Spring naar bijdragen

Daar gaan we dan..


Rhino

Aanbevolen berichten

Daar gaan we dan. Alweer. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Rhino, 41, getrouwd en moeder van twee kinderen. In tegenstelling tot de meeste verhalen die ik hoor en lees heb ik geen enkele reden om te veel te drinken. Geen nare jeugd, gezond gezin, leuk werk, lieve vrienden en al mijn naasten zijn gezond.. En toch drink ik elke dag een fles wijn leeg. Tijdens de eerste lockdown ben ik ook gestopt, dat heb ik 22 maanden volgehouden. Nu, sinds januari drink ik weer veel te veel. Elke dag katerig wakker en ik merk dat ik me niet meer kan concentreren, ik schuif lastige dingen voor me uit en ik voel me depressief en ontzettend onzeker. Ik weet dat de alcohol hier debet aan is en toch trek ik elke avond een fles open. En die fles moet leeg. Aangezien het me niet (meer) lukt om het alleen te doen ga ik dit een kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Rhino:

Aangezien het me niet (meer) lukt om het alleen te doen ga ik dit een kans geven.

Welkom Rhino. Wat is het "dit" dat je een kans gaat geven? 

Wat een helder verhaal. Je weet wat je doet en waar je (weer) naartoe wilt. Wil je helemaal stoppen met alcohol drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lonster,  "dit" is een forum, ik heb nooit iemand verteld dat ikzelf vind dat ik te veel drink. Ik zie het als een soort stok achter de deur..

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om veel verhalen hier te lezen. Drink jij helemaal niet?

Op dit moment denk ik dat helemaal niet drinken voor mij het beste is aangezien  met mate  voor mij niet blijkt te werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke.

Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle  heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Lonster:

Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke.

Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle  heb. 

Dat af en toe drinken heb ik geprobeerd, jammerlijk gefaald ben ik bang... Wel fijn dat een forum je af en toe terug fluit en waar je je vragen kwijt kunt. Ik zal zo eens naar dat dagpact kijken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Rhino
misschien kun je via dit forum er ook toe
komen in je privé te vertellen dat je niet meer drinkt.
Dat hoeft niet noodzakelijk als probleem te worden belicht/gebracht
juist in het kader van gezonder leven past het prima, en het stiekeme
gaat er dan wat van af. Uiteindelijk word je steeds trotser op je keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt lady jane. Je heb gelijk, vooral tegenover mijn partner zou ik eerlijk moeten zijn. Ik ben al eerder voor wat langere tijd gestopt  dus deze week valt niet op qua gedrag. Ik ben bang voor de vragen denk ik en het gevoel van falen dat er dan bij mij gelijk boven komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-6-2022 om 07:50 zei Lonster:

Voor mij is het forum een manier om alert te blijven, om inspiratie op te doen van anderen en om mezelf te uiten in de vraagstukken die spelen bij verslaving. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is al een belangrijke.

Ik drink niet meer dagelijks. Soms gaan er 2 of 3 weken voorbij dat ik helemaal niet drink. Langer dan dat lukt me niet/wil ik niet. Helemaal niet drinken is denk ik makkelijker en rustiger. De regelmaat en 'noodzaak' is er uit, dat vereist veel training. En ik zal niet beweren dat ik het nu helemaal onder controle  heb. 

Wat goed, dat je dat zo kan doen.Ljjkt me niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...