Supernova Geplaatst 27 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2022 Hallo allemaal, Wat leuk om te ontdekken dat er een forum is met zoveel actieve leden! Geweldig om hieraan deel te gaan nemen. Ik ben man, 45 jaar, en hier ook om ondersteuning te zoeken bij het stoppen met alcohol nuttigen. Reeds 3 weken gestopt, en vol goede moed om dit vol te houden. Keep the positive! R Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 27 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2022 Welkom Supernova. Wat goed, dat je al drie weken geen alcohol nuttigt. Lekker doorgaan zo. Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 27 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2022 Wat goed dat je al 3 week niet drinkt, elke dag is er weer 1! Hoe lang ben je er mee bezig geweest om de 1e dag niet drinken 'voor te bereiden'? En is dit je eerste poging of zijn er al meerderen geweest? Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 27 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2022 Hoi Freekie, Er zijn periodes geweest dat ik meer of minder gedronken heb/ Maar als ik dronk, altijd veel te veel. Totdat het het op was of totdat mijn lichaam protesteerde Ik was het ziek zijn de volgende ochtend zo zat dat ik 3 dagen niet gedronken heb. Nu nog steeds volgehouden ook. wel naar de huisarts gegaan voor een steuntje in de rug om het vol te houden. Hij heeft me naar Tactus doorverwezen en zit ik nu in het online programma. Dit werkt erg motiverend en gaat erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 27 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2022 Ten eerste wat goed dat je het vol houdt! Ik heb vrees aangaande officiële instanties met mijn alcohol probleem, sowieso al maar nog meer ten aanzien van mijn scheiding en kinderen.. Ik ben het ook zat me lamlendig te voelen en me alleen maar beter te voelen met een slok op.. Met nu wel naar de supermarkt geweest op de fiets, six pack erbij gehaald omdat 4 halve liters om half 9 al op waren... En het nog geen bedtijd was... Dit keer tenminste niet met de auto.... Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Hoi Supernova, welkom! Lekker hè, om zonder kater wakker te worden. Ik wens je een mooie, droge dag vandaag. Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Welkom Supernova....we zijn er voor elkaar..join the club Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 welkom Supernova Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Welkom en succes Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 28 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Bedankt allemaal voor de leuke reacties. We zijn er voor elkaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 28 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 15 uur geleden zei Freekie: Ten eerste wat goed dat je het vol houdt! Ik heb vrees aangaande officiële instanties met mijn alcohol probleem, sowieso al maar nog meer ten aanzien van mijn scheiding en kinderen.. Ik ben het ook zat me lamlendig te voelen en me alleen maar beter te voelen met een slok op.. Met nu wel naar de supermarkt geweest op de fiets, six pack erbij gehaald omdat 4 halve liters om half 9 al op waren... En het nog geen bedtijd was... Dit keer tenminste niet met de auto.... Ik heb ook nooit eerder hulp gezocht bij officiële instanties. De huisarts stelde dit voor omdat het zo laagdrempelig is. Alles geheel op vrijwillige basis, en geeft een goede steun in de rug. Je kunt openlijk je verhaal kwijt in vertrouwen. Dat je bier op is om half 9 is zoooo herkenbaar. Vaak had ik 2 sixpacks, of nog een halve krat en die waren dan zo op. Ik ook inderdaad wél met de auto naar de winkel vaak geweest dan om er nog 2 of 3 sixpack bij te halen of een fles port. Dat met de auto gaan heb ik altijd veel spijt van gehad de volgende dag. Ik ben voor werk en privé erg afhankelijk van mijn rijbewijs, en mijn leven zal drastisch de verkeerde kant op gaan zonder. Kind niet meer kunnen halen is daarvan de ergste van. Ik heb het opgelost door altijd te zorgen dat ik genoeg bier in huis heb! haha, en dan weer aanvullen wat ik gedronken had. Hierdoor ben ik ook wel gaan erkennen dat er iets niet goed ging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 28 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Nog even een newbee vraag: Bij sommige profielen zie je x aantal dagen gewonnen. Wat houdt dit in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 35 minuten geleden zei Supernova: Nog even een newbee vraag: Bij sommige profielen zie je x aantal dagen gewonnen. Wat houdt dit in? Het aantal dagen met het hoogste aantal likes of reacties van anderen die dag, of zoiets. Dat wordt automatisch bijgehouden door de onderliggende software waar dit forum op draait, maar we hechten er hier niet zo'n waarde aan. Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Bob heeft 45 gewonnen dagen zie ik, dat betekent dat hij regelmatig iets schrijft dat door anderen gewaardeerd wordt. Het heeft inderdaad voor dit forum voor ons geen betekenis. Het raketje dat bij ieders profiel staat, is me ook nog steeds een raadsel. Ik dacht eerst dat het een injectiespuit was. Maar dat kan ook zo zijn door al het gedoe rondom vaccinaties vorig jaar. Als je supernova heet, is zo'n raketje dan wel weer heel passend. Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 28 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 En welkom hier, @Supernova. Ik heb zelf tot mijn 65ste gewacht met stoppen, ongeveer om dezelfde redenen die jij noemt. Ik heb er geen centje moeite meer mee om gestopt te blijven en het bevalt me prima. Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 28 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 Dank voor de uitleg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 28 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2022 34 minuten geleden zei Lonster: Bob heeft 45 gewonnen dagen zie ik, dat betekent dat hij regelmatig iets schrijft dat door anderen gewaardeerd wordt. Het heeft inderdaad voor dit forum voor ons geen betekenis. Het raketje dat bij ieders profiel staat, is me ook nog steeds een raadsel. Ik dacht eerst dat het een injectiespuit was. Maar dat kan ook zo zijn door al het gedoe rondom vaccinaties vorig jaar. Als je supernova heet, is zo'n raketje dan wel weer heel passend. haha supernova... zag wel overeenkomsten met wat het is: "Een supernova (meervoud: supernovae of supernova's) is het verschijnsel waarbij een ster op spectaculaire wijze explodeert." Maar dan je leven die door de alcohol explodeert in dit geval Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 29 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2022 Goedemorgen SUPERNOVA!! hoe gaat het? Supernova reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 29 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2022 3 uur geleden zei Fonny: Goedemorgen SUPERNOVA!! hoe gaat het? Goedemorgen Fonny. Hier alles goed, en nog alcohol vrij. Een goedemorgen zonder zorgen zeg maag. (en zonder kater) Hoe gaat het met jou vandaag? Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 29 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2022 Met mij ook weer prima!!! Dag 2!! Had een klein terugvalletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 29 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2022 Drankje genomen gisteravond? Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2022 Yes..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supernova Geplaatst 30 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2022 2 uur geleden zei Fonny: Yes..... Blijft soms ontzettend moeilijk he om jezelf de baas te blijven. Dan met dit mooie weer geen lekker drankje nemen ook nog. Vorige week liep ik in de supermarkt, en dan zie je de kratten bier in de aanbieding... Iets wat voor mij ook een gewoonte was om te kopen. Vervolgens thuis half leegdrinken. Het is erg wennen om het bewust niet meer te doen. Wat voor drankjes drink jij? en drink je dit als gewoonte vaak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2022 19 minuten geleden zei Supernova: Blijft soms ontzettend moeilijk he om jezelf de baas te blijven. Dan met dit mooie weer geen lekker drankje nemen ook nog. Vorige week liep ik in de supermarkt, en dan zie je de kratten bier in de aanbieding... Iets wat voor mij ook een gewoonte was om te kopen. Vervolgens thuis half leegdrinken. Het is erg wennen om het bewust niet meer te doen. Wat voor drankjes drink jij? en drink je dit als gewoonte vaak? Altijd rode wijn...niets anders .. zo sneu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2022 1 minuut geleden zei Fonny: Altijd rode wijn...niets anders .. zo sneu En jij? alleen bier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden