Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ā 

Lago, blij voor je dat je er om moet lachen, heeft het ook nog een positief effect! Maar ik weet toch echt wel heel zeker dat de rufu de boosdoener is in deze. Ik slik niks anders, mijn hart heeft (nog) geen medicijnen nodig en ik ben nog geen 88! Een andere hoek zou de psychische moeten zijn maar ook daar zie ik geen oorzaak. ik heb niet snel last van taboes (of hoe heten die dieren ook weer) of valse schaamte. Verder gaat het ook uitstekend met mij (nou ja, op Ć©Ć©n ding na dan) dus een depressie ligt er ook bepaald niet aan ten grondslag.

Zo krijgt "hij zit er weer in" ook weer een heel andere insteek, zeg maar :D :D :D !

Maar :

Hij zit er weer in, dus rust in de kop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kwam het drankduiveltje wel weer kijken.

Ik zat bij iemand in de auto en die begon heel smakelijk te vertellen hoe en wat hij straks allemaal ging

klaarzetten om te drinken, met alle zogenaamde gezellige emoties erbij.

Het kolkte van binnen, heel raar. Heb nog gedacht om iemand te bellen om het te vertellen.

Niet gedaan, daarom schrijf ik het maar hier.

Het is inmiddels weer over, maar het overviel me wel. Als een golf.

Refu zit er weer in overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer geslikt.

Ā 

Mijn Gerrit, dat is juist het rare, hij weet dat heel goed!!

(bijna) Iedereen weet ervan af en weten ook dat ik refusal neem.

Mensen kunnen raar doen hoor.

Ik heb maar niks gezegd... en hij maar doorgaan.

Ja inderdaad, je zit dan in de auto en kan geen kant op, anders was ik gewoon weggegaan.

Het gaat goed, maar ik heb 2 stress weken voor me staan, dag 1 wel gehad.

Moet nu gaan praten...... eigenlijk ........ maar ik ga dit wel doorzetten.

Morgen AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ja, ik snap het niet dat ik hier gisteren niet was. Druk dus, maar zie net dat ik 'm wel had genomen, vandaag ook.

Gisteravond toch maar AA, ga dan erg laat naar bed. Goed dat ik ben gegaan.

Ik moet het gewoon durven voelen. Denken dat je stress hebt en het niet aankan.

Angst voor de angst zeg maar. Geen kalmeringspilletje, nada, niks.

Daar ben ik ook alweer 2 jaar vanaf! Maar dat kan ik nog missen.

Wel blij dat ik nu weer fris en fit ben.Ā 

Diep in en uit ademen en als de stress een beetje zakt zie je dat het ook wel lukt allemaal.

Eigenlijk is het alleen deze week en komende week erg druk, veel werk.

Moet nu, maar vooral na volgende week erg oppassen op mezelfĀ  :excl:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het 'artikel' dat Yogajuf plaatste. Het doet me wel steigeren hoor. Alsof Antabus een 'genezende' werking heeft. Niet dus! Het is als ondersteuning / therapie bedoelt. Liever nog in combinatie met ondersteuning van een deskundige (psy / therapeut oid) Ik twijfel dan ook aan de goed gecontroleerde studies die de werkzaamheid niet zouden bevestigen??? Nergens staat in een bijsluiter dat het de zucht naar alcohol vermindert. Je wordt alleen doodziek wanneer je alcohol en Antabus gebruikt. Twijfel je of je wil drinken en je hebt geslikt, dan hoef je niet te twijfelen. Je kunt niet drinken (zonder ziek te worden dan) En het klopt dat bij gebruik van Antabus de alcohol minder slecht verteerd / afgebroken wordt...Dat was toch al bekend?? Volgens de Vlaamse verslavingsexpert Ann van Duyse werkt het medicijn prima voor mensen die ook Ć©cht willen stoppen met drinken. Dat moge duidelijk zijn. Geen nieuws onder de zon.Ā Maar het lijkt dan zo simpel...Stoppen is meer dan niet drinken, en dan begint het pas...Verwerken, werken aan,Ā aangaan etc. Niet minder belangrijk ADB zijn en blijven. Dat even terzijde ;)Ā 

Maar dan wordt er geschreven dat het veelal / vaak bij mensen wordt voorgeschreven die eigenlijk niet willen stoppen met alcohol???? Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Ten eerste zou een arts daar de vinger op gelegd kunnen hebben en ten tweede de 'patient' is nog altijd degene die het (wel / niet) slikt. Ik heb zelf dan geen antabus gebruikt, maarĀ wel Refusal. Ik heb nooit de illusie gehad (en zo is het me nooit voorgeschoteld) dat het genezend zou zijn en dat het de lust weg neemt.Ā Uiteindelijk moet je het wel zelf doen. Ik ben echt heel benieuwd naar de inhoud van dit onderzoek.
Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...