Rhino Geplaatst 10 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2022 Daar gaan we dan. Alweer. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Rhino, 41, getrouwd en moeder van twee kinderen. In tegenstelling tot de meeste verhalen die ik hoor en lees heb ik geen enkele reden om te veel te drinken. Geen nare jeugd, gezond gezin, leuk werk, lieve vrienden en al mijn naasten zijn gezond.. En toch drink ik elke dag een fles wijn leeg. Tijdens de eerste lockdown ben ik ook gestopt, dat heb ik 22 maanden volgehouden. Nu, sinds januari drink ik weer veel te veel. Elke dag katerig wakker en ik merk dat ik me niet meer kan concentreren, ik schuif lastige dingen voor me uit en ik voel me depressief en ontzettend onzeker. Ik weet dat de alcohol hier debet aan is en toch trek ik elke avond een fles open. En die fles moet leeg. Aangezien het me niet (meer) lukt om het alleen te doen ga ik dit een kans geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 10 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2022 Welkom @Rhino Iedereen heeft een reden om te drinken. Een excuus. Een smoes. ‘Waarom kan ik niet gelukkig zijn, ik heb alles’ kan er ook 1 zijn. Succes! Rhino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 10 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2022 7 uur geleden zei Rhino: Aangezien het me niet (meer) lukt om het alleen te doen ga ik dit een kans geven. Welkom Rhino. Wat is het "dit" dat je een kans gaat geven? Wat een helder verhaal. Je weet wat je doet en waar je (weer) naartoe wilt. Wil je helemaal stoppen met alcohol drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rhino Geplaatst 10 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2022 Hoi Lonster, "dit" is een forum, ik heb nooit iemand verteld dat ikzelf vind dat ik te veel drink. Ik zie het als een soort stok achter de deur.. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om veel verhalen hier te lezen. Drink jij helemaal niet? Op dit moment denk ik dat helemaal niet drinken voor mij het beste is aangezien met mate voor mij niet blijkt te werken Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke. Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle heb. Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 Een stok achter de deur kan zijn om jezelf op het dagpact te zetten: Daarmee doe je de belofte die dag niet te drinken. Doe je dat wel, dan moet je dat hier melden. Of stilletjes balen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rhino Geplaatst 11 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 22 minuten geleden zei Lonster: Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke. Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle heb. Dat af en toe drinken heb ik geprobeerd, jammerlijk gefaald ben ik bang... Wel fijn dat een forum je af en toe terug fluit en waar je je vragen kwijt kunt. Ik zal zo eens naar dat dagpact kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 12 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2022 Welkom Rhino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rhino Geplaatst 13 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2022 Bedankt Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2022 welkom Rhino misschien kun je via dit forum er ook toe komen in je privé te vertellen dat je niet meer drinkt. Dat hoeft niet noodzakelijk als probleem te worden belicht/gebracht juist in het kader van gezonder leven past het prima, en het stiekeme gaat er dan wat van af. Uiteindelijk word je steeds trotser op je keuzes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rhino Geplaatst 16 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2022 Bedankt lady jane. Je heb gelijk, vooral tegenover mijn partner zou ik eerlijk moeten zijn. Ik ben al eerder voor wat langere tijd gestopt dus deze week valt niet op qua gedrag. Ik ben bang voor de vragen denk ik en het gevoel van falen dat er dan bij mij gelijk boven komt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2022 je faalt pas als je opgeeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 16 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2022 Op 11-6-2022 om 07:50 zei Lonster: Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke. Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle heb. Wat goed, dat je dat zo kan doen.Ljjkt me niet makkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rhino Geplaatst 16 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2022 14 uur geleden zei lady jane: je faalt pas als je opgeeft Opgeven is geen optie :-) Bedankt voor je opbeurende woorden lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden