Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

Wijfie,

Herkenbaar dat je als bijwerking hebt (bij mij duurde dat ongeveer 1 a 2 weken) alsof je een fles jenever op hebt.

Wat betreft het spierverslappend effect hoef je je niet bezorgd te maken.

Je zakt echt niet door de benen hoor!

Ik heb van het spierverslappend effect niets gemerkt.

Je kan het een bijwerking noemen, maar ik slaap er geweldig goed op.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee wijfie, ik sta niet sceptisch tegenover wat dan ook dat drankzucht kan wegnemen.

Persoonlijk heb ik het alleen niet zo op levenslang middelen gebruiken om de symptomen van verslaving te onderdrukken en zie ik meer in een verandering van levensbeschouwing. Mijn verslaving is voortgekomen uit een vluchtbehoefte die ontstond door een bepaalde (negatieve) kijk op het leven, en door mijn levensbeschouwing te veranderen, mijn slachtoffergevoel om te zetten naar nederigheid t.o.v. het leven, naar acceptatie in plaats van afwijzing, heb ik de vlucht in een alcoholroes niet meer nodig. Spiritualiteit is daarin voor mij de weg gebleken, via allerlei min of meer "zweverige" maniertjes en probeerseltjes naar een heel aardse manier van overgave. Nuchterheid was en is daarbij onontbeerlijk.

Ik zou willen dat ik in het begin van mijn herstel ook zo makkelijk van mijn drankzucht af was geweest. Ik heb mijn drankzucht overwonnen met behulp van andere herstellende verslaafden, mijn sponsor, de fellowship van NA-Anonieme Verslaafden en dat heeft veel pijn, moeite en ook tijd gekost, want ook een terugval gehad na negen maanden. Aan de andere kant was daardoor de noodzaak om aan mezelf te werken wel sterk aanwezig en ik ben bang dat als ik zo makkelijk en snel van mijn zucht af was geweest, ik als lui beest al snel had gedacht: het is wel goed zo, ik drink in elk geval niet meer.. En dan was er in principe niets veranderd. Nu wel. Niet het leven zelf is veranderd, alles en iedereen is nog net zo als voorheen, maar IK ben veranderd.. of nee, zelfs Ik ben niet veranderd, maar mijn kijk op het leven, mijn ervaring van het leven. En dat heeft mijn leven gered, want het leven is voor mij niets anders dan zoals ik het ervaar.

Maar nogmaals, het begint allemaal met die eerste laten staan. En hoe een alcoholist die dat wil dat doet, maakt niet uit. Die eerste laten staan is het allerbelangrijkste.. Dus nogmaals: succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wijfie,

gefeliciteerd met het verkrijgen van de Baclofen.

Je hoeft niet bang te zijn voor spierverslapping.

Als ik Erik zo lees dan gebruiken bodybuilders het ook en die kunnen dat

écht niet gebruiken :)

Ik zelf zie het meer als spier-ontspanners daar het ook goed werkt tegen kramp.

Die stickertjes plakken zij erop om je te waarschuwen dat je in het begin

duizelig kan worden en dus niet moet gaan autorijden bijv.

De fiets zou ik ook maar even laten staan :)

Succes verder en doe het kalm aan he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje er wordt ook aangeraden om eerst aan de Baclofen te gaan om je

disbalans op te heffen en later dan ondersteuning erbij te zoeken zoals oa. bij de AA of iets dergelijks.

Als je nog onder invloed bent neem je geen dingen in je op en hoor je maar een kwart van wat er

gezegd of besproken wordt, de rest vergeet je.

Vandaar eerst beginnen met het in balans worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb van de spierveslapping niets gemerkt...

gelukkig maar..

@Wijffie,.. het is toch een speciaal moment hé?!

fijn meisje, het is je gegunt!

als het bij jou net zo werkt als bij mij zal je verbaasd staan,..

Wat bedoel je trouwens met de afkorting AD?

Succes, en ik volg je hoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike

felicitaties vanwege starten met baclofen?
je zou er nog wat van gaan denken

en voorzichtig met dit spul
is all i say

quote>

Spike, dat word alleen maar gezegd omdat mensen die wel een goede of zelfs een enorm goede ervaring met het middel hebben, en het dus een ander ook gunnen...

Denk dat het heel vervelend moet zijn als jij dan toevallig degene bent die (te)veel bijwerkingen heeft of er helemaal niet op reageerd..

leg het enthousiasme niet verkeerd uit hoor!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even, en ook maar even en eens iets/opmerking maken?

Zonder dat ik iemand wil kwetsen of wil zeggen dat iemand fout bezig is?

(man hoe voorzichtig moet je zijn op dit forum)

Ik heb ook de nodige background info etc etc etc....

Vind het best ok dat er hier een bacl draadje is ook.

