wimmelt Geplaatst 5 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2015 Ha Loen, Ook ik ben gediagnostiseerd als ADDer. 20 jaar geleden heb ik een zyban-kuurtje gevolg om te stoppen met roken. Het viel mij op dat ik zo ongeveer 26 keer rustiger werd in mijn hoofd en dat mijn humeur er behoorlijk op vooruitging. Een andere naam voor Zyban is Wellbuterin. Het spul was toen alleen toegelaten als anti rook medicijn en niet als anti-depressivum wat het in feite is. Hemel en aarde heb ik bewogen om het te mogen blijven sllkken. Van Ritalin werd ik wel wat rustiger maar van Wellbuterin werd ik pas echt stabiel. Na een jaar gestopt met de ritalin. Heel af en toe slik ik het nog bij extreme drukte. Wellbuterin werkt nog steeds perfect (wat ik merkte in januari na ermee gestopt te zijn met weer de nodige drukte in mijn kop daarop). Ik heb besloten om W. dus maar levenslang te blijven slikken. Ik heb er totaal geen bijwerkingen van en het is precies het stofje wat ik blijk te missen. Het hoeft dus niet altijd Ritalin of Concerta te zijn wat helpt. Het zal natuurlijk niet bij iedereeen zo werken maar niet geschoten altijd mis.(En roken doe ik ook al bijna vier jaar niet meer!). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2015 Weer in Nederland, Gelijk maar ff melden dat ik vanochtend ook weer genomen heb. Blijf me er alleen niet goed Door voelen,dus wellicht de laatste week. Vanaf volgende week weer op eigen kracht verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2015 Ik word er heel erg duf/afwezig van,beetje een katterig gevoel. Wil zo veel doen maar er komt weinig uit me handen of ik moet me er echt toe aanzetten,ik weet dat ik me zonder die pillen veel energieker voel. Deze vrije week blijf ik ze in ieder geval nog slikken,wil niet weer terug vallen en weet niet of het lukt zonder,al heb ik er wel vertrouwen in. Verder heb ik afgezien van begeleiding, teveel gedoe,te ver weg elke keer,een te grote opgave. Weet dat ik twee/drie keer zal gaan en daarna toch niet meer. Zonde van de eigen bijdrage ziekenfonds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 5 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2015 Bij mij zit ie er ook weer in gisteren. Hier ook uitersten en doordraven. Echt vreselijk de laatste tijd. Zo erg ken ik mezelf alleen van lang geleden. Maar toch opvallend weinig trek gehad. Alleen vandaag, nadat ik een beetje erg doorschoot met een aangenomen klus waar ik me veel te druk over heb gemaakt en uiteindelijk af moest haken. Ik ben nu super overprikkeld. Tja... Maar wel positief nieuws``; ik gebruik overdag geen pammetjes meer. In verband met de drukte in mijn hoofd en het vervangende effect voor alcohol heeft mijn nieuwe psych mij geadviseerd om ze overdag niet te nemen, maar dan wel 's avonds omdat ik echt bijna niet meer sliep. En dan langzaam afbouwen als het niet meer zo druk is daarboven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 5 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2015 Blekje, dat gaat weer de goede kant op he? Wat geweldig fijn dat je zo weinig trek hebt nu, en dat je medicatie mag minderen. Klinkt hoopgevend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 6 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2015 Zit er weer in hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2015 Krijg trek van het niks kunnen doen (stijve schouders en nek) dus voor de zekerheid maar een refu erin. ...en bedenken hoe ik met de onrust om kan gaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2015 Ik neem de refusal vandaag niet,wil zien of ik me beter en helderder gaat voelen over een paar dagen. Weet dat de kans op een terugval hierdoor groter word,maar voel me slechter dan toen ik nog dronk,buiten de zware katers om dan. Ben vast besloten om niet te drinken,word het me te moeilijk dan kan ik altijd weer besluiten weer te gaan slikken Ik zal er eentje in me portemonnee doen voor het geval dat !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2015 Loen wat ben je toch een wijze vrouw. Als ik al twijfelde dan zou ik dankzij jou trouw aan de Refusal gaan. Alcoholisten kunnen zó goed smoezen benoemen, ik dan, dat ik het zelf ga geloven. In mijn smoezenboek staan geen leugens, mijn smoezenboek staat ramvol halve waarheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2015 Oeps vergeten. maar weer geslikt hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2015 Goedemorgen ik lijk me iets beter te gaan voelen,heb dinsdag voor het laatst een halve refu op nu maar hopen dat ik mezelf niet besodemieterd Ik wil wel nog even zeggen dat ik voor mezelf spreek en jullie niet wil ontmoedigen met het slikken van de rufesal als ik me er niet zo beroerd van had gevoelt,het ik het zeker nog een langere tijd geslikt! Qau niet drinken hielp mij het prima,bestede geen eens aandacht in het alc.gangpad van de winkel. nu is het weer oppassen geblazen. Blijf jullie lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 8 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2015 Bij mij zit ie er ook weer in. En ik ben benaderd om die klus waar ik het over had toch af te maken. Het is transcriberen van interviews voor een afstudeerscriptie en het is ook goed als ik er maar een paar doe. Dus ik kan het toch doen, want ik vind het leuk om te doen en het houdt me uit mijn hoofd. Geeft me ook wat structuur. Ben helemaal heppie. Nu nog helemaal rust in mijn bolletje en alles is weer bij het oude Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 8 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2015 Zij zit er weer in!