Spring naar bijdragen

Nu of nooit!


Puckje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben ooit in 2019 lid geworden en deed er heel snel niets mee. Ook het stoppen met drinken was snel van de baan. Maar nu is de knop echt omgegaan bij me en ben ik sinds 29 augustus gestopt met drinken. Ik dronk doordeweeks 1,5 tot 2 flessen Prosecco en in het weekend was dat meer. Prosecco is het enige wat ik lust aan alcohol. Ik ben ongeveer 11 jaar geleden begonnen met Prosecco en met de jaren ging ik steeds meer drinken. Tot gevolg dat ik extreem hoge leverwaarden heb. Dus het is voor mij nu of nooit! Maar ik zal niet ontkennen dat het zwaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Puckje,

Ben sinds kort lid van dit forum en had ook last van veel te hoge leverwaarden. Dronk gem. 2 liter rode wijn per dag. Na een interne detox en daarna ook geen drup meer zijn m'n leverwaarden na ongeveer 5 weken flink gezakt tot bijna binnen de grenzen. Dat het zwaar is en nog wel voorlopig zal blijven snapt denk ik iedereen maar hou vol en ik hoop dat jou waarden binnenkort ook weer beter zullen zijn.  Zelf sta ik nu 44 dagen droog en zie/merk alleen maar voordelen van het niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Baldjohn:

Hoi Puckje,

Ben sinds kort lid van dit forum en had ook last van veel te hoge leverwaarden. Dronk gem. 2 liter rode wijn per dag. Na een interne detox en daarna ook geen drup meer zijn m'n leverwaarden na ongeveer 5 weken flink gezakt tot bijna binnen de grenzen. Dat het zwaar is en nog wel voorlopig zal blijven snapt denk ik iedereen maar hou vol en ik hoop dat jou waarden binnenkort ook weer beter zullen zijn.  Zelf sta ik nu 44 dagen droog en zie/merk alleen maar voordelen van het niet meer drinken.

Dat stelt me dan toch wel gerust. Dan is er nog hoop dat het niet blijvend is. Heb/had jij ook een flinke opgezette buik? Ik heb dat echt mega. Hoop dat dat ook minder gaat worden op den duur. De leverwaarden zijn voor mij wel een teken geweest dat ik definitief moet stoppen met drinken. Dat motiveert me wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Puckjeik heb geen idee, behalve dat het inderdaad extreem hoog is.
Heb je het nu over Asat, referentie waarde <40?

Ik kan alleen mijn eigen waarden hiernaast leggen, maar dat zegt natuurlijk niets:

03 aug 2022 - 21
28 dec 2021 - 17
20 sep 2021 - 28
06 okt 2020 - 28

Ik denk dat je gewoon af moet wachten tot de tweede uitslag bekend is.
En dan aan je MDL-arts vragen wat die uitslag betekent.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Puckje, ik zie dat je ook een vraag onder Vraag het de hulpverlener gesteld hebt.
De moderator gaat overleggen met een verslavingsarts.
Die gaat geen online diagnose stellen, maar zal je zeer vermoedelijk verwijzen naar jouw MDL-arts.

Ik begrijp dat je ongerust bent.
Heb je iemand in je omgeving waar je jouw ongerustheid bij kwijt kan?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Puckje, ik kan niet slapen, vandaar al mijn reacties.
Nog een vraag: kun je ons hier laten weten wat de uitslag van je tweede bloedonderzoek is en wat jouw MDL-arts daarover zegt?

En verder: los van die onderzoeken en uitslagen kun je altijd op dit forum terecht over stoppen met alcohol en alles wat daarbij komt kijken.
Ok, hier laat ik het bij, ga uitloggen en proberen te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

@Puckjeik heb geen idee, behalve dat het inderdaad extreem hoog is.
Heb je het nu over Asat, referentie waarde <40?

Ik kan alleen mijn eigen waarden hiernaast leggen, maar dat zegt natuurlijk niets:

03 aug 2022 - 21
28 dec 2021 - 17
20 sep 2021 - 28
06 okt 2020 - 28

Ik denk dat je gewoon af moet wachten tot de tweede uitslag bekend is.
En dan aan je MDL-arts vragen wat die uitslag betekent.