Ben ook heel blij voor de mensen met goede resultaten ok , zeker en vast.

En idd in het begin is het even doorbijten, zoals ook met ADof zelfs stoppen met roken welbutin /shampix.

Nu ikzelf ben iemand die niet maar dan ook helemaal niet tegen de bijwerkingen kan. Ook niet zyban/shamix .

En dat heeft niets te maken met het feit dat ik eventueel te snel zou opgeven of zou willen blijven drinken want dat is niet het geval.

Dus dat bestaat ook, ja.

T is niet al rozegeur en maneschijn.

uit eigen ervaring dan, ik kan wel zeggen dat de craving stopt naar allelei producten,

Bij gebruik is eigenlijk nihil want niet nodig.

Maar ...

De bijwerkingen kunnen wel in die mate gaan overheersen dat het product erger wordt dan de kwaal. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar ey, research staat niet stil he. ondertussen zijn er weer andere, betere, slechtere, etc ... stofjes ook.

wat ik eigenljk wil zeggen, vooral aan kleine b dan, ik weet niet of je dat zelf beseft maar je bent bezig op dezelfde manier als waar je je zo tegen afzet bij bv AA.

Mij nu niet gelaten hoor, ieder zijn ding.

Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich daar evn erg aan storen als aan bep AA posts.

ik wacht op het perfecte stofje voor mij en verder allemaal veel succes gewenst. Op wat voor manier dan ook...

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat me ook verbaasd :light:

ik was altijd heel gefixeerd op teldagen,... "de hoeveelste dag zit ik, en morgen? snel naar bed dan mag er weer een dag bij, volgende week om deze tijd staat er zoveel dagen, als ik het volhoud..enz enz"

dat kwam dan weer bij het gevoel en de gedachte om met de drank bezig te zijn en de trek te mannen,..

pffffffff wat een klus!

nu moet ik in mijn agenda gaan kijken hoeveel dagen ik droog sta!!?? ja ECHT WAAR

het boeit me niet zo, ik vind het veel belangrijker dat ik lekker ga, en niet kromsta van hunkering, trek of carving..

Wat een bevrijding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VM :heart:

Natuurlijk mag jij zeker iets zeggen, ook jouw mening is relevant, en je ervaring waardevol..

al is de uitkomst niet wat iedereen, die wel postief reageerd op t middel jou zo verschrikkelijk zou gunnen...

ik denk dat ik veel heb om dankbaar voor te zijn,...

en, dat ben ik ook zeker...

Als je ergens zo blij mee bent, is het zo dat je dat het liefst van de daken zou willen schreeuwen, hoewel dat ook ongepast zou kunnen zijn.

Zeker voor degene die teleurgesteld zijn omdat de hoge verwachtingen, die hiermee natuurlijk wel worden aangewakkerd, niet worden waargemaakt, c.q. in beeld komen of als zodanig ervaren worden...

Ik begrijp dat jij het middel geprobeerd hebt, en hoe lang dan? en de bijwerkingen?

of kan ik dat ergens teruglezen?

Veel liefs, en dank voor je eerlijke posting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ vlaamsmeisje.

Ik neem aan dat je mij bedoeld met kleine b ? :)

indien zo, waar baseer je op dat ik me afzet tegen de AA ?

Dat ik negatieve ervaringen hiermee heb, dat klopt.

Dat het mijn manier/style niet is klopt ook.

Dat ik hun gedachtengang niet kan en wil volgen klopt ook.

Maar ik laat iedereen verder in zijn of haar waarde, ongeacht bij/op welke manier

zij doen om van de drank af te komen.

Als het maar helpt en jij je er prettig bij voelt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune...dank voor je antwoord.

ps.

ik weet niet wie jouw schema heeft opgesteld (maakt ook niet uit) maar voel

je niet verplicht om te verhogen zolang het bij je huidige dosis goed gaat.

Luister goed naar je lichaam, die geeft aan wanneer je kan/moet verhogen.

enigste tip ;) je doet het prima hoor, m'n complimenten :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hier eigenlijk nog geen tegenstanders van baclofen tegengekomen, wijfie. Wel mensen die een en ander in vraag durven stellen.

Baclofen is inderdaad nog in experimentele fase wat gebruik voor alcoholverslaving betreft. Als ik me niet vergis, was er wel een plan om in Nederland een studie op te zetten.

Het middel wordt echter al lang voorgeschreven, dus ik denk dat we er redelijk gerust in mogen zijn dat het "veilg" is.

Voor meer informatie zou ik je het boek van Ameisen aanraden. Een ervaringsdeskundige met medische achtergrond vind ik toch altijd iets betrouwbaarder dan een goeroe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ben ik bij mijn psycholoog geweest en heb gevraagd of ze mijn smeekbede voor Baclofen kon aankaarten bij de psychiater. Ze werken nauw samen en behandelen patiënten met dezelfde problematiek. Nu werken ze in dezelfde gang van het ziekenhuis en waren allebei aanwezig. Doordat ik vrij radeloos was zijn ze gaan overleggen ivm mijn vraag.