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2015 Morgen weer starten met de refu. In het weekend gecontroleerd bij mijn ouders en doordeweeks bij de huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2015 Succes Blondie Aanhouder wint..dat weet je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2015 Zeer benieuwd Loen! Wat mij betreft een topic waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 9 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2015 Toch maar weer een halve geslikt, voelde in één keer vanochtend iets van ""wat kan mij het schelen" opkomen, en dus meteen de kop ingedrukt. Interessant een topic over ADHD (en vergeet ADD niet), Zelf merk ik dat sinds ik de diagnose heb veel verklaard is uit het verleden en er een verband is tussen e.e.a.. In de Volkskrant vandaag (Vonk bijlage) ook een geheel nieuwe beschouwing over verslaving in het algemeen. In het kort kwam het er op neer dat je net zo goed aan je vrouw, je werk, je hond, je wandelingetje om 8 uur, enz bent verslaafd en dat er maar weinig verschil in zit met gebruik van middelen. Hersenonderzoek deed deze man af met het feit dat bij knuffelen, autorijden ,eten en water drinken dit net zo goed zichtbaar is in het brein. Wel interessant. Vandaag maar weer op de kop de groetentuin in, mijn nieuwe verslaving . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2015 doe m de groeten die tuin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 10 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2015 Heb ik gedaan. En hij zit er weer in en daar gaat het om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2015 Weer geslikt hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 11 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2015 Hier ook weer erin. Gisteren en eergisteren enorme dip na het gesprek met mijn psycholoog. Moederdag kon ik amper bij zijn. De tuin zat vol met lieve dochters en schoonzoons en er liep een heerlijke kleindochter bij. Ik heb de meeste tijd op mijn kamer doorgebracht overprikkeld en met heel depressieve gedachten, zelfs een diepe doodswens en plannen. Ja, ik noem het maar even, want ik durf er met niemand over te praten. Wil mijn man niet bang maken en de hulpverlening niet alarmeren. Toch kon ik er af en toe even bij zijn en dan vond ik het ook wel weer heel fijn. En ik kreeg regelmatig leuke foto's van de kleine doorgestuurd via de app Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 11 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2015 Wat goed van je Loen, dat gesprek met je zoon. En de refu natuurlijk. Het gaat vandaag allemaal heel moeizaam. Ik heb heel veel last van die gedachtenstromen die voor overprikkeling zorgen. Die zijn nog wel te hanteren, maar door die zelfmoord gedachten van gisteren ben ik toch wel weer heel erg angstig geworden. Ik heb al ingesproken bij mijn casemanager, maar ze heeft nog niet terug gebeld. Maar het punt is dat ik niet weer richting kliniek wil. Maar ach, het zijn maar gedachten, misschien moet ik me er niet heel druk over maken. Ik ben nu eenmaal al een tijd uit balans en het heeft tijd nodig. Dit is echt niet normaal voor mij hoor MG. Ik had altijd wel ups en downs, maar niet zoals de laatste maanden. Ik weet ook wel waar het mee te maken heeft en daar zijn we ook wel mee bezig, maar het is gewoon heel heftig bij me nu en meestal red ik me goed door mindfull oefeningen en mijn geest en handen bezig te houden. Maar de angst is erg lastig om mee om te gaan. Die zelfmoordgedachten waren alleen gisteren en misschien komen ze ook niet terug, maar ik ben er nogal van geschrokken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 11 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2015 Inmiddels heeft mijn casemanager nog niet gebeld. Blijkt ze vrij te zijn vandaag! Pffff. Maar ik heb me goed staande gehouden vandaag. Als ik even niet afgeleid was door mijn klusje met het interview werd ik vreselijk angstig. Maar ik bedacht net wat ik nu van de hulpverlening verwacht door te zeggen dat ik die gedachten had gisteren. Ik wil me laten geruststellen. Maar de enige die dat kan dat ben ikzelf. En het is meer dan 20 jaar geleden dat ik een poging heb gedaan met pillen en toen had ik zwaar gedronken. Die twee keer daarvoor was ik heel jong en wanhopig. Dus waarom zou ik nu eigenlijk bang zijn dat ik er impulsief een einde aan zou maken. Pfff. Nou, ik deel het hier toch maar even. Het helpt me om het even kwijt te kunnen. Heb wel vreselijke trek ervan gekregen. Leve de refusal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 13 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2015 Gister is mij n posting niet verschenen gek genoeg, het was zo: Leve de Refusal. Leve Blekje! Hier zit ie er weer in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 13 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2015 Het gaat alweer beter met me. Ik heb haar niet meer gesproken want ze heeft vakantie deze week. Maar ik vertrouw nu ook veel meer op mezelf en het is niet meer zo druk in mijn hoofd. Heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden