Gast Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Nouja, kijk net in de brievenbus en wat ligt daar.....de Baclofen-ceme dat gaan we mooi eens proberen vanavond. Schrik niet, kost 53 euro, 1 klein (?) tubetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hallo Monica, ben jij ook geïnteresseerd in Baclofen ? Een wijs besluit, eindelijk iemand die verstandig is en die niet bij de pakken gaat neer zitten. Ik hoop je nog veel te lezen hier, succes ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hee DrDre ik zie je wéééér ingelogd staan ! Vertel.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 DrDre heeft waarschijnlijk last van drempelvrees . Bobby ook, je ziet ze ingelogd staan maar hebben blijkbaar niets te melden jammer. Soni zag ik ook laatst, ook niets te melden, zelfs niets eens hoe het met haar gaat. Triest hoor, ik hoop dat het ze goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hi allen. Dit weekend een nieuwe computer gekocht dus ik moet alles weer in orde maken. Ik ben nu supersnel. vrijdag bij de GGD arts geweest. We gaan verhogen naar 3 keer 20. De dosering willen we zoveel mogelijk spreiden voor een constante plasma spiegel. De hunkeringen kwamen met name nog terug in de weekenden of bij goed weer als de dorst naar koud bier opsteekt. Door de week gaat wel al komt het meestal in de middag. Volgende week voor ik op vakantie ga weer een gesprek. De arts was erg blij met het logboek wat ik bijhoud. Hierin beschrijf ik precies wanneer de trek komt en of daar wellicht ook emotionele of andere gronden een rol spelen. Een aanrader voor iedereen. Probeer voor jezelf erachter te komen welke type hunkeringen je krijgt en wanneer. (Ameisen bl. 152) Slecht nieuws kreeg ik van een detoxer die ik ontmoet heb en we stimuleren elkaar in de strijd. 1 van ons groepje is na een maand al weer dronken en dus weer teruggevallen. De hunkeringen slaan weer toe Triest. M. die nog wel volhoud heeft het me verteld. ze hadden sms contact. M. zit zelf nu op de oxazepam. Ik heb haar gewaarschuwd voor de gevaren van bd´s. Baclofen is niet verslaven, geeft geen versuffing of geheugenverlies. Zij moet het uitgebreide artikel die ik deels al geschreven heb nog lezen. Ik hoop dat ze via de GGD of Ha ook Baclofen gaat gebruiken voordat de hunkeringen hun tol gaan eisen. Ze zit emotioneel nu in zwaar weer door vewrvelende omstandigheden met haar ex en een burnout van haar kind. Dat zijn behoorlijke triggers. Ze houdt gelukkig nog stand. Voor de rest ga ik goed voel me prima geen bw en topconditie. Al 7 kilo afgevallen. Maandag bloedprikken voor de cholesterol en de gamma gt. Ik ben benieuwd. Mensen hou vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Dank voor het welkom! bb: Ik heb even goed nagedacht over je antwoord. Toch ga ik eerst proberen of met een hogere dosis ik de innerlijke onrust weg kan krijgen. Het afbouwen gaat immers heel goed en ik weet nu dat ik op een dosis van 60 mg prima kan volstaan voor wat betreft de craving. Ik denk wel dat je een punt hebt dat ik wie weet te snel heb verhoogd. Dus dat zal ik nu wat kalmer gaan doen en er meer dagen voor zal nemen voor ik weer ga verhogen. Gister heb ik verhoogd naar 75 mg pd. Bonno heb ik niet als voorbeeld. Voor mezelf geloof ik erin om baclofen te gebruiken zonder alcohol ernaast. Dank je voor de waarschuwing van de tinteling in de onderbenen, lijkt dat op slapende onderbenen? Ik had dat met hogere dosissen, nu met 60 mg is dat weg. Ik had het ook alleen in mijn linkeronderbeen en rechteronderarm, vreemde combi;). Geniet allemaal van het mooie weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Bedankt voor het delen Bobby. Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik weet niet hoe jij verdeeld maar ik neem om de 4.5 à 5 uur weer een dosis om aansluitend profijt ervan te hebben. (verdeel ook over 3 x 20mg) Ik heb ruim 2 jaar op 60mg p/d. gezeten, toen verhoogd naar 90mg.p/d ivm herseninfarct (uit voorzorg) en nu weer verlaagt naar 60mg p/d, gaat prima zo Niks geen bijwerking en géén craving/trek, ook niet met warm weer of weekenden. Hou goed je tussenliggende tijden aan maar dat zal je begeleider ook wel weten (hoop ik ) Succes verder, het wordt je gegund. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Bobby: goede tips van je. Ik begin er nu ook over te denken het boek van Ameisen te kopen. Weet iemand toevallig of er iets in staat over zijn innerlijke onrust en hoe en wanneer hij zijn innerlijke rust terug kreeg? Als dat er uitgebreid instaat ga ik het boek beslist bestellen. Bobby: bij mij werkte de baclofen met eerst weken nog 2 borrels, daarna op 90mg nog 1 borrel en op de 120 mg pd na ongeveer een week helemaal gestopt. Bij mij werkte de laatste borrels icm baclofen dat ik erg slaperig werd. Om die reden was het ook makkelijk om met de laatste te stoppen. Daarna ben ik geminderd naar 60 mg pd. Dit alles met weing tot geen trek. Mijn gewicht was toen ik ermee begin ongeveer 87 kg. Wie heb je hier wat aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 DrDre fijn dat je reageert. Tja...persoonlijk zou ik het niet doen en rustig afwachten. Hoelang zit je nu op 60mg p/d ? hooguit 14 dagen Geef het nog even de tijd, resultaat kan je niet afdwingen ! 75mg kan/mag maar meer zou ik niet doen althans voorlopig niet. Wat ik al zei, het duurt gemiddeld zo'n 5 à 6 maanden wil je van alles profijt hebben. Wat betreft je tintelingen kan ik je vertellen dat het bij mij ook begon met m'n linkervoet en langzamerhand beide onderbenen plus handen. Ik gebruikte toen nog geen Baclofen ! Misschien (en dat hoop ik écht voor jou !) ligt het aan het overdoseren van Baclofen. Ik zou je in ieder geval aanraden de alcohol te laten staan Blijf schrijven beste Dre, houd ons op de hoogte, zo helpen we elkaar ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 ik zou graag weten hoe suf je in werkelijkheid van dit middel wordt. Ik heb er een en ander over opgezocht maar het is toch gewoon ook een kalmeringsmiddel en spierverslapper? Die zijn toch ook verslavend? Kom je aan van dit middel? Kan je autorijden? Veranderd je gemoedstoestand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Hoi Stella Ik weet niet wat je opgezocht hebt maar hier moest ik even bij lachen, sorry hoor. Het middel op zich is onschuldig en je kan erbij autorijden, zwemmen, paardrijden, je wordt er niet dik van en het is niet verslavend. Kortom je kan er alles bij doen (lijkt wel reclame voor tampons:D) Wat het wel doet is dat het je verlost van de "craving/trek" en het geeft je rust, en haalt angsten weg. Nou...valt mee he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Bedankt bb. Ik heb dit weekend met de 60mg weer wat lichte zucht gehad. Dorstgevoelens. Volgende dag meer gespreid zoals jij zegt. Is nog niet helemaal optimaal . Ik wacht de week verder af. Spreiding is uiteraard beter voor een gelijkmatige plasmaspiegel. Tijdens de inname doe ik dat altijd met de maaltijd. Dit voorkomt te snelle stijging met eventuele bijwerkingen. Ik heb geen bijwerkingen maar dat kan per persoon verschillen. Ik denk da tik aan het eind van de week na overleg naar 3 keer 25 mg ga. Dan 3 keer per dag 25 mg. Dat zijn dan hele tabletten van 25 mg. Vrijdag weer de evaluatie met het logboek. Ik hoor trouwens ook niet veel van anderen. Wellicht is iedereen op vakantie of zit op het terras met een koud biertje of koude witte chardonnay (grapje). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Oke. Ga dit middel bij mijn eerst volgende afspraak met mijn psych maar eens bespreken. Ik heb namelijk ook last van angsten soms...wie weet is het iets voor mij. Maar,nogmaals zie ik het middel staan ander de spierverslappers... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Klopt Stella, maar je moet het zien als "spierontspanners". Mensen gebruiken het ook voor spierkrampen :light: (bijv. kramp in je kuiten). Je wordt er écht niet minder krachtig door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Klopt volkomen bb. Ik heb zelf testritjes met fietsen gedaan. Met en zonder baclofen. Ik merk geen verschil. Mijn prestaties lopen niet terug. Ik zit nu op 60mg per dag en het test rondje zit nu al bijna op 20 km per uur. Was voor baclofen 18 km per uur. Mijn spieropbouw en conditie lijden er niet onder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Kijk trouwens maar eens op apotheek. nl Baclofen staat daar wel degelijk onder het kopje verslaving. Wat angsten en depressie betreft die had ik ook toen het alcohol gebruik al totaal uit controle was. Je staat dan op met ontwennigsverschijselen en angsten en depressie. Vaak nam ik het mezelf kwalijk en vond me een lul dat ik weer te ver was gegaan. Al voelde ik me onder invloed ´s avonds wel top maar dan ´s ochtends! ´s avonds een vent ´s ochtends een wrak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Hoi Bobby, ik zit dan niet op de fiets maar speel meer met gewichten en ook daarbij heb ik geen last. Gelukkig niet , ik heb er meer profijt van, s'morgens sta ik ontspannen weer op zonder spierpijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Vertel