Spring naar bijdragen

voorstellen


Afke15

Aanbevolen berichten

Ik ben Afke15 en slik nu al een paar maanden oxazepam.  

Eerst 20 mg en nu al 10 weken 5 mg naast paroxetine. Dit ivm een depressie en angst.

De oxazepam neem ik bij het ontbijt in. Drie weken geleden ging het zo goed met mij dat ik gestopt ben met slikken van de oxazepam.

Echter na een kleine  week storte ik in. Angstaanvallen, huilbuien, zweten en trillen. Ben toen snel weer begonnen met het slikken van de 5 mg oxazepam tijdens het ontbijt.

Dat is nu 3 weken geleden maar ik knap maar niet op, blijf de gehele dag nerveus en moe en heb moeite met slapen. 

Heb steeds de neiging om meer oxazepam te gaan slikken. Moet mij zelf echt dwingen niet nog een halfje een te nemen.

Hoe kom ik van de oxazapam af ?   Volgens de huisarts is 5 mg niks en kan ik zo stoppen. 

Wie kan mij raad geven?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt waarschijnlijk last van tolerantie ontwenning. Je lichaam is al tolerant geworden voor het middel. Je moet nu absoluut niet extra bij gaan slikken. Kun je die 5mg nog doormidden breken, zodat je rustiger af kunt bouwen?

De klachten die je beschrijft zijn ontwenningsverschijnselen. Daar moet je doorheen. Komt uiteindelijk goed, maar je lichaam heeft tijd nodig om te helen. Dat gaat vaak met ups en downs, maar misschien ben jij er binnen no time van af. 

Wat mij hielp is wandelen of zwemmen, kleuren, schilderen, ademhalingsoefeningen doen, mediteren en er over praten. Kijk wat voor jou goed voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord.  Hoe lang heeft dit bij jou geduurd?

Ik heb net weer een kwart erbij genomen, heel stom maar ik hield het niet meer.  Werd wakker met vreselijke angst, durfde mijn bed nauwelijks uit.  

Wat een ellende is dit ! 

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang heb jij lorazepam gebruikt en in welke hoeveelheid? Waarvoor heb jij het geslikt als ik vragen mag?

Ik heb dit ook nog staan maar durfde er niet goed aan te beginnen, vandaar oxazepam.

Nu herken ik die zgn, waves en windows, waarom wordt dit er niet bij verteld of staat het in de bijsluiter, dit kan toch niet? 

Ik wil ook niet teveel gaan lezen op internet omdat het mij bang maakt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een burnout gehad en slikte daar antidepressivum voor. Achteraf achterlijk dat ik antidepressiva heb genomen voor een burnout, maar goed. Ik ben te snel gaan afbouwen met antidepressiva en belandde in ontwenningsverschijnselen. Daarvoor kreeg ik eerst Oxazepam, maar kreeg snel tolerantie. Daarna overgestapt naar Lorazepam, maar ook daar snel weer tolerant voor. Lorazepam is denk ik nog moeilijker om vanaf te komen dus alsjeblieft niet nemen! 

De bijsluiter kun je bij het oudpapier gooien. Deze is gewoon niet compleet. Artsen zijn ook slecht ingelicht wat betreft dit middel en ontwenningsverschijnselen. 

De blogs van jennifer Leigh heb ik wel wat aan gehad en ook de Ashton manual. Aan te raden om die te lezen. 

https://benzowithdrawalhelp.com/blog/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dat je mij waarschuwt voor Lorazepam !

Ik herken je verhaal van de antidepressiva, slik nu al jaren paroxetine en 5 stoppogingen gedaan. Allemaal mislukt. Twee keer te snel afgebouwd.... en dan maar weer  beginnen. Helaas! De laatste keer met taperingsstrips afgebouwd tot bijna 1 mg. Ging ook weer mis. Ik slik deze voor een angststoornis .

Nu ben ik ook in een burnout beland en moet opnieuw de paroxetine ophogen  en er  nu dus ook die oxazepam bij gebruiken.

De anti depressiva zou de oxazepam werking overnemen, werd mij verteld en dan zou ik zo van de oxazepam af zijn.  Dus mooi niet!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die dingen werden mij ook verteld, maar echt sommige artsen hebben te weinig kennis van deze middelen. 

Ik zit nu bij de afbouw poli van Remke van Staveren om van antidepressiva af te komen. Zij zegt ook heel eerlijk dat artsen worden opgeleid om patiënten te helpen met medicijnen, maar ze leren niet hoe ze patiënten van de medicijnen af te krijgen. Van ontwenningsverschijnselen hebben ze ook geen kennis. 

Gaan je avonden wel beter dan de ochtenden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn klachten zijn het volgende: met angst wakker worden, geen eetlust, trillen, zweetaanvallen, en mij raar voelen in mijn hoofd, alsof ik niet aanwezig of wakker ben , somberheid en  huilbuien.

En idd mijn avonden gaan veel beter dan overdag, enorme schommelingen.

 

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2023 om 18:46 zei Krul:

Die dingen werden mij ook verteld, maar echt sommige artsen hebben te weinig kennis van deze middelen. 

Ik zit nu bij de afbouw poli van Remke van Staveren om van antidepressiva af te komen. Zij zegt ook heel eerlijk dat artsen worden opgeleid om patiënten te helpen met medicijnen, maar ze leren niet hoe ze patiënten van de medicijnen af te krijgen. Van ontwenningsverschijnselen hebben ze ook geen kennis. 

Gaan je avonden wel beter dan de ochtenden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , klopt ik ben altijd misselijk en kan pas in de avond eten.  Ik eet overdag wel omdat ik weet dat het moet. 

Krijg al maagtabletten van de huisarts, maar hoort dit ook bij het afbouwen?

Ik moest vanmiddag naar een bijeenkomst en heb toch weer een halve erbij genomen. Dus uit pure wanhoop 2 dagen achter elkaar 10 mg ipv 5 mg

Hoe kom ik hier van af?  Had jij ook dagen dat je er toch maar weer eentje nam? 

Ik heb dus verschillende keren anti depressivum proberen af te bouwen, wat niet mals is maar ik vind dit ook niet gemakkelijk, die oxazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misselijkheid hoort er echt bij. Bij mij hielp kleine beetjes eten en beetje gember thee. 

Heb je ook hartkloppingen? Of hartbonzen? Propranolol via de huisarts kan je daar verlichting in geven. 

Hou voor jezelf en dagboekje bij. Schrijf op wat je voelt en hoe je de dag door gekomen bent. Ik geef mezelf ook meerdere keren per dag een cijfer en schrijf dat op. Zo weet ik of ik betere dagen heb en dat geeft me houvast. 

Nee, ik nam nooit meer in. Want dat moet je ook weer afbouwen. Ik haalde om de vier dagen een kwartje er af, maar je moet voor jezelf nagaan wat haalbaar is. Doe het rustig aan met afbouwen! Ik liet de complete onrust er zijn. Is heel zwaar, maar zo probeer ik rustig te blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend voor de bijl gegaan, ik kon het niet langer volhouden . Morgen ga ik naar de POH en zal haar vragen hoe nu verder.

Als ik wakker word zit ik totaal in angstgevoelens. Wat is dit zwaar!

Hoe ben jij aan het afbouwen met je antidepressiva? Daar heb ik wel ervaring mee. Welke slik je?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...