Spring naar bijdragen

Je naam aan een lijst toevoegen

Bob
 Share

Aanbevolen berichten

Met name bij alcoholdebaas vind je een dagpact, weekpact en een maandpact waar je misschien je naam bij wilt zetten. Dat doe je door de lijst eerst te kopiëren. Ik zie nogal eens dat mensen dat proberen door "Citeren" aan te klikken. Dat werkt niet goed, en zeker niet als je een citaat van een ander probeert te citeren.

Kopiëren doe je NIET met citeren. Citeren is bedoeld om een opmerking bij een (stukje) tekst van een ander te kunnen schrijven.

Mijn advies: Copy-paste of kopiëren en plakken opzoeken in de handleiding van je apparaat of op het internet. En dan oefenen tot het makkelijk wordt.

Tegenwoordig hoort dat toch echt tot je basis-vaardigheden, nietwaar? :P

Het begint met het selecteren van de tekst die je over wilt nemen om daarna aan te vullen.

Op de meeste apparaten met scherm-aanraakbediening begin je ermee door je vinger een tijdje op een stukje van de gewenste tekst gedrukt te houden, tot er een tekstdeel blauw oplicht. Dan kun je loslaten, en vervolgens het oplichtende gebied vergroten of verkleinen door vanaf de rand met je vinger naar binnen of naar buiten te vegen. Als het goed is verschijnt er ook ergens een menu waaruit je kunt kiezen uit kopiëren en nog wat andere dingen die je met de geselecteerde tekst kunt doen. Kies dan dus "kopiëren".

Als je de gewenste tekst gekopiëerd hebt kun je hem in je nieuwe bericht invoegen. Dat begint weer door je vinger een tijdje op het scherm gedrukt te houden op de plaats waar je de gekopiëerde tekst in wilt voegen. Er verschijnt weer een menu waaruit je "plakken" of "invoegen" kiest.

Bij Apple iPhones en iPads werkt het misschien iets anders. Die ken ik niet.

Enneh... bij het ADB jaarpact hoef je je naam niet zelf toe te voegen. Je hoeft alleen te vermelden dat je graag op de lijst wilt en daarbij je startdatum aan te geven.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankjewel Bob. Op mijn tel. kan het zo, op mijn chromebook niet helaas.
Op mijn laptop kan ik alles wel, ook plaatjes kopieren en plakken, maar
omdat ik vooral met mn chromebook werk nu (soort van ipad maar dan met toetsenbord
zou ik die ook beter willen leren gebruiken. Jammergenoeg krijg je nergens meer een
goede gebruiksaanwijzing bij. Ik zou graag een lijstje uitprinten van handige weetjes, maar ja
ik krijg dit ding dus ook niet aangesloten op mijn printer. En googlen helpt me ook nog niet.
Misschien zit ik in zo'n anti digitale fase, en komt het wel weer, maar bovengenoemd stukje heeft me al weer
verder geholpen.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat doe ik ook zo
een omwegje gaat sneller bij mij
dan de frustraties om het juist te doen op aanwijzingen digitaal
vroeger zei de wiskundeleraar dat al op de MULO, mijn weg was altijd
een omweg, maar ik kwam er wel
Ik zie dat de printer verbonden moet zijn met de wifi, waarschijnlijk via een enxtra snoer bij de modem(?)
voor mijn laptop hoeft dat blijkbaar niet. Dus ik blijf de omweg maar gebruiken;)
thnx

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob, ik snap het helemaal. Alleen lukt het me niet om mijn naam aan het dagpact toe te voegen zonder dat er een witregel tussen zit...op de pc is dat geen probleem. Ik werk met een android mob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Ja, op een mobiel zit geen shift-enter, dus wat mij betreft kun je die witregel gewoon laten staan, @nancy

Het kan wel, als er in de lijst al een regelovergang voorkomt zonder witregel ertussen. Dan kun je die regelovergang namelijk meekopiëren, maar dat is wel iets voor gevorderden.

Voorbeeld:

aap
noot

selecteer het gebied tussen < en >

aap<
noot>

Zet je cursor achteraan de laatste regel (bij >) en plak de geklopiëerde tekst erachter, inclusief regelovergang.

aap
noot<
noot>

Verander de tekst van de nieuw toegevoegde regel

aap
noot
mies

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...