Conclusie ; de psychiater schrijft géén baclofen voor en heeft er al veel vraag naar gehad. Ze durft het niet aan omdat er nogal wat lichamelijke bijwerkingen (kunnen) ontstaan. Ze sprak o.a. over hartfalen en problemen met de nieren.

Nu heb ik een zeldzame aandoening waardoor mijn nieren absoluut niet meer belast mogen worden dan nu al het geval is.

Ik denk dus dat het voor mij niet is weggelegd en dit wetende ga ik ook niet zelf experimenteren..

Ik vertel dit puur als info, ik heb verder geen enkel oordeel over dit middel maar ik wil opbouwend meewerken in het delen van ervaringen!

Wat ik wel gekregen heb is de klassieke medicatie bij ontwenning en die kennen de meeste wellicht.

(Diazepam in een afbouwsysteem, thiamine en vit. A forte.)

Verder weer eens het voorstel voor een BOR regeling (bed op recept). Waarbij ze zelfs toezegden dat mijn hondjes meemochten. Maar nee, gezien mijn thuissituatie is daar geen sprake van.

Ik ben eerlijk gezegd wel wat vertwijfeld aangezien mijn psychiater ook tegenstander is van Refusal/Antabus.

Volgens mij blijft er niet zoveel over he? Ja, Campral, maar dat doet niets bij mij persoonlijk.

Nu ja, ik heb een gezonde dosis moed en een aantal perspectieven waardoor ik de strijd voor 100% wil aangaan.

Dus, tijdelijk terug aan de pammetjes waarvoor ik eigenlijk op de zwarte lijst sta.. (jawel, bij diezelfde psych.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen rQ.

In één woord "jammer".

Wel goed dat zij jouw medisch dosier erbij gehaald heeft.

Ik heb uit belangstelling even gekeken in de bijsluiter van Actavis, ook een leverancier van Baclofen,

en die geeft ook aan:

Wanneer moet u extra voorzichtig zijn met dit middel?

Dit geneesmiddel moet voorzichtig worden gebruikt door patiënten die:

• op hoge leeftijd zijn, een slechte longwerking of hersenaandoeningen hebben; zij kunnen meer last

krijgen van de bijwerkingen van baclofen,

• een slechte nierwerking hebben of hemodialyse moeten ondergaan; een lagere dosering wordt

aangeraden.

________________________________________________________________________________

Ik kan je alleen aanraden een goed gesprek met je behandelende arts en dan bedoel ik niet je huisarts.

Laat je héél goed voorlichten !

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rickert
Hoi Nancy,

Hoeveel grammen krijg je dan eigenlijk als je het in Spanje of Turkije koopt als een pakje bij de drogist? Zoals je in Nederland paracetamol koopt of ubro zeg maar.

Ik bedoel geen enkele vraag overigens als aanval of narren. Enkel als oprecht geïnteresseerde.quote>

Hoi Rickert!

Je koopt ze daar per 30 stuks, 10 in een doordrukverpakking, 10 mg per tablet.
Nog geen twee euro. Net zoals je in Nederland paracetamol koopt, idd.
Wat het natuurlijk niet is, he, maar goed, dat weten we hier inmiddels.

Nog even over die documentaire van laatst,
er werd gezegd dat sinds twee maanden er een onderzoek gaande is in het AMC, dat is echter niet waar. In mijn studieboeken die het laatst herschreven en herdrukt zijn in 2009, wordt al melding gemaakt van een onderzoek dat toen al enkele jaren liep.
Werd gefinancieerd door een filantroop die zijn vermogen had nagelaten aan de medische wetenschap en persé wilde dat hier onderzoek naar werd gedaan.
Verder werd er gezegd dat de Jellinek het niet voorschrijft, maar dat is gelogen, de verslavingsartsen van de Jellinek als ook die van de Brijderstichting schrijven het wel degelijk voor.
Alleen durven ze daar nu nog niet voor uit te komen, aangezien dat eeuwigdurende onderzoek nog niet is afgerond.

Zelf heb ik, met nog een aantal medeforummers, vorig jaar deelgenomen aan de Toptraining via internet, een samenwerkingsverband tussen het Trimbosinstituut en het AMC.
In één van hun vervolgonderzoeken die ik verleden week heb ingevuld, was o.a. een vraagstelling van hun:

welke medicijnen gebruik je nu:
-antabus/refusal
-antidepressiva
-slaapmiddelen
-oxazepam e.d.
-baclofen

Ze weten dus dat het gebruikt en voorgeschreven wordt...

Aanpassing: typefoutje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...