 

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. Dat is bij mij ook een probleem. Ik zette alcohol daarvoor in, dus moet nu helemaal mijn natuurlijke ritme terugvinden.

ik weet niet welke waarde het is. Dat zei ze niet. Alleen dat hij extreem hoog is en zorgelijk. Morgen opnieuw bloedprikken dus hopelijk vrijdag nog voor het weekend de uitslag. 
Ik zal veel actief zijn hier, want dit is voor mij een motivatie. Mijn man steunt me ook, maar het is ook fijn als er mensen me steunen die met hetzelfde zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Puckje:

Dat stelt me dan toch wel gerust. Dan is er nog hoop dat het niet blijvend is. Heb/had jij ook een flinke opgezette buik? Ik heb dat echt mega. Hoop dat dat ook minder gaat worden op den duur. De leverwaarden zijn voor mij wel een teken geweest dat ik definitief moet stoppen met drinken. Dat motiveert me wel.

De flink opgezette buik heb ik ook @Puckjenu nog zelfs na bijna 130 dagen geen alcohol.

Heb er ook een echo van gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Puckje:

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Ik heb van halfzes tot acht uur op bed gelegen en gedroomd, waarschijnlijk heb ik even geslapen.
Om acht uur beginnen ze met groot onderhoud van de huizen rond ons pleintje.
Gisteren zijn ze begonnen, duurt veertiendagen.
Eerst het vervangen van ondeugdelijk voegwerk, dat geeft veel lawaai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Puckje:

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. Dat is bij mij ook een probleem. Ik zette alcohol daarvoor in, dus moet nu helemaal mijn natuurlijke ritme terugvinden.

Alcohol zorgt voor een ongezonde slaap. 
Ik ben nu twee weken gestopt en word niet meer tussentijds wakker.
Dat ik niet goed in slaap kan vallen komt door teveel koffie en suikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Heb ook last van een flinke buik. Er werd beweerd dat dit wel snel over zou gaan na een detox. Zei tegen m'n vrouw wacht maar met nieuwe kleren kopen voor me want ik ga flink afvallen.....nou mooi niet. Nu beweeg ik de laatste tijd ook wat minder door pijnlijke knieën en last van m'n heup. Vanmorgen foto's laten maken van m'n heup (waarschijnlijk versleten?) en vanmiddag voor de eerste keer naar de fysio voor de knieën (defect in het kraakbeen/ontstoken?) . Hoop dat ik binnenkort wat meer kan gaan wandelen etc. waardoor ik ga afvallen en meer energie ga krijgen. Mijn leverwaarden waren een paar weken geleden: gamma 52 en alat 49. Nog iets aan de hoge kant maar stukken minder sinds ik gestopt ben. Over een aantal weken weer prikken, ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben tijdje weggeweest maar lees mee. Ik heb ook dat opgeblazen gevoel maar dan vooral mijn maag . Herkennen jullie dit? Ook ik ben bekend met vervette lever . S morgens gaat alles goed maar in de loop van de dag zwelt mijn maag op. Volgens de dokter heeft het niet met vervette lever te maken. Als ik drink heb ik geen last hiervan en als ik stop wel . Iemand hiermee bekend ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Esmeralda:

Ook ik ben tijdje weggeweest maar lees mee. Ik heb ook dat opgeblazen gevoel maar dan vooral mijn maag . Herkennen jullie dit? Ook ik ben bekend met vervette lever . S morgens gaat alles goed maar in de loop van de dag zwelt mijn maag op. Volgens de dokter heeft het niet met vervette lever te maken. Als ik drink heb ik geen last hiervan en als ik stop wel . Iemand hiermee bekend ? 

Het kan een simpele gas/luchtophoping zijn in je maag. Probeer eens een glas koolzuur houdende drank (cola/spa rood) in een keer op te drinken om boeren op te wekken. :rolleyes:

Jaja ik weet het, vrouwen laten nooit boeren of windjes! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...