Spring naar bijdragen

Maandag 20 juni 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Sorry, dat wist ik niet @rosa45. Ik ook met 1 oor, maar met gehoorapparaat gaat dat prima. Mini is wel een ander verhaal. Binnenkort krijgt ze weer testen en onderzoeken. Inie lijkt wel goed te horen. We merken dat verschil nu ook al. Ze draait en kijkt veel meer als ze geluid hoort, dat deed Mini niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei rosa45:

Ja @rapiloshet gaat achteruit. Het meest ideale is natuurlijk als iedereen gebarentaal leert:) 

Ja @niksik ben slechthorend. Ik had jou al eerder gelezen over gebarentaal.  Goed dat je het doet! Kinderen pikken het ook heel snel op. 

Wat goed, dat jullie dat zo positief en actief aanpakken dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier 13 graden momenteel, heerlijk... en het hoeft ook echt geen 25 te worden, 21 is warm zat :D... 
(het is maar goed dat we niet echt rechtstreeks iets te zeggen hebben over het weer :wacko:)

Nou, ik hoop dat je snel weer opknapt dear @Reacher..... 

Max en Lotte... leuk, mijn kleinkinderen keken er ook veel naar. 
En inderdaad: al heel jong konden ze zich best wel redelijk redden met gebarentaal.. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik 2 oren @niks. Hoorapparaten helpen mij redelijk in een rustige omgeving maar in een groep met meerdere mensen heb ik er niets aan. Zoveel lawaai! Alles wordt versterkt. En het kost ontzettend veel energie, de meeste mensen beseffen dat niet. Goed dat je het op jonge leeftijd bij mini al laat onderzoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mini heeft ook al een gehoorapparaat, maar wij hebben het idee dat ze met het andere oor ook niet goed hoort. Dat herken ik met 1 oor al @rosa45. Dat kost inderdaad heel veel energie. Heb je ook van die mensen erbij, die in je gehoorapparaat gaan zitten schreeuwen. Ja duhu, heb dat ding juist zodat je niet hoeft te gaan schreeuwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn slechthorendheid is erfelijk. Vanaf mijn twintigste gaat mijn gehoor achteruit. Als kind had ik er gelukkig geen last van.

Ik ben ook situaties gaan mijden. Cursus volgen? Nee kon ik niet.  Sporten? Idem dito. Vond ik zelf dan, ik wilde mensen niet tot last zijn, geen extra aandacht vragen. Ik was dat niet waard. Sinds een jaar ben ik in therapie omdat ik volledig vastliep. De recentelijke mondkapjesplicht hielp ook niet mee. 

Ik dacht altijd dat ik geen reden had om aan de drank te gaan maar dit zou weleens een hele goede reden geweest kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet niks, dat je als jong volwassene te maken krijgt met gehoorverlies. Goed dat je in therapie bent @rosa45 Hier bij het audiologisch centrum hebben ze een peutergroep. Als er plek is gaat Mini er heen. Is 1 keer in de week een ochtend. Samen met 6 kinderen. Het is vooral spelen, met aandacht voor gebarentaal en dat soort dingen. Voor de ouders zijn er thema bijeenkomsten. Over schoolkeuze, gebarentaal, taalontwikkeling en natuurlijk ervaringen uit wisselen. Het is fijn dat er tegenwoordig veel meer is dan eerder. Ik kreeg mijn gehoorapparaat en dat was het. Werd voorin de klas gezet. Ik ben best wel gepest, dat werd weg gewuifd, word je hard van. Aan de andere kant ben ik blij met mijn ervaringen. Ik weet hoe het niet moet en natuurlijk zal ook Mini wel eens gepest worden. Maar de begeleiding is veel beter nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel mooi dat er nu zoveel meer aandacht voor is! Ik denk ook dat mini op deze manier op kan groeien tot een zelfbewuste en zelfverzekerde volwassene, vooral ook door jouw hulp @niks:heart:. Ook omdat jij ervaringsdeskundige bent. Een horende kun je wel vertellen wat het voor jou betekent maar echt begrijpen zullen ze het nooit.

 

bewerkt door rosa45
Het voorval op mijn werk even verwijderd ivm herkenbaarheid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei ikkanhet:

Hij aan beide wist toen hij ze net had niet wat hem gebeurde. Was in het bos en eruit gerent door schrik van de onbekende geluiden.

Heeft hij er ook veel moeite mee? Het hangt ook van de persoon af. Mijn karakter helpt niet mee want als je het weg kunt lachen of het langs je heen kunt laten glijden is het al een stuk makkelijker.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk @rosa45 daar zou ik ook heel verdrietig om zijn. Ik denk dat het dubbel is, aan de ene kant zal het fijn zijn voor jou dat het pas op latere leeftijd is. Aan de andere kant, ben ik ook wel weer blij dat Mini straks niet anders weet. Denk dat het dan makkelijker te accepteren is dan als je al 20 bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...