Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Ik zat erop te wachten wat staat er nou ? aan een hartaanval ! kan je ook gebeuren als je 20 bent rapilos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Originally posted by: BobbyBedankt bb. Ik heb dit weekend met de 60mg weer wat lichte zucht gehad. Dorstgevoelens. Volgende dag meer gespreid zoals jij zegt. Is nog niet helemaal optimaal . Ik wacht de week verder af. Spreiding is uiteraard beter voor een gelijkmatige plasmaspiegel. Tijdens de inname doe ik dat altijd met de maaltijd. Dit voorkomt te snelle stijging met eventuele bijwerkingen. Ik heb geen bijwerkingen maar dat kan per persoon verschillen. Ik denk da tik aan het eind van de week na overleg naar 3 keer 25 mg ga. Dan 3 keer per dag 25 mg. Dat zijn dan hele tabletten van 25 mg. Vrijdag weer de evaluatie met het logboek.Ik hoor trouwens ook niet veel van anderen. Wellicht is iedereen op vakantie of zit op het terras met een koud biertje of koude witte chardonnay (grapje).quote> Sorry Bobby, dat ik je bericht niet beantwoord heb, dan maar bij deze .Probeer om de 4.5 à 5 uur in te nemen, wil je aansluitend profijt hebben, dat komt ongeveerwel overeen met dat je gaat eten (ik ga ervan uit dat je 3x daags eet )Zoals je nu zit met 60mg. én lichte "trek" is 3 x 25mg zeker niet verkeerd, moet je doen.Probeer er wat langer mee te doen als 3 dagen, écht geef het een kans, zolang je géén "trek"krijgt/hebt niet verhogen !Lekker makkelijk he tabletjes van 25mg. Ja...zou wel een bak zijn, zitten we hier op hun te wachten en zij hangen de beest uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Goh, Ja een hartaanval en cardioloog. hij zal toch wel zeker geweten hebben of baclofen invloed heeft. Ik weet in ieder geval dat baclofen ook helpt de bloeddruk te verlagen maar dat is juist gunstig voor het hart. Wel een verlies van een groot voorvechter voor de strijd tegen alcoholisme. vandaag bij een ex detoxer geweest. Hij is nog clean maar was verslaafd aan cocaine. Hij krijgt oxazepam van de HA. Ik heb verteld dat baclofen bij dierexperimenten en ook in de praktijk voor mensen hunkering verminderd of doet stoppen. In ieder geval beter dan een bd. Hij geeft toe dat hij af en toe suf is en geheugenverlies heeft. Fijn die HA die dit voorschrijft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoi Bobby, ik heb ook een coke-snuiver onder begeleiding met Baclofen en ik moet zeggen dat het prima gaat. Hij gebruikt al 2 à 3 maanden niet meer. Hij zit momenteel op 60mg. p/d en gaat door tot hij opgenomen wordt. Het is jammer dat hij dan waarschijnlijk moet stoppen met de Baclofen omdat bij hem ook ADD is geconstateerd en dat vraagt weer om andere medicijnen. Maar in eerste instantie heeft baclofen wel geholpen tot nu toe. Zo zie je maar waar Baclofen goed voor is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hi bb, wat is hdd? Ik zal het aan hem doorgeven bedankt. Trouwens wilde ik ook nog vragen jij heb verhoogt na je infarct naar 90 mg. Was de reden dat je meer spanning kreeg of kans op triggers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoi Bobby, ADD is een beetje moeilijk om uit te leggen maar op google staat het goed beschreven, kwestie van even zoeken ben bang dat ik het verkeerd uitleg. Ja, ik heb NA m'n infarct verhoogd naar 90mg. daar ik toch spanning/onrust voelde, géén "trek" maar het hielp toch om rustiger te worden. Tja...dat was niet niks, zo'n infarct pfff Ik zit nu weer gewoon op 60mg. p/d. dat wat ik gewend was/ben, en dat gaat prima zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 J'espère que vous continuerez à nous inspirer dans l'au-delà!! condoleace pour la famille!!! en de rest ook! ikzelf heb nooit Bacl genomen, maar als het nodig zou zijn DIRECT. Ik ken dus wel andere "gevechten" , dat ik ook koppig was en zei.. neeuuuuuuuuuu ikke nie.. dom!!!! maar wat jong was ie nog!!! (ik weet eigenlijk niet, rookte hij nog? Cholesterol???) cardioloog zijnde..... jammer! ik ken iemand die met hem vak gesproken heeft, een van de eersten die "mee" gingen in zijn theorie. Ging niet zozeer over alc, maar doet er niet toe... gecondoleerd dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Vlaamsmeisje: dank je voor je moeite, het registreren daar is nogal lastig, dus ik zie er vanaf. Ook omdat je daar bij het registeren in je profiel je emailadres moet verbergen, dat lijkt me ook lastig in het frans. bb: er komen daar nog steeds condoleances binnen, die doe je ook niet voor de overledene maar voor zijn dierbaren, tenminste, dat lijkt mij zo. Ik zie het ook als signaal naar de medische wereld dat ze baclofen eindelijk eens echt serieus moeten gaan nemen als we met zeer veel mensen condoleances plaatsen. Bobby: je vraagt je af waar anderen zijn maar op mijn posting naar je heb je nog steeds niet gereageerd of is die niet zichtbaar of zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Sinds zondag van 60 mg pd naar 75 mg pd gegaan. Niet voor de trek maar voor de innerlijke rust. Met 60 mg pd was ik nog steeds erg onrustig, overigens zonder enige behoefte aan alcohol. Ik voelde me maandag euforisch, was erg prettig. Heel klein beetje onrust nog. Dinsdag en woensdag iets meer onrust maar overwegend rustig van binnen. Ik heb licht last van een slapende rechteronderarm. Ik kijk het voorlopig even aan zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Ja Dre het is ook lastig in het frans maar ik begrijp je. Goed dat je verhoogd bent en blijf daar voorlopig even op hangen, even aanzien. Ook voor jou geldt het zelfde, geef het de tijd Ben al blij dat je van de alcohol verlost bent, je zal zien de rest volgt vanzelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Ik was net even aan het googlen op baclofen/percentage. Zo google ik wel vaker op bepaalde onderwerpen met een bepaald sleutelwoord en dan komen er soms interessante hits naar boven. Nu kam ik een stuk uit het parool tegen op 9 maart. Dat had ik nog niet gelezen. http://baclofenstudie.files.wo...s.com/2013/03/hier.pdf Het betreft een interview met Reinout Wiers, de psycholoog van het UvA die het onderzoek over baclofen doet. Verder heb ik ook nog even het item van eenvandaag op 15-1 teruggekeken, toen zag en hoorde ik voor het eerst over baclofen en dacht toen meteen dat het weleens iets voor mij zou kunnen zijn. http://www.eenvandaag.nl/gezon...bij_alcoholverslaving_ Verder zag ik wat cijfers over percentage's waar ik naar op zoek was middels een frans onderzoek 84% na 3 maanden en 62% na 2 jaar. Dat zijn toch bijzonder opmerkelijke resulaten:) http://www.frontiersin.org/Add...yt.2012.00103/abstract Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Nog even nalezend zie ik dat de gemiddelde dosis in het Franse onderzoek 147 mg pd was. Dat noemen we hier heel hoog. Volgens mij is de gemiddelde dosis in het onderzoek van het UvA ook vrij hoog, al weet ik dat niet 100% zeker. Wel word me duidelijk dat artsen die het offlabel voorschrijven vaak aan de erg voorzichtige kant blijven. Ik las hier ook al 10 mg pd. De blogger van een zoektocht naar baclofen http://zoektochtbaclofen.blogs...0-08:00&max-results=20 redde het niet op een m.i. alleen onderhoudsdosis om de craving/trek te bolwerken en is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid teruggevallen. Ook door de voorzichtigheid van de verslavingsarts met baclofen. Met wat gericht zoeken op google kan je zo toch tot conclusies komen. Ik denk dat opbouwen naar een dosis tot de craving/trek/hunkering weg is en dan afbouwen naar een onderhoudsdosis waarbij de trek nog steeds wegblijft uiteindelijk aardig stand zal blijven houden. Alleen de opbouw en afbouw tussentijds hoeveel dagen, dat blijft individueel nog persoonlijk. Ik denk ook dat ik dat iets te snel gedaan heb. Ik denk dat 5 tot 7 dagen dagen tussentijds voor mij beter was geweest. bb zal wel denken dat dat nog te snel is *grinn* Geeft niet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Dre, ik mag je wel (tot nu toe) en inderdaad moest ik grinneken. Ik heb het gelezen en tja..ik weet het niet zo, ik zie het anders denk ik, ik lees het nog een keer misschien valt het kwartje dan wel Wat betreft het gemiddelde denk ik dat men hier tussen de 60 en 100mg p/d in schommelt, althans dat lees ik het meest. De mensen die IK begeleid komen dan ook niet hoger dan 60 à 90mg. en ik moet zeggen, allen gaan goed hierop ! Ergens is het flauwekul dat je eerst naar een hogere dosis gaat en dat je dan gaat afbouwen naar een onderhoudsdosis, want wat is dan je onderhoudsdosis ? moet je wéér uitvinden. Nee, dat schiet niet op in mijn ogen , plus dat je het risico loopt dat je overdoseert, met de nodige bijwerkingen. Er waren der hier 2 die ook zo gingen en daardoor ze hun doel voorbij schoten,en dan moet je maar zien om het weer werkend te krijgen en zodat je er weer baat bij hebt. Nee, dan maar op mijn manier, wil ook niet alles zeggen maar de kans is groot dat het werkt. * Nee, verhogen tot je tevreden bent en dan stoppen met verhogen * Luister naar je lichaam * het zijn géén snoepjes ! * Geef je lichaam de kans er aan te wennen Maar wie ben ik ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Hi DrDre. ik denk dat je nu goed bezig ben. Net als bb zegt luisteren naar je lichaam en kijken of de hunkering weggaat. Ikzelf hou nog wel hunkeringen al zijn ze al afgezwakt vandaar dat ik vrijdag besluit iets hoger te gaan naar 3 maal 25 mg. Bij moeilijke situaties kan ik net als in het boek beschreven een extra dosering inzetten . Ik denk zelf aan 25 mg extra om uit te proberen. vergelijk dhr.A uit het boek van Ameisen die zat op 100 mg onderhoud en 40 mg eventueel exrta (blz.177 en 178). Uiteraard niet drinken want ik denk dat dit de werking afzwakt op receptor niveau. Bij ratten zat de optimale dosering tussen de 1 en 3 mg per kg. er is dus altijd sprake van een individueel verschil kwa werking. Dat kunnen genetische factoren zijn (denk aan bv de gevoeligheid van het limbisch systeem) of wellicht de mate waarin je gewent was alcohol te gebruiken. Doseer echter insluipend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 bedankt Bobby, ja je lichaam is de béste graadmeter die je kan hebben, het geeft precies aan hou of wat te doen. Dus goed luisteren is héél belangrijk ! Goed dat je het zegt Bobby, veel mensen denken dat je erbij kan drinken maar vergeten één ding, het kan, maar is niet aan te raden omdat de werking van Baclofen langer op zich laat wachten en de meesten binnen een halfjaar afhaken. Het werkt niet, zeggen ze dan. Ook versterkt het één de ander. Nee...niet doen dus wil je profiteren van de rest. Ik heb het alleen niet zo op het gewicht, ik weeg 80kg dus dat houdt in (volgens jou Bobby) dat ik maximaal 80 x 3mg = 240 mg mag gebruiken !!! :$ Nou laat ik het maar bij 1 mg per kilo houden, dat lijkt mij beter. Maar over 1 ding zijn we het eens en dat is "luister naar je lichaam" Toedeledokie en smakelijk eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 bb Ameisen zat op 4mg per kg bij 270mg inname dus woog lichter dan 80 kg. Ik zeg niet dat dat aan te bevelen is maar de effecten zouden bij jou bij 80 mg per dag al zo kunnen zijn dat je stopt. Dat ben je ook maar zelfs bij 60 mg. Er zit dus blijkbaar altijd een persoonlijke variatie. Derhalve inderdaad luister naar je lichaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: DrDre...Nu kam ik een stuk uit het parool tegen op 9 maart. Dat had ik nog niet gelezen.http://baclofenstudie.files.wo...s.com/2013/03/hier.pdfHet betreft een interview met Reinout Wiers, de psycholoog van het UvA die het onderzoek over baclofen doet. ...quote> Leuk dacht ik, eindelijk een gedegen onderzoek. Merkwaardig genoeg echter werd dit onderzoek (zelfde uni, zelfde prof. n.a.v. een schenking enz.) ook al aangekondigd als gestart in januari 2011. Ik zou dan, 2,5 jaar na dato, eerder resultaten verwachten in plaats van opnieuw een aankondiging van dit onderzoek.Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: DrDre...verder zag ik wat cijfers over percentage's waar ik naar op zoek was middels een frans onderzoek 84% na 3 maanden en 62% na 2 jaar. Dat zijn toch bijzonder opmerkelijke resulaten:) ...quote> Misschien handig om er even bij te zetten waar deze percentages dan precies betrekking op hebben. Het gaat hier namelijk over personen die van de groep van hoog risico verschoven waren naar de groep van laag of gemiddeld risico.Evengoed opmerkelijk maar ook subjectief en zegt weinig over al dan niet gestopt zijn met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: BobbyDylan wetenschappelijk zitten placebo effecten rond de 20%. Uiteraard speelt motivatie en geloof in het middel een rol, maar hoe kan jij dan bv verklaren dat dieren zoals ratten die verslaafd zijn gemaakt aan alcohol ermee stoppen bij doseringen tussen de 1 en 3 mg per kilogram? Hoe kun je ratten motiveren? daarnaast zijn in diverse wetenschappelijke onderzoeken die ik gelezen heb gebleken dat meer dan 70% van de alcoholisten al baat heeft bij lage doseringen. Is dat allemaal placebo? Motivatie? Ik zou het boek van Ameisen maar eens lezen met de voetnoten van wetenschappelijk onderzoek!quote> Ik beweer helemaal nergens dat dit allemaal placebo is. Integendeel, ik acht dat vrijwel uitgesloten.Het voordeel van onderzoek bij ratten is inderdaad dat motivatie zoals die bij de mens aanwezig is of kan zijn, zo goed als uit te sluiten valt. Daarin ligt echter tevens het nadeel omdat daarom resultaten bij ratten niet met zekerheid en één op één kan vertalen naar resultaten bij mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Nee, Dylan je kan het ratten moeilijk vragen. Maar je kan ratten ook moeilijk vragen stop nu even met gebruik. De resultaten zijn voor mij behoorlijk indrukwekkend. Daarnaast geven de onderzoeksresultaten van oa Addolorato bij mensen een zeer bemoedigend beeld. Je hoeft natuurlijk niet te gebruiken en je kan ook alcoholist blijven. Maar voor mij en vele anderen is het een zeer belangrijke steun en werkelijk een redding om een nieuw en gezond leven te beginnen. (Na 2 keeropname in delta bouman en de derde keer detox met een gamma GT van meer dan 900! en beginnende leververvetting). Ik ben vanmorgen bij mijn GGD arts geweest die al veel ervaring heeft met Baclofen. Hij is zeer tevreden.(Ik ook) Naast de vermindering en het stoppen met alcohol is mijn gamma GT al gedaald naar 111 en mijn bloeddruk van 95-150 naar 80-120. Baclofen schijnt ook een gunstige werking te hebben voor de bloeddruk. Daarnaast schrijft hij ook voor bij cocaine verslaafden. met goede resultaten. Wat wil je nog meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Ha bb, ik mag jou ook wel;) Ik ben het echter op 1 punt met je niet helemaal eens. Jij stelt langzaam opbouwen tot de hunkering weg is en dat dat dan tegelijk goed de onderhoudsdosis kan zijn. Zelf geloof ik meer in iets sneller opbouwen tot de hunkering weg is en dan afbouwen naar onderhoudsdosis. Dat is volgens mij niet zo'n uitzoekerij. Als met afbouwen de hunkering zich weer doet gelden kan je simpelweg met 15 mg pd verhogen. Dat is dan dat moment de onderhoudsdosis, na een tijd kan men proberen weer iets te zakken. Bobby, Thnx! De extra dosering is op zich nieuw voor mij, ik heb het boek dan ook niet gelezen. Zelf ben ik nog steeds bezig met de innerlijke onrust te metamorferen in innerlijke rust. Dat probeer ik ook eerst met baclofen, de alcoholhunkering is al een tijdje weg. De onrust is nu weer flink aanwezig. Ik had eerst morgen willen verhogen maar ga nu eerst even een extra dosering doen, kijken wat er dan gebeurt. Ik geloof ook niet om ernaast alcohol te drinken. Af en toe drink ik stender van Grolsch met een half %. Dat smaakt met dit weer heerlijk smiddags in de tuin. Ik merk daar niets van verlangen naar als ik 's avonds thee drink. Verder doen wij hier aan zo gezond mogelijk te eten. Geen e-nummers, geen suiker, behalve roomboter geen zuivel en speltbrood met desem, weinig roodvlees, geen vleeswaren en zoveel moegelijk biologisch. Hier zijn we ongeveer een jaar geleden mee begonnen dat steeds verder uitgebouwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 27 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2013 Ha Dylan, Ik vind het wel goed dat je wat sceptisch bent. Dat zorgt ervoor dat wij met onze positieve bril de boel niet overdreven rooskleurig gaan zien aangaande baclofen. Tegelijk vraag ik me ook af waarom je sceptisch bent over een medicijn wat de hunkering weghaalt. Dus bij deze vraag ik dat aan jou:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2013 Tja Dre, ik wil ook niet beweren dat mijn manier de beste is maar langzaam opbouwen en het de tijd geven zodat het lichaam eraan kan wennen is niet verkeerd. Je voorkomt daar bijwerkingen mee plus dat je op een punt belandt waarbij je voelt het is genoeg (luister naar je lichaam !!!). Mocht je naderhand toch weer enigszinds "trek" krijgen kan je alsnog verhogen Ik zie dat niet zitten, snel verhogen tot waar ?, waar ligt de grens en dan weer afbouwen tot...? Maar nogmaals zo heeft iedereen een andere manier van doseren, ik voel me hier prettig bij, het is veilig en het werkt, daar gaat het tenslotte toch om Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Weet ik toch tijgertje van me Hee...3 x 20mg. daar zit ik momenteel ook weer op en gaat prima zo Goed gedaan meissie en houden zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 29 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2013 Hoi hoi allemaal.. Wat ik merk van t spul. Dat ik tintelingen in mijn nek krijg..lijkt te komen vanaf de eerste werfels in mijn nek.. tintelingen stralen naar beneden. Hiernaast lichtelijk moei gevoel in mijn spieren..dit vind ik zeer hinderlijk..soort gebrek aan ijzer gevoel.. Of het nou echt iets doet ben ik nog niet over uit....nog even door met de test fase dan maar.. Dat je er niet zwanger bij mag geraken vindt ik zowiezo een afkapper..dan zit er toch iets niet goed in dat spul..ach we zullen zien..(ik ben nou eenmaal een natuurfreak..en vindt dat je geen onzigge stoffen in je lijf moet stoppen). ik denk dat ik het ook bij een paar maandjes hou..alleen voor de doorstart.;p groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten