Spring naar bijdragen

Hernieuwde introductie


Clivia

Aanbevolen berichten

Ik ben al eerder op dit forum geweest maar daarna is mijn eh....situatie geëscaleerd door een aantal omstandigheden. De laatste drie jaar dronk ik gemiddeld ruim drie flessen witte wijn per 24 uur (ja ik stond er 's nachts zelfs voor op) Mijn omgeving merkte er gek genoeg niets van omdat ik zo'n hoge tolerantie had opgebouwd. Ik functioneerde op mijn werk, zorgde voor mijn dochter en ja, ik had wel eens wat pijntjes hier of daar, maar niet iets om over naar huis te schrijven. Ik berekende hoeveel tijd er tussen het volgende wijntje kon zitten voor ik ontwenningsverschijnselen zou krijgen en plande zelfs mijn activiteiten daarop. Ik hoef er denk ik niet bij te zetten dat de schaamte groot was/is. 

Meerdere keren zijn er momenten geweest waarop ik dacht dat dit zo verder niet kon. Maar toch lukte het me niet om ermee te stoppen. Uiteindelijk kwam ik bij een psychiater die heel resoluut zei; "Die alcohol moet er eerst af".  Toen lukte het nog niet. Het keerpunt kwam vrij recent. Ik was ziek, 40 graden koorts, hondsberoerd, en wilde een wijntje inschenken. Ik heb de fles in de wasbak leeggespoeld en ben vanaf dat moment gestart met Lorazepam, drie maal daags. Het was verschrikkelijk, ik had geen evenwicht meer, mijn zicht was wazig, ik vergat alles en zag dingen in de gordijnen hangen. Daar ben ik zó van geschrokken dat ik nu denk dat ik nooit meer wil drinken. Ik weet het, zeg nooit nooit, maar nu de waas een beetje zie wegtrekken zie ik hoe leuk het leven zonder acohol kan zijn. Ik ben zó lang zó eenzaam geweest omdat ik me maar op één ding richtte. 

Nou dat wilde ik even kwijt. Veel succes allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Clivia

ja het afkicken van de alcohol is geen pretje,de eerste dagen kunnen echt hel zijn.

maar als je daar doorheen ben gaat het beter,alsnog niet altijd makkelijk maar behapbaar..

goed dat je jezelf bij je kladde heb gepakt,

heel veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug @Clivia, ik heb gelijk wat vragen.

Wanneer ben je nu gestopt?
Ik begrijp dat je niet zomaar kunt stoppen met drie flessen wijn per dag zonder lorazepam (kortwerkend)  of diazepam (langwerkend).
Heeft die psychiater dat voorgeschreven?
Heb je ook een afbouwschema?
En heb je verdere hulp van die psychiater of verslavingszorg?

ps ik ben nooit zo open over overmatig alcoholgebruik (drie literpakken wijn per dag).
Maar ik heb dat een tijdje geleden tegen een kennis verteld.
Die verbaasde zich, omdat ik bij hem altijd zo rustig overkwam.

Het beeld van de dakloze zwerver die aan de drank is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Roberto:

Welkom terug @Clivia, ik heb gelijk wat vragen.

Wanneer ben je nu gestopt?
Ik begrijp dat je niet zomaar kunt stoppen met drie flessen wijn per dag zonder lorazepam (kortwerkend)  of diazepam (langwerkend).
Heeft die psychiater dat voorgeschreven?
Heb je ook een afbouwschema?
En heb je verdere hulp van die psychiater of verslavingszorg?

ps ik ben nooit zo open over overmatig alcoholgebruik (drie literpakken wijn per dag).
Maar ik heb dat een tijdje geleden tegen een kennis verteld.
Die verbaasde zich, omdat ik bij hem altijd zo rustig overkwam.

Het beeld van de dakloze zwerver die aan de drank is.

Ik heb het alleen tegen de psychiater verteld. Ze schrok er wel van, maar heeft mijn begeleiding zelf in de hand genomen. Aangezien ik een nogal eh....heftige voorgeschiedenis heb die ik niet wéér tegen iemand opnieuw wil vertellen. In mijn omgeving denken ze dat ik een gezellige drinker ben. Ik drink nu bijna een week niet meer, de medicatie die ik nu neem (inmiddels vier keer per dag 2.5 mg Lorazepam maakt mee heel duf, duizelig en wankel op de been. Maar ik geloof dat ik het ergste wel gehad heb nu. Vanaf dinsdag ga ik het afbouwen. Hoe is het nu met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lady jane:

je past nog wel op ons arrensleepact hoor
iedereen helpt elkaar daar op moeilijke momenten
en verder is het een gezellige bende daar

Danjewel. Omdat verder niemand in mijn sociale kring het weet is het fijn om er hier van gedachten over te kunnen wisselen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Clivia:

Iedere dag besluiten dat ik niet ga drinken. 

@Clivia, op dat Arrensleepact is het heel gezellig.
In januari volgt IkPas.

Zelf doe ik alleen mee met het Dagpact op de dagdraad.
Daar kun jij je naam dagelijks aan toevoegen met het besluit: vandaag drink ik niet.

Alle drie staat onder Ditjes, datjes en dagdraad.
 

bewerkt door Roberto
typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Clivia:

Ik drink nu bijna een week niet meer, de medicatie die ik nu neem (inmiddels vier keer per dag 2.5 mg Lorazepam maakt mee heel duf, duizelig en wankel op de been. Maar ik geloof dat ik het ergste wel gehad heb nu. Vanaf dinsdag ga ik het afbouwen. Hoe is het nu met jou?

@Clivia, na een week is de kans op ernstige ontwenningsverschijnselen (delier / insult) al voorbij.
Die bijwerkingen van lorazepam verdwijnen vanzelf weer als je gaat afbouwen.

Standaard is dat 1 tablet minder per 2 dagen, afhankelijk van hoe jouw lichaam daarop reageert.
Je slikt de hoge dosering nu ietsje te lang, maar het lijkt mij verstandig om pas na de kerstdagen te gaan afbouwen.
Dat geeft vermoedelijk rust.

Zelf heb ik vanaf 12 december 8 dagen diazepam geslikt ( 2 x 3, 2 x 2, 2 x 1 en nog 2 x 1, omdat ik die overhad).
Bijwerkingen: obstipatie en een katerig gevoel bij het wakker worden.
Iedere ochtend bij het wakker worden en opstaan schrok ik.
Heb ik gisteren gedronken, flitste dan door mij heen.
Gelukkig niet en na een kopje koffie is dat katerige gevoel weer weg.

ps slik je ook thiamine / B1?
Dat wordt geadviseerd, dagelijks 100 mg.
Kun je overal kopen.
Zelf heb ik de eerste twee dagen detox een injectie thiamine gehad.
Verder dagelijks tabletten.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb een terugval gehad. Tot ik een week op retraite ben geweest in een klooster medio februari. Daar ben ik resoluut weer gestopt met hulp van Lorazepam. Na die week ben ik gestart met Antabus en sindsdien gaat het goed. De ontwenning was de hel, ik heb in dat klooster voornamelijk in bed gelegen met een fles water. Kon niet eten, niks. Sinds ik weer thuis ben en gestart met de Antabus voel ik me lichter, fysiek en mentaal beter. Ik heb nog niet 1 moment gehad dat ik zin had in een wijntje, ook niet als mijn gezelschap wel drinkt. Ik gebruik ook geen Lorazepam meer. Het is nog maar kort, maar het begin is er. 

bewerkt door Clivia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Clivia:

Ik heb een terugval gehad. Tot ik een week op retraite ben geweest in een klooster medio februari. Daar ben ik resoluut weer gestopt met hulp van Lorazepam. Na die week ben ik gestart met Antabus en sindsdien gaat het goed. De ontwenning was de hel, ik heb in dat klooster voornamelijk in bed gelegen met een fles water. Kon niet eten, niks. Sinds ik weer thuis ben en gestart met de Antabus voel ik me lichter, fysiek en mentaal beter. Ik heb nog niet 1 moment gehad dat ik zin had in een wijntje, ook niet als mijn gezelschap wel drinkt. Ik gebruik ook geen Lorazepam meer. Het is nog maar kort, maar het begin is er. 

Opstaan en weer doorgaan...
Ik doe het ook met behulp van Antabus, en voor mij werkt het fantastisch om er vanaf te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Mariann:

Hoi clivia

Wat goed en fijn dat je het weer opgepakt hebt, van wie of wat krijg je hulp? Je kunt/moet dit niet alleen doen.

Ik heb regelmatig contact met mijn psychiater. Het enige punt is dat ik nu veel alcoholvrije wijn drink. Is ook niet helemaal de bedoeling. Maar het helpt me wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...