Kraan Geplaatst 30 mei 2023 Auteur Rapport Geplaatst 30 mei 2023 34 minuten geleden zei Mariann: Ik hoor/lees hier nog steeds ontkenning Is het echt teveel @Mariann?
kruidenthee67 Geplaatst 30 mei 2023 Rapport Geplaatst 30 mei 2023 Hoi Kraan, Ik heb je eerste post gelezen...daarin is het wel helder. Alcohol als zelfmedicatie. Je weet waarom. En dat het niet zomaar weg is. Met hulp, en niet de verdoving van alcohol, zijn er mogelijkheden. Wellicht niet de gemakkelijkste weg, wel de duurzaamste... Je bent het waard. Bewustwording, erkenning en inzichten....dapper. Ik wens je KMW op jouw pad, Kraan.
Kraan Geplaatst 4 juni 2023 Auteur Rapport Geplaatst 4 juni 2023 Op 30-5-2023 om 13:00 zei kruidenthee67: Alcohol als zelfmedicatie. Je weet waarom. En dat het niet zomaar weg is Deze zin is alles zeggend. Ik ben van Franse afkomst. Daar is drinken ook meer normaal dan hier. Dus ik moet al een omslag maken en die heb eind tienerjaren toch wel gemaakt. Maar toch gaat het vaak mis. Trap ik op tijd op de rem, denk ik dan. Dan gaat het even goed en bam. Dan is alcohol het beste medicijn wat er lijkt te zijn. Op 30-5-2023 om 13:00 zei kruidenthee67: Bewustwording, erkenning en inzichten....dapper. Dank. En nu (blijven) uitvoeren. Ik heb me heel lange tijd heel diep geschaamd en weg gerend voor de problemen. Dat doe ik nu nog wel met momenten. Maar ik begin me langzamerzeker hier meer bloot te geven. Ik denk dat dat stap 1 is.
Kraan Geplaatst 18 november 2023 Auteur Rapport Geplaatst 18 november 2023 Lieve mensen, Wat is dit nou? Is dit nu verslaving? Is dit binge drinken? Ik heb vanaf ongeveer juli geen druppel gedronken. Een paar dagen geleden binnen korte tijd een six pack bier. Vandaag de drang om naar de supermarkt te gaan en twee flessen wijn gekocht. Eentje is nu op, ik dronk hem echt als ranja. En de ander heb ik weggelegd en kan ik ook goed vanaf blijven nu. Maar het voelt wel fijn om te weten dat ik er nog een heb. Ik denk dat ik mij moet gaan realiseren dat ik toch wel een probleem heb. Maar zo leek het niet, omdat ik er vanaf ben kunnen blijven voor drie maanden. Dat geeft wel de kracht dat ik het een volgende keer weer kan. Want ik heb drie maanden geleden toen ik stopte na toch wel intensief gebruik totaal geen last gehad van ontwenning.
Mariann Geplaatst 18 november 2023 Rapport Geplaatst 18 november 2023 Wat ga je nu doen? Je zegt dat het leek dat je geen probleem hebt omdat je er 3 maanden vanaf gebleven bent, maar is dat zo? Daar mag je zelf over nadenken. Ik blijf er al bij a een jaar zonder probleem af, maar ik weet dat ik een probleem heb.
Kraan Geplaatst 18 november 2023 Auteur Rapport Geplaatst 18 november 2023 8 minuten geleden zei Mariann: Wat ga je nu doen? Je zegt dat het leek dat je geen probleem hebt omdat je er 3 maanden vanaf gebleven bent, maar is dat zo? Daar mag je zelf over nadenken. Ik blijf er al bij a een jaar zonder probleem af, maar ik weet dat ik een probleem heb. Lastige inderdaad. Je zou denken als je er maanden vanaf kan blijven en niet aan denkt, het geen probleem is. Maar als je een fles wijn achterover tikt als ranja of een sixpack tussen 10u en 11u in de ochtend dan is dit niet helemaal gezond drinkgedrag. Dat realiseer ik me wel.
Kraan Geplaatst 19 april Auteur Rapport Geplaatst 19 april (bewerkt) Op 9-3-2023 om 16:51 zei Pytje: Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen, Kraan. En als het op deze manier niets afdoet aan jouw levensgeluk, dan kun je toch gewoon doorgaan met af en toe een vloedgolf tussen het niets drinken door? Het was je eigen twijfel en daar is nu blijkbaar een einde aan gekomen. Beter. Met je eens. Inmiddels twee jaar verder. Ik drink nog. Vooral regelmatig binge. Maar ik kan ook (langere) periodes niks drinken. Neemt niet weg dat ik dit alles positief vindt. Maar van een paar flessen wijn per dag naar dagen of weken niks en af en toe een dag binge kan ik op dit moment wel mee leven. Maar het blijft een risico. Het blijft glad ijs. 19 april bewerkt door Kraan
Claudius Geplaatst 19 april Rapport Geplaatst 19 april 24 minuten geleden zei Kraan: Met je eens. Inmiddels twee jaar verder. Ik drink nog. Soms binge. Maar ik kan ook (langere) periodes niks drinken. Eigenlijk maak je dit best voor jezelf uit of je verslaafd bent of niet.
Kraan Geplaatst 19 april Auteur Rapport Geplaatst 19 april Zojuist zei Claudius: Eigenlijk maak je dit best voor jezelf uit of je verslaafd bent of niet. Ik had nog wat aangevuld in de post. Ik denk dat verslaving voor iedereen anders is. Als je in de ochtend op staat met de drank en zo de hele dag door gaat is dat duidelijk. Die periodes heb ik ook gekend. Gewoon 2 a 3 flessen wijn per dag en dan functioneren, of denken te functioneren. Ik durf nu te zeggen dat ik toen een groot probleem had. Nu het binge is soms moeilijk, maar ik heb in iedergeval wel ervaren dat ik de rem kan hanteren. Vroeger had ik bv vier halve liters gekocht en als die op waren ging ik nieuwe halen. Gelijk die fiets op. Nu kan ik denken: op is op. Grote waarschuwing voor mezelf: niet teveel in huis halen, want de kans is groot dat het mis gaat. EN ook niet gaan drinken als ik me echt slecht voel bv.
Claudius Geplaatst 19 april Rapport Geplaatst 19 april 2 minuten geleden zei Kraan: Grote waarschuwing voor mezelf: niet teveel in huis halen, want de kans is groot dat het mis gaat. EN ook niet gaan drinken als ik me echt slecht voel bv. Mag ik je een raad geven? Haal geen alchohol meer in huis.
Kraan Geplaatst 19 april Auteur Rapport Geplaatst 19 april 7 minuten geleden zei Claudius: Mag ik je een raad geven? Haal geen alchohol meer in huis. Hier staat genoeg alcohol in huis voor de werderhelft. Maar daar kom ik niet aan. Ik drink vooral graag bier. En als ik dat wil hebben ga ik het inderdaad halen.
Claudius Geplaatst 19 april Rapport Geplaatst 19 april Ik dronk allerlei, ik had niet echt voorkeuren. Misschien koos ik voor bier omdat de hoeveelheid dan groter was.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden