pakjes zit. En ook geen brood en pasta, want tarwe is ook een schadelijk bewerkt product.

 

Bij tactus vinden ze heel terecht dat als je niet zeker genoeg van jezelf bent, is de rest van je leven doorslikken zeker te verkiezen boven het risico om weer te gaan drinken. Daar ben ik het volmondig mee eens. Als je van jezelf nogal impulsief bent, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen vind ik. Een paar slechte dagen, je krijgt er tabak van en je vindt dat iedereen de hort op kan en bij mij is dan de rem eraf en ga ik gewoon halen. Dus beter dan tweemaal per week een pilletje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Loen,

Natuurlijk respecteer ik je keuze, helemaal niks is natuurlijk het beste. Ik benadruk het meer omdat ik weet dat er misschien wel honderden  mensen meelezen, het zou jammer zijn als er iemand door een keuze van een ander refusal (haha, ik schreef eerst refusla) afwijst en zn leven lang doorzuipt daarom. Maar het zou natuurlijk ook niet fijn zijn dat iemand erin blijft natuurlijk :P :P!  succes Loen!

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, wat jammer. Ik lees het vandaag pas van de meeting. Maar gisteren kon ik toch niet. Verjaardag van mijn ega. (of mijn ego, haha). Ik hoop dat het leuk geweest is. Ik had jullie ook graag ontmoet, maar had er wel even over moeten denken omdat ik toch wel veel indrukken krijg op zo'n dag. Volgende keer beter

 

Vandaag was weer mijn slikdag, dus ik heb braaf gehapslikt. Helaas nog wel weer met het idee van: wat zou er gebeuren als ik hem niet slikte. Dan kan ik weer lekker een glaasje nemen. In tegenstelling tot Loen vind ik de smaak van alcohol (wijn en bier) vast nog steeds lekker en weet ik zeker dat ik ga drinken als ik geen refusal slik. We hebben nu van de verjaardag nog een paar biertjes in de koelkast staan. En elke keer als ik er even moet zijn, zie ik ze staan en denk ik: wat jammer dat ik er niet een kan nemen. Maar ik heb dan ook bijna permanent een soort basisspanning bij me op dit moment. Het is niet zo dat ik erg veel trek heb, maar ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan. Ik vraag me eigenlijk op dit moment af of ik misschien "lui" wordt van de refusal omdat ik niet tegen de drang hoef te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer geslikt!

Jammer van de meeting, het is me ontgaan, anders was er altijd een appart draadje over. Volgende keer beter!

Wimmelt, op 11 oktober lopen enkele frummers de 4 mijl van Groningen. Kort geleden waren er nog startbewijzen beschikbaar. Aanmoedigen kan ook.

Misschien een herkansing voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat biedt perspectieven! De 4 mijl doe ik graag per luxe tourincar voorzien van toilet en slaapstoelen. Ik mag graag toekijken hoe anderen met de tong op hullie knieen de finisch niet halen. Ik sport drie dagen in de week maar hardlopen is toch niet echt mijn ding. Na 100 meter ga ik gegarandeerd horizontaal. Mn likdoorns willen dan heel graag verder maar mn platvoeten gaan het dan verder echt niet trekken. Graag juich ik echter de massa toe! De afterparty spreekt ook wel tot mijn verbeelding maar om 21.00 uur moet ik van moeders(104) toch al weer thuis zijn.

Ik zal het draadje van Loen wel in de gaten houden voor wat caloriearme (dus leuke) samenzweringen  er verder zijn. Eerst maar eens met de hond door het park kruipen en dan zien we wel eens verder vandaag. Het kan zo maar zijn dat ik er vanmiddag weer heel anders over denk (ADD), dus wie weet........ Dank voor de tips!.

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zit ie er ook weer in. 

 

Zometeen ga ik voor de laatste keer naar Tactus. We gaan het onder andere hebben over 'hoe verder'. De GGZ moet het van hieraf weer 'overnemen' en ik denk dat het schematherapie wordt. Alleen heeft mijn psycholoog bij de GGZ het voorstel gehad om maar een flinke tijd (een jaar?) te wachten met een volgende therapie omdat ik al zo hard gewerkt heb de afgelopen 2,5 jaar. Even rust dus. Aan de ene kant vind ik dat wel een verademing, maar aan de andere kant zijn er te veel dingen gebeurd die maken dat ik toch wat sneller wil.

 

Ik heb de afgelopen maanden bij Tactus veel geleerd en veel gedaan, maar ik worstel nog steeds met mijn impulsen. Zo heb ik vorige week nog online gegokt (geen verlies gelukkig) en dat maakt mij wel onrustig. Als de spanning te hoog oploopt, kan ik blijkbaar nog steeds geen weerstand bieden aan mijn verslavingen. Zo heb ik ook veel trek gehad en als ik geen Refusal zou slikken, zou ik dan ook even zo makkelijk zijn gaan drinken. Daar baal ik behoorlijk van. Dus er is echt nog iets nodig. En ik vind gewoon dat ik er niet te lang mee moet wachten. Alleen schematherapie wordt hier in deeltijd gedaan en ik zie er vreselijk tegenop. Ik ben vreselijk bang voor groepstherapie. En de leeftijd gaat ook een rol spelen omdat ik bijna 60 ben en de andere groepsleden waarschijnlijk meest een stuk jonger zijn. Moeilijk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi Blekje! Van harte gefeliciteerd daarmee!

Ik lees je eigenlijk steeds nog wel; je bent voornamelijk op dit draadje.

Af en toe vliegt het je nog aan, maar ik heb het idee dat je daar veel beter mee om kunt gaan dan een tijd geleden.

En misschien is het ook wel minder geworden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Mijn Gerrit. Ja, het gaat allemaal wat beter. Ik heb meer de controle, hoewel ik het niet helemaal goed vast kan houden. Dat maakt het geheel toch wat wiebelig. In juli heb ik een heel nare crisis doorgemaakt die nogal wat impact heeft gehad en waar ik het hier verder niet over gehad heb omdat het toch wel heel heftig was. Maar het heeft me goed wakker geschud zodat ik de dingen op een andere manier ben gaan aanpakken. Die nieuwe aanpak werkt goed en die probeer ik vast te houden. Maar ik heb daar toch nog wat extra stevigheid bij nodig en ga nu verder overleggen met mijn hulpverleners op welke wijze ik dat het beste kan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...