mij wat ik had s'morgens eerst een paar borrels nodig voordat ik kon functioneren ! Ik heb wat afgejankt op de toilet, "ik doe het niet meer, ik doe het niet meer" en een halfuur later stond er wéér een nieuwe fles. Tja dat waren nog eens tijden, niet te geloven dat ik er nu gewoon ontspannen bijzit Ik begrijp dan ook niet dat zo'n middel (baclofen) hier tegenstand krijgt, die mensen weten niet wat ze missen, het is zo makkelijk om van de drank af te komen en dat laten zij liggen Ik begrijp dat niet, het enigste wat nodig is is de motivatie, die zal dan wel ontbreken Maar inderdaad het is goed dat de apotheek vermeldt dat het ook voor alcoholverslaving is. Baclofen bevalt mij prima zo, zou niet anders willen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Die tegenstand zoals jij het noemt beste bb (ik zie dat anders), werk je grotendeels zelf in de hand. En wel door compleet kritiekloos baclofen toe te juichen als wondermiddel. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dit doorgaans ook zo. Bovendien zal de oplettende lezer vast kunnen stellen dat je in je euforie, blijkbaar ongemerkt, jezelf af en toe tegenspreekt. Los daarvan, je schrijft: "het enigste wat nodig is is de motivatie". Dat is nogal wat en zeker waar; maar ook belangrijker dan welk hulpmiddel (het woord zegt het al) dan ook. De menselijke geest steekt merkwaardig in elkaar dus wie zegt mij dat je eigen motivatie niet op een gegeven moment zo groot was dat je met "motivatie + placebo" niet ook precies daar zou zijn waar je nu bent? Ik beweer niet dat dat zo is, maar sluit het ook niet helemaal uit. Begrijp me goed, ik gun je je nieuwe leven van harte en het is om het even hoe je daar gekomen bent. Ik begrijp ook heel goed je "drang" om anderen te helpen en je goede bedoelingen daarbij trek ik ook geen seconde in twijfel. Wel denk ik dat je, ook al is dat ongewild, soms het tegenovergestelde bereikt van wat je bedoelt te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Ach Dylan, hoe jij erover denkt dat wist ik al. Blijf jij maar lekker hangen/slapen, ik weet nu (gelukkig) beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bobby Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Dylan wetenschappelijk zitten placebo effecten rond de 20%. Uiteraard speelt motivatie en geloof in het middel een rol, maar hoe kan jij dan bv verklaren dat dieren zoals ratten die verslaafd zijn gemaakt aan alcohol ermee stoppen bij doseringen tussen de 1 en 3 mg per kilogram? Hoe kun je ratten motiveren? daarnaast zijn in diverse wetenschappelijke onderzoeken die ik gelezen heb gebleken dat meer dan 70% van de alcoholisten al baat heeft bij lage doseringen. Is dat allemaal placebo? Motivatie? Ik zou het boek van Ameisen maar eens lezen met de voetnoten van wetenschappelijk onderzoek! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Olivier Ameisen overleden "De bekende Franse topcardioloog Olivier Ameisen is op 18 juli in Parijs aan een hartaanval overleden. Ameisen verwierf bekendheid met een boek over de strijd tegen verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DrDre Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hallo allemaal, Ik ben wel een beetje stil van het nieuws van de dood van professor Ameisen. Ik heb op google gezocht op condoleance Olivier Ameisen. Dat is hier: http://translate.google.nl/tra...z%3D1T4MDNF_nl___NL490 Ik zit zelf nog even te dubben voor een reactie. Ik ken namelijk geen frans en ik neem aan dat de familie geen translate zal gebruiken om mijn condoleance te kunnen lezen. Wie heeft er een advies? Ik neem aan dat er wel meer mensen hier graag een condoleance willen plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hallo Dre, ik heb het condoleance-register even bekeken, goh man wat een mensen ! bijna niet te geloven hoeveel mensen hij gelukkig gemaakt heeft oftewel van de drank heeft verlost, ongelooflijk. Toch wel fijn om te lezen. Ik kan je helaas geen advies geven hoe je zoiets aanpakt, ik zou het niet weten. De beste man is afgelopen maandag al begraven en dan nu nog ? Tja, nogmaals ik weet het niet, sorry. Hij was pas 60 jaar ! Diep triest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Heb net even op verschillende sites van Baclofen gekeken. Lijkt echt een wonder middel, Maar als iemand dan zo vroeg overlijdt.. Vraag ik me altijd af, is hij dan niet ten onder gegaan aan zijn eigen middel?? Of zou hij het zelf nooit gebruikt hebben. Daar kan ik dus niet achter komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten