Spring naar bijdragen

voorstellen


Afke15

Aanbevolen berichten

Oh jee, wat dapper allemaal.  Ga je met tapreringsstrips afkicken van de anti depri pillen?

Ik had wel benzo's gebruikt bij de op en afbouw maar nooit  langer  dan 2 weken, nooit zolang gebruikt als nu.

Hoe weet je het nu zo zeker dat al je ellende van de benzo afbouw komt?  Heb je daarvoor gesprekken met je huisarts of POH als begeleiding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan nml. ook zijn dat je bijwerkingen hebt van die anti depri pillen, dit heb ik ook eens meegemaakt. Bleek dat deze pillen niet bij mij te passen en ik alleen de bijwerkingen kreeg.  Ga straks ook heel langzaam minderen met de anti depri pillen, desnoods doe je er 2 jaar over.  Via taperingstrips of druppels. 

Want dit is ook niet mals, al zijn de moderne wel wat beter om van af te komen. Hoop dit voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slik al drie jaar antidepressiva, dus denk niet dat het van de antidepressiva komt. Deze klachten ontstonden tijdens gebruik van de benzo's. 

Nu ik 5,5 maand van de benzo's af ben, gaat het steeds beter met me. Wel nog met waves en windows. De waves worden minder extreem. 

De afbouw poli waar ik loop erkende dit ook en ook mijn nieuwe huisarts. Het zijn ontwenningsverschijnselen en dat kan wel een paar maanden duren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat erg als ik dit zo zie. Maar gelukkig voor jou gaat het de goed kant op. 

Is je burn out nu wel genezen? Hoe lang heb je daar last van gehad? 

Ik heb net de poh gemaild met veel vragen over de oxazepam, hoop morgen antwoord te krijgen.

Oei, je vraag over het afbouwen van de anti depressiva. Ik wil je niet bang maken maar het is ook heel pittig.

Je krijgt huilbuien, rebound effecten, stroom schokjes in je hoofd , overgeven, zweten en algemeen ziek zijn.

Bij de 1 is dit minder ernstig als bij de ander maar je kunt het vergelijken met de benzo's.

Ik raad je aan af te bouwen met taperings strips van de Regenboogapotheek. Moet je wel zelf betalen. En het heel langzaam te doen! 

 

 

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Remke van Staveren in Hoorn of Amsterdam. 

Ervaarde je ook angst en onrust bij afbouwen antidepressiva?

Meestal duren de rebound verschijnselen van antidepressiva niet zo lang toch? Dat je moet doorzetten voor een paar weken en dan weer stabiliseert?

Benzo ontwenning is heel grillig. Dan gaat het weer even goed en dan krijg je weer een wave. Kan maanden duren. De GABA receptoren zijn heel instabiel. Lees de Ashton manual, dan wordt veel duidelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik het moet zeggen maar de angst en onrust komt ook bij het afbouwen van antidressiva, helaas. 

Het is zo dat bij het afbouwen het venijn in de staart zit!  De stabilisatie hangt af van de duur hoelang je dit gebruikt hebt. 

Wil je meer weten, vraag maar raak! Heb ervaring met 2 verschillende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam van 20mg en ging naar 15mg. Mijn huisarts had me slecht geadviseerd hierin. Hij zei doe om en om per dag. Dus eerst 15mg, 20mg, 20mg, 15mg etc. Twee weken later 15mg, 15mg, 20mg etc. Je krijgt dan veel te veel schommelingen. Wist ik veel destijds... Nu inderdaad echt heel langzaam afbouwen. Doe er inderdaad desnoods twee jaar over, zo ben ik het wel van plan. Eerst maar weer deze wave doorkomen. Ik heb het zwaar...

Bedankt voor de tips wat betreft antidepressiva. Wat een zooi is het toch allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet zeker behapbaar blijven voor je. En misschien beter om heel rustig af te bouwen. Ik ben heel snel af gaan bouwen, 2.5 mg Lorazepam in vier weken tijd (3mg is de max.), maar dat kwam ook omdat ik al heel snel tolerant was en meer slikken geen effect had. 

Heeft het bij jou wel effect? 

Weet dat veel artsen, en daarbij ook psychiaters, geen weet hebben van benzodiazepinen en ontwenningsverschijnselen. Hou dit in je achterhoofd. Ze bagatelliseren het vaak, omdat de kennis ontbreekt. 

Bij mij gaat het ook weer een stuk beter. De wave gaat weer zakken. 

Heb je Spotify? De podcasts van Françoise mittertreiner 'De macht van de benzo's' zijn een aanrader om te luisteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer iets opgehoogd maar voel er idd niet veel van, behalve sufheid.  Vanmiddag een paar uur liggen slapen, wat op zich wel ontspannend was omdat ik nog  midden in een burnout/depressie zit.  Ik heb wel het gevoel dat ik depressiever wordt als ik oxazepam slik. 

Bedankt voor de tip, ik zal het eens beluisteren. 

Fijn dat het jou wat beter afgaat